ТЛК 90 компресия на дизела

Валери
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Мар 2011 07:30
Местоположение: Санкт-Петербург

ТЛК 90 компресия на дизела

Мнение от Валери » 09 Мар 2011 07:50

Колеги,каня се тия дни да се заимам с Крузер 90 дизел 163 к.с. Ще я карам в Русия,а тука зимата пада до -30,та ми се ще да съм уверен,че ще пали. Каква трябва да е компресията???

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 09 Мар 2011 12:49

Добро пожаловать на форум! smile.gif

Сега да се върнем на родния език - за колко рубли/долари ти я предлагат и сигурен ли си в произхода на колата - доколкото знам Тойота не продават дизел в Русия заради лошото му качество и съответно не могат да дадат гаранция.От там и дизеловите модели на ТЛК са любими на джамбазите - тук могат да ти разкажат за 2 поредни кражби от един и същ човек. sad.gif

С едно добро първоначално обслужване и хубава премиум нафта не би трябвало да имаш проблеми - в Петербург поне аз не съм чувал чак за -30 °C но -20 °C си ги има редовно.

Постоянно ли живееш в Северната Венеция или планираш да върнеш колата към БГ?

Ако имаш предвид конкретен автомобил дай линк към обява или снимки - иначе с покупката на коли втора ръка не остава друго освен да ти пожелаем:
Ни пуха ни пера!

cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 09 Мар 2011 12:53

Забравих да допълня - компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1. :thumbsup:

Повече за този двигател може да научиш тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine! cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 09 Мар 2011 14:10

Akima написа:Забравих да допълня - компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1. :thumbsup:

Повече за този двигател може да научиш тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine! cool.gif
biggrin.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 09 Мар 2011 15:28

Akima написа:компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1...
Айде пак се почна ....

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 09 Мар 2011 15:56

:happy1: :happy1: :happy1:

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 09 Мар 2011 19:33

Scott написа:
Akima написа:компресията на 3.0 дизел с турбо е 21.2:1...
Айде пак се почна ....
1KZ-TE

The 1KZ-TE is a 3.0 L (2982 cc), 4 cylinders, SOHC, 2 valves per cylinder turbo diesel engine with indirect injection. Bore is 96 mm and stroke is 103 mm, with a compression ratio of 21.2:1. Maximum output is 130 hp (97 kW) @ 3600 rpm with maximum torque of 29.3 kgf·m (287 N·m) @ 2000 rpm. Redline is 4400 rpm. First produced in 1993, it is still used in new model vehicles today. 1KZ-TE also adopt the electronically controlled fuel injection, ETCS-i (Electronic Throttle Control System - intelligent) technology which is similar in basic construction to a modern gasoline injector, although utilizing considerably higher injection pressures, it is an indirect injection engine which gives it a significant efficiency and fuel consumption penalty. It was replaced in most markets with the 1KD-FTV engine which uses common-rail direct injection and delivers more horsepower while using considerably less fuel.
Ако съм сбъркал моля поправи ме,ако не моля те спри да спамиш темата на човека! wink.gif


http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 02107.html

cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 09 Мар 2011 20:43

Преведи си само думата RATIO и потърси разлика между понятията компресия и степен на сгъстяване.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 09 Мар 2011 22:30

Akima написа:
Ако съм сбъркал моля поправи ме,

http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 02107.html

cool.gif
Сбъркал си tongue.gif ама това е от тъмните очила дето си сложил .. biggrin.gif
При тази компресия дето си писал и тук ще пали трудно зимата, да не говоим за Русия .. smile.gif
Това което си дал, е степента на сгъстяване, а компресияга трябва да е над 30 бара ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Валери
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Мар 2011 07:30
Местоположение: Санкт-Петербург

Мнение от Валери » 09 Мар 2011 22:47

[quote="Akima"]Добро пожаловать на форум! smile.gif

Сега да се върнем на родния език - за колко рубли/долари ти я предлагат и сигурен ли си в произхода на колата - доколкото знам Тойота не продават дизел в Русия заради лошото му качество и съответно не могат да дадат гаранция.От там и дизеловите модели на ТЛК са любими на джамбазите - тук могат да ти разкажат за 2 поредни кражби от един и същ човек. sad.gif

С едно добро първоначално обслужване и хубава премиум нафта не би трябвало да имаш проблеми - в Петербург поне аз не съм чувал чак за -30 °C но -20 °C си ги има редовно.

Постоянно ли живееш в Северната Венеция или планираш да върнеш колата към БГ?

Ако имаш предвид конкретен автомобил дай линк към обява или снимки - иначе с покупката на коли втора ръка не остава друго освен да ти пожелаем:
Ни пуха ни пера!

аз живея в СПб и искам да си докарам Крузер от БГ-ако има идеи и предложения ... Тука са много по-скъпи. Въпроса беше мога ли сам да премеря компресията(преди имах дизелова фиеста и там ставаше лесно)нз колко са достъпни подгряващите свещи на ТЛК и колко трябва да е компресията? Не зн.доколко мога да се доверя на фирмените сервизи в БГ
Последно промяна от Валери на 10 Мар 2011 05:49, променено общо 1 път.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Мар 2011 23:32

Ако имаш компресомер няма проблем да си я премериш но нямам под ръка мануалче за ЛК за да ти кажа колко точно трябва е компресията . Вземи си дръпни едно така и така си се ориентирал към този автомобил . По руските торенти не може да няма :thumbsup: !

Иначе мирот сега е в пълно щастие най-накрая намери някой , който не прави разлика между степен и компресия сигурно си е прехапал езика от кеф :thumbsup: . Не може да се отрече , че е доста полезен на форума само чака някой да сгреши за да почне да спами евалата мирот ти си форумен бог :wav: !

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Мар 2011 00:57

по моето скромно мнение даже добра компресия няма да те спаси,когато нафтата стане на желе или замръзне в тръбичките.което си е доста вероятно.не знам блядовете имат ли зимна нафта,демек с добавки?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 10 Мар 2011 01:00

Ами те ако нямат как ще му я сипят ? tongue.gif Не вярвам да подгряват танковете ?!?! Може би не случайно го дават на много студено до 30% бензин да се добавя в нафтичката rolleyes.gif . Ако , че според някой наши съфорумци нафтата няма никакви проблеми на студено защото на нея топлина не и трябва :whistle: .................

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Мар 2011 01:12

Bass_Man написа:Ами те ако нямат как ще му я сипят ? tongue.gif ...
еми как,както в чукотка продават млякото,пък всеки да му мисли,с ренде ли да я настърже или как. biggrin.gif
но без майтап,такива големи % бензин в нафтата гарантирано няма да са много добре за двигателя.освен това си мисля,че като се подкара колата на -30 веднага ще се обледят тръбичките и горивния филтър и ще колабира.на мен ми се случи при -20 и то със EU нафта(SLO).
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Валери
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Мар 2011 07:30
Местоположение: Санкт-Петербург

Мнение от Валери » 10 Мар 2011 05:45

Ами карат си ги тука дизелите постоянно и нищо не им замръзва.
С компа съм на Вие и не мога нищо да си сваля sad.gif Давайте съвети-колко са коректни в БГ фирмените сервизи,може ли да им се вярва,щото тука взех преди време 1 мондео,в сервиэа казаха че е добре а след месец бях на основен ремонт



tongue.gif Ако знаете читава машинка давайте съвети,преложения...

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта