разхода на скорост по инерция

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 17 Мар 2011 21:42

''по инерция на скорост'' laugh.gif laugh.gif
тва нещо като ''извади го навътре''

и все пак тая дилема е разрешена чрез краен изключвател на педала на газта или дроселовата клапа и принудителен празен ход чрез степ мотора когато оборотите паднат под 1500
wink.gif
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Мар 2011 01:23

Какъв според теб е проблема да се движиш от инерцията на автомобила и да не си изключил от скорост ? Или в така наречения режим на моторна спирачка . А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 18 Мар 2011 01:38

не помня в кой форум един колега беше разрешил тази загадка. на кола с газова превключил на бензин на баира надолу с включена предавка. ДВГ не угаснал. разковничето е там , че бил махнал бензиновата помпа.
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 18 Мар 2011 09:26

Ееех, за някои наистина е загадка...
Карайте си колите на скорост и търсете икономия с галене на газта при подходящи за натоварването обороти. Така е по-безопасно за всички.
Темата за принудителния празен ход е разисквана много пъти в различни форуми, но винаги има хора, които не вярват, че двг. може да се върти без подаване на гориво, даже има мнения, че двг. без гориво на скорост блокира гумите и ги оставя на асфалта laugh.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 18 Мар 2011 17:53

Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif
Пачо Кардана - Президент !!!

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 18 Мар 2011 18:37

Принудителния празен ход (ППХ) го има поне откакто има инжекционни системи
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 18 Мар 2011 19:02

muf написа:Принудителния празен ход (ППХ) го има поне откакто има инжекционни системи
и даже малко по-отпреди

landor
Мнения: 58
Регистриран на: 10 Май 2010 22:27

Мнение от landor » 18 Мар 2011 21:49

Имам toyota avansis 2.0 D4D никога не ми е изписвало на борд компютара разход 0,0 наи малко което показва е 3,3. Някой знае ли защо е така.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 18 Мар 2011 22:02

става въпрос за моментния разход!
спусни се по някое нанадолнище на скорост без да даваш газ и тогава ще видиш нулата!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

landor
Мнения: 58
Регистриран на: 10 Май 2010 22:27

Мнение от landor » 19 Мар 2011 14:30

Нанадолнище на скорост показва 3.3 а не 0.0 незнам защо е така икога не показва 0.0

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 19 Мар 2011 19:23

coolone написа:
Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif
Ти беше казал,че водата е по-лека от нафтата. laugh.gif :study:
И тогава беше убеден в това ,което казваш.

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 19 Мар 2011 19:25

Защото ти е читав борд компютъра затова не показва 0. Просто няма как да е нула. За да е нула трябва мотора да работи само с въздух, което става, но компресията е твърде голяма.И спираш твърде бързо даже и на 5-та предавка,а пък за дизел да не говорим там при 20 към 1 най-много да си стчупиш скоростите. Теста е прост ;) спусни се по нанадолнището и врътни ключа наобратно, see the difference :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6193
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 373 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Мар 2011 20:27

Хихихи, доводите на xtreme ме развеселиха....
Колега, явно никога не си врътвал ключа по надолнище и затова се изказваш така...
При ППХ разхода винаги е 0....
Много много отдавна някои от карбураторите нямаха ППХ, и при спускане по надолнище през ауспуха се чуваха ужасяващи гърмове (като на рали автомобилите). Което се получава поради подаване на гориво без да се подава въздух (затворена дроселова клапа), което отива в ауспуха и там се възпламенява...
Което освен звуковия ефект довеждаше и до сериозен преразход (при голям вакуум в смукателния колектор, карбуратора плюе повече гориво).
След което монтираха на карбураторите 'икономайзер' - електромагнитен клапан, отрязващ бензина при принудителен празен ход.
С инжекционните системи (независимо дали е бензин или дизел) нещата станаха много лесно - просто спира да се подава сигнал на дюзата и тя спира да пръска гориво.

Мога да ти предложа тест: източи бензина, изключи свещите, изкарай кабелите на инжекторите.
И завърти стартера....
Тогава двигателя с въздух ли се върти или с допълнително вкарана енергия от електродвигателя?????
А електродвигателчето е само около 1-1.5к.с.


Пример 2:
При горното можееш да започнеш да дърпаш автомобила на скорост. И ако двигателя не е запален, това значи ли, че не се е завъртял?

П.С. в някои случаи врътването на ключа по надолнище може дори да намали спирателната сила. При ППХ не се изключват алтернатор и климатик(ако е включен), като особено втория агрегат смуче доста енергия. А при врътването на ключа ще остане въртенето на двигателя, но ще се изключат тези допълнителни системи, които смучат енергия и по този начин създават допълнителна спирателна сила при ППХ.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 19 Мар 2011 21:04

slowtraveler написа:..................
Много много отдавна някои от карбураторите нямаха ППХ, и при спускане по надолнище през ауспуха се чуваха ужасяващи гърмове (като на рали автомобилите). ....................
biggrin.gif biggrin.gif Особенно на някой зил , с един два неработещи цилиндри laugh.gif laugh.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Мар 2011 00:53

diesel_power написа:
coolone написа:
Bass_Man написа:А крайни изключватели не се ползват от мнооого отдавна към днешна дата нещата са решени в ЕКУ-то .
Изненада: точно тоя Аурис 1.33 си ИМА краен изключвател (ай сиктир)
и благодарение на него (и на потенциометъра разбира се) ЕКУ-то разбира, че си отнел газта
Благодарение на същият този краен изключвател работят разни софтуерни решения като Steptronic, Kicktronic и дори Brake Assist (ай пак сиктир) Просто вече го вграждат в самия потенциометър на педала
wink.gif
Ти беше казал,че водата е по-лека от нафтата. laugh.gif :study:
И тогава беше убеден в това ,което казваш.
Даже не само крайни изключватели има ами и един два шалтера + четири ЦК ключета в посока за да се хване по-точно момента tongue.gif .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта