Питане за Avensis D4D
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Баце ти не си ми трън в очите , а имаш трън в главата !!! Ти просто нямаш нито едно менение от ден 1-ви в този форум , което да не е пълно с пълни тъпотии и те предупредих още когато ми умуваше за помпа-дюзата , която дори не знаеше какво представлява , че ще те наблюдавам внимателно ! Но и без да го правя ти си на всяка манджа мерудия най-малкото с 50/50 глупости/истини , като в някой постове клониш към 90/10 . Което е малко неприемливо когато даваш акъл за покупка или поддръжка на скъпа техника . Никой не отрича колко коли си имал и имаш сега ! Но това по никаъв начин не означава , че можеш да си обясниш какво се случва в двигателите им и защо се случва ! Така , че наистина е добре да спреш да пишеш по неща за , които не си 1000% сигурен защото за тия дето си 100% сигурен излзиат доста измишльотини ! И не се прави на госпожица на никой не му пука кой си и защо си просто пишеш откровенни тъпотии , които водят до заблуда и могат да доведат до излишни разходи !
Ако имаш нещо по темата (разбирай, по техническите неща), дай да го видим. Ако ще я даваш на лирика и квалификации не ме чакай да споря.
Айде ако можеш да отделиш малко от ценното си време, да вземеш да кажеш кое не е вярно в постовете ми в тая тема, и очаквам, как го каза, поне 50 процента неистини ...
Понеже намесваш и други теми, а и тук се спомена за газ, да ме светнеш какво казах за аванс коректора в темата за газта и дали е истина или не. Това дали клапаните ще си отидат на ниски или високи обороти на никой не му дреме - важното е че ще си отидат по-бързо на кола без аванс коректор, отколкото на такава с аванс коректор. Туй че развихме спора до детайлите за скоростта на горене при различни обороти лично на мен ми бе полезно и още там ти казах че си прав и е нещо, което не съм знаел. Ако обаче твърдиш че съм сбъркал с тезата че аванс коректора помага за спасяването на клапаните, прав ти път и приятни лакърдии!
Виждам че си на моето мнение - когато някой набутва друг колега към скъпи ремонти, как го каза, при "покупка и поддръжка на скъпа техника", поради незнание или други подбуди, аз си пиша, пък вие си правете каквото знаете. Като кажеш на някой да слага смело газ щото VVTi-то държи на газ, а 10-тина други кажат противното, май излиза че нещо не е баш както ти се иска. Каквато и да е истината за газта и VVTi, на твоята кола можеш да си правиш колкото искаш експерименти, но на други не давай съвети ако не си поне 50% сигурен - просто за да не ги набуташ. Ти го каза:
Тука сигурно се очаква да изстрелям 10-тина реда обиди и епитети по твой адрес, как мислиш? И да ти обяснявам 2 страници колко си ...... да мислиш че нема дизелови таксита, как, щом казваш това, значи си нямаш грам техническа грамотност, че не правиш разлика между бензин и медицински спирт? Или пък да се оплаквам как трябва да ти оправям всяко мнение?
Като спомена помпа дюзата, спомняш ли си аз защо я намесих? Ако се зачетеш ще видиш - ти твърдеше, че ВАГ не са измислили нищо собствено - аз ти опонирах че са измислили помпа дюзата. Сега, защо оттук насетне си измисли че съм казал че били с "10 пъти по евтина поддръжка", аз нямам идея. Явно смеси двете теми където препоръчвах TDI (старите, с VP помпи, на октавия) като вариант за дизелова кола с по-евтина поддръжка (спрямо Д4Д авенсис). Или не правиш разлика между двете (PD и старото TDI с разпределителна помпа). Какво ти се счува, и какво съм написал, явно се разминават. Мен това не ме вълнува, който може да чете (и по-точно иска да чете), ще разбере каквото съм искал да кажа. Който не - здраве да е. Ще ти припомня и както каза в същата тема - "д4д от тия години (2000-2002) трябва да се избягват".
Не ме разбирай погрешно - хич не ми дреме ми какво си пишеш за мен, но като вземеш да извърташ моите думи, се дразня - някой ще си помисли че наистина съм го казал.
newyaris, споко, нЕма да си одя още, както знаеш обикновено правят анкета и после ритат... Ама за мен сигурно няма да има милост
, не се представих добре в имиджовите теми за марката ...
Айде ако можеш да отделиш малко от ценното си време, да вземеш да кажеш кое не е вярно в постовете ми в тая тема, и очаквам, как го каза, поне 50 процента неистини ...
Понеже намесваш и други теми, а и тук се спомена за газ, да ме светнеш какво казах за аванс коректора в темата за газта и дали е истина или не. Това дали клапаните ще си отидат на ниски или високи обороти на никой не му дреме - важното е че ще си отидат по-бързо на кола без аванс коректор, отколкото на такава с аванс коректор. Туй че развихме спора до детайлите за скоростта на горене при различни обороти лично на мен ми бе полезно и още там ти казах че си прав и е нещо, което не съм знаел. Ако обаче твърдиш че съм сбъркал с тезата че аванс коректора помага за спасяването на клапаните, прав ти път и приятни лакърдии!
Виждам че си на моето мнение - когато някой набутва друг колега към скъпи ремонти, как го каза, при "покупка и поддръжка на скъпа техника", поради незнание или други подбуди, аз си пиша, пък вие си правете каквото знаете. Като кажеш на някой да слага смело газ щото VVTi-то държи на газ, а 10-тина други кажат противното, май излиза че нещо не е баш както ти се иска. Каквато и да е истината за газта и VVTi, на твоята кола можеш да си правиш колкото искаш експерименти, но на други не давай съвети ако не си поне 50% сигурен - просто за да не ги набуташ. Ти го каза:
А, и другото, ма то с него трябваше да започнем - "затуй няма таксита дизели" - тука вече май не правиш връзка с реалността? Всичките таксита по света жулят на бензин и си свиркат, викаш? Щото е много евтино казваш? Пък те я извъртят 10000км на година, я не, в тая криза biggrin.gif, как да им излезе сметката ... И казваш при такситата баш има съществено значение разхода на студено? На тия, дето въртят нон стоп на 3 смени, как да загреят горките? laugh.gifи могат да доведат до излишни разходи
Тука сигурно се очаква да изстрелям 10-тина реда обиди и епитети по твой адрес, как мислиш? И да ти обяснявам 2 страници колко си ...... да мислиш че нема дизелови таксита, как, щом казваш това, значи си нямаш грам техническа грамотност, че не правиш разлика между бензин и медицински спирт? Или пък да се оплаквам как трябва да ти оправям всяко мнение?
Като спомена помпа дюзата, спомняш ли си аз защо я намесих? Ако се зачетеш ще видиш - ти твърдеше, че ВАГ не са измислили нищо собствено - аз ти опонирах че са измислили помпа дюзата. Сега, защо оттук насетне си измисли че съм казал че били с "10 пъти по евтина поддръжка", аз нямам идея. Явно смеси двете теми където препоръчвах TDI (старите, с VP помпи, на октавия) като вариант за дизелова кола с по-евтина поддръжка (спрямо Д4Д авенсис). Или не правиш разлика между двете (PD и старото TDI с разпределителна помпа). Какво ти се счува, и какво съм написал, явно се разминават. Мен това не ме вълнува, който може да чете (и по-точно иска да чете), ще разбере каквото съм искал да кажа. Който не - здраве да е. Ще ти припомня и както каза в същата тема - "д4д от тия години (2000-2002) трябва да се избягват".
Не ме разбирай погрешно - хич не ми дреме ми какво си пишеш за мен, но като вземеш да извърташ моите думи, се дразня - някой ще си помисли че наистина съм го казал.
newyaris, споко, нЕма да си одя още, както знаеш обикновено правят анкета и после ритат... Ама за мен сигурно няма да има милост

Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Bass, честно, радваш ме! Ако разбираше смисъла на думата "неграмотен", нямаше поне в същото изречение да правиш пунктоационни грешки, изглежда грозно като се чете. А и не тук мястото, отворете си тема в офф-а да ми следите грамотността. Тук си говорехме за нещо друго ...
Аз нещо спор не виждам - последното ти яко изказване беше "супер неефективен", оттам насетне не съм спорил, няма за какво.
Аз нещо спор не виждам - последното ти яко изказване беше "супер неефективен", оттам насетне не съм спорил, няма за какво.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
@ Bass - държиш се като куче на което са му показали кокал ама не му го дават - то си лае и лае.
Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).
Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 27 пъти
Относно разхода със сигурност преимуществата на нафтата се изразяват по-добре на дълги пътувания ! И то колкото по-бавно караш толкова по-големи са те . Поради простата причина , че двигателя се върти с по-ниски обороти , а от там нафтата изгаря по-добре и по-ефективно . Тръгнеш ли да юркаш започваш да хвърляш нафта в колектора и започват да се случват доста неприятни неща + висок разход . А за градско на къси пътувания ако няма възможност да загрее хубаво двигателя дизела е супер неефективен ! Точно поради тази причина почти няма таксита дизели .[/quote]
Ето ти един твой пост в който има камара глупости.В какво се изразява преимуществото на дизела на дълго?Това,че на газ ще изгоря 8/100,а на нафта 6/100?!Каква толкова голяма зависимост има между високите обороти и неизгорялата нафта?Дебит на помпа,обратна нафта?!Какви са неприятните неща от натискане на педала,освен по-високия разход?Как нафтата се хвърля в колекторите?!Какво азначава неефективен дизел в градски условия?За пробег 20 км градско на -10 градуса целзий бензина или газта са по-ефективни,икономични?!Видя ли колко глупости си написал само тук?Моля да не ми развиваш теории,ако смяташ,че не са глупости.Задръж си ги...
ps Поредния човечец със засрана тема...
Ето ти един твой пост в който има камара глупости.В какво се изразява преимуществото на дизела на дълго?Това,че на газ ще изгоря 8/100,а на нафта 6/100?!Каква толкова голяма зависимост има между високите обороти и неизгорялата нафта?Дебит на помпа,обратна нафта?!Какви са неприятните неща от натискане на педала,освен по-високия разход?Как нафтата се хвърля в колекторите?!Какво азначава неефективен дизел в градски условия?За пробег 20 км градско на -10 градуса целзий бензина или газта са по-ефективни,икономични?!Видя ли колко глупости си написал само тук?Моля да не ми развиваш теории,ако смяташ,че не са глупости.Задръж си ги...
ps Поредния човечец със засрана тема...
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
На късо градско разтояния под 10 километра зимата час пик само седиш на светофарите и задръстрането и си на празен ход. Незагрял дизел - неефективен напълно...гадно масло .. горене на масло ... проблеми дюзи... турбини...тракане... гадна нафта ... 2Т МАСЛА... айде пребройте колко теми има само за какво максло да сложа на Д4Д и гори ми масло ПОМОЩ...и защо дизела заграява бавно ???
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Питане за Avensis D4D
Колеги, обърнахте моите питания във ваши спорове. А аз просто исках да разбера повече за тези коли. Айде стигаMitko написа:Здравейте.Току що се регистрирах и имам няколко въпроса,на които надявам се ще намеря отговори. Та значи решил съм да си купувам Avensis D4D от 2000г.до 2002г.Моля за някакви впечатления,мнения,препоръки,как е подръжката,разхода и всичко каквото се сетите като плюсове и минуси.
Нема стига целия...
Няма спор, има дебат. Последно искаш ли инфо или не.
Мисля ,че трябва да си благодарен на колегите за инфото и времето което са ти отделили, а не разбирам да е така.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Просто имам непоносимост към закостеняли глави с чела по 4-5см дебели и обичам да им разбивам различни предмети в тях ( образно казано ) . А дизела е една от темите пълно табу за 90% от шоферчетата в БГ . И както казва митоко , като погледнеш техническия раздел веднага ти става ясно , че хората са с грешна представа +/- на дизела и си нямат и най-малка предтсава как се поддържа пододбно нещо .D4D написа:@ Bass - държиш се като куче на което са му показали кокал ама не му го дават - то си лае и лае.
Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).
Принципно трябва да се благодарите , че не съм модератор защото ако бях при всеки опит за сравнение с това недоразумение ВАГ ще трия направо цялата тема . Защото тука един обяснява как дизела е супер ефективен за града в тунинга един друг обяснява как при 180км/ч по завойте към морето му харчи 5.5-6л/100км и просто мед ми капе от сърцето като гледам такива олита ! Но прекалената толерантност на българина към всякакви олигофрени е пряко свързана с моментното му положение . Тук всеки може да се изкаже и всеки може да вземе отношение и ако не се реагира срещу неграмотниците хората просто събират - 2-ма за , 5-против аха ясно това е вярното . И после се почват темите как термостата му е добре ама до работа така и не му духа топло къде може да е проблема ? И разни подобни само защото някой е решил да си похвали децата преди време ( пак образно казано ) защото нашите деца са най-умни и най-хубави . Общо взето идеята е , че българина е супер комплекисарно копеле и никога не гледа нещата обективно , когато говори за свои вещи . За това и VAG е издигнат в култ и пример за подражание и всичко се равнява по голфу и алудито . А това е меко казано малоумие .
И точно поради тази причина някой хора трябва да бъдат овиквани докато не разберат , че не трябва да говорят за неща , които не са им ясни . Просто няма друг начин . Аз нямам нищо против да се създаде една експертна група , която да оценява знанията на всеки и на базата на тази оценка да му е позволено да дава мнения по съответни въпроси . Ама кога точно ще стане това тук ? За това масово сране срещу бавноразвиващите се с мение по технически въпроси !
mirott - нали уж ми беше чел постовете бе пич ? Я ми намери един в , който съм казал , че имаш повече сметка да караш на нафта от колкото на газ ? В случая за пореден път УЧА гичо на елементарни неща казани поне на 100 пъти по форумите . И се благори Гичо , че все още мога да пиша що годе добре за да може да ти влезне и теб нещо в главата , че иначе ще си живееш в света на "по-надеждната помпа дюза" !
Така за последен път обяснявам , като за малоумни защо дизела е по-ефективен на по-дълги маршрути !!!
Първо загрява по-бавно !!!!!!!!!! И защото загрява по-бавно е нужно по-дълго време да работи с по-богата ( обогатена ) смес . Нищо , че Гичо си смисли , че дизела работи на студено без да се обогатява . От където му идва и по-високия разход ( сравнен с този на дълги интервали ) . След това поради голямото обогатяване започва да пълни маслото с нафта !!!!!! И защото не работи достатъчно време загрял не може да я изпари и така да я отдели от маслото . Като резултат от това започва да отмива маслото най-вече от стените на цилиндрите и му намалява вискозитета от където започва силно износване на двигателя !!!!! Коментирано е много пъти във форума !!! Забелязва се с покачване на нивото на маслото и видимо намаляване на вискозитета му , както и започва да мирише силно на гориво . При дълги пътувания ( няма значение градско или не ) този ефект е силно намален или въобще го няма .
Втория момент : защо при високи обороти нафтата става неефективна ?
Ами много просто ЗАЩОТО НАФТАТА НЕ МОЖЕ ДА ГОРИ БЪРЗО !!!!!!!! Най-ефективния ( с най-голямо КПД ) дизел не е автомобилен , не е комон рейл , не е турбо и не работи на 2000 бара !!!!!!!! Отваряте интернет и четете но понеже ви мързи аз трябва да ви набивам канчетата в 4 сутринта , като за благодарност може да ми кажете какъв съм тъпак !!!!!
НАЙ ЕФЕКТИВНИ ДИЗЕЛ ПРАВЕН НЯКОГА НА ЗЕМЯТА Е НА ПРОМИШЛЕН ДВИГАТЕЛ КОЙТО РАБОТИ С ОКОЛО 500 ОБОРОТА В МИНУТА !!!!!!!!
При днешните технологии в автомобилните двигатели нафтата гори ефективно до към 2500 оборота . Като пак не изгаря напълно и голяма част се изхвърля в колектора ( изпускателния СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО ) . И в повечето слуай доизгаря преди турбото . И това е при положение , че и даваме страшно много въздух под налягане . Отворете гугъл и вижте графика на въртящия момент на който искате дизелов двигател и ще видите , че максималния въртящ момент е около 2500 оборота . Или иначе казано това е момента в , който може да изгори най-много нафта !!! От там подаваме повече нафта и повече въздух но тя не гори толкова добре и ефективността пада , като тухла във вода ! Като над 4000 оборота двигателя става безмислен и за това повечето прекъсвачи, ограничители и тн са до 4000-4500 оборота . Поради тези прични днешните дизели са ефективни от момента в , който им надуе турбината за да има достатъчно въздух за да може да гори това гориво да кажем от около 1800 оборота до към 2500-3000 оборота . След това неизгорялата нафта догаря в колектора при , което повишава температурата на изходните газове , която придизела нормално е около 500 градуса ( я да видим колко човека го знаят това ? ) до към 700-800 градуса ( колкото е нормалната на бензина ) . И понеже турбината е конструирана за други температури започва механичното унищожаване на турбо-компресора . Колкото повече газ даваме толкова повече го нагряваме . Разбира се след него има и разни филтри и катализатори на , които също им се взима здравето от 30%-40% по-висока температура . За това никога няма да намерите камион , фадрома или някаква друга професионална техника с дизелов двигател , който да работи на повече от 2000 оборота ! При нормални 1500-1600 оборота и дълги интервали на ползване тези двигатели са вечни от гледна точка на автомобила , който работи 1000-2000 оборота повече и се бори със зъби и нокти да изкара 200 000км без да се разпадне . А тировете сменяват масло на 100 000км та и повече и НЕ КАРАТ С 5W-30 , а с 10W-40 и 15W-40 . Но както и да е прост съм си !
Точно заради не пълното горене на нафтата се все по-често се ползват допълнителни горива , като метан , пропан-бутан, водород и тн . И дори и минимално количество от другото гориво повишава ефективността изключително много ! СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО : ЗАЩОТО ОСВЕН НАЛЯГАНЕ И ОТ ТАМ ТЕМПЕРАТУРА ДРУГО НИЩО НЕ КАРА НАФТАТА ДА ГОРИ И СЪОТВЕТНО ТЯ НЕ БЪРЗА ДА ИЗГАРЯ . КАТО ДОБАВИМ ДОПЪЛНИТЕЛНО ГОРИВО НИЕ ДОБАВЯМЕ ПОВЕЧЕ ТЕМПЕРАТУРА И НАЛЯГАНЕ В ГОРЕНЕТО НА НАФТАТА , КОЕТО ДОПРИНАСЯ ЗА ПО-ДОБРОТО И ИЗГАРЯНЕ , И ОТ ТАМ ДО ПОВИШАВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА И НАМАЛЯВАНЕ НА ЕМИСИИТЕ!!! Съответно ако и цената на допълнителното гориво е по-малка от тази на нафтата получаваме и чисто ценово предимство ! От по-пълното изгаряне на нафтата има и много по-добри екологични показатели ! Има и още доста други интересни детайли ама не заслужавате да ги знаете !
Да обобщим :
1. Имаме бавно загряване = разреждане на маслото , студ в купето , по-голямо износване , по-голям разход ( заради обогатената смес !!! ). Ефекта го има и при бензина но е малко по-малък но го има и там !
2.При бързо каране ( високи обороти ) нафтата не гори добре , от което страдат екологията и компонентите след главата . Бензина си гори добре при високи обороти газта гори още по-добре . Екологията страда само от чисто по-големия разход и малко по-богати смеси .
3.Разхода за поддръжка на дизела е по-голям от този на бензина ! Като консумативи и , като сервизни интервали, както и като резервни части . Това , че някой представители си държат сервизни интервали пододбни на тези в Германия и ползват масла за Германския стандарт и климат е само в ущърб на клиентите !
4.При доста модели дизели има филтри за твърди частици , които ако не се "продухват" по-често заминават , а цената им е много свежа . За целта всички с икономични дизлечета трябва да ходят по веднъж в седмицата да пият по едно кафе в Пловдив ( ако са от София ) за да си поддържат филтрите в добро здраве . Ако карат много градско ги унищожават ! Като между другото някой от тях ползват точно ефекта от неизгоряло гориво ,а други директно си пръскат гориво в колектора за да "претопяват" големите сажди в малки саждички , които е така между другото много успешно запушват белия дроб и водят до много интересни заболявания . И понеже са изключително твърди и малки карбонови частици просто няма как да им се въздейства . За това все по-често дизелите ще се забраняват в градовете !!!
Гичо го учих какво е помпа-дюза , после какво са масла , после какво е газ сега го уча какво е нафта . Писна ми ! Цял живот еби учи , еби учи biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Но както са казали хората на сила хубост не става !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта