проверка на омаслен амортисьор??

neznaiko
Мнения: 124
Регистриран на: 24 Яну 2008 22:37
Местоположение: София

проверка на омаслен амортисьор??

Мнение от neznaiko » 28 Юни 2011 13:04

Привет колеги!
Скоро бях на смяна на масло и като вдигнаха колата на подемника видях, че левият преден амортисьор е омаслен. "Майсторът" каза, че по-добре било да отида да ми го проверят някъде преди да го сменям, защото можело и да не се налага смяна.

Въпросът ми е да се занимавам ли с такава проверка или тя е безсмислена и направо да сменям предни амортисьори?


Имам и още един въпрос. Малко след това шофирах късно през нощта в дъжд по планински път и на един завой колата поднесе. Факторът превишена скорост го изключвам на 99.9%, тъй като бях много изморен и карах внимателно, а и точно там бях намалил много скоростта, тъй като на навигацията видях, че завоят е почти обратен.
Та вторият ми въпрос е - може ли това поднасяне да е заради този амортисьор или това е малко вероятно? Ако това има значение завоят беше ляв (в комбинация с обратен, нищо чудно да върти номера smile.gif ).

Само да подчертая, че вторият ми въпрос е само от любопитство дали може да има такъв ефект от амортисьора, а иначе по мое скромно мнение, щом един амортисьор е омаслен (нямам предвид леко зацапан), той е за смяна, но бих искал да помоля за мнение по-компетентни люде.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 28 Юни 2011 13:07

Аз бих ги сменил ако на моя кола видя, че е омаслил... :thumbsup:

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 28 Юни 2011 15:39

Може да отидеш в D&N на тест за амортисьори.
Моите задни им трябваха около 2-3 месеца да скапят след като видях че са протекли.
След като настъпи момента, в завоите беше страшно.. даже и при 30км/ч.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 28 Юни 2011 17:00

така е,освен това скапват и гуми-износват се неравномерно!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

neznaiko
Мнения: 124
Регистриран на: 24 Яну 2008 22:37
Местоположение: София

Мнение от neznaiko » 29 Юни 2011 13:31

Благодаря на всички за отговорите.

Тъй като нямам представа откога е започнал да омаслява, а и отлагането на разхода с 2-3 месеца за мен не помага с нищо, ще сменям.
Може би ще е по-добре да мина и диагностика преди това, за да проверят задните, че да ги сменям накуп.

Все пак някой има ли идея поднасянето дали има връзка с амортисьора?
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 29 Юни 2011 14:08

dil написа:Може да отидеш в D&N на тест за амортисьори.
Моите задни им трябваха около 2-3 месеца да скапят след като видях че са протекли.
След като настъпи момента, в завоите беше страшно.. даже и при 30км/ч.
разбира се!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 29 Юни 2011 14:22

neznaiko написа:Благодаря на всички за отговорите.

Тъй като нямам представа откога е започнал да омаслява, а и отлагането на разхода с 2-3 месеца за мен не помага с нищо, ще сменям.
Може би ще е по-добре да мина и диагностика преди това, за да проверят задните, че да ги сменям накуп.

Все пак някой има ли идея поднасянето дали има връзка с амортисьора?
Според мен решението ти е правилно. компромиси със сигурността не трябва да има... ако е омаслен дори и да влезе в границите на теста не знаеш кога ще се скапе окончателно, може да е и на първите 100 метра след сервиза...

Амортисьора е много важен за доброто сцепление на гумата с пътя. Функцията му е да успокоява колебанията на пружините. Когато по настилката има неравности и пружината се разколебава и ако няма кой да я спре гумата почва да подскача, като се досещаш когато е във въздуха няма контакт с пътя!!! ако през това време другият амортисьор е изправен той осигурява добро сцепление и следствието е, че от едната страна има задържане, а от другата не !!! и колата се стреми да се завърти.
Неизправните амортисьори са особено опасни в завой с неравна настилка (къде ли в България има равна ...) и висока скорост.

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави :thumbsup:
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта