МАЛКО МНЕНИЯ ЗА МАСЛАТА

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 28 Юни 2006 15:58

nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.

ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 28 Юни 2006 17:58

ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
Abe tova Valvoline Maxlife stava li za zimata ili e mnogo gusto?
To po princip vskqa marka si ima edno maslo za stari dvigateli.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 28 Юни 2006 18:37

ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.

mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.

ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
Mobil1!

Starata kola ia karam sus 10-W50 ili 15-W50 - ~130K mili
inak 10-W40
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 28 Юни 2006 21:53

MOBIL 1 или MOTUL - и аз знам че в момента те са най-предпочитани. Valvoline също е хубаво, но клиентите са по-доволни от Мобил. Кастрол също е оригинално, но не знам защо него го харесват само тези с мерцедесите smile.gif

иначе ако двигателя е в ред - слагай такова каквото казва производителя(или каквото е в каталога на маслата). аз на служебното комбо му сипах Кастрол 5w50 - такова му дават по каталог, двигателя е 1.7Д от Исузу, на 240к км - и ми казваха "разбирачите" че щял да харчи синтетиката, да съм сложел Валволин Макс Лайф 15w40 - няма такова нещо, работи си прекрасно. тези истории че на стар двигател се слага по-гъсто масло важат само при лоша поддръжка или ако са карани с калпаво масло. добър ли е, слагай му хубаво масло.
status: за БАН

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 28 Юни 2006 22:43

Na mojta Honda i davat po normativ 5W/30 mineralno. Govorq za benzin.
Lqtoto slagam 10W/30. Ne sum se zamislql za sintetika, no Altezzata mi e kazval da si go karam s obiknoveno i da go smenqm na 3-4k mili.

Ne znam za6to(prepolagam zaradi po visokooborotnite dvigateli), no Honda vinagi zalagat na po-redki masla. Kakto kazah po4ti vsi4ki koli s identi4ni dvigateli kato moq karat s 10W/30 all season, a na mojta i davat 5W/30 zaduljitelno za zimata.

Mobil sa se nalojili mnogo na pazara i az gi polzvam, vupreki 4e i Castrol ne vijdam po kakvo 6te im ostupvat.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 28 Юни 2006 23:25

vsashnost po novite dvigateli na Honda veche sa s 5W20, koeto do skoro me uchudvashe, no veche i Toyota minaha v sashtata posoka. veche ima niakolko dvigatela na Toyota det sa s 0W20 ot zavoda, no kazvat che ako ne se namira takova maslo e OK da slagash i 5W20
ZABELESHKA: tova se otnasia samo za specifichni dvigateli, vsichko drugo na Toyota si e 5W30, liatoto moje da se slaga i 10W30. niakoi mogat da slagat po gasti masla, no tova veche si e spicifichno do dvigatelia im kak se e iznosil.
->

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 29 Юни 2006 09:38

Japanese_fever написа:Na mojta Honda i davat po normativ 5W/30 mineralno. Govorq za benzin.
ohmy.gif Има ли такова минерално масло, защото аз мисля, че няма! unsure.gif

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 29 Юни 2006 13:26

az sam vijdal. shto ne? wacko.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 29 Юни 2006 13:27

Да попитам и аз мом4етата, които разбират от масла: на Карината (Епсилон, 1.6 107коня) съм и сложил 5в50 на Мобил, ве4е 5000 км карам с него, мисля, 4е е добро, но ме притесняватова, дали не е много голям вискозитета, гледам, 4е пи6ете за 5в30?Колата пи6е, 4е е на207000км, преди това, по съвет на селски майстор и бях сипал 15в40 на Комма, (посред зима, "защото колата е стара"), което изхвърлих на 700 км- един видпромиване на двг. biggrin.gif
Да минавам ли на 5в30(40), или да си карам с 5в50?

Аватар
chukov
Мнения: 177
Регистриран на: 28 Апр 2005 17:30
Местоположение: Габрово

Мнение от chukov » 29 Юни 2006 16:08

Аз карам с MEGUIN http://www.meguin.de

Маслото се проиавежда само в Германия

Карам го на чист дизел 2л.
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 29 Юни 2006 18:16

5W30, e mozhebi nai-populyarnoto maslo v USA, i to mineralno! Kakto tuk da kazem 10W40. Sudeiki po mnogohilyadnite MILI na kolite v US, yavno 5W30 ne e hich losh izbor. Problema e che mnogo trudno se namira v Evropa, osobenno mineralni, tuk Motul go ima, ama struva glavozamaivashti ceni i e samo sintetichno!
kogato kupuvah suprata ot germaniya, mestniyat shvaba se zarezhdashe s 10W30 maslo ot susednata voenna US baza, za po 1evro litura! togava pomnya che smenih masloto 2 puti i filtera 1 put, za izhistya napulno ostatucite v bloka ot smesicata na maslo i voda, ot grumnalata ganitura na glavata! Cyaloto udovolstvie mi izleze 18evro za 18 litra maslo, i 16evro za dvata filtura!
taka che sega kato otvoryat bazite v Bezmer i tam neznam oshte kude si, pochvaite da sluhtite ot amerikancite za evtino maslo i drugi neshta, te im go davat na kvoti, imat mnogo, i za da si osvobodyat pari go davat na bezcenica... v Germaniya 1evro litura! i masloto beshe naistina dobro, tunko, s prekrasen cvyat i dvigatelya ne se chuvashe s nego! Idvashe v kashoni po 24 butilki ot 1L ako ne se luza. Toi imashe i za skorosti i za diferincial, i sushto antifriz, abe vsichko si zarezhdashe ot amrikanskata baza! wink.gif ... posle nemalo bilo polza ot amerikanskite bazi, teya na nekoi drugi da gi razpravyat! laugh.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 30 Юни 2006 05:27

^Stra6en deal^
6a sipvate na japonkite hamerikansko maslo, he-he ... laugh.gif

V interes na istinata tuk v US naj-razprostranenoto minerlano e 10W30.
Zna4i v BG naj-populqrnoto za dvigateli s dosta km 10W40, za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!? :help: mellow.gif
Moje bi Hondarata kato nova e bilo hubavo da q karat s 5W30, a sega moga da nalivam i po-gusti4ko. Za jalost naposleduk zabelqzvam, 4e ot smqna do smqna ~3K mili dolivam 1L maslo, TOVA NORMALNO LI E?!? Imalo e puti da ne sum dolival, no naposleduk namalqva ... sad.gif
Az produljavam da q karam zimata s 5W30, za6oto nqkoj put temp. pada do -20C* wacko.gif


P.S.
Samo da kaja na nEkoi ka V35GTR, 4e masloto NE e Mobil1, a e samo Mobil!
Mobil1 se izpizva samo na sintetikata ako ne se luja. dry.gif
Imeto na firmata e samo Mobil!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 30 Юни 2006 10:08

mda tuka 10w30 e standarta ne 5w30

pone tova e moeto nabludenie.
Последно промяна от ugabuga на 30 Юни 2006 20:49, променено общо 1 път.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Юни 2006 17:43

Japanese_fever написа:......... za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!? ............
Ами сигурно са видяли средните температури за географския район, където е продаван автомобила, а също и минимална/максимална температура и при вас е по-студено, затова препоръчват по-рядко масло....
Предимството на синтетиката пред минералното е по-добра температурна стабилност (по-широк диапазон на експлоатационни температури) а също така по-добра химическа/физическа устойчивост (обикновенно пробега между смяна е по-голям при синтетиката).
Последно карах минерално масло на един опел астра с хидравлични компенсатори на клапаните - при студен двигател тракаха като трактор защото минералката при ниски температури се сгъстяваше. Тогава преминах на синтетика и проблема изчезна.
Смяната на минералното беше на 10х.км, а на синтетиката - 15х.км..., така че разликата в цената се компенсираше донякъде с пробега. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 02 Юли 2006 09:41

Когато запаля Карината Е - 1.6 4АФЕ, 160 хил. км пробег, имам синкаво пропушване от аспуха докато загрее, а след това изчезва. Имам и разход на масло (около 300мл/1000км), което в момента е 10W40 полусинтетика. С какво масмо (визкозитет и марка) да направя смяната за да харчи по-малко? Има ли добавки за маслото, които да уплътнят гумичките на клапаните? Смяна с 15W40 удачна ли е?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ccvetan и 3 госта