При моята смяната на водната помпа беше голям филмVokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка
Проблем с охладителната система
mafiota
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 00:47
Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз .Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка

Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .
Bass_Man
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Мнение от martod » 25 Апр 2011 09:33

А може и преди да направи всичко това, да иде на един анализ за наличие на газове в охладителната система ..

Струва десетина лева и спестява много време ..

martod
Мнение от djofi_m » 25 Апр 2011 10:21
направо ме кефиш Bass как се изказваш, и то от 5 изречения дето е написал колегата. проверката за термостата, водната помпа, термоключа дето включва вентилатора, включително до момента на хвърляне на водата, се прави за 0,5часа, работещ двигател на място,гледане на стрелката на температурата, и пипане на маркучи. явно според теб е по- лесно първо да свали главата, а после да установи, че му е заминала някоя от тези бъзикни, по метода на изключването. изказваш се все едно имаш сервиз и това работиш, и ако действително е така, тежко им на "пациентите" ти, ако на всяка загряваща кола първо цепиш двигател.Bass_Man написа:Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз .Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка![]()
Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .
djofi_m
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от nowyaris » 25 Апр 2011 11:21
Не е нищо друго-опекъл си гарнитурката на главичката.Сменя се,главичката се шлайфа задължително и една рентгеноскопия/дефектоскопия/ също задължително.Дано да се разминеш само със смяна на гарнитурата и шлайф.Незнам читава глава за този дизел 2-ра употреба де ще намериш.Успехslaviiko написа:Ами не мисля че имам пукнатина , защото не ми се губи охладителна течност при движение по равен път. Стрелката си седи посредата, когато съм на равен път. днес минах 350 км. и нямах проблем , но когато започна да качвам нагорнища и тогава става лошото.

nowyaris
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от Raya » 25 Апр 2011 12:13
А аз реших, че Bass се е пошегувал biggrin.gifdjofi_m написа:направо ме кефиш Bass как се изказваш, и то от 5 изречения дето е написал колегата. проверката за термостата, водната помпа, термоключа дето включва вентилатора, включително до момента на хвърляне на водата, се прави за 0,5часа, работещ двигател на място,гледане на стрелката на температурата, и пипане на маркучи. явно според теб е по- лесно първо да свали главата, а после да установи, че му е заминала някоя от тези бъзикни, по метода на изключването. изказваш се все едно имаш сервиз и това работиш, и ако действително е така, тежко им на "пациентите" ти, ако на всяка загряваща кола първо цепиш двигател.Bass_Man написа:Може да си провери и всички маркучи и скоби . После може да сложи и добавка за почистване , добавка за запушване, да смени термостата , да смени датчика за перката , да смени перката , да смени помпата и да сложи лонг лайф антифриз .Vokil написа:Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка![]()
Да не забравяме и ремъка ако е на отделен от ангренажния .

Raya
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 13:25
Дал съм точната методика на човека да си диагностицира проблема . Марто му е дал съвет за тест за газове в охладителната течност за да е 100% сигурен всичко друго са размисли и страсти . Но е важно да се отбележи , че докато се подмотва и умува може да мешне и масълцето и тогава главата ще му е най-малкия проблем !
Иначе джофка не ги мисли моите клиенти защото до сега клиент дето да се е отказал от мен няма но има много от които аз съм се отказал

Bass_Man
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2011 13:35
Сменената капачка не е гаранция за нейната изправност....
4 л антифриз могат да се изпарят за секунди ако са прегрети до над 100С и налягането изведнъж спадне до атмосферното

Пък вече ако не е от горните - да се търси нататък проблема - мехурчета и т.н.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 13:39
И след няколко седмици експериметни дано не му стегне и блока на горкия мотор .
Bass_Man
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2011 14:08
И че термостата ще го сменя тепърва.
А ти ако успееш да изкараш логичен друг довод за изстиване на двигателя при надолнище освен некачествен термостат - кажи...
Еднократна покупка на капачка от неизвестен източник не означава, че всичко е 100% нормално с капачката....
Дори и да е изправна, дали е за точното налягане, или продавача е гледал само диаметъра/захвата?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2011 14:57
Надявам се да си реши проблема по-бързо докато не е станала беля .
Bass_Man
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от scorpion » 25 Апр 2011 17:23
Ще чакаме колегата да ни информира за установения проблем и отстраняването му.
scorpion
Мнение от Vokil » 26 Апр 2011 23:01
Vokil
Bass_Man
Мнение от CuMo » 27 Апр 2011 23:51
Моят личен опит с термостата е следният:Bass_Man написа:Пичове ако е термостат няма да му изчезне парното а напротив ще има много жарко парно и второ докато изхвърли водата стрелката ще отиде доста към червеното , а това не става за 10 секунди ! За съжаление имам много богат опит с коли със заминали гарнитурки . Просто като види малко по-голям зор дава малко повече газ , хубавичко се разтваря пробойната и започва да изхвърля изгорелите газове във водата и за няма и 5 секунди водата му е навън и няма парно и тн .
Ако температурата се покачва плавно ( да кажем 2 до 5 мин от средата до края ) и си има парно до последно тогава няма проблем с гарнитури и пукнатини . Това е тънкия момент в сметката . Отделно от отва няма да му загрява само на баир ами ще му прегрее и в задръстването . А ако му е заял термостата колата ще му загрява много бавно и най-вероятно ще прегрява много плавно .
Краят на октомври, тръгвам от Пловдив за Димитровград. Бях взел колата преди два месеца точно. Карам и ми стана хладно, викам ще пусна парното: пускам - топлото беше точно 1 минута. Двигателят изстина, а парно тръцки. Затварям врътката за топлото, двигателят стопля, пускам пак парното - пак тръцки - една минута топло и после пак всичко студ.
Звъннах на майстора и обясних симптомите - той вика - смени си термостата. Смених го срещу 30тина лева и всичко си дойде на мястото от тогава до сега.
А термостатите могат да се тестват. Вадиш го и го юскаш в една тенджура със студена вода. Трябва да се изпружи ако не се лъжа (т.е. да затвори). После го вадиш и го юскаш у тенджура с вряла вода. Трябва бърже бърже да се събере (т.е. да отвори).
И така. Точиш 2-3 литра антифриз, сваляш си го и го тестваш. Ако има признаци на умора и е умрял, работата е ясна.
Дано да съм прав, че гарнитура се сменя по-трудно.

CuMo
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта