Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
Deacon
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10 Ное 2010 13:54
Мнение
от Deacon » 06 Яну 2011 10:54
Привет,
От няколко дена имам въпросният автомобил(Toyota Avensis 2.0 D4D 2001)!
Много съм доволен, вози много добре (качих се от Ситроен Ксантия - има разлика и тя е че Авенсиса вози по-стегнато, което е плюс според мен), и е достатъчно пъргава за мен. Не мога да и се накарам тези дни.
Имам един въпрос за климатроника: Как да разбера дали работи в студа ? Казаха ми че сега може и да не се включва изобщо, защото било студено - това вярно ли е или да очаквам проблеми с него като се позатопли времето?
Благодаря предварително!
Deacon
-
moloko
- Мнения: 283
- Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от moloko » 06 Яну 2011 15:35
Честито колега ! Колата е добра и мен много си ме кефи щото и аз съм нов още на тема Авенсис.....
А за климатроника...... дано да си прав че в студено въобще не се вкюлчва щото и аз имам точно такъв проблем в момента.....
Направи си едно хубаво обслужване, "ослушай" си маховика...... и карай с кеф....
moloko
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 06 Яну 2011 15:37
Колегите да ти кажат как да го пуснеш да суши въздуха и веднага ще разбере дали бачка . На колко км е ?
Bass_Man
-
Dizzle
- Мнения: 819
- Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
- Местоположение: София/Русе
Мнение
от Dizzle » 06 Яну 2011 15:56
Bass_Man написа:Колегите да ти кажат как да го пуснеш да суши въздуха и веднага ще разбере дали бачка . На колко км е ?
да суши въздуха?

това да не е опцията против замъгляване на предното стъкло? след последния път като ползвах климатроника /преди около седмица/ стъргах повече лед отвътре отколкото отвън...
Dizzle
-
Deacon
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10 Ное 2010 13:54
Мнение
от Deacon » 06 Яну 2011 16:40
Bass_Man написа:Колегите да ти кажат как да го пуснеш да суши въздуха и веднага ще разбере дали бачка . На колко км е ?
На 260000 км. е. Надявам се да работи. Водих я вече на сервиз - казаха че всичко и е ок, но било хубаво да се сменят масло, филтри, ремък и ролки (всички консумативи).
Deacon
-
Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение
от Akima » 06 Яну 2011 18:03
Във всяка диагностична програма има тест на А/С-то - това също е вариант - за 20-30лв. ти е мирна главата.Иначе едно допълване е около 70-80 лв.
Желая ти много безаварийни километри с колицата!

Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".
Akima
-
moloko
- Мнения: 283
- Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от moloko » 06 Яну 2011 18:46
Akima написа:Във всяка диагностична програма има тест на А/С-то - това също е вариант - за 20-30лв. ти е мирна главата.Иначе едно допълване е около 70-80 лв.
Akima Сигурен ли си , че има тест на АС то във всяка диатностична програма.... Щото аз гледах с мойте очи и на три зазлични програми нямаше такова нещо.... МОТОР, ABS, Airbag това е .......
Ако знаеш накоя дай инфо.....
moloko
-
Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение
от Raya » 06 Яну 2011 19:27
Климатроника ще разбереш дали работи когато се позатопли навън. В този студ в първите 20 мин. не очаквай да те стопли.
Raya
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 06 Яну 2011 21:05
Dizzle написа:
да суши въздуха?

това да не е опцията против замъгляване на предното стъкло? след последния път като ползвах климатроника /преди около седмица/ стъргах повече лед отвътре отколкото отвън...
Ами разбира се , че го суши . За това има определена комбинация на "врътките" при която се пуска за да избегнеш точно този ефект на джама . Не случайно имаш маркуч за конденз от къде мислиш ,че идва тази влага ? Виж си там в книжката кога и как точно се включва .
Raya той не говори за топлене

! Климатроника си бачка чудесно и сега просто му трябва правилния режим .
Bass_Man
-
Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение
от Akima » 06 Яну 2011 21:12
moloko написа:Akima Сигурен ли си , че има тест на АС то във всяка диатностична програма.... Щото аз гледах с мойте очи и на три зазлични програми нямаше такова нещо.... МОТОР, ABS, Airbag това е .......
Ако знаеш накоя дай инфо.....
Мисля че беше
TOYOTA DENSO Diagnostic Tester, но това си е отделно устройство!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".
Akima
-
gicho
- Мнения: 330
- Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15
Мнение
от gicho » 06 Яну 2011 22:22
За сушенето - просто включваш копчето "AC", то светва зелено, избираш посока към стъклото (най-дясно положение), температурата на максимум (след 28 градуса, пак крайно дясно). И стъклото трябва да изсъхне по-бързо, отколкото с изключен климатик.
Между другото, каква е тая мания да пробвате климатиците в това студено време? Ако климатикът не охлажда ще го оправяте напролет, сега просто не го включвайте ако не сте сигурни дали работи.
Работата на климатика няма да помогне да се затопли купето по-бързо, ако това ви е тънката мисъл - дори напротив, ще стоплите купето по-бавно ако го включите, но ще имате бонуса да изсушите джама по-бързо. При авто климатиците не може да се обръща посоката на трансфера на топлината, както при домашните, т.е. в колите климатиците могат само да охлаждат (и сушат), но не могат да отопляват.
За справка - на бензинов авенСис няма топъл въздух от парното докато стрелката за температурата на антифриза не се отлепи на 1-2мм над най-долното деление. Търсете проблем ако на вашите нямате топъл въздух след като антифриза е стоплил. Ако обаче в първите 10-15-20 минути стрелката стои преди първото деление, да знаете че не е от парното или управлението му (климатроника).
А това че дизелите стоплят бавно е доказателство за високото им КПД, ако това ви успокоява донякъде ....
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 06 Яну 2011 22:28
Климатика ТРЯБВА да се пуска незвисимо от сезона защото иначе се скапва . Това не значи да се кара само на климатик но поне веднъж в седмицата е хубаво да се пуска да поработи . А стъклата при функциониращ климатик се белват за секунди . Също така има една друга тема в , която беше обяснено как климатика може да си обърне процеса и да служи за затопляне на охладителната течност при много студено време .
Също така до колкото разбрах колегата е с климатроник и не знам дали там настрйките са , като на климатика .
Bass_Man
-
Deacon
- Мнения: 10
- Регистриран на: 10 Ное 2010 13:54
Мнение
от Deacon » 06 Яну 2011 22:43
Не, колеги
Парно си има - мисля че раоти доста добре... Просто исках да знам дали ми работи климатроника или не.
Deacon
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 07 Яну 2011 01:04
Пусни го да духа на джама и пусни реотани и там каквито подозрителни бутони имаш , и трябва да се пусне и климатроника . После излез от колата и виж дали ти върти шайбата на компресора ако не забележиш изсушаване на въздуха в купето .
Bass_Man
-
NIXON
- Мнения: 81
- Регистриран на: 12 Дек 2009 17:04
- Местоположение: VARNA
Мнение
от NIXON » 07 Яну 2011 08:30
Bass_Man написа:Пусни го да духа на джама и пусни реотани и там каквито подозрителни бутони имаш , и трябва да се пусне и климатроника . После излез от колата и виж дали ти върти шайбата на компресора ако не забележиш изсушаване на въздуха в купето .
Абсолютно правилно!
Тази сутрин при минус 3 във Варна прозорците бяха ледясали /снощи валя ситен дъжд/. Запалих, стъргах лед 7-8 минути и влязох да тръгвам. Но от дишането предно стъкло се замъгли и се наложи да пусна климатроника. Вентилатора на 2-3-та степен, но врътката за температурата на студеното - резултат - за 15 сек. стъклото се изчисти. По същия начин процедирам и при дъжд, когато прозорците са затворени и стъклата се замъгляват. Ако врътката е в червената зона, ефектът се постига по-бавно, а през лятото е невъзможно.
Тойота авенсис Д-4Д 110 к.с. 2001г.
NIXON
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта