ремонт на семеринги и бутала

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 15 Юни 2011 13:58

Имаш ЛС.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 15 Юни 2011 20:16

мехаННика написа:Чак пък нож в кокала...Стандартен ремонт цил глава(проверка водачи,смяна гумички,пасване и регулиране клапани) плюс смяна сегменти и евентуално модифициране/смяна бутала.Възможно е да потрябват биелни лагери,течности и филтри,комплект гарнитури.3-5 дни без кола и това е горе долу стандартния случай.
.... , основни лагери,ангренажен комплект,водна помпа,...... . И доста много пари за ремонта.По добре да я хариже на някого и да търси нещо друго,защото това ще му обърне джобовете.Дружески съвет.

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 15 Юни 2011 21:31

За разлика от агнешкия комплект,ангренажния такъв не винаги трябва за кола на 150 х км ако правилно съм запомнил.Също и другите изброени части.

kumeto13
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Фев 2011 10:40
Местоположение: София

Мнение от kumeto13 » 16 Юни 2011 09:39

Колата е много запазена, от последните написани коментари се обърквам, да я продам ли, да я поправя ли, много съвети много приказки.
Просто искам да знам за един стандартен такъв ремонт, кои части се сменят и колко грубо излиза. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2011 09:55

kumeto13 написа:Със сигурност ще се ползва сервиз, някакви идеи за такъв, където хората си разбират от работа?
Навярно вече си проучил вариантите със сервиза.
'Стандартен' ремонт имаше само при 'стандартната' смяна на бутала/сегменти в официалния сервиз на автомобили типично с малък пробег. По памет - цена около 800-1000лв (май някой колега бе споменал такава цена в темите за 'маслата и VVT-i). Но по цени на официалния сервиз
А твоя случай съвсем не е такъв.
Така, че едва ли има някой гадател тук, който да може да ти сметне дори ориентировъчно какъв ти е проблема, какви части ще ти трябват и колко ще струва ремонта/частите.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Pioneer_
Мнения: 55
Регистриран на: 19 Авг 2009 23:56
Местоположение: София

Мнение от Pioneer_ » 16 Юни 2011 13:22

Колега, не се занимавай с глупости... Аз така като теб реших да го отворя защото харчеше масло и като теглих чертата ми стана лошо, близо 1000лв, абсолютно всичко смених(като включвам 2 бутала и 1 разпр. вал). Биелите незнайно как бяха разтеглени и не можеха да затегнат, а вала като го свалих беше пукнат......... и бях 1 месец без кола. Просто отвориш ли я трябва да имаш някви резерви, освен тия дето си ги приготвил, защото 100% ще излезнах хиляда неща за смяна..... Моя съвет е карай, сипвай качествено масло и ти дреме на шапката.

kumeto13
Мнения: 21
Регистриран на: 18 Фев 2011 10:40
Местоположение: София

Мнение от kumeto13 » 16 Юни 2011 13:42

Благодаря на всички за съветите, горе долу се ориентирах в проблема.За сега мисля да доливам масло 10В-40 и да следя разхода, мисля си да пробвам и с 5В- 40, ако и тогава има голям разход ще се ориентирам към сервиз.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 16 Юни 2011 15:08

Все пак не забравяй че мотора не се радва на тоя режим. Ако си го прежалил, карай само с доливане. Ако искаш да го оправиш, по-добре не чакай много да не стане за шлайфане блока (ако приемем че сега не е ...)
, или да замине нещо друго.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 16 Юни 2011 22:13

Този блок шлайфане няма ,ако излезе извън размера -нов.A с 5/40 разхода на масло предполагам ще се увеличи,затова ако си прежалил колата карай и доливай ,но ако не търси някакво решение.

toyo_bg
Мнения: 49
Регистриран на: 12 Апр 2007 06:41
Местоположение: Пловдив

Мнение от toyo_bg » 17 Юни 2011 01:26

колега смени гумичките на клапаните и ако искаш и сегментите и ще се оправи, казвам ти го от опит.На 150 000 не може да се е износил блока та да сменяш и бутала все пак това е Тойота
супра 92 3.0 турбо,БМВ 530И

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2011 09:11

Буталата се сменяха с нови не заради износване...
Старите бутала имаха по-малко каналчета за охлаждащото ги масло, което според тойота води до локално прегряване на части от буталото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
НиКо
Мнения: 235
Регистриран на: 18 Сеп 2010 18:49
Местоположение: Пловдив

Мнение от НиКо » 17 Юни 2011 14:35

Хубаво де на този мотор няма ли възможност да се набият втулки(ризи) , вместо да се купуват евентуално бутала?

Питам защото не съм отварял никога такъв мотор.
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2011 15:10

Конструктивно този мотор няма ризи :thumbsup:
Стандартния проблем (запичането на сегментите) е заради самата конструкция на буталата, а не заради износване на цилиндрите, въпреки, че с навъртането на километри и това е възможно....
Знаеш, че с достатъчно оборудване и желание - може да се пригоди риза, разстъргвайки целия блок. Но играчката е голяма и едва ли си заслужава...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Мнение от saho » 17 Юни 2011 20:48

toyo_bg написа:колега смени гумичките на клапаните и ако искаш и сегментите и ще се оправи, казвам ти го от опит.На 150 000 не може да се е износил блока та да сменяш и бутала все пак това е Тойота
:thumbsup: Бих направил същото. Първо гумичките!
Не плашете човека трябват му три гарнитури за клапани, глава, картер и сегменти и гумички и труд. Тъкмо ще види дали струва мотора
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 18 Юни 2011 00:27

Абе пич, този двигател няма и гарнитура на картера а освен това само гумички на клапани се сменяват и без сваляне на глава.Стига с тия "дружески съвети" като бакшиши на стоянка.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта