Каското ми от нова кола (почти 3 години) е в ЕвроИнс и там не маркират колите! Никой не те кара да избираш застраховател, който задължително маркира.andrian999999 написа:ами ти ще ми обясниш ли за рекитиорските приоми на застрахователите, примерно за МАРКИРАНЕТО, не говоря че всеки път взимат пари за смяна на лепенките а защо маркират застрахованите коли? дай ми моля обяснение
ЗАСТРАХОВКИ - ПРОБЛЕМИ
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Ония с бухалките те карат.Не си им ял попарата.Nixter написа:Каското ми от нова кола (почти 3 години) е в ЕвроИнс и там не маркират колите! Никой не те кара да избираш застраховател, който задължително маркира.andrian999999 написа:ами ти ще ми обясниш ли за рекитиорските приоми на застрахователите, примерно за МАРКИРАНЕТО, не говоря че всеки път взимат пари за смяна на лепенките а защо маркират застрахованите коли? дай ми моля обяснение
-
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
Mаркирането на автомобилите не е толкова заради 25-те лева, колкото е за плашене на гаргите...
Маркировката на Бул Инс се ползва и от ДЗИ, Уника, Български Имоти и Булстрад (преди Булстрад използваха маркировката на Лев Инс, но само за определени автомобили - над 30000 лв., вече и при тях е задължителна), така, че не е задължително фирмата да е свързана със застрахователя - това си е вид аутсорсинг - по изгодно е на компаниите да карат клиентите си да платят на външна компания, отколкото да поддържат цял отдел, който да отговаря за огледите. Компаниите, които не маркират доста често патят от това (Алианц, Дженерали и др., като от миналата година именно тези компании отказват да застраховат определени марки и модели автомобили. Някои компании дори изискват GPS или допълнителен имобилайзер за някои автомобили (в Лев Инс, дори на тези автомобили се полага безплатен имобилайзер)
Това е едната причина.
Другата причина е за да се сведат до минимум застрахователните измами. Защото ако се върнем 10-тина години назад, тогава застрахователните агенти (тогава брокери почти нямаше) само правеха оглед при сключване на полицата и сами можете да се досетите тогава какви пари се изкарваха от тези неща. Защото застрахователните агенти законово са представители на застрахователната компания, за която работят, но както всичко у нас и те бяха пълни измамници. С налагането на пасивна защита (маркировка) тези измами се свеждат до минимум - всички автомобили се представят за оглед в посочените за целта пунктове, в които пунктове има видеонаблюдение и някой, който наглежда маркировачите. Така, те дори и да искат да скрият някоя драскотина или по сериозна щета, няма как или поне им е много трудно. Та затова се прави тази маркировка, за да не може Пешо агенто от Бусманци да ти направи застраховката, да ти снима колата от далече с телефона и да напише, че няма щети, а цялата кола да е усукана до немай къде и ти после да идеш и да си я направиш за сметка на застрахователната компания.
Другото, коеето е малко невярно е, че само в България се практикува този вид пасивна защита. Със сигурност мога да твърдя, че в някои части на Италия също има маркировка (свалял съм от автовоз маркирана кола от Италия).
За изплащането на тотални щети - в някои компании, не е задължително ремонта да надвишава 80% от стойността, някъде и над 60% се счита за тотална щета. И реално никой не изплаща 100% от стойността в полицата. Почти всички изплащат щетата по действителна стойност към момента на събитието, намалена със стойността на запазените детайли. И почти всички ти оставят и колата. Невинаги дори тотала стига 70-80%, има случаи на 56-60 % тотал, като повечето компании доста време се бавят с изплащането, затова ако има как избягвайте тоталната щета.
При Булстрад е малко по-различно, защото те работят с малко по-особена система за оценяване на автомобилите, специално разработена за техните нужди, в която стойността се изчислява на база стойността на автомобила в ново състояние.
Това важи и за оценяването при сключване на договора. Останалите компании работят на база Eurotax Schwacke Liste, като при някои се допуска отлонение +/- 20% от цена "продава", като винаги агента/брокера може да въздейства за да се достигне сума, близка до тази, която иска клиента.
За всички компании важи правилото, че колкото по-скъпа и нова ти е колата, толкова по-добре плащат и по-добро отношение предлагат и съответно колкото по-стара е, толкова дървото е по-голямо.
Мога да ви препоръчам, винаги да искате ремонт в доверен/официален сервиз, когато тази опция е налична, защото при експертните оценки дървото е голямо почти винаги. Компаниите си плащат на база техни норми за труд, а частите се плащат по каталог, обезценени в зависимост от възрастта и марката на автомобила. Доверените сервизи, колкото и да са калпави, като им седиш на главата и ги тормозиш, ще си свършат работата като хората. А вече сервизите станаха толкова много, че нито могат да си позволят да ти бавят колата, нито да ти я направят кофти, защото се борят по 5 сервиза за 1 клиент.
С официалните сервизи, да не ви разказвам какво става, че ще ви стане лошо
ТМА, например до миналата година работеха предимно с външни подизпълнители. Караш си колата при тях, те ти викат ОК, сега я почваме и като си тръгнеш, те я транспортират при Пешо от Бусманци и той в сервизчето започва едно чукане, едно търкане, едно полиране и после олеле падна боята...Балкан Стар пък слагат турски части на новите мерцедеси и щавят застрахователите като за оригинални...
Другият плюс на това да ползваш доверените сервизи е, че след това те си чакат парите от застрахователя, а не вие.
Като цяло мога да обобщя, че от всички компании има много доволни и много недоволни клиенти. Не винаги компаниите са виновни за занижени обезщетения, отказани щети и т.н. Случва се и клиента поради своето незнание, да наруши някои точки от Общите условия, което в най-добрия случай води до занижаване на обезщетението. Друг лош навик на много хора е да завеждат всички драскотини накрая на всяка застрахователна полица - няма как застрахователя да уважи 6-7-8 детайла, които са увредени в рамките на 1 седмица преди изтичане на полицата. Друга подробност е, че когато не сменявате застрахователната компания и няма прекъсване между двете последователни полици, дребните драскотини и щети не се описват по новата полица (Армеец, Бул Инс, ДЗИ и др.) и в последствие, ако се получи някаква щета, ще ви изплатят обезщетението.
Като цяло мога да кажа, че по-важен е избора на представител (агент/брокер), отколкото на застрахователна компания. Ако брокера е съвестен и има влияние в компанията и най-гадната и западаща да е, няма да имате проблеми.
Оставам на разположение за съвети.
ПС: УХАААА... едва ли някой ще го изчете цялото ама отплеснах...
Маркировката на Бул Инс се ползва и от ДЗИ, Уника, Български Имоти и Булстрад (преди Булстрад използваха маркировката на Лев Инс, но само за определени автомобили - над 30000 лв., вече и при тях е задължителна), така, че не е задължително фирмата да е свързана със застрахователя - това си е вид аутсорсинг - по изгодно е на компаниите да карат клиентите си да платят на външна компания, отколкото да поддържат цял отдел, който да отговаря за огледите. Компаниите, които не маркират доста често патят от това (Алианц, Дженерали и др., като от миналата година именно тези компании отказват да застраховат определени марки и модели автомобили. Някои компании дори изискват GPS или допълнителен имобилайзер за някои автомобили (в Лев Инс, дори на тези автомобили се полага безплатен имобилайзер)
Това е едната причина.
Другата причина е за да се сведат до минимум застрахователните измами. Защото ако се върнем 10-тина години назад, тогава застрахователните агенти (тогава брокери почти нямаше) само правеха оглед при сключване на полицата и сами можете да се досетите тогава какви пари се изкарваха от тези неща. Защото застрахователните агенти законово са представители на застрахователната компания, за която работят, но както всичко у нас и те бяха пълни измамници. С налагането на пасивна защита (маркировка) тези измами се свеждат до минимум - всички автомобили се представят за оглед в посочените за целта пунктове, в които пунктове има видеонаблюдение и някой, който наглежда маркировачите. Така, те дори и да искат да скрият някоя драскотина или по сериозна щета, няма как или поне им е много трудно. Та затова се прави тази маркировка, за да не може Пешо агенто от Бусманци да ти направи застраховката, да ти снима колата от далече с телефона и да напише, че няма щети, а цялата кола да е усукана до немай къде и ти после да идеш и да си я направиш за сметка на застрахователната компания.
Другото, коеето е малко невярно е, че само в България се практикува този вид пасивна защита. Със сигурност мога да твърдя, че в някои части на Италия също има маркировка (свалял съм от автовоз маркирана кола от Италия).
За изплащането на тотални щети - в някои компании, не е задължително ремонта да надвишава 80% от стойността, някъде и над 60% се счита за тотална щета. И реално никой не изплаща 100% от стойността в полицата. Почти всички изплащат щетата по действителна стойност към момента на събитието, намалена със стойността на запазените детайли. И почти всички ти оставят и колата. Невинаги дори тотала стига 70-80%, има случаи на 56-60 % тотал, като повечето компании доста време се бавят с изплащането, затова ако има как избягвайте тоталната щета.
При Булстрад е малко по-различно, защото те работят с малко по-особена система за оценяване на автомобилите, специално разработена за техните нужди, в която стойността се изчислява на база стойността на автомобила в ново състояние.
Това важи и за оценяването при сключване на договора. Останалите компании работят на база Eurotax Schwacke Liste, като при някои се допуска отлонение +/- 20% от цена "продава", като винаги агента/брокера може да въздейства за да се достигне сума, близка до тази, която иска клиента.
За всички компании важи правилото, че колкото по-скъпа и нова ти е колата, толкова по-добре плащат и по-добро отношение предлагат и съответно колкото по-стара е, толкова дървото е по-голямо.
Мога да ви препоръчам, винаги да искате ремонт в доверен/официален сервиз, когато тази опция е налична, защото при експертните оценки дървото е голямо почти винаги. Компаниите си плащат на база техни норми за труд, а частите се плащат по каталог, обезценени в зависимост от възрастта и марката на автомобила. Доверените сервизи, колкото и да са калпави, като им седиш на главата и ги тормозиш, ще си свършат работата като хората. А вече сервизите станаха толкова много, че нито могат да си позволят да ти бавят колата, нито да ти я направят кофти, защото се борят по 5 сервиза за 1 клиент.
С официалните сервизи, да не ви разказвам какво става, че ще ви стане лошо

Другият плюс на това да ползваш доверените сервизи е, че след това те си чакат парите от застрахователя, а не вие.
Като цяло мога да обобщя, че от всички компании има много доволни и много недоволни клиенти. Не винаги компаниите са виновни за занижени обезщетения, отказани щети и т.н. Случва се и клиента поради своето незнание, да наруши някои точки от Общите условия, което в най-добрия случай води до занижаване на обезщетението. Друг лош навик на много хора е да завеждат всички драскотини накрая на всяка застрахователна полица - няма как застрахователя да уважи 6-7-8 детайла, които са увредени в рамките на 1 седмица преди изтичане на полицата. Друга подробност е, че когато не сменявате застрахователната компания и няма прекъсване между двете последователни полици, дребните драскотини и щети не се описват по новата полица (Армеец, Бул Инс, ДЗИ и др.) и в последствие, ако се получи някаква щета, ще ви изплатят обезщетението.
Като цяло мога да кажа, че по-важен е избора на представител (агент/брокер), отколкото на застрахователна компания. Ако брокера е съвестен и има влияние в компанията и най-гадната и западаща да е, няма да имате проблеми.
Оставам на разположение за съвети.

ПС: УХАААА... едва ли някой ще го изчете цялото ама отплеснах...

Здравейте.
Аз имам една питанка относно Каското и по-точно как да постъпя при следното положение.
Миналата година към края на февруари си направих пълно каско. Минах маркирането на автомобила без никакъв проблем и не ми откриха никакви забележки и невъзстановени щети по колата. Работата обаче е там, че всъщност колата беше удряна веднъж
И така нямах време да оправя поразиите, които горе - долу излизаха към 200 - 250 лв. Набързо се застраховах към друго каско, заминах за чужбина и чак преди няколко седмици се върнах.
Постарах се добре да залича удареното - цапах -мацах с черен лак ужуленето и стана завидно добре. Почти не се забелязва, трябва да се вгледаш, за да го забележиш.
Проблемът сега е, че незнам как да постъпя, защото искам да го оправя. Мислех си дали да не почистя лака с лакочистител и така да "лъсне" всичко, но няма да има кой знае каква разлика. Притеснявам се дали така ще стане и ще мине ли номера? Все пак ми имат снимки на колата и с по-голям зум може да ме хванат в измама. biggrin.gif
Приятели ме съветват да направя една черта с ключа на двете врати, да кажа, че някой ме е ударил на паркинга и така щът не щат ще я оправят.
Вие какво мислите? Каското ми изтича края на месец и трябва бързо да решавам
Аз имам една питанка относно Каското и по-точно как да постъпя при следното положение.
Миналата година към края на февруари си направих пълно каско. Минах маркирането на автомобила без никакъв проблем и не ми откриха никакви забележки и невъзстановени щети по колата. Работата обаче е там, че всъщност колата беше удряна веднъж

И така нямах време да оправя поразиите, които горе - долу излизаха към 200 - 250 лв. Набързо се застраховах към друго каско, заминах за чужбина и чак преди няколко седмици се върнах.
Постарах се добре да залича удареното - цапах -мацах с черен лак ужуленето и стана завидно добре. Почти не се забелязва, трябва да се вгледаш, за да го забележиш.

Проблемът сега е, че незнам как да постъпя, защото искам да го оправя. Мислех си дали да не почистя лака с лакочистител и така да "лъсне" всичко, но няма да има кой знае каква разлика. Притеснявам се дали така ще стане и ще мине ли номера? Все пак ми имат снимки на колата и с по-голям зум може да ме хванат в измама. biggrin.gif
Приятели ме съветват да направя една черта с ключа на двете врати, да кажа, че някой ме е ударил на паркинга и така щът не щат ще я оправят.
Вие какво мислите? Каското ми изтича края на месец и трябва бързо да решавам
Последно промяна от dibk на 07 Фев 2011 10:41, променено общо 2 пъти.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Ако звъннеш на КАТ направо ще ти се изсмеят и ще ти теглят една майна.
Застрахователя ти има телефон за съобщаване на щети 24/7 - намери го - обикновено го пише на полицата и ти дават картонче с него в случай на настъпване на застрахователно събитие.
По-добре да са я "надрали" на някое място,където си бил за малко - тъмна уличка в центъра например.
Застрахователя ти има телефон за съобщаване на щети 24/7 - намери го - обикновено го пише на полицата и ти дават картонче с него в случай на настъпване на застрахователно събитие.
По-добре да са я "надрали" на някое място,където си бил за малко - тъмна уличка в центъра например.

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Като му дойде времето ще си ги вземеш двойно и тройно,без да се налага да правиш щуротии,които може да ти донесат името на съмнителен клиент.Успехdibk написа:Akima, благодаря ти за отзивчивостта![]()
Nowyaris, прав си, но това чудо като знам, че е там, много ме дразни. Пък и в крайна сметка за какво ги плащаме тия луди пари за Каско ( както каза, дано не се случва нещо сериозно).

Колега dibk, моят опит ( застрахован съм в БУЛСТРАД ) е следният:
Обикновено си ми искат протокол от РУ за каквито и да са щети.Иначе на година поемат до 3 щети без протокол.Хубаво де, ама аз като оправя колата, мине не мине месец и някой пак я надира било с пирон, било с ключ.Ей така профилактично.
И нерядко ми се е налагало да си вадя протокол.Главоболие си е, но не е нещо, с което не можеш да се справиш.Някой ти я е одрал пред блока или си бил на гости някъде и толкова.Само да знаеш, че ако ходиш в РУ, трябва да се посочи къде е станал инцидента.Можеш да кажеш, че си го видял на мивката, след като си я измил.И след като си видял щетата веднага си се обадил на застрахователите и/или органите на МВР. biggrin.gif
Обикновено си ми искат протокол от РУ за каквито и да са щети.Иначе на година поемат до 3 щети без протокол.Хубаво де, ама аз като оправя колата, мине не мине месец и някой пак я надира било с пирон, било с ключ.Ей така профилактично.
И нерядко ми се е налагало да си вадя протокол.Главоболие си е, но не е нещо, с което не можеш да се справиш.Някой ти я е одрал пред блока или си бил на гости някъде и толкова.Само да знаеш, че ако ходиш в РУ, трябва да се посочи къде е станал инцидента.Можеш да кажеш, че си го видял на мивката, след като си я измил.И след като си видял щетата веднага си се обадил на застрахователите и/или органите на МВР. biggrin.gif
Toyota Auris, 2007, 90hp, D4D
като става въпрос за мивки - преди някоко дена ми смъкнаха лак+ боя едно хууубаво парче от предната броня. извиках мобилната група и описаха всичко и днес като отидох да си получа възлагателното писмо - отказват да ми заплатят ремонта/пребоядисването ,щото не били те виновни. Цитирам " Ако след автомивка ви падне цялата боя ние ли ще сме отговорни?" . Това става в БУЛИНС с пълно каско...Е за тоя к.р ли им плащам 1000лв?
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250
Lexus IS 250
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта