ЗАСТРАХОВКИ - ПРОБЛЕМИ

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 16 Юли 2010 16:01

andrian999999 написа:ами ти ще ми обясниш ли за рекитиорските приоми на застрахователите, примерно за МАРКИРАНЕТО, не говоря че всеки път взимат пари за смяна на лепенките а защо маркират застрахованите коли? дай ми моля обяснение
Каското ми от нова кола (почти 3 години) е в ЕвроИнс и там не маркират колите! Никой не те кара да избираш застраховател, който задължително маркира.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 16 Юли 2010 23:25

Nixter написа:
andrian999999 написа:ами ти ще ми обясниш ли за рекитиорските приоми на застрахователите, примерно за МАРКИРАНЕТО, не говоря че всеки път взимат пари за смяна на лепенките а защо маркират застрахованите коли? дай ми моля обяснение
Каското ми от нова кола (почти 3 години) е в ЕвроИнс и там не маркират колите! Никой не те кара да избираш застраховател, който задължително маркира.
Ония с бухалките те карат.Не си им ял попарата.

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 03 Ное 2010 11:31

има ли някой от Варна, застрахован в ДЗИ? интересува ме доволен ли е не само от застраховатяеля, но и от сервиза?
че съм в една дилема дали да сменям Булстрад wacko.gif

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 25 Ное 2010 00:09

Mаркирането на автомобилите не е толкова заради 25-те лева, колкото е за плашене на гаргите...
Маркировката на Бул Инс се ползва и от ДЗИ, Уника, Български Имоти и Булстрад (преди Булстрад използваха маркировката на Лев Инс, но само за определени автомобили - над 30000 лв., вече и при тях е задължителна), така, че не е задължително фирмата да е свързана със застрахователя - това си е вид аутсорсинг - по изгодно е на компаниите да карат клиентите си да платят на външна компания, отколкото да поддържат цял отдел, който да отговаря за огледите. Компаниите, които не маркират доста често патят от това (Алианц, Дженерали и др., като от миналата година именно тези компании отказват да застраховат определени марки и модели автомобили. Някои компании дори изискват GPS или допълнителен имобилайзер за някои автомобили (в Лев Инс, дори на тези автомобили се полага безплатен имобилайзер)
Това е едната причина.
Другата причина е за да се сведат до минимум застрахователните измами. Защото ако се върнем 10-тина години назад, тогава застрахователните агенти (тогава брокери почти нямаше) само правеха оглед при сключване на полицата и сами можете да се досетите тогава какви пари се изкарваха от тези неща. Защото застрахователните агенти законово са представители на застрахователната компания, за която работят, но както всичко у нас и те бяха пълни измамници. С налагането на пасивна защита (маркировка) тези измами се свеждат до минимум - всички автомобили се представят за оглед в посочените за целта пунктове, в които пунктове има видеонаблюдение и някой, който наглежда маркировачите. Така, те дори и да искат да скрият някоя драскотина или по сериозна щета, няма как или поне им е много трудно. Та затова се прави тази маркировка, за да не може Пешо агенто от Бусманци да ти направи застраховката, да ти снима колата от далече с телефона и да напише, че няма щети, а цялата кола да е усукана до немай къде и ти после да идеш и да си я направиш за сметка на застрахователната компания.
Другото, коеето е малко невярно е, че само в България се практикува този вид пасивна защита. Със сигурност мога да твърдя, че в някои части на Италия също има маркировка (свалял съм от автовоз маркирана кола от Италия).
За изплащането на тотални щети - в някои компании, не е задължително ремонта да надвишава 80% от стойността, някъде и над 60% се счита за тотална щета. И реално никой не изплаща 100% от стойността в полицата. Почти всички изплащат щетата по действителна стойност към момента на събитието, намалена със стойността на запазените детайли. И почти всички ти оставят и колата. Невинаги дори тотала стига 70-80%, има случаи на 56-60 % тотал, като повечето компании доста време се бавят с изплащането, затова ако има как избягвайте тоталната щета.
При Булстрад е малко по-различно, защото те работят с малко по-особена система за оценяване на автомобилите, специално разработена за техните нужди, в която стойността се изчислява на база стойността на автомобила в ново състояние.
Това важи и за оценяването при сключване на договора. Останалите компании работят на база Eurotax Schwacke Liste, като при някои се допуска отлонение +/- 20% от цена "продава", като винаги агента/брокера може да въздейства за да се достигне сума, близка до тази, която иска клиента.
За всички компании важи правилото, че колкото по-скъпа и нова ти е колата, толкова по-добре плащат и по-добро отношение предлагат и съответно колкото по-стара е, толкова дървото е по-голямо.
Мога да ви препоръчам, винаги да искате ремонт в доверен/официален сервиз, когато тази опция е налична, защото при експертните оценки дървото е голямо почти винаги. Компаниите си плащат на база техни норми за труд, а частите се плащат по каталог, обезценени в зависимост от възрастта и марката на автомобила. Доверените сервизи, колкото и да са калпави, като им седиш на главата и ги тормозиш, ще си свършат работата като хората. А вече сервизите станаха толкова много, че нито могат да си позволят да ти бавят колата, нито да ти я направят кофти, защото се борят по 5 сервиза за 1 клиент.
С официалните сервизи, да не ви разказвам какво става, че ще ви стане лошо :) ТМА, например до миналата година работеха предимно с външни подизпълнители. Караш си колата при тях, те ти викат ОК, сега я почваме и като си тръгнеш, те я транспортират при Пешо от Бусманци и той в сервизчето започва едно чукане, едно търкане, едно полиране и после олеле падна боята...Балкан Стар пък слагат турски части на новите мерцедеси и щавят застрахователите като за оригинални...
Другият плюс на това да ползваш доверените сервизи е, че след това те си чакат парите от застрахователя, а не вие.
Като цяло мога да обобщя, че от всички компании има много доволни и много недоволни клиенти. Не винаги компаниите са виновни за занижени обезщетения, отказани щети и т.н. Случва се и клиента поради своето незнание, да наруши някои точки от Общите условия, което в най-добрия случай води до занижаване на обезщетението. Друг лош навик на много хора е да завеждат всички драскотини накрая на всяка застрахователна полица - няма как застрахователя да уважи 6-7-8 детайла, които са увредени в рамките на 1 седмица преди изтичане на полицата. Друга подробност е, че когато не сменявате застрахователната компания и няма прекъсване между двете последователни полици, дребните драскотини и щети не се описват по новата полица (Армеец, Бул Инс, ДЗИ и др.) и в последствие, ако се получи някаква щета, ще ви изплатят обезщетението.
Като цяло мога да кажа, че по-важен е избора на представител (агент/брокер), отколкото на застрахователна компания. Ако брокера е съвестен и има влияние в компанията и най-гадната и западаща да е, няма да имате проблеми.
Оставам на разположение за съвети. :)

ПС: УХАААА... едва ли някой ще го изчете цялото ама отплеснах... :)

dibk
Мнения: 18
Регистриран на: 03 Дек 2010 21:10

Мнение от dibk » 06 Фев 2011 19:01

Здравейте.
Аз имам една питанка относно Каското и по-точно как да постъпя при следното положение.
Миналата година към края на февруари си направих пълно каско. Минах маркирането на автомобила без никакъв проблем и не ми откриха никакви забележки и невъзстановени щети по колата. Работата обаче е там, че всъщност колата беше удряна веднъж :whistle:
И така нямах време да оправя поразиите, които горе - долу излизаха към 200 - 250 лв. Набързо се застраховах към друго каско, заминах за чужбина и чак преди няколко седмици се върнах.
Постарах се добре да залича удареното - цапах -мацах с черен лак ужуленето и стана завидно добре. Почти не се забелязва, трябва да се вгледаш, за да го забележиш. cool.gif
Проблемът сега е, че незнам как да постъпя, защото искам да го оправя. Мислех си дали да не почистя лака с лакочистител и така да "лъсне" всичко, но няма да има кой знае каква разлика. Притеснявам се дали така ще стане и ще мине ли номера? Все пак ми имат снимки на колата и с по-голям зум може да ме хванат в измама. biggrin.gif
Приятели ме съветват да направя една черта с ключа на двете врати, да кажа, че някой ме е ударил на паркинга и така щът не щат ще я оправят.

Вие какво мислите? Каското ми изтича края на месец и трябва бързо да решавам
Последно промяна от dibk на 07 Фев 2011 10:41, променено общо 2 пъти.

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Мнение от Akima » 06 Фев 2011 19:16

Правилно те съветват приятели да я драснеш с нещо - така или иначе се боядисва целия детайл - и да кажеш,че е ударена на паркинг/без камери/. :thumbsup:


Съответния пост не представлява съвет/помощ при извършване на застрахователна измама,а само изразява лично и необвързващо с някакво действие мнение.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

dibk
Мнения: 18
Регистриран на: 03 Дек 2010 21:10

Мнение от dibk » 06 Фев 2011 19:34

Мерси за бързия отговор. То е ясно, ще им кажа, че инцидентът е станал на паркинга пред блока. Ще я драсна с ключа да й направя някаква тънка черта, че иначе направо ме е жал....
Но дали ще ми искат протокол от КАТ? :whistle:

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Мнение от Akima » 06 Фев 2011 19:44

Ако звъннеш на КАТ направо ще ти се изсмеят и ще ти теглят една майна.

Застрахователя ти има телефон за съобщаване на щети 24/7 - намери го - обикновено го пише на полицата и ти дават картонче с него в случай на настъпване на застрахователно събитие.

По-добре да са я "надрали" на някое място,където си бил за малко - тъмна уличка в центъра например. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 06 Фев 2011 19:44

След като сам си написал,че е станало завидно добре,що ти трябва да влизаш в такива филми.Цяла година за напред много поразии по купето могат да станат и тогава от самосебе си ще се оправят нещата/все пак да не дава Господ да е нещо много сериозно/.

dibk
Мнения: 18
Регистриран на: 03 Дек 2010 21:10

Мнение от dibk » 06 Фев 2011 20:12

Akima, благодаря ти за отзивчивостта :thumbsup:

Nowyaris, прав си, но това чудо като знам, че е там, много ме дразни. Пък и в крайна сметка за какво ги плащаме тия луди пари за Каско ( както каза, дано не се случва нещо сериозно). wacko.gif

gena_bs
Мнения: 1422
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Мнение от gena_bs » 06 Фев 2011 20:25

За да им пълним гушите на застрахователите! И не само на тях...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 06 Фев 2011 21:37

dibk написа:Akima, благодаря ти за отзивчивостта :thumbsup:

Nowyaris, прав си, но това чудо като знам, че е там, много ме дразни. Пък и в крайна сметка за какво ги плащаме тия луди пари за Каско ( както каза, дано не се случва нещо сериозно). wacko.gif
Като му дойде времето ще си ги вземеш двойно и тройно,без да се налага да правиш щуротии,които може да ти донесат името на съмнителен клиент.Успех :thumbsup:

kaloyanko
Мнения: 71
Регистриран на: 03 Фев 2011 00:29
Местоположение: Варна

Мнение от kaloyanko » 06 Фев 2011 23:12

Колега dibk, моят опит ( застрахован съм в БУЛСТРАД ) е следният:
Обикновено си ми искат протокол от РУ за каквито и да са щети.Иначе на година поемат до 3 щети без протокол.Хубаво де, ама аз като оправя колата, мине не мине месец и някой пак я надира било с пирон, било с ключ.Ей така профилактично.
И нерядко ми се е налагало да си вадя протокол.Главоболие си е, но не е нещо, с което не можеш да се справиш.Някой ти я е одрал пред блока или си бил на гости някъде и толкова.Само да знаеш, че ако ходиш в РУ, трябва да се посочи къде е станал инцидента.Можеш да кажеш, че си го видял на мивката, след като си я измил.И след като си видял щетата веднага си се обадил на застрахователите и/или органите на МВР. biggrin.gif
Toyota Auris, 2007, 90hp, D4D

gena_bs
Мнения: 1422
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Мнение от gena_bs » 07 Фев 2011 16:45

Наистина на мивката се откриват доста от драскотините. Даже от шампоана падат и некадърно "ремонтираните" от предишния собственик! Пиша от горчив опит...

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 07 Фев 2011 17:50

като става въпрос за мивки - преди някоко дена ми смъкнаха лак+ боя едно хууубаво парче от предната броня. извиках мобилната група и описаха всичко и днес като отидох да си получа възлагателното писмо - отказват да ми заплатят ремонта/пребоядисването ,щото не били те виновни. Цитирам " Ако след автомивка ви падне цялата боя ние ли ще сме отговорни?" . Това става в БУЛИНС с пълно каско...Е за тоя к.р ли им плащам 1000лв?
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта