Toyota Auris на Метан

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 14 Юли 2011 00:12

Toyota forever написа:
Това с клапаните и леглата става поради различния начин на изгаряне и от там тези проблеми. Метана има най голяма температура на изгаряне и затова прегарят клапаните. А ако след 1 година ще даде това което е икономисал, според мен се обезмисля операцията.

Ако трябва да сме съвсем точни и коректни всички въглеводороди изгарят по абсолютно един и същ начин , при много близка температура но с различна скорост ( аванс коректори това онова ) ! По висока температура може да има когато окислителя е в повечко . Нека ся Зизи да го преведе понеже той е образовано момче .

А колегата ако ще прави по над 30 000км на година въобще няма какво да го мисли .

Както се вижда хората се вълнуват от вариантите и проблемите при метана и др. алтернативни горива ! Но когато аз пуснах няколко образователни и съвсем практични теми те бяха преместени от далновидни модератори . А ся да не се крият в мишите си дупки а да обяснят на хората но обективно , а не от техния багажник !

За да сме по красноречиви ето ви едно запитване на чичко ви гугъл за изгорели клапани . Който иска нека провери дали може да намери такива изгорели от метан . Но понеже така и няма да намери да ви питам като горят толкова много клапани от бензина кво праим ? Или може би колегата властелина на главите прави глави само на метанаджийки ? Пълен смех сте ей !

http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... 0l0l0l0ll0

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 14 Юли 2011 00:46

Приятелю,наливаш вода в моята мелница с тия снимки.Моите наблюдения са че новите двигатели не понасят газови уредби без значение метан или LPG ,Имам колега с 4Е FE за 4 години -два пъти ремонт глава . Не знам колко километри.Нямам възражения за по старите мотори,но риска за по новите е реален.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 14 Юли 2011 00:59

4Е-FE е двигател една идея по-нов от 4А-FE.

За да прави глави за такъв период от време има точно два възможни варианта, или уредбата му е нагласена като на "Шишо Бакшишо" демек бедна та няма накъде повече или ти не си я направил качествено предишния път. Трети вариант няма, 4E-FE както и 4А-FE както и 3S-FE са"железни" мотори които нямат абсолютно никакви проблеми с алтернативните горива били те LPG или CNG.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 14 Юли 2011 08:28

Много ясно че ще е регулирана като на Шишо Бакшишо,нали трябва да пести максимално ,все пак този автомобил е конструиран от некви балъци дето требе да им се покаже кое как е.А какво ще кажеш за 1ZR или 2ZR и сигурен ли си че 4Е е по нов от 4А в първия Авенсис.А иначе аз не съм я правил точно тази кола,пича е достатъчно сръчен и грамотен технически.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 14 Юли 2011 10:18

Toyota forever написа:
mitoko написа:
Toyota forever написа:По добре недей. След това ще трябва да ти се прави реглаж на клапаните през 10000 коломера. А предполагам тя също е с пулове и става бавно и по сложно. /поради липсата на всички размери пулове/ Да не говорим, че леглата на клапаните също ще заминат. Ще имаш и други въпроси като подложки за пружините и че колата ти е много клекнала. Направия я на пропан най добре и безболезнено за автомобила. Поне това е моя съвет.
и защо заминават клапаните и леглата само не мога да рабера ???
друг е въпроса,че като сметне раликата на 10к км. с бензина и ще си смени цялата глава направо след 1 година или 100к ако има проблеми :thumbsup:
Това с клапаните и леглата става поради различния начин на изгаряне и от там тези проблеми. Метана има най голяма температура на изгаряне и затова прегарят клапаните. А ако след 1 година ще даде това което е икономисал, според мен се обезмисля операцията.
тия Тойота много скапани клапани и глави правят ... пълни БОКЛУЦи....
колко струват нови клапани ?

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 14 Юли 2011 11:01

това са пълни глупости клапаните и леглата не горят от това с какво гориво се кара
а горят от неправилна центровка ,бедни смеси ,когато горивото започва да доизгаря в клапаните и колектора а не в цилиндъра когато са затворени клапаните
за да няма проблеми трябва перфекна центровка и перфектна настроика на сместа да не обеднява много и мога да кажа че двигателя ще изкара повече отколкото на бензин поради това че няма нагари и боклуци да цапат маслото и системата
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6192
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Юли 2011 11:40

Bass_Man написа:... Но когато аз пуснах няколко образователни и съвсем практични теми те бяха преместени от далновидни модератори . ....
Басмане, по твоята странна логика и аз бих могъл да 'образовам' хората с пускане на тема, абсолютно аналогична на твоята 'образователна' тема от рода ' колата ми изгори 14л/100км - много съм доволен'....
Хората ще останат впечатлени и образовани :whistle:

Та по темата:
Отделена топлинна енергия при горене:
БЕНЗИН/НАФТА/CNG/ПРОПАН/БУТАН (кДж/грам)
47/45/54/49.9/49.2
Имайки предвид по-големия разход на гориво при газовите автомобили, то навярно те са по-температурно натоварени...
Относно това дали и с колко това е застрашаващо двигателя - трябва да се видят EGT и температурите в горивната камера. Предполагам, че колегите монтирали газови уредби са събрали информация, и ще могат да споделят точни параметри..
Според някои източници температурата в горивната камера/изходящите газове (EGT) при бензинката са ~580C/540C...

П.С. за информация - 'заводски' модифицирана Зафира (1.6CNG) е с други бутала, глава (клапани, водачи на клапани) и променена степен на сгъстяване (използва се това, че CNG е по-устойчива към детонационно горене)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 14 Юли 2011 11:51

worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Великата ЗАФИРАААААА , добре че е модератора с маздата да ни "СВЕТНЕ" у Койота форума


worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif

нещо за Ауриса ще кажеш ли ?????

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 14 Юли 2011 12:00

мехаННика написа:Много ясно че ще е регулирана като на Шишо Бакшишо,нали трябва да пести максимално ,все пак този автомобил е конструиран от некви балъци дето требе да им се покаже кое как е.А какво ще кажеш за 1ZR или 2ZR и сигурен ли си че 4Е е по нов от 4А в първия Авенсис.А иначе аз не съм я правил точно тази кола,пича е достатъчно сръчен и грамотен технически.
Ми да сигурен съм.

4А-FE във вида в който го познаваме (т.е. последната му модификация) се монтира на Карина Е от самото начало. 4Е-FE се монтира на Старлет чак от EP9 заводски индекс, в Корола също се монтира около 94 година говорим.

за 1ZR/2ZR не мога да говоря. Споменавам мотори които съм карал и поддържал и съм нясано почти в детайли (от любопитство)

И както казах това са двата варианта, ,да вземе да се изясни от кой идва проблема и да не се налага да цепи глава на всеки две години. Не е толкова сложна Енженерна задача.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 14 Юли 2011 15:08

nikolov22 написа:това са пълни глупости клапаните и леглата не горят от това с какво гориво се кара
а горят от неправилна центровка ,бедни смеси ,когато горивото започва да доизгаря в клапаните и колектора а не в цилиндъра когато са затворени клапаните
за да няма проблеми трябва перфекна центровка и перфектна настроика на сместа да не обеднява много и мога да кажа че двигателя ще изкара повече отколкото на бензин поради това че няма нагари и боклуци да цапат маслото и системата
Абсолютно точно и ясно казано !!!
мехаННика написа:Много ясно че ще е регулирана като на Шишо Бакшишо,нали трябва да пести максимално ,все пак този автомобил е конструиран от некви балъци дето требе да им се покаже кое как е.................
Ахааааааа много е ясно ! Сега на теб стана ли ти ясно къде е проблема ? И дали видя на някоя от снимките изгорял клапан от алтернативно гориво ? Защото всичките са изгорели от бензин !!!!!!!! и 99,9% от главите , които се правят в БГ са от бензин и нафта !!!!!!!!!!!! Набийте си го това в кухите лейки !

slowtraveler написа: Басмане, по твоята странна логика и аз бих могъл да 'образовам' хората с пускане на тема, абсолютно аналогична на твоята 'образователна' тема от рода ' колата ми изгори 14л/100км - много съм доволен'....
Хората ще останат впечатлени и образовани :whistle:
Виж ся Слоули явно много къса памет имаш ! Темите , които усра са няколко не е само една !
Освен това въобще не ми дреме какво ще пишеш и какви теми ще пускаш въпроса е с наглото си поведение да не пречиш на другите , а както се вижда пречиш доволно много и то не на мен !!! Щото на мен колата си ми е ок и си върви ! Пречиш на другите хора , които не могат да излязат от подобни малоумни заблуди , които ти и безброй други хора храните ! Или може би трябва да ти спомена темата със взривената бутилка в Пловдив , което се оказа абсолютно незаконна и без нито едно спазено правило за безопасност или какъвто и да било документ ?
slowtraveler написа: Та по темата:
Отделена топлинна енергия при горене:
БЕНЗИН/НАФТА/CNG/ПРОПАН/БУТАН (кДж/грам)
47/45/54/49.9/49.2
Да ти кажа отново не си много в час ! Защото това не е температура на горене на горивовъздушна смес в цилиндъра на ДВГ, а е температура на горене в свободното пространство или от горелка . Просто трябва да разбереш , че е хубаво да четеш повечко или ако не ти се чете поне остави хората , които са чели да ти обяснят , а недей с едно търсене в гугъл да изнасяш лекции !
slowtraveler написа: Имайки предвид по-големия разход на гориво при газовите автомобили, то навярно те са по-температурно натоварени...
Може би , а дали , надали , сигурно , би трябвало ........ няма начин да няма още думи за да изкажем нещо в , което не сме съвсем сигурни , а практически може да е абсолютно грешно .
slowtraveler написа: Относно това дали и с колко това е застрашаващо двигателя - трябва да се видят EGT и температурите в горивната камера. Предполагам, че колегите монтирали газови уредби са събрали информация, и ще могат да споделят точни параметри..
Хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха
газаджия , който мери ЕГТ и температура в цилиндъра и след това си ги попълва в табличка за да си направи статистика ........
Аз лично по-заблуден и едновременно с това образован човек не знам !
slowtraveler написа: Според някои източници температурата в горивната камера/изходящите газове (EGT) при бензинката са ~580C/540C...
Отново грешни източници ! Това е нормална температура за дизел ! При бензините диапазона е до към 900 градуса , а при състезателни и турбо може и повече .

slowtraveler написа: П.С. за информация - 'заводски' модифицирана Зафира (1.6CNG) е с други бутала, глава (клапани, водачи на клапани) и променена степен на сгъстяване (използва се това, че CNG е по-устойчива към детонационно горене)...
Разбира се , че ще е така но това не е за да са по-здрави и да държат на 2000 градуса !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
А е заради това , че газоразпределението е оптимизирано за по-бавно горящо гориво , което е още по-ефективно при висока степен на сгъстяване ! Демек ще имаме още по нисък разход с тези модификации .
Или ако го приравня към моя случай ако аз направя подобни промени от 6,30лв. /100км мога да падна на 5лв./100км .

Айде със здраве Слоу и наблегни на повечко четене ако искаш да помогнеш реално на някой , а не само да си бъбриш и да триеш после .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6192
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Юли 2011 18:19

Ако оставим настрана опитите за лично заяждане, щом mitoko и Басман не могат да направят съпоставка с фактите за един ДВГ заводски модифициран - никой не може да им помогне...
Митоко, щом не искаш пример с Зафира, дай пример с Тойота...
Е да, ама поне аз не съм срещал на живо 'заводски модифицирана' тойота на CNG... Срещал съм информация за предварителни разработки на Мазда (точно като моя двигател - 2.0 бензин) - странно защо имаха абсолютно същите изменения (глава, клапани, водачи).
Поради този прост факт и давам пример с това, което го има на пазара и има информация за него....
Надявам се другите колеги не са заслепени толкова от името на форума и разбират, че ДВГ на различните производители се срещат с едни и същи проблеми - принципа на работа е един и същ....
Напълно убеден съм, че ако Тойота има такива разработки, то и при тях нещата ще са по същия начин. Това означава, че освен увеличаването на КПД (увеличавайки степента на сгъстяване), при смяна на горивото към CNG/LPG, възниква необходимостта за изменение най-вече на клапаните и водачите.
Относно температурите - взел съм ги от научния труд на Забрянский Ефим Илич и Гребенщиков от щатския им превод :http://resources.metapress.com/pdf-prev ... ze=largest

Разбира се, че това е някаква ориентировъчна стойност. Лично аз съм наблюдавал температури на загрят катализатор (което не е EGT, но все пак дава някаква идея за порядъка) на бензинката максимум до 680градуса, като при празен ход спадат до около 350-380С...

Относно главата - модификациите са направени поради изследвания на производителя за вероятни проблеми. Да, повишена степен на сгъстяване се прави за по-ефективно използване на CNG(написал съм го - по-устойчиво на детонации гориво), но явно басман смята, че модифициране на глава с други клапани и водачи променя фазите на газоразпределението - по-глупава теза бе бях чувал?!?!
Такива промени се правят заради проблеми с мазане и охлаждане на клапаните.

Използване на неподходящо гориво ВИНАГИ има странични негативни ефекти.
Което съвсем не значи, че не може и не трябва да се използват (от този, който си прави сметката по друг начин)...
Може въпреки с ремонтите, периодичните настройки и периодичните проблеми с допълнителната система на човека да му излезе по-евтино с такова гориво. Да, след това се появяват едни други теми: не ми пали колата, не работи добре (или изобщо) на бензин, 'как да обезвъдуша охладителната система' но това е друг въпрос...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 14 Юли 2011 18:55

Bass_Man написа:Отново грешни източници ! Това е нормална температура за дизел ! При бензините диапазона е до към 900 градуса , а при състезателни и турбо може и повече .
Това не знам за конкретната Тойота ли е някаква страннотия, но аз колкото съм мерил на бензинки - при нормално улично каране стигат до към 600 градуса EGT-тата. При разни напъни или ако не бачка или е махната EGR системата - 700. На празен ход към 300 и нещо.
900 градуса е много. Ако не е турбо кола при натоварване (а натуралка, суперчарджър) и видя тая цифра - директно се пуска педала за газта, обиколката на бавен ход и право в пита, 'щото нещо не е наред.
Сондите ги слагам на около 4 сантиметра от порта.
Твойте сонди на колко разстояние са от порта? Абсурд е за 4 сантиметра да пада с 300 градуса температурата...



Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Юли 2011 21:16

При 900С стоманата и чугуна светят червено и са с много добра пластичност (ковкост), а над 1000С вече светят бяло и са доста меки, а при 1375С са в течна фаза (точка на топене).

Това са спомените ми от физиката за свойствата на желязото и неговите разновидности. tongue.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 15 Юли 2011 01:52

slowtraveler написа:........
не се заждам ама дай за Аурис нещо ....
човека пита след като 3 ма газаджии не са изкали да му сложат метан каво да прави с АУРИСА ...
ако следя логиката ти да не се занимава с калпави клапани и да си купи Зафира щото тя си е на метан заводски и точка по въпроса.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6192
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2011 11:32

mitoko, съгласен съм с теб, че 'на всичко може да се сложи метан'....
Въобще не става въпрос за 'калпави' клапани, а за непригодена за конкретното гориво конструкция. И която можеш да използваш 'на свой риск'.
Ако си чел информация за двигателите на Тойота, ще видиш, че като големи предимства при развитието на двигателите са описани следните факти: значително изтънени легла на клапаните, чрез което са постигнали охлаждането да бъде по-ефективно през леглото. Вследствие на което са изтънили стеблото на клапана защото има нужда от по-малко охлаждане, и съответно - олекотили пружините, защото клапана е станал по-лек.
Лично на мен това ми излежда като доближаване 'до ръба' чрез тази оптимизация и оставяне на по-малък експлоатационен запас. Който убеден съм че е добре пресметнат и съвсем приемлив за бензин. Но за CNG/LPG границата вече ще е съвсем близко и съответно вероятността за повреда - увеличена....

Конкретно за Аурис - колко колеги тук са написали, че са сложили метан и нямат проблеми? Колегата е написал, че ходил в няколко сервиза и там са му отказали... На базата на тази информация (нито един положителен отговор освен пожелателните от рода - 'метана е евтин и може да се сложи на всеки двигател') на негово място бих се отказал навреме от модификацията, въпреки примамливата цена на горивото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта