Ти бая твърдение направи - мойта дума срещу твойте сметки, а? biggrin.gifjamie написа:Идеализиране и неточни изходни данни - това е моя коментар.
Имам дупка-причината или поредните некадърници в София
Щом казваш
Сметките са си сметки, измерванията са си измервания. Критикувам изходните ти данни основно - изсмукани са от пръстите. Отделно от това можеш ли да посочиш центъра на тежестта когато колата намалява преди завоя (реална ситуация където сметките ти биха имали приложение) ? Съмнявам се. Също така мисля че пресмятанията ще са доста различни в този случай - както и резултатите.

Сметките са си сметки, измерванията са си измервания. Критикувам изходните ти данни основно - изсмукани са от пръстите. Отделно от това можеш ли да посочиш центъра на тежестта когато колата намалява преди завоя (реална ситуация където сметките ти биха имали приложение) ? Съмнявам се. Също така мисля че пресмятанията ще са доста различни в този случай - както и резултатите.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Тези ти твърдения са предполагам за оста на въртене при завой. В тоя случай въобще не важи дали акумулатора е в ляво или дясно, а колко е 'напред' в коша. Както някой каза по-горе горивото в резервоара е много по-голям дебалансиращ фактор от един акумулатор, още повече че не е 'твърдо' закрепено към конструкцията на автомобила.El Camino написа:Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене.
El Camino написа:Ти бая твърдение направи - мойта дума срещу твойте сметки, а? biggrin.gifjamie написа:Идеализиране и неточни изходни данни - това е моя коментар.
Добре, значи ти претегли акумулатора и измери (знаейки къде е центъра на тежестта ?) разстоянието до него (2м, при условие че колата е 4м от броня до броня)....
Нека видим какво ще стане ако вместо 0.5м Ел Камино е само на 0.6м:Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене. Колата има дължина около 4,2 метра.
Ел Камино ще има инерционен момент от 100кг*0,5*0,5 метра= 25mkg²
Акумулатора ще има инерционен момент от 15кг*2*2=60mkg²
100кг*0,6*0,6 метра= 36mkg². Вече с почти 50% отгоре при само 10 см разлика (както вече казах - нищо не е измерено реално).
А какво ще стане ако акумулатора тежи 12.5кг (съвсем реални за оловен акумулатор 45Ан китайско производство) и е на 1.5м от центъра на тежестта (доста по-реално от 2м при 4м кола с претенции за 50/50 баланс):
12.5*1.5*1.5=28.125mkg². Малко по-малко от два пъти спрямо по-ранните изчисления. Ако използваме утежнен акумулатор и го завържем на предната броня - склонен съм да се съглася с думата на колегата Каминов.
ПП: Признавам си че си позволих да поднеса данните "манипулирани" в обратна посока. Смея да твърдя че "акумулаторния разчет" е по-точен, "Ел Камино разчет"-а използвам просто за демо колко разлика дават 10см ...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Имах друго в предвид под загуби към стартера.
При ток от 200-400А пада на напрежение дори при такъв дебел къс кабел е може-би над 0.5 Волта, а ако е по-дълъг пада на напрежение ще е още по-голям. А при старта гледат да минимизират тези загуби.
Освен това този кабел е един от малкото без никакъв предпазител...
А относно сметките - според мен гледате едностранчиво колеги :
1. Формулата си е формула, но я прилагате само в определени направления - например при странично завъртане/странично заклащане на колата, човека ще е много по-голям фактор за стабилността - инерцията.
2. При всички случаи акумулатора ще е приблизително на същото разстояние независимо дали е в ляво или в дясно(освен ако искате като на старите шкодички да си го вземете в купето и от време на време да ви сълзят очите от киселинни изпарения де biggrin.gif )
3. В края на краищата ако искаш всичко да ти е идеално балансирано слагаш двигател, трансмисия, акумулатори, фарове и всичко в центъра на масата(теглото) и сядаш отгоре му - тогава ще ти е най-балансирано, ама няма да е много практично

При ток от 200-400А пада на напрежение дори при такъв дебел къс кабел е може-би над 0.5 Волта, а ако е по-дълъг пада на напрежение ще е още по-голям. А при старта гледат да минимизират тези загуби.
Освен това този кабел е един от малкото без никакъв предпазител...
А относно сметките - според мен гледате едностранчиво колеги :
1. Формулата си е формула, но я прилагате само в определени направления - например при странично завъртане/странично заклащане на колата, човека ще е много по-голям фактор за стабилността - инерцията.
2. При всички случаи акумулатора ще е приблизително на същото разстояние независимо дали е в ляво или в дясно(освен ако искате като на старите шкодички да си го вземете в купето и от време на време да ви сълзят очите от киселинни изпарения де biggrin.gif )
3. В края на краищата ако искаш всичко да ти е идеално балансирано слагаш двигател, трансмисия, акумулатори, фарове и всичко в центъра на масата(теглото) и сядаш отгоре му - тогава ще ти е най-балансирано, ама няма да е много практично


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Aбсолютно съм съгласен, че гореприведените сметки нямат общо със положението на акумулатора в ляво или в дясно. Те бяха в отговор на slowtraveler, който поднесе разговора в тази посока.Scott написа:Тези ти твърдения са предполагам за оста на въртене при завой. В тоя случай въобще не важи дали акумулатора е в ляво или дясно, а колко е 'напред' в коша. Както някой каза по-горе горивото в резервоара е много по-голям дебалансиращ фактор от един акумулатор, още повече че не е 'твърдо' закрепено към конструкцията на автомобила.El Camino написа:Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене.
Ако трябва да продължим темата със положение на акумулатора - ляво/дясно то тогава има смисъл да се вземе предвид оста завоя. Т.е. колата ще има различно поведение при ляв или десен завой заради сумирането на тежестите.
Резервоара естествено има значение, но първо той има доста по нисък център на тежестта, второ е преди задната ос и е доста прибран към купето, трето мога да си представя, че е балансиран в известна степен със гърнето. Както и да е - него така или иначе няма как да го мърдаме (говорейки за стрийт кола).
По - повод точните сметки на Джами - едва ли има нещо точно и в тях. Моя акумулатор тежи 9кг, аз съм 97 кила, а ти си 7хх... абсолютно все едно е колко си. Не е ясно точно къде е центъра на тежестта, както и момента на акумулатора във вертикалната равнина. Всичките тези "точни" сметки са безмислени.
Идеята беше елементарен пример за да онагледя, че 10 килограма не са просто 1/100тна от теглото на колата, както тръгна разговора първоначално. Радвам се, че сега виждме нещата от сходен ъгъл (вече) biggrin.gif

Както казах, зависи от оста и от там и равнината в която се гледат тези моменти. Може да интегрира, който иска в 3те оси и накрая да ги пренесе в оста на завоя biggrin.gifslowtraveler написа: 1. Формулата си е формула, но я прилагате само в определени направления - например при странично завъртане/странично заклащане на колата, човека ще е много по-голям фактор за стабилността - инерцията.

За акумулатора има доста решения и естествено това да е отпред не е оптималното, ама въпроса беше за момента в левия или в десния крачол да е biggrin.gif
- Прикачени файлове
-
- rear02a.jpg (12.65 KiB) Преглеждано 4278 пъти
Последно промяна от El Camino на 22 Юни 2006 18:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
положението на акумулатора(вляво или вдясно от шофера) влияе най-вече върху надлъжната ос на колата - и върху Roll Center-a, около който се върти купето при наклон наляво-надясно(и се пренася тежестта) - не знам какви пумпали трябва да прави човек, че да влияе и върху напречната ос(вертикалната) - акумулатора така или иначе си е отпред. при JDM е по-добре, защото и генерацията е от другата страна на шофера. иначе акумулатора го местят в багажника за да променят малко разпределението на тежестта F/R (пак по надлъжната ос) и да докарат малко повече тежест на задницата и по-добра напречна ос(хоризонтална) - без никак да се притесняват от дължината на кабелите - един стабилизатор на напрежение оправя нещата.
status: за БАН
Ей пумпали, акумулатора се изнася там със съвсем друга цел (освобождаване на място в коша). Ама щом сте рекли - приятно ви търсене на кабели поне 3.5м за 250+А :-)
ПП: Винаги ме е дразнело дървеното философстване - Камино, използвах твоята формула и начин на смятане да ти докажа че нищо не си сметнал
Може да се манипулира резултата на кой както му е угодно.
ПП: Винаги ме е дразнело дървеното философстване - Камино, използвах твоята формула и начин на смятане да ти докажа че нищо не си сметнал

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Mного интересно, как са успяли да прекарат 3.5м за 250+А???maggkrabar написа:че за какво го слагат в багажника, а не някъде в купето laugh.gif за всяко нещо си има причина
Както и да е, тая картинка не е предмет на спора, така че Джами - хващаш се да спориш за глупости... кви били кабелите, преди това пък колко далече седял Ел Камино от центъра на тежестта, после и на лични нападки го извъртя - дървен философ, пумпал.
Аз не виждам смисъла да го правиш.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ccvetan, Google [Bot] и 4 госта