Въпрос за Ламбда Сонда

DirtySouth
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Яну 2011 21:35

Въпрос за Ламбда Сонда

Мнение от DirtySouth » 22 Мар 2011 14:02

Имам сонда от corolla 2008ма година 1.6 vtti с 4 кабела е предполагам на повечето toyoti са та така ... Кабелите са съответно Син , Черен , и 2 бели

Интересувам се кой за какво е ... 2та бели предполагам са за подгрева ,а другите 2 ? Кой е маса и кой дава сигнал към ЕКУ-то ?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 22 Мар 2011 14:04

По принцип черното трябва да е маса.
Поне при компютрите е така. :whistle:

Нямаш ли ел. схемата на колата?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Мар 2011 14:18

Имаше едни таблици в , които дават при повечето конектори и цветове кое какво е като тези :
http://www.lancerregister.com/showthread.php?p=971664

http://www.ngk.de/en/products-technolog ... da-sensor/

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 22 Мар 2011 14:25

Тогава моите думи по-горе да не се взимат под внимание ;)

DirtySouth
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Яну 2011 21:35

Мнение от DirtySouth » 22 Мар 2011 14:28

Мисля да ги свържа по тая схема

Изображение

Същите цветове е и моята ламбда .... Подгрева няма + и - предполагам там няма значение как са кабелите ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Мар 2011 14:29

За подгрва няма значение . Дори и да объркаш сигналите няма да стане нищо страшно .

DirtySouth
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Яну 2011 21:35

Мнение от DirtySouth » 22 Мар 2011 14:31

Ясно , а сега ако намериш и схемите за БМВ буксите как са ще черпя

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Мар 2011 14:39

БМВ ползват Бош .
http://www.kick-fix.com/sensors/O2%20se ... lors1.html

http://www.ngksparkplugs.com/images/pdf ... -16-04.pdf


Ако се съмняваш нещо може преди да я свалиш да заголиш кабелчетата и да ги замериш с волтметър .

ПС : ако е с повече от чемтири кабела вече работата е друга !

DirtySouth
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Яну 2011 21:35

Мнение от DirtySouth » 22 Мар 2011 14:54

Ще я ползвам сондата за БМВ да оригиналната е BOSCH и от нея е буксата и тя е с 4 кабела 2 подгрев 1 сигнал и 1 маса , предполагам няма ядове като си преправя буксата да ползвам тази от toyotata (DENSO-то) А ми е интересно защо кабелите за подгрева нямат значение кой къде е ?

Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Мар 2011 22:16

Нямат поляритет защото нагревателя представлява един прост проводник с по-голямо съпротивление и както и да го свържеш ефекта е винаги един и същ .
А кабелите можеш да си ги запояваш колкото си искаш .

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 23 Мар 2011 03:31

DirtySouth написа: Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?
От към съпротивление е вярно точно обратното smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 339 пъти
Получена  благодарност: 371 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Мар 2011 09:46

Vesko написа:
DirtySouth написа: Също ме интересува и връзването на кабелите , знам че не се запояват защото дават повече съпротивление ? Ами само се оплитат един върху друг и се изолират , вярно ли е това или ?
От към съпротивление е вярно точно обратното smile.gif
Веско е прав...
Но при автомобилите и други вибрационно натоварени изделия често се използва усукването на кабелите и хващането с клеми вместо запояване, защото много често кабела се чупи до спойката.
Самата спойка е по-твърда, а и температурно отвръща кабела около нея, от което мястото, което е било загрявано е по-меко/гъвкаво, докато частта по-надалеч от спойката остава по-твърда. Затова и мястото до спойката се огъва от вибрациите и настъпва умора на материала...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Мар 2011 17:33

По-скоро се кримпва защото всеки китаец може да вземе едни клещи и да щрака цял ден кабели . Хем по-бързо хем по-лесно с помоща му е чудесно ! :whistle: Ако трябва да намериш един завод хора дето да могат да направят хиляди безгрешни спойки ехееееееееееееее......
Момента с вибрациите го има но той важи и за кримпнатия кабел все пак и там клемата е по-твърда от проводника .

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 23 Мар 2011 22:44

Има доста модели на BMW с така наречените титаниеви сонди дето не става да се заменят с универсални.Заменят се само с опелски пак титаниеви. ;)
Човек и добре да живее умира .......

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта