Avensis D4D 2002г не пали,гори масло

Honel
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Ное 2008 09:54
Местоположение: София

Avensis D4D 2002г не пали,гори масло

Мнение от Honel » 30 Яну 2011 00:10

Имам Авенсис 2000 D4D 2002 г от преди 3 години , но от миналата зима почна да погорва масло и по-трудно да пали сутрин. При това още лятото ми направи впечатление ,че не пали като преди от четвърт, ами с известно закъснение. Зимата вече пък при студ под -6-7 С пали от втория третия опит , а при -12-13 - от четвъртия-петия път... За маслото - какво да кажа, на 4000 км доливам към 800-900 г.
По форумите пише ,че ако гори масло - пушекът отзад на студено трябва да е сивкав. Гледах при мен - не е черен, но и безцветен не е,
би могло да се каже ,че е сивкав... В началото мислех , че е от маслото - сипвах Castrol magnatec 5-W-40 , после някакъв уж американски Castrol 5-W-50 , сега съм с Rheinol 5-W-30, но няма разлика. Сменям ги на 8-10000 км и не карам бързо...Скоро смених горивния филтър надявайки се проблема с паленето да е от него, правих диагностика при някакви майстори на Летоструй - уж не излизаха грешки и т.н.
Дайте акъл какво да правя - клапани ,дюзи ? Препоръчайте някакви свестни майстори при които не се чака много , че нямам нерви да вися по сервизи поне за диагностиката. Чувах , че имало някакви специалисти по диагностика дето даже идвали на място...
Колата е на 210 000 км , но нямам никакви други проблеми с нея и не виждам смисъл да я сменям за сега.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 30 Яну 2011 01:57

Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ако ти са дават парички..... Просто колата си е на километри, нормално да има износване.... Има начин да се оправи горенето и по друг начин, но за него ако имаш интерес - пиши ЛС. За паленето - време ти е да сложиш няколко добавки за почистване на горивната система, а след това и възстановяваща добавка ...... Годините са достатъчни, километрите също, а горивата са ужасни. Да не говорим, че дизел незнам кой ви казва да го карате с такива тънки масла.... :thumbsup:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 30 Яну 2011 02:54

Me4oKyX написа:Горене на масло - време е да сложиш 10w40 или 10w50 ...

+1 :thumbsup:
но като че ли е добре да контролираш и гумички на клапаните.не съм сигурен дали при тоя мотор не се регулират и клапани на определени км,най-добре съчетай 2-те процедури!егр-а чистил ли си? wink.gif


ps:тук има един service бюлетин за търсене на грешки при дизеловия мотор 2.0,на английски е:
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa2/ts ... lmotor.pdf
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 30 Яну 2011 13:12

Преди да купиш продуктите на всички търговци тук,провери подгревни свещи и дали няма теч на масло отнякъде,примерно семеринги по ангренажа ,картер.Гумички на клапаните не може да ги провериш а направо се сменят.

Honel
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Ное 2008 09:54
Местоположение: София

Мнение от Honel » 31 Яну 2011 20:01

Слагал съм и Castrol magnatec 10-W-40 и пак толкова си гореше. Тази работа с маслото не е толкова страшна - доливам си и толкоз. По-неприятно е трудното палене. Слагал съм добавки за чистене на дюзите от рода на REDEX , а наскоро и някаква американска, но не виждам някакво подобрение. Без съмнение добавките са от полза само на тези дето ги продават...:)
Дайте идея за някакви добри майстори в София, но по възможност да не са от ТМ - там е лудница , чака се и т.н. Като начало искам да проверя по-простите неща като подгревни свещи, гумички на клапани и т.н.

Аватар
TATI
Мнения: 3031
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 31 Яну 2011 20:15

А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 01 Фев 2011 18:28

Механика е прав-подгрева е проблема/почти сигурно/.За маслото един господ знае-ама не е малко литър на 10 хил.,не е и много.Ако не те бърка,доливай.Ама сутрин да пали трудно зимата е много гадно-провери свещите.

Honel
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Ное 2008 09:54
Местоположение: София

Мнение от Honel » 01 Фев 2011 23:48

TATI написа:А пробвал ли си да подгрееш няколко пъти и да видиш дали има разлика. Освен това можеш спокойно след като ти изгасне лампата на подгрева да изчакаш още малко преди да завъртиш. Свещите работят още около 15 сек след загасване на лампата. Ако след две или три подгрявания пали, значи имаш някоя или повече свещи за смяна.
За гумички - няма как да ги провериш. Просто сваляш капака на клапаните и ги сменяш. Друг начин няма. Нормално е на 210к км (колко са реални само колата си знае) да са заминали.
Утре сутрин ще е голям клинч , та ще пробвам това дето го предлагаш и ще докладвам !

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 02 Фев 2011 02:57

Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 02 Фев 2011 10:52

Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:

+1 :thumbsup:


имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери... dry.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Honel
Мнения: 9
Регистриран на: 17 Ное 2008 09:54
Местоположение: София

Мнение от Honel » 02 Фев 2011 21:30

jim_beam написа:
Akima написа:Направо ги смени подгревните свещи - не са златни,че да обеднееш. :whistle:

+1 :thumbsup:


имах преди години подобен проблем с един мб,след като смених свещите нищо не се промени.накрая един майстор откри някъде отдолу една пластина или съединение,където се свързват всички кабели за подгряването,и тя беше здраво корозирала и от там не дава на свещите ток или само за кратко. само като идея го давам да се провери... dry.gif
Имаш в предвид шината ? Ще го пробвам и това, но за жалост май ще се окаже , че не е от свещите. Тази сутрин пробвах с неколкократно подгряване - никакъв ефект. Тия дни ще се разходя все пак до сервиз.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], borisfx, Semrush [Bot] и 7 госта