МАЛКО МНЕНИЯ ЗА МАСЛАТА
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.
mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Abe tova Valvoline Maxlife stava li za zimata ili e mnogo gusto?ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.
mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
To po princip vskqa marka si ima edno maslo za stari dvigateli.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Mobil1!ugabuga написа:nashoto camry go karame sas 10w30 kato e studeno i 10w40 kato e jega.
mnogo dobre se chuvstva i veche e na 160k mili. Ako e na dosta mili preporachvam da karash sas Valvoline Maxlife. Naistina ima razlika, osobeno ako ti harchi malko maslo - shte spre.
ako e sravnitelno nova kolata smeniai napravo na Mobil1, Motul ili Royal Purple, makar che tova e camry a ne sporten avtomobil taka che ti shte si reshish dali da slagash takiva skupi sintetiki ili ne.
Starata kola ia karam sus 10-W50 ili 15-W50 - ~130K mili
inak 10-W40
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
MOBIL 1 или MOTUL - и аз знам че в момента те са най-предпочитани. Valvoline също е хубаво, но клиентите са по-доволни от Мобил. Кастрол също е оригинално, но не знам защо него го харесват само тези с мерцедесите 
иначе ако двигателя е в ред - слагай такова каквото казва производителя(или каквото е в каталога на маслата). аз на служебното комбо му сипах Кастрол 5w50 - такова му дават по каталог, двигателя е 1.7Д от Исузу, на 240к км - и ми казваха "разбирачите" че щял да харчи синтетиката, да съм сложел Валволин Макс Лайф 15w40 - няма такова нещо, работи си прекрасно. тези истории че на стар двигател се слага по-гъсто масло важат само при лоша поддръжка или ако са карани с калпаво масло. добър ли е, слагай му хубаво масло.

иначе ако двигателя е в ред - слагай такова каквото казва производителя(или каквото е в каталога на маслата). аз на служебното комбо му сипах Кастрол 5w50 - такова му дават по каталог, двигателя е 1.7Д от Исузу, на 240к км - и ми казваха "разбирачите" че щял да харчи синтетиката, да съм сложел Валволин Макс Лайф 15w40 - няма такова нещо, работи си прекрасно. тези истории че на стар двигател се слага по-гъсто масло важат само при лоша поддръжка или ако са карани с калпаво масло. добър ли е, слагай му хубаво масло.
status: за БАН
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Na mojta Honda i davat po normativ 5W/30 mineralno. Govorq za benzin.
Lqtoto slagam 10W/30. Ne sum se zamislql za sintetika, no Altezzata mi e kazval da si go karam s obiknoveno i da go smenqm na 3-4k mili.
Ne znam za6to(prepolagam zaradi po visokooborotnite dvigateli), no Honda vinagi zalagat na po-redki masla. Kakto kazah po4ti vsi4ki koli s identi4ni dvigateli kato moq karat s 10W/30 all season, a na mojta i davat 5W/30 zaduljitelno za zimata.
Mobil sa se nalojili mnogo na pazara i az gi polzvam, vupreki 4e i Castrol ne vijdam po kakvo 6te im ostupvat.
Lqtoto slagam 10W/30. Ne sum se zamislql za sintetika, no Altezzata mi e kazval da si go karam s obiknoveno i da go smenqm na 3-4k mili.
Ne znam za6to(prepolagam zaradi po visokooborotnite dvigateli), no Honda vinagi zalagat na po-redki masla. Kakto kazah po4ti vsi4ki koli s identi4ni dvigateli kato moq karat s 10W/30 all season, a na mojta i davat 5W/30 zaduljitelno za zimata.
Mobil sa se nalojili mnogo na pazara i az gi polzvam, vupreki 4e i Castrol ne vijdam po kakvo 6te im ostupvat.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
vsashnost po novite dvigateli na Honda veche sa s 5W20, koeto do skoro me uchudvashe, no veche i Toyota minaha v sashtata posoka. veche ima niakolko dvigatela na Toyota det sa s 0W20 ot zavoda, no kazvat che ako ne se namira takova maslo e OK da slagash i 5W20
ZABELESHKA: tova se otnasia samo za specifichni dvigateli, vsichko drugo na Toyota si e 5W30, liatoto moje da se slaga i 10W30. niakoi mogat da slagat po gasti masla, no tova veche si e spicifichno do dvigatelia im kak se e iznosil.
ZABELESHKA: tova se otnasia samo za specifichni dvigateli, vsichko drugo na Toyota si e 5W30, liatoto moje da se slaga i 10W30. niakoi mogat da slagat po gasti masla, no tova veche si e spicifichno do dvigatelia im kak se e iznosil.
->
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Да попитам и аз мом4етата, които разбират от масла: на Карината (Епсилон, 1.6 107коня) съм и сложил 5в50 на Мобил, ве4е 5000 км карам с него, мисля, 4е е добро, но ме притесняватова, дали не е много голям вискозитета, гледам, 4е пи6ете за 5в30?Колата пи6е, 4е е на207000км, преди това, по съвет на селски майстор и бях сипал 15в40 на Комма, (посред зима, "защото колата е стара"), което изхвърлих на 700 км- един видпромиване на двг. biggrin.gif
Да минавам ли на 5в30(40), или да си карам с 5в50?
Да минавам ли на 5в30(40), или да си карам с 5в50?
Аз карам с MEGUIN http://www.meguin.de
Маслото се проиавежда само в Германия
Карам го на чист дизел 2л.
Маслото се проиавежда само в Германия
Карам го на чист дизел 2л.
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1
Yaris P1
5W30, e mozhebi nai-populyarnoto maslo v USA, i to mineralno! Kakto tuk da kazem 10W40. Sudeiki po mnogohilyadnite MILI na kolite v US, yavno 5W30 ne e hich losh izbor. Problema e che mnogo trudno se namira v Evropa, osobenno mineralni, tuk Motul go ima, ama struva glavozamaivashti ceni i e samo sintetichno!
kogato kupuvah suprata ot germaniya, mestniyat shvaba se zarezhdashe s 10W30 maslo ot susednata voenna US baza, za po 1evro litura! togava pomnya che smenih masloto 2 puti i filtera 1 put, za izhistya napulno ostatucite v bloka ot smesicata na maslo i voda, ot grumnalata ganitura na glavata! Cyaloto udovolstvie mi izleze 18evro za 18 litra maslo, i 16evro za dvata filtura!
taka che sega kato otvoryat bazite v Bezmer i tam neznam oshte kude si, pochvaite da sluhtite ot amerikancite za evtino maslo i drugi neshta, te im go davat na kvoti, imat mnogo, i za da si osvobodyat pari go davat na bezcenica... v Germaniya 1evro litura! i masloto beshe naistina dobro, tunko, s prekrasen cvyat i dvigatelya ne se chuvashe s nego! Idvashe v kashoni po 24 butilki ot 1L ako ne se luza. Toi imashe i za skorosti i za diferincial, i sushto antifriz, abe vsichko si zarezhdashe ot amrikanskata baza!
... posle nemalo bilo polza ot amerikanskite bazi, teya na nekoi drugi da gi razpravyat! laugh.gif
kogato kupuvah suprata ot germaniya, mestniyat shvaba se zarezhdashe s 10W30 maslo ot susednata voenna US baza, za po 1evro litura! togava pomnya che smenih masloto 2 puti i filtera 1 put, za izhistya napulno ostatucite v bloka ot smesicata na maslo i voda, ot grumnalata ganitura na glavata! Cyaloto udovolstvie mi izleze 18evro za 18 litra maslo, i 16evro za dvata filtura!
taka che sega kato otvoryat bazite v Bezmer i tam neznam oshte kude si, pochvaite da sluhtite ot amerikancite za evtino maslo i drugi neshta, te im go davat na kvoti, imat mnogo, i za da si osvobodyat pari go davat na bezcenica... v Germaniya 1evro litura! i masloto beshe naistina dobro, tunko, s prekrasen cvyat i dvigatelya ne se chuvashe s nego! Idvashe v kashoni po 24 butilki ot 1L ako ne se luza. Toi imashe i za skorosti i za diferincial, i sushto antifriz, abe vsichko si zarezhdashe ot amrikanskata baza!

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
^Stra6en deal^
6a sipvate na japonkite hamerikansko maslo, he-he ... laugh.gif
V interes na istinata tuk v US naj-razprostranenoto minerlano e 10W30.
Zna4i v BG naj-populqrnoto za dvigateli s dosta km 10W40, za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!?
Moje bi Hondarata kato nova e bilo hubavo da q karat s 5W30, a sega moga da nalivam i po-gusti4ko. Za jalost naposleduk zabelqzvam, 4e ot smqna do smqna ~3K mili dolivam 1L maslo, TOVA NORMALNO LI E?!? Imalo e puti da ne sum dolival, no naposleduk namalqva ...
Az produljavam da q karam zimata s 5W30, za6oto nqkoj put temp. pada do -20C*
P.S.
Samo da kaja na nEkoi ka V35GTR, 4e masloto NE e Mobil1, a e samo Mobil!
Mobil1 se izpizva samo na sintetikata ako ne se luja.
Imeto na firmata e samo Mobil!
6a sipvate na japonkite hamerikansko maslo, he-he ... laugh.gif
V interes na istinata tuk v US naj-razprostranenoto minerlano e 10W30.
Zna4i v BG naj-populqrnoto za dvigateli s dosta km 10W40, za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!?


Moje bi Hondarata kato nova e bilo hubavo da q karat s 5W30, a sega moga da nalivam i po-gusti4ko. Za jalost naposleduk zabelqzvam, 4e ot smqna do smqna ~3K mili dolivam 1L maslo, TOVA NORMALNO LI E?!? Imalo e puti da ne sum dolival, no naposleduk namalqva ...

Az produljavam da q karam zimata s 5W30, za6oto nqkoj put temp. pada do -20C*

P.S.
Samo da kaja na nEkoi ka V35GTR, 4e masloto NE e Mobil1, a e samo Mobil!
Mobil1 se izpizva samo na sintetikata ako ne se luja.

Imeto na firmata e samo Mobil!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ами сигурно са видяли средните температури за географския район, където е продаван автомобила, а също и минимална/максимална температура и при вас е по-студено, затова препоръчват по-рядко масло....Japanese_fever написа:......... za6to togava tuk preporu4vat 5W30 kato to predpolaga da e mnogo po-rqdko(kato te4nost) ot 10W40?!? ............
Предимството на синтетиката пред минералното е по-добра температурна стабилност (по-широк диапазон на експлоатационни температури) а също така по-добра химическа/физическа устойчивост (обикновенно пробега между смяна е по-голям при синтетиката).
Последно карах минерално масло на един опел астра с хидравлични компенсатори на клапаните - при студен двигател тракаха като трактор защото минералката при ниски температури се сгъстяваше. Тогава преминах на синтетика и проблема изчезна.
Смяната на минералното беше на 10х.км, а на синтетиката - 15х.км..., така че разликата в цената се компенсираше донякъде с пробега.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Когато запаля Карината Е - 1.6 4АФЕ, 160 хил. км пробег, имам синкаво пропушване от аспуха докато загрее, а след това изчезва. Имам и разход на масло (около 300мл/1000км), което в момента е 10W40 полусинтетика. С какво масмо (визкозитет и марка) да направя смяната за да харчи по-малко? Има ли добавки за маслото, които да уплътнят гумичките на клапаните? Смяна с 15W40 удачна ли е?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта