При преминаване през нулева оборотите се вдигат на Карина Е
При преминаване през нулева оборотите се вдигат на Карина Е
Проблемът може да се опише така:
В движение при превключване от по-ниска на по-висока скорост при преминаване през нулевата скорост на скоростния лост оборотите на двигателя на Карината Е се вдигат. Карината е бензин. Най-напред си мислех, че не съм отнел гаста, т.е. съм продължил да натискам педала на гаста. Проблемът практически се появява само при минусови температури, например -5 , -10 градуса.
При преминаване от по-висока на по-ниска скорост пак се наблюдава това поведение. Обърнете внимание оборотите се вдигат на нулевата, а не след като вече съм преминал на по-ниска скоростна предавка.
Въпросът ми е:
Имал ли е някой подобен проблем и как го е решил?
Има ли някой някакви идеи за това явление?
В движение при превключване от по-ниска на по-висока скорост при преминаване през нулевата скорост на скоростния лост оборотите на двигателя на Карината Е се вдигат. Карината е бензин. Най-напред си мислех, че не съм отнел гаста, т.е. съм продължил да натискам педала на гаста. Проблемът практически се появява само при минусови температури, например -5 , -10 градуса.
При преминаване от по-висока на по-ниска скорост пак се наблюдава това поведение. Обърнете внимание оборотите се вдигат на нулевата, а не след като вече съм преминал на по-ниска скоростна предавка.
Въпросът ми е:
Имал ли е някой подобен проблем и как го е решил?
Има ли някой някакви идеи за това явление?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
Мерси Мафиата, ще огледам за някави "пробойни" около дроселовата клата. Сега се сещам, че има едно причукване (подобно на клапани) около дроселовата клапа, като се подаде ряско гас при напълно студен двигател.
Двигателя има високо обороти при студен двигател, това е нормално, които падат под 1000 като загрее, т.е. поведението на празен ход е ОК. Проблем има когато се превключва и по време на нулева, сякаш гаста не се връща, което продължава при не напълно загрял двигате. За сведение жилото на гаста се връща както трябва.
Паленето е ОК, но при рязко подаване на гас има едно чукане, но според мен не е от клапаните, а от към дроселовата клапа, маййййй. После и то изчезва.
Двигателя има високо обороти при студен двигател, това е нормално, които падат под 1000 като загрее, т.е. поведението на празен ход е ОК. Проблем има когато се превключва и по време на нулева, сякаш гаста не се връща, което продължава при не напълно загрял двигате. За сведение жилото на гаста се връща както трябва.
Паленето е ОК, но при рязко подаване на гас има едно чукане, но според мен не е от клапаните, а от към дроселовата клапа, маййййй. После и то изчезва.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
1 случай: Карам с 50 км/ч и ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите се вдигат на 2500, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
2 случай: Карам с 50 км/ч и не ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите не падат леко, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
Оставете жилото на гаста, няма повишено триене и гаста се връща както трябва - бързо и плавно!
Подробно ли е?
2 случай: Карам с 50 км/ч и не ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите не падат леко, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
Оставете жилото на гаста, няма повишено триене и гаста се връща както трябва - бързо и плавно!
Подробно ли е?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не бих казал , че е много подробно но е по-ясно !
Така по някакъв мистичен начин колата ти си дава газ докато натискаш съединителия или просто не я отпуска . Пробвай следващия път дали ще я върне все пак някога иначе казано дръж съединителя за да видиш кога ще паднат оборотите .
Ти каза , че жилото е ок , а погледна ли конзолата с педалите как е? Да няма там някакво преплитане на жила , лостчета и тн и като натиснеш съединителя да се опъва жилото ?
На място като натиснеш съединителя не се форсира така ли ?
На твое място бих огледал около педалите и около дросела . Не знам имаш ли ЕГР клапан и как ти се регулира празния ход но и там може да се случва нещо по време на движение . Разгледай за извадени вакуми и разни клапани , които може да блокират . Също така пробвай да усетиш дали , като пуснеш газта и натиснеш съединителя педала за газта се връща до нормалното си положение или седи по-хлътнал .
Ей такива работи , като за начало
.
Така по някакъв мистичен начин колата ти си дава газ докато натискаш съединителия или просто не я отпуска . Пробвай следващия път дали ще я върне все пак някога иначе казано дръж съединителя за да видиш кога ще паднат оборотите .
Ти каза , че жилото е ок , а погледна ли конзолата с педалите как е? Да няма там някакво преплитане на жила , лостчета и тн и като натиснеш съединителя да се опъва жилото ?
На място като натиснеш съединителя не се форсира така ли ?
На твое място бих огледал около педалите и около дросела . Не знам имаш ли ЕГР клапан и как ти се регулира празния ход но и там може да се случва нещо по време на движение . Разгледай за извадени вакуми и разни клапани , които може да блокират . Също така пробвай да усетиш дали , като пуснеш газта и натиснеш съединителя педала за газта се връща до нормалното си положение или седи по-хлътнал .
Ей такива работи , като за начало

и моят ярис е така откакто го взех от магазина
но това изфорсиране при превключване го прави единствено при студен мотор.....позагрее ли малко всичко се оправя...аз му свикнах де....пускам газта 2 секунди преди да натисна съединитела....но когато някой друг го кара наистина си мисли че не е пуснал газта biggrin.gif

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта