Питане за Avensis D4D

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Фев 2011 21:07

Баце ти не си ми трън в очите , а имаш трън в главата !!! Ти просто нямаш нито едно менение от ден 1-ви в този форум , което да не е пълно с пълни тъпотии и те предупредих още когато ми умуваше за помпа-дюзата , която дори не знаеше какво представлява , че ще те наблюдавам внимателно ! Но и без да го правя ти си на всяка манджа мерудия най-малкото с 50/50 глупости/истини , като в някой постове клониш към 90/10 . Което е малко неприемливо когато даваш акъл за покупка или поддръжка на скъпа техника . Никой не отрича колко коли си имал и имаш сега ! Но това по никаъв начин не означава , че можеш да си обясниш какво се случва в двигателите им и защо се случва ! Така , че наистина е добре да спреш да пишеш по неща за , които не си 1000% сигурен защото за тия дето си 100% сигурен излзиат доста измишльотини ! И не се прави на госпожица на никой не му пука кой си и защо си просто пишеш откровенни тъпотии , които водят до заблуда и могат да доведат до излишни разходи !

mirott
Мнения: 2163
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 27 пъти

Мнение от mirott » 05 Фев 2011 22:43

Басс,ае стига вече.Ти пък прекаляваш.Мислиш си сигурно дето само ти пускаш най-истинските и смислени постове и коментари.Напротив,сума ти щуротии съм чел и от тебе!А стига се ядохте като кучета!

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 05 Фев 2011 22:51

Ако имаш нещо по темата (разбирай, по техническите неща), дай да го видим. Ако ще я даваш на лирика и квалификации не ме чакай да споря.

Айде ако можеш да отделиш малко от ценното си време, да вземеш да кажеш кое не е вярно в постовете ми в тая тема, и очаквам, как го каза, поне 50 процента неистини ...

Понеже намесваш и други теми, а и тук се спомена за газ, да ме светнеш какво казах за аванс коректора в темата за газта и дали е истина или не. Това дали клапаните ще си отидат на ниски или високи обороти на никой не му дреме - важното е че ще си отидат по-бързо на кола без аванс коректор, отколкото на такава с аванс коректор. Туй че развихме спора до детайлите за скоростта на горене при различни обороти лично на мен ми бе полезно и още там ти казах че си прав и е нещо, което не съм знаел. Ако обаче твърдиш че съм сбъркал с тезата че аванс коректора помага за спасяването на клапаните, прав ти път и приятни лакърдии!

Виждам че си на моето мнение - когато някой набутва друг колега към скъпи ремонти, как го каза, при "покупка и поддръжка на скъпа техника", поради незнание или други подбуди, аз си пиша, пък вие си правете каквото знаете. Като кажеш на някой да слага смело газ щото VVTi-то държи на газ, а 10-тина други кажат противното, май излиза че нещо не е баш както ти се иска. Каквато и да е истината за газта и VVTi, на твоята кола можеш да си правиш колкото искаш експерименти, но на други не давай съвети ако не си поне 50% сигурен - просто за да не ги набуташ. Ти го каза:
и могат да доведат до излишни разходи
А, и другото, ма то с него трябваше да започнем - "затуй няма таксита дизели" - тука вече май не правиш връзка с реалността? Всичките таксита по света жулят на бензин и си свиркат, викаш? Щото е много евтино казваш? Пък те я извъртят 10000км на година, я не, в тая криза biggrin.gif, как да им излезе сметката ... И казваш при такситата баш има съществено значение разхода на студено? На тия, дето въртят нон стоп на 3 смени, как да загреят горките? laugh.gif

Тука сигурно се очаква да изстрелям 10-тина реда обиди и епитети по твой адрес, как мислиш? И да ти обяснявам 2 страници колко си ...... да мислиш че нема дизелови таксита, как, щом казваш това, значи си нямаш грам техническа грамотност, че не правиш разлика между бензин и медицински спирт? Или пък да се оплаквам как трябва да ти оправям всяко мнение?

Като спомена помпа дюзата, спомняш ли си аз защо я намесих? Ако се зачетеш ще видиш - ти твърдеше, че ВАГ не са измислили нищо собствено - аз ти опонирах че са измислили помпа дюзата. Сега, защо оттук насетне си измисли че съм казал че били с "10 пъти по евтина поддръжка", аз нямам идея. Явно смеси двете теми където препоръчвах TDI (старите, с VP помпи, на октавия) като вариант за дизелова кола с по-евтина поддръжка (спрямо Д4Д авенсис). Или не правиш разлика между двете (PD и старото TDI с разпределителна помпа). Какво ти се счува, и какво съм написал, явно се разминават. Мен това не ме вълнува, който може да чете (и по-точно иска да чете), ще разбере каквото съм искал да кажа. Който не - здраве да е. Ще ти припомня и както каза в същата тема - "д4д от тия години (2000-2002) трябва да се избягват".

Не ме разбирай погрешно - хич не ми дреме ми какво си пишеш за мен, но като вземеш да извърташ моите думи, се дразня - някой ще си помисли че наистина съм го казал.

newyaris, споко, нЕма да си одя още, както знаеш обикновено правят анкета и после ритат... Ама за мен сигурно няма да има милост :help:, не се представих добре в имиджовите теми за марката ...
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Фев 2011 00:26

Не бе пич ти просто си неграмотен разбираш ли ? Спора с теб е чиста загуба на време !

mirott - защо не си ме поправил , като съм писал глупости ? Аз не съм Гичо и се поддавам на обучение !

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 06 Фев 2011 01:47

Адашче, няма смисъл..... той Господ му простил на Гичо ..... така че няма смисъл НИКАКЪВ да се мъчиш ...... Алеко Константинов преди МНОГО време го е казал: "Пази Боже сляпо да прогледа!"

rolleyes.gif

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 06 Фев 2011 08:16

Bass, честно, радваш ме! Ако разбираше смисъла на думата "неграмотен", нямаше поне в същото изречение да правиш пунктоационни грешки, изглежда грозно като се чете. А и не тук мястото, отворете си тема в офф-а да ми следите грамотността. Тук си говорехме за нещо друго ...
Аз нещо спор не виждам - последното ти яко изказване беше "супер неефективен", оттам насетне не съм спорил, няма за какво.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 06 Фев 2011 09:12

Бъркаш пак,Гичо-тук първо ритат,после правят анкета.Ама то кое ли ти е ясно,че това да е.Къде ги виждаш тез таксита,дето три смени не ги гасят.Според мен три пъти на денонощие ги палят.Всички са на метан,с изключение на колите,дето нафтата им е без пари./разбирай коли на БРП-ейци и на БДЖ-ейци./

Аватар
D4D
Мнения: 50
Регистриран на: 14 Дек 2009 19:19

Мнение от D4D » 06 Фев 2011 11:04

@ Bass - държиш се като куче на което са му показали кокал ама не му го дават - то си лае и лае.

Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).

mirott
Мнения: 2163
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 27 пъти

Мнение от mirott » 06 Фев 2011 11:29

Относно разхода със сигурност преимуществата на нафтата се изразяват по-добре на дълги пътувания ! И то колкото по-бавно караш толкова по-големи са те . Поради простата причина , че двигателя се върти с по-ниски обороти , а от там нафтата изгаря по-добре и по-ефективно . Тръгнеш ли да юркаш започваш да хвърляш нафта в колектора и започват да се случват доста неприятни неща + висок разход . А за градско на къси пътувания ако няма възможност да загрее хубаво двигателя дизела е супер неефективен ! Точно поради тази причина почти няма таксита дизели .[/quote]

Ето ти един твой пост в който има камара глупости.В какво се изразява преимуществото на дизела на дълго?Това,че на газ ще изгоря 8/100,а на нафта 6/100?!Каква толкова голяма зависимост има между високите обороти и неизгорялата нафта?Дебит на помпа,обратна нафта?!Какви са неприятните неща от натискане на педала,освен по-високия разход?Как нафтата се хвърля в колекторите?!Какво азначава неефективен дизел в градски условия?За пробег 20 км градско на -10 градуса целзий бензина или газта са по-ефективни,икономични?!Видя ли колко глупости си написал само тук?Моля да не ми развиваш теории,ако смяташ,че не са глупости.Задръж си ги...
ps Поредния човечец със засрана тема...

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 06 Фев 2011 12:08

На късо градско разтояния под 10 километра зимата час пик само седиш на светофарите и задръстрането и си на празен ход. Незагрял дизел - неефективен напълно...гадно масло .. горене на масло ... проблеми дюзи... турбини...тракане... гадна нафта ... 2Т МАСЛА... айде пребройте колко теми има само за какво максло да сложа на Д4Д и гори ми масло ПОМОЩ...и защо дизела заграява бавно ???

Mitko
Мнения: 12
Регистриран на: 01 Фев 2011 19:10
Местоположение: Гоце Делчев

Мнение от Mitko » 06 Фев 2011 16:00

Колеги, обърнахте моите питания във ваши спорове. А аз просто исках да разбера повече за тези коли. Айде стига. mad.gif

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Питане за Avensis D4D

Мнение от mitoko » 06 Фев 2011 16:09

Mitko написа:Здравейте.Току що се регистрирах и имам няколко въпроса,на които надявам се ще намеря отговори. Та значи решил съм да си купувам Avensis D4D от 2000г.до 2002г.Моля за някакви впечатления,мнения,препоръки,как е подръжката,разхода и всичко каквото се сетите като плюсове и минуси. :help:
Колеги, обърнахте моите питания във ваши спорове. А аз просто исках да разбера повече за тези коли. Айде стига

Нема стига целия...
Няма спор, има дебат. Последно искаш ли инфо или не.
Мисля ,че трябва да си благодарен на колегите за инфото и времето което са ти отделили, а не разбирам да е така.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Фев 2011 04:56

D4D написа:@ Bass - държиш се като куче на което са му показали кокал ама не му го дават - то си лае и лае.

Чакай само някой да ти метне един кокал (която и да е тема за дизел) и ти гледаме сеира. Еле пък ако дизела е ВАГ. На тема дизел vs. бензин си като колегата Lexus на тема: Toyota/Lexus vs. останалите, че и по-зле (ако е възможно).
Просто имам непоносимост към закостеняли глави с чела по 4-5см дебели и обичам да им разбивам различни предмети в тях ( образно казано ) . А дизела е една от темите пълно табу за 90% от шоферчетата в БГ . И както казва митоко , като погледнеш техническия раздел веднага ти става ясно , че хората са с грешна представа +/- на дизела и си нямат и най-малка предтсава как се поддържа пододбно нещо .

Принципно трябва да се благодарите , че не съм модератор защото ако бях при всеки опит за сравнение с това недоразумение ВАГ ще трия направо цялата тема . Защото тука един обяснява как дизела е супер ефективен за града в тунинга един друг обяснява как при 180км/ч по завойте към морето му харчи 5.5-6л/100км и просто мед ми капе от сърцето като гледам такива олита ! Но прекалената толерантност на българина към всякакви олигофрени е пряко свързана с моментното му положение . Тук всеки може да се изкаже и всеки може да вземе отношение и ако не се реагира срещу неграмотниците хората просто събират - 2-ма за , 5-против аха ясно това е вярното . И после се почват темите как термостата му е добре ама до работа така и не му духа топло къде може да е проблема ? И разни подобни само защото някой е решил да си похвали децата преди време ( пак образно казано ) защото нашите деца са най-умни и най-хубави . Общо взето идеята е , че българина е супер комплекисарно копеле и никога не гледа нещата обективно , когато говори за свои вещи . За това и VAG е издигнат в култ и пример за подражание и всичко се равнява по голфу и алудито . А това е меко казано малоумие .

И точно поради тази причина някой хора трябва да бъдат овиквани докато не разберат , че не трябва да говорят за неща , които не са им ясни . Просто няма друг начин . Аз нямам нищо против да се създаде една експертна група , която да оценява знанията на всеки и на базата на тази оценка да му е позволено да дава мнения по съответни въпроси . Ама кога точно ще стане това тук ? За това масово сране срещу бавноразвиващите се с мение по технически въпроси !

mirott - нали уж ми беше чел постовете бе пич ? Я ми намери един в , който съм казал , че имаш повече сметка да караш на нафта от колкото на газ ? В случая за пореден път УЧА гичо на елементарни неща казани поне на 100 пъти по форумите . И се благори Гичо , че все още мога да пиша що годе добре за да може да ти влезне и теб нещо в главата , че иначе ще си живееш в света на "по-надеждната помпа дюза" !

Така за последен път обяснявам , като за малоумни защо дизела е по-ефективен на по-дълги маршрути !!!
Първо загрява по-бавно !!!!!!!!!! И защото загрява по-бавно е нужно по-дълго време да работи с по-богата ( обогатена ) смес . Нищо , че Гичо си смисли , че дизела работи на студено без да се обогатява . От където му идва и по-високия разход ( сравнен с този на дълги интервали ) . След това поради голямото обогатяване започва да пълни маслото с нафта !!!!!! И защото не работи достатъчно време загрял не може да я изпари и така да я отдели от маслото . Като резултат от това започва да отмива маслото най-вече от стените на цилиндрите и му намалява вискозитета от където започва силно износване на двигателя !!!!! Коментирано е много пъти във форума !!! Забелязва се с покачване на нивото на маслото и видимо намаляване на вискозитета му , както и започва да мирише силно на гориво . При дълги пътувания ( няма значение градско или не ) този ефект е силно намален или въобще го няма .

Втория момент : защо при високи обороти нафтата става неефективна ?
Ами много просто ЗАЩОТО НАФТАТА НЕ МОЖЕ ДА ГОРИ БЪРЗО !!!!!!!! Най-ефективния ( с най-голямо КПД ) дизел не е автомобилен , не е комон рейл , не е турбо и не работи на 2000 бара !!!!!!!! Отваряте интернет и четете но понеже ви мързи аз трябва да ви набивам канчетата в 4 сутринта , като за благодарност може да ми кажете какъв съм тъпак !!!!!
НАЙ ЕФЕКТИВНИ ДИЗЕЛ ПРАВЕН НЯКОГА НА ЗЕМЯТА Е НА ПРОМИШЛЕН ДВИГАТЕЛ КОЙТО РАБОТИ С ОКОЛО 500 ОБОРОТА В МИНУТА !!!!!!!!
При днешните технологии в автомобилните двигатели нафтата гори ефективно до към 2500 оборота . Като пак не изгаря напълно и голяма част се изхвърля в колектора ( изпускателния СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО ) . И в повечето слуай доизгаря преди турбото . И това е при положение , че и даваме страшно много въздух под налягане . Отворете гугъл и вижте графика на въртящия момент на който искате дизелов двигател и ще видите , че максималния въртящ момент е около 2500 оборота . Или иначе казано това е момента в , който може да изгори най-много нафта !!! От там подаваме повече нафта и повече въздух но тя не гори толкова добре и ефективността пада , като тухла във вода ! Като над 4000 оборота двигателя става безмислен и за това повечето прекъсвачи, ограничители и тн са до 4000-4500 оборота . Поради тези прични днешните дизели са ефективни от момента в , който им надуе турбината за да има достатъчно въздух за да може да гори това гориво да кажем от около 1800 оборота до към 2500-3000 оборота . След това неизгорялата нафта догаря в колектора при , което повишава температурата на изходните газове , която придизела нормално е около 500 градуса ( я да видим колко човека го знаят това ? ) до към 700-800 градуса ( колкото е нормалната на бензина ) . И понеже турбината е конструирана за други температури започва механичното унищожаване на турбо-компресора . Колкото повече газ даваме толкова повече го нагряваме . Разбира се след него има и разни филтри и катализатори на , които също им се взима здравето от 30%-40% по-висока температура . За това никога няма да намерите камион , фадрома или някаква друга професионална техника с дизелов двигател , който да работи на повече от 2000 оборота ! При нормални 1500-1600 оборота и дълги интервали на ползване тези двигатели са вечни от гледна точка на автомобила , който работи 1000-2000 оборота повече и се бори със зъби и нокти да изкара 200 000км без да се разпадне . А тировете сменяват масло на 100 000км та и повече и НЕ КАРАТ С 5W-30 , а с 10W-40 и 15W-40 . Но както и да е прост съм си !
Точно заради не пълното горене на нафтата се все по-често се ползват допълнителни горива , като метан , пропан-бутан, водород и тн . И дори и минимално количество от другото гориво повишава ефективността изключително много ! СПЕЦИАЛНО ЗА ГИЧО : ЗАЩОТО ОСВЕН НАЛЯГАНЕ И ОТ ТАМ ТЕМПЕРАТУРА ДРУГО НИЩО НЕ КАРА НАФТАТА ДА ГОРИ И СЪОТВЕТНО ТЯ НЕ БЪРЗА ДА ИЗГАРЯ . КАТО ДОБАВИМ ДОПЪЛНИТЕЛНО ГОРИВО НИЕ ДОБАВЯМЕ ПОВЕЧЕ ТЕМПЕРАТУРА И НАЛЯГАНЕ В ГОРЕНЕТО НА НАФТАТА , КОЕТО ДОПРИНАСЯ ЗА ПО-ДОБРОТО И ИЗГАРЯНЕ , И ОТ ТАМ ДО ПОВИШАВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА И НАМАЛЯВАНЕ НА ЕМИСИИТЕ!!! Съответно ако и цената на допълнителното гориво е по-малка от тази на нафтата получаваме и чисто ценово предимство ! От по-пълното изгаряне на нафтата има и много по-добри екологични показатели ! Има и още доста други интересни детайли ама не заслужавате да ги знаете !

Да обобщим :
1. Имаме бавно загряване = разреждане на маслото , студ в купето , по-голямо износване , по-голям разход ( заради обогатената смес !!! ). Ефекта го има и при бензина но е малко по-малък но го има и там !

2.При бързо каране ( високи обороти ) нафтата не гори добре , от което страдат екологията и компонентите след главата . Бензина си гори добре при високи обороти газта гори още по-добре . Екологията страда само от чисто по-големия разход и малко по-богати смеси .

3.Разхода за поддръжка на дизела е по-голям от този на бензина ! Като консумативи и , като сервизни интервали, както и като резервни части . Това , че някой представители си държат сервизни интервали пододбни на тези в Германия и ползват масла за Германския стандарт и климат е само в ущърб на клиентите !

4.При доста модели дизели има филтри за твърди частици , които ако не се "продухват" по-често заминават , а цената им е много свежа . За целта всички с икономични дизлечета трябва да ходят по веднъж в седмицата да пият по едно кафе в Пловдив ( ако са от София ) за да си поддържат филтрите в добро здраве . Ако карат много градско ги унищожават ! Като между другото някой от тях ползват точно ефекта от неизгоряло гориво ,а други директно си пръскат гориво в колектора за да "претопяват" големите сажди в малки саждички , които е така между другото много успешно запушват белия дроб и водят до много интересни заболявания . И понеже са изключително твърди и малки карбонови частици просто няма как да им се въздейства . За това все по-често дизелите ще се забраняват в градовете !!!

Гичо го учих какво е помпа-дюза , после какво са масла , после какво е газ сега го уча какво е нафта . Писна ми ! Цял живот еби учи , еби учи biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Но както са казали хората на сила хубост не става !

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 07 Фев 2011 07:35

То да е хуй,да му го набиеш,ама то акъл......

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 07 Фев 2011 07:48

Bass_Man написа:Принципно трябва да се благодарите , че не съм модератор защото ако бях при всеки опит за сравнение с това недоразумение ВАГ ще трия направо цялата тема .
laugh.gif Направо си готов за ония с белите престилки да си те отведат ... wink.gif Много насилие, много нещо ...


Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост