Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Публикувай отговор
sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 28 Ное 2010 15:53

zdr.nqmah wreme да се ровя и чета за това направо махнах маркуча и започнах да зяпам и да бърша нагар ли е засъхнало масло незнам но найстина е доста мръсничко.забърсах положението с помоща на обезмаслител.сега колата на на празен ход държи малко по високи обороти около 800.нямах възможност да я тествам повечко но довечера ще го направя и ще видя дали има и друг резултат от чистенето.

докато чистех клапата разкачих някой и друг маркуч и ги проверих за дупки и пукнатини но такива не открих.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Ное 2010 00:33

sadist_bg написа:Колеги имам го това чудо обаче имам малак проблем моето е капсаловано unsure.gif wacko.gif :angryfire:

ПС: Аз нямам датчик за въздуха. От въздушния филтър директно влиза в колектора а тази клапа там е ама адски черна как може да я почистя без да влезнат боклуци по-навътре unsure.gif
Имаш датчик но той е на колектора . Клапата най-лесно се чисти с препарат за почистване на генерации или така наречения manifold cleaner / carb cleaner или нещо подобно . Има ги по 10-20лв. в големи флакони и правят чудеса .

МАП-а недейто да го чистите от вътре , че е много вероятно да си купите нов .

sheha написа:zdr.nqmah wreme да се ровя и чета за това направо махнах маркуча и започнах да зяпам и да бърша нагар ли е засъхнало масло незнам но найстина е доста мръсничко.забърсах положението с помоща на обезмаслител.сега колата на на празен ход държи малко по високи обороти около 800.нямах възможност да я тествам повечко но довечера ще го направя и ще видя дали има и друг резултат от чистенето.

докато чистех клапата разкачих някой и друг маркуч и ги проверих за дупки и пукнатини но такива не открих.
Принципно само с обезмаслител е трудно трябва си яка химия за свинщина .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 29 Ное 2010 10:37

проверете къде е закачен МАП-а
Закачен е на рамата. Маркуча преди го оглеждах обстойно - нищо напукано не видях. Там където влиза в колектора обаче има 1 метален "преходник" а може да е клапан не знам.
Колеги имам го това чудо обаче имам малак проблем моето е капсаловано
В линка, който пратих пише, че има ЕГР филтър и го дават да се разглобява и да се чисти с въздух под налягане. Не намери ли такова нещо при теб? На картинката се вижда, че към него са закачени 3 тръбички. Аз просто нямах време да ровя през уикенда.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Ное 2010 17:05

Значи по пътя към МАП-а няма никакъв шанс да има клапани . Това си е най-обикновен щуцер . Но може да разглобиш всичко по веригата и да го почистиш освен МАП-а . Подобно нефелно поведение на коли с МАП съм виждал на Фиат , Рено и на Пежо . Я му вижте номера дали няма да е някакъв по разпространен модел и дали ще може да се намери лесно за проба .

Аватар
sadist_bg
Мнения: 81
Регистриран на: 23 Юни 2010 13:34
Местоположение: Пловдив

Мнение от sadist_bg » 29 Ное 2010 23:37

В линка, който пратих пише, че има ЕГР филтър и го дават да се разглобява и да се чисти с въздух под налягане. Не намери ли такова нещо при теб? На картинката се вижда, че към него са закачени 3 тръбички. Аз просто нямах време да ровя през уикенда.

Да видях го линка колега, но моя наистина е капсулован не може да се разглобява ако искам да го чистя трябва да си купя нов. Иначе този уикенд ще се заровя до уши и ще чистя навсякъде дето видя нагар да видя дали ще има полза wacko.gif Bass и още нещо забелязах за това придърпване когато е студена колата го прави много силно направо се едно ми свършва горивото или се задавя също така и не ускорява като натисна педала на гъста почва да се чуди какво да прави, а като е вече загряла придърпването не се усеща почти unsure.gif и ускорява без никакво мислене не знам това дали има някакво значение де просто споделям
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 30 Ное 2010 09:41

Нека сега колеги и аз да Ви вкарам в 1 филм laugh.gif. Днес най-после и аз отворих капака. Видях къде ми е VSV, но под входния колектор такова животно като ERG Vacuum modulator и ERG Valve не намерих .

Относно идеята, че смуче въздух от някъде... Според мен НЕ и стига такъв. Днес като загря спрях, изгасих двигателя, махнах тръбата нa буталото на AirControlValve-a (при което той остана отворен и вече не ограничава притока на въздух в цилиндрите), запуших тръбичката да не гълта въздух през нея и колатра тръгна като по учебник.

Забелязах също така, че след като съм откачил Air Control Valve и вакуума е излязъл и го включа отново, последният се отваря точно на 2500rpm, а като беше работил дълго двигателя му трябваха мн. по-високи обороти за да се отвори. Защо - не знам.

Ще покарам малко без него да видим какво ще се случи. Защо обаче е сложен изобщо след като и без него колата си държи перфектни обороти на празен ход?
Bass и още нещо забелязах за това придърпване когато е студена колата го прави много силно направо се едно ми свършва горивото или се задавя също така и не ускорява като натисна педала на гъста почва да се чуди какво да прави, а като е вече загряла придърпването не се усеща почти и ускорява без никакво мислене
При мен е точно обратното. Като загрее тресе повече.
Avensis 7A-FE

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 01 Дек 2010 10:39

...Покарах малко - тресене почти няма. Колата е по-мощна отпреди, набира по-бързо. Не спира да ме гложди въпроса: Защо е сложен този клапан там да ограничава притока на въздух в цилиндрите, когато оборотите са под 2500 при положение, че без него двигателя става мн. по-динамичен?
Avensis 7A-FE

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 01 Дек 2010 10:56

Можеш ли да постнеш снимка на тоя х..,да го махна и аз,та да видим при мен как е.Пусто,нямам хич време да се ровя по колата,иначе колкото повече хора си бърникат по колите,толкова по-бързо ще стигнем до правилен изход от ситуацията.Може и да си прав за въздуха,това свистене при мен да не би да се чува когато колата се опитва да си дръпне нужното количество,да не и стига...а от къде ше го дърпа?!

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 01 Дек 2010 13:59

Можеш ли да постнеш снимка на тоя ...
Ето го тоя х.. на снимка 1.jpg. Запушил съм тръбичката с 5мм светодиод. Това имах под ръка.

На снимка 2.jpg съм оградил с червено мястото, на което според мен трябвада се намира ЕГР клапана. Там ли е при теб?
Прикачени файлове
2.jpg
2.jpg (260.93 KiB) Преглеждано 2041 пъти
1.jpg
1.jpg (411.02 KiB) Преглеждано 2041 пъти
Avensis 7A-FE

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 01 Дек 2010 14:37

Затапих го,ама нещо верно свисти баш оттам някъде.Не съм я карал,утре ще пиша,на първо четене си е същото-пак така претриса на ниски.Ще видим в движение как ше е!А и при мен няма такава джаджа-2-рата снимка с кръгчето.

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 01 Дек 2010 14:47

zdr.
da ви попитам какви са всички тези "джънджурийй" под дроселовата клапа?от там излизат поне 4 5 маркуча и има прикачени разни неща...(isc valve)??
Прикачени файлове
Image185.jpg
Image185.jpg (437.02 KiB) Преглеждано 2024 пъти

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 01 Дек 2010 15:17


sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 01 Дек 2010 15:59

http://www.autozone.com/autozone/repair ... 5280074e63

isc valve,vsv iac,iac actuator....koj какво прави,кого управлява и кой е виновен за проблема???
Прикачени файлове
Capture.PNG
Capture.PNG (95.7 KiB) Преглеждано 2013 пъти

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 01 Дек 2010 20:56


KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 02 Дек 2010 09:18

какви са всички тези "джънджурийй" под дроселовата клапа?
IdleControlSpeedValve - регулира оборотите на празен ход.


Bass_Man, този линк вече го постнах, но не мога да се ориентирам. Според теб къде е? Според мен трябва да е някъде в дясно под входящия колектор(ако седим с/у двигателя) но не го виждам. Не виждам никъде и въпросния егр филтър.

Имам нещо обаче,което не го намирам никъде по сервизната документация. Нещо като датчик само, че излизат 2 тръбички от него. 1та от тях влиза в горната страна на дроселната клапа. Другата влиза в някаква пластмасова кутия, която е закрепена за рамата под десния макферсон.
Прикачени файлове
03.jpg
03.jpg (369.85 KiB) Преглеждано 1948 пъти
02.jpg
02.jpg (365.29 KiB) Преглеждано 1948 пъти
01.jpg
01.jpg (332.53 KiB) Преглеждано 1948 пъти
Avensis 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта