Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
zdr.nqmah wreme да се ровя и чета за това направо махнах маркуча и започнах да зяпам и да бърша нагар ли е засъхнало масло незнам но найстина е доста мръсничко.забърсах положението с помоща на обезмаслител.сега колата на на празен ход държи малко по високи обороти около 800.нямах възможност да я тествам повечко но довечера ще го направя и ще видя дали има и друг резултат от чистенето.
докато чистех клапата разкачих някой и друг маркуч и ги проверих за дупки и пукнатини но такива не открих.
докато чистех клапата разкачих някой и друг маркуч и ги проверих за дупки и пукнатини но такива не открих.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Имаш датчик но той е на колектора . Клапата най-лесно се чисти с препарат за почистване на генерации или така наречения manifold cleaner / carb cleaner или нещо подобно . Има ги по 10-20лв. в големи флакони и правят чудеса .sadist_bg написа:Колеги имам го това чудо обаче имам малак проблем моето е капсаловано![]()
![]()
ПС: Аз нямам датчик за въздуха. От въздушния филтър директно влиза в колектора а тази клапа там е ама адски черна как може да я почистя без да влезнат боклуци по-навътре
МАП-а недейто да го чистите от вътре , че е много вероятно да си купите нов .
Принципно само с обезмаслител е трудно трябва си яка химия за свинщина .sheha написа:zdr.nqmah wreme да се ровя и чета за това направо махнах маркуча и започнах да зяпам и да бърша нагар ли е засъхнало масло незнам но найстина е доста мръсничко.забърсах положението с помоща на обезмаслител.сега колата на на празен ход държи малко по високи обороти около 800.нямах възможност да я тествам повечко но довечера ще го направя и ще видя дали има и друг резултат от чистенето.
докато чистех клапата разкачих някой и друг маркуч и ги проверих за дупки и пукнатини но такива не открих.
Закачен е на рамата. Маркуча преди го оглеждах обстойно - нищо напукано не видях. Там където влиза в колектора обаче има 1 метален "преходник" а може да е клапан не знам.проверете къде е закачен МАП-а
В линка, който пратих пише, че има ЕГР филтър и го дават да се разглобява и да се чисти с въздух под налягане. Не намери ли такова нещо при теб? На картинката се вижда, че към него са закачени 3 тръбички. Аз просто нямах време да ровя през уикенда.Колеги имам го това чудо обаче имам малак проблем моето е капсаловано
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи по пътя към МАП-а няма никакъв шанс да има клапани . Това си е най-обикновен щуцер . Но може да разглобиш всичко по веригата и да го почистиш освен МАП-а . Подобно нефелно поведение на коли с МАП съм виждал на Фиат , Рено и на Пежо . Я му вижте номера дали няма да е някакъв по разпространен модел и дали ще може да се намери лесно за проба .
В линка, който пратих пише, че има ЕГР филтър и го дават да се разглобява и да се чисти с въздух под налягане. Не намери ли такова нещо при теб? На картинката се вижда, че към него са закачени 3 тръбички. Аз просто нямах време да ровя през уикенда.
Да видях го линка колега, но моя наистина е капсулован не може да се разглобява ако искам да го чистя трябва да си купя нов. Иначе този уикенд ще се заровя до уши и ще чистя навсякъде дето видя нагар да видя дали ще има полза


Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Нека сега колеги и аз да Ви вкарам в 1 филм laugh.gif. Днес най-после и аз отворих капака. Видях къде ми е VSV, но под входния колектор такова животно като ERG Vacuum modulator и ERG Valve не намерих .
Относно идеята, че смуче въздух от някъде... Според мен НЕ и стига такъв. Днес като загря спрях, изгасих двигателя, махнах тръбата нa буталото на AirControlValve-a (при което той остана отворен и вече не ограничава притока на въздух в цилиндрите), запуших тръбичката да не гълта въздух през нея и колатра тръгна като по учебник.
Забелязах също така, че след като съм откачил Air Control Valve и вакуума е излязъл и го включа отново, последният се отваря точно на 2500rpm, а като беше работил дълго двигателя му трябваха мн. по-високи обороти за да се отвори. Защо - не знам.
Ще покарам малко без него да видим какво ще се случи. Защо обаче е сложен изобщо след като и без него колата си държи перфектни обороти на празен ход?
Относно идеята, че смуче въздух от някъде... Според мен НЕ и стига такъв. Днес като загря спрях, изгасих двигателя, махнах тръбата нa буталото на AirControlValve-a (при което той остана отворен и вече не ограничава притока на въздух в цилиндрите), запуших тръбичката да не гълта въздух през нея и колатра тръгна като по учебник.
Забелязах също така, че след като съм откачил Air Control Valve и вакуума е излязъл и го включа отново, последният се отваря точно на 2500rpm, а като беше работил дълго двигателя му трябваха мн. по-високи обороти за да се отвори. Защо - не знам.
Ще покарам малко без него да видим какво ще се случи. Защо обаче е сложен изобщо след като и без него колата си държи перфектни обороти на празен ход?
При мен е точно обратното. Като загрее тресе повече.Bass и още нещо забелязах за това придърпване когато е студена колата го прави много силно направо се едно ми свършва горивото или се задавя също така и не ускорява като натисна педала на гъста почва да се чуди какво да прави, а като е вече загряла придърпването не се усеща почти и ускорява без никакво мислене
Avensis 7A-FE
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 23 пъти
Можеш ли да постнеш снимка на тоя х..,да го махна и аз,та да видим при мен как е.Пусто,нямам хич време да се ровя по колата,иначе колкото повече хора си бърникат по колите,толкова по-бързо ще стигнем до правилен изход от ситуацията.Може и да си прав за въздуха,това свистене при мен да не би да се чува когато колата се опитва да си дръпне нужното количество,да не и стига...а от къде ше го дърпа?!
Ето го тоя х.. на снимка 1.jpg. Запушил съм тръбичката с 5мм светодиод. Това имах под ръка.Можеш ли да постнеш снимка на тоя ...
На снимка 2.jpg съм оградил с червено мястото, на което според мен трябвада се намира ЕГР клапана. Там ли е при теб?
- Прикачени файлове
-
- 2.jpg (260.93 KiB) Преглеждано 2050 пъти
-
- 1.jpg (411.02 KiB) Преглеждано 2050 пъти
Avensis 7A-FE
http://www.autozone.com/autozone/repair ... 5280074e63
isc valve,vsv iac,iac actuator....koj какво прави,кого управлява и кой е виновен за проблема???
isc valve,vsv iac,iac actuator....koj какво прави,кого управлява и кой е виновен за проблема???
- Прикачени файлове
-
- Capture.PNG (95.7 KiB) Преглеждано 2022 пъти
IdleControlSpeedValve - регулира оборотите на празен ход.какви са всички тези "джънджурийй" под дроселовата клапа?
Bass_Man, този линк вече го постнах, но не мога да се ориентирам. Според теб къде е? Според мен трябва да е някъде в дясно под входящия колектор(ако седим с/у двигателя) но не го виждам. Не виждам никъде и въпросния егр филтър.
Имам нещо обаче,което не го намирам никъде по сервизната документация. Нещо като датчик само, че излизат 2 тръбички от него. 1та от тях влиза в горната страна на дроселната клапа. Другата влиза в някаква пластмасова кутия, която е закрепена за рамата под десния макферсон.
- Прикачени файлове
-
- 03.jpg (369.85 KiB) Преглеждано 1957 пъти
-
- 02.jpg (365.29 KiB) Преглеждано 1957 пъти
-
- 01.jpg (332.53 KiB) Преглеждано 1957 пъти
Avensis 7A-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта