Avensis D4D 2002г не пали,гори масло
Avensis D4D 2002г не пали,гори масло
Имам Авенсис 2000 D4D 2002 г от преди 3 години , но от миналата зима почна да погорва масло и по-трудно да пали сутрин. При това още лятото ми направи впечатление ,че не пали като преди от четвърт, ами с известно закъснение. Зимата вече пък при студ под -6-7 С пали от втория третия опит , а при -12-13 - от четвъртия-петия път... За маслото - какво да кажа, на 4000 км доливам към 800-900 г.
По форумите пише ,че ако гори масло - пушекът отзад на студено трябва да е сивкав. Гледах при мен - не е черен, но и безцветен не е,
би могло да се каже ,че е сивкав... В началото мислех , че е от маслото - сипвах Castrol magnatec 5-W-40 , после някакъв уж американски Castrol 5-W-50 , сега съм с Rheinol 5-W-30, но няма разлика. Сменям ги на 8-10000 км и не карам бързо...Скоро смених горивния филтър надявайки се проблема с паленето да е от него, правих диагностика при някакви майстори на Летоструй - уж не излизаха грешки и т.н.
Дайте акъл какво да правя - клапани ,дюзи ? Препоръчайте някакви свестни майстори при които не се чака много , че нямам нерви да вися по сервизи поне за диагностиката. Чувах , че имало някакви специалисти по диагностика дето даже идвали на място...
Колата е на 210 000 км , но нямам никакви други проблеми с нея и не виждам смисъл да я сменям за сега.
По форумите пише ,че ако гори масло - пушекът отзад на студено трябва да е сивкав. Гледах при мен - не е черен, но и безцветен не е,
би могло да се каже ,че е сивкав... В началото мислех , че е от маслото - сипвах Castrol magnatec 5-W-40 , после някакъв уж американски Castrol 5-W-50 , сега съм с Rheinol 5-W-30, но няма разлика. Сменям ги на 8-10000 км и не карам бързо...Скоро смених горивния филтър надявайки се проблема с паленето да е от него, правих диагностика при някакви майстори на Летоструй - уж не излизаха грешки и т.н.
Дайте акъл какво да правя - клапани ,дюзи ? Препоръчайте някакви свестни майстори при които не се чака много , че нямам нерви да вися по сервизи поне за диагностиката. Чувах , че имало някакви специалисти по диагностика дето даже идвали на място...
Колата е на 210 000 км , но нямам никакви други проблеми с нея и не виждам смисъл да я сменям за сега.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ако ти са дават парички..... Просто колата си е на километри, нормално да има износване.... Има начин да се оправи горенето и по друг начин, но за него ако имаш интерес - пиши ЛС. За паленето - време ти е да сложиш няколко добавки за почистване на горивната система, а след това и възстановяваща добавка ...... Годините са достатъчни, километрите също, а горивата са ужасни. Да не говорим, че дизел незнам кой ви казва да го карате с такива тънки масла.... 

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Me4oKyX написа:Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ...
+1

но като че ли е добре да контролираш и гумички на клапаните.не съм сигурен дали при тоя мотор не се регулират и клапани на определени км,най-добре съчетай 2-те процедури!егр-а чистил ли си?

ps:тук има един service бюлетин за търсене на грешки при дизеловия мотор 2.0,на английски е:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa2/ts ... lmotor.pdf
Слагал съм и Castrol magnatec 10-W-40 и пак толкова си гореше. Тази работа с маслото не е толкова страшна - доливам си и толкоз. По-неприятно е трудното палене. Слагал съм добавки за чистене на дюзите от рода на REDEX , а наскоро и някаква американска, но не виждам някакво подобрение. Без съмнение добавките са от полза само на тези дето ги продават...
Дайте идея за някакви добри майстори в София, но по възможност да не са от ТМ - там е лудница , чака се и т.н. Като начало искам да проверя по-простите неща като подгревни свещи, гумички на клапани и т.н.

Дайте идея за някакви добри майстори в София, но по възможност да не са от ТМ - там е лудница , чака се и т.н. Като начало искам да проверя по-простите неща като подгревни свещи, гумички на клапани и т.н.
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Утре сутрин ще е голям клинч , та ще пробвам това дето го предлагаш и ще докладвам !TATI написа:А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш.
+1

имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери...

Имаш в предвид шината ? Ще го пробвам и това, но за жалост май ще се окаже , че не е от свещите. Тази сутрин пробвах с неколкократно подгряване - никакъв ефект. Тия дни ще се разходя все пак до сервиз.jim_beam написа:Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш.
+1
имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта