При преминаване през нулева оборотите се вдигат на Карина Е

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

При преминаване през нулева оборотите се вдигат на Карина Е

Мнение от Caesar » 27 Фев 2011 16:06

Проблемът може да се опише така:
В движение при превключване от по-ниска на по-висока скорост при преминаване през нулевата скорост на скоростния лост оборотите на двигателя на Карината Е се вдигат. Карината е бензин. Най-напред си мислех, че не съм отнел гаста, т.е. съм продължил да натискам педала на гаста. Проблемът практически се появява само при минусови температури, например -5 , -10 градуса.
При преминаване от по-висока на по-ниска скорост пак се наблюдава това поведение. Обърнете внимание оборотите се вдигат на нулевата, а не след като вече съм преминал на по-ниска скоростна предавка.

Въпросът ми е:
Имал ли е някой подобен проблем и как го е решил?
Има ли някой някакви идеи за това явление?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 27 Фев 2011 16:28

Възможно ли е това да се дължи на температурен сензор? Колко температурни сензора има в Карина Е и къде се намират?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

nokosam
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Фев 2010 20:51
Местоположение: Glojene

Мнение от nokosam » 27 Фев 2011 19:45


Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 28 Фев 2011 03:29

А като стоиш на място по-ниски ли са ти оборотите ?

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 28 Фев 2011 13:46

На мен същото ми прави впечатление, когато колата не е загряла все още и го отдавам точно на това. Но това е само при студен двигател, ако и след това се държат така оборотите, не мисля че е нормално. Не че разбирам де, може и да е нормално.
CARINA E 7A-FE

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 28 Фев 2011 19:13

оборотите се повишават и ако смуче от някъде въздух предкамерно т.е. след дроселовата клапа - в посока двигателя.

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 01 Мар 2011 23:21

Мерси Мафиата, ще огледам за някави "пробойни" около дроселовата клата. Сега се сещам, че има едно причукване (подобно на клапани) около дроселовата клапа, като се подаде ряско гас при напълно студен двигател.
Двигателя има високо обороти при студен двигател, това е нормално, които падат под 1000 като загрее, т.е. поведението на празен ход е ОК. Проблем има когато се превключва и по време на нулева, сякаш гаста не се връща, което продължава при не напълно загрял двигате. За сведение жилото на гаста се връща както трябва.
Паленето е ОК, но при рязко подаване на гас има едно чукане, но според мен не е от клапаните, а от към дроселовата клапа, маййййй. После и то изчезва.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Мар 2011 03:22

Ама не се връща въобще или се връща плавно ? От колко до колко оборота не се връща ? Кога го прави ? Да ти кажа колега много трудно се разбира каква точно е идеята ти . Обясни ги нещата малко по-подробно и детайлно .

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 02 Мар 2011 08:13

1 случай: Карам с 50 км/ч и ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите се вдигат на 2500, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
2 случай: Карам с 50 км/ч и не ускорявам, оборотите са стигнали до 2000, отпускам педала на гаста и натискам педала на съединителя, оборотите не падат леко, превключвам на по-горна предавка и прогължавам.
Оставете жилото на гаста, няма повишено триене и гаста се връща както трябва - бързо и плавно!
Подробно ли е?
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Мар 2011 21:23

Не бих казал , че е много подробно но е по-ясно !
Така по някакъв мистичен начин колата ти си дава газ докато натискаш съединителия или просто не я отпуска . Пробвай следващия път дали ще я върне все пак някога иначе казано дръж съединителя за да видиш кога ще паднат оборотите .
Ти каза , че жилото е ок , а погледна ли конзолата с педалите как е? Да няма там някакво преплитане на жила , лостчета и тн и като натиснеш съединителя да се опъва жилото ?
На място като натиснеш съединителя не се форсира така ли ?
На твое място бих огледал около педалите и около дросела . Не знам имаш ли ЕГР клапан и как ти се регулира празния ход но и там може да се случва нещо по време на движение . Разгледай за извадени вакуми и разни клапани , които може да блокират . Също така пробвай да усетиш дали , като пуснеш газта и натиснеш съединителя педала за газта се връща до нормалното си положение или седи по-хлътнал .
Ей такива работи , като за начало tongue.gif .

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 03 Мар 2011 21:06

и моят ярис е така откакто го взех от магазина wink.gif но това изфорсиране при превключване го прави единствено при студен мотор.....позагрее ли малко всичко се оправя...аз му свикнах де....пускам газта 2 секунди преди да натисна съединитела....но когато някой друг го кара наистина си мисли че не е пуснал газта biggrin.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 04 Мар 2011 20:13

Точно така е колега, според мен проблемът е 100% свързан с околната температура, и колкото външната температура е по-ниска, толкова проблемът по-ясно (отчетливо) се проявява.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: borisfx и 7 госта