Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Това, че го прави и на газ е мн. ценна информация!
Реших да изразходя горивото докрай. Карам вече повече от 45км със заспала стрелка в долно положение. Проблемът не е от клапана в резервоара, защото днес сутринта се държа мн. добре, а гориво почти няма.
След последния път като казах, че пак тресе днес с по-малко гориво и без да съм правил нищо работеше нормално поне сутринта. IAT датчика(този във въздушния филтър) ми е наред. Мерил съм го при различни температури и е в норми. Ако е термичното би следвало да е другия. В service manual-a пише за poor driveability вероятна причина - MAP сензор. Нямам обаче машина която да ми дава такива еталонни налягания както пише там за да меря изхода на МАП-а.
Когато карам в планинска гориста местност двигателя става мн. пъргав и отзивчив. Може би се дължи на по-чистия въздух (повече кислород) а може да има връзка и с атмосферното налягане. Доколкото знам и то влияе в/у работата на двигателя.
Забелязал съм също така, че по принцип на idle стрелката кове 700rpm. Понякога обаче пада и по-надолу но никога под 600rpm. Тогава тресенето при потегляне ми е в кърпа вързано.
BTW преди малко свърши горивото. Просто кихна 2 3 пъти и спря. Налях от "хубавия" бензинец. Докато помириса контакта и запали чисто без тресене. Извод - нямало е вода в резервоара.
Реших да изразходя горивото докрай. Карам вече повече от 45км със заспала стрелка в долно положение. Проблемът не е от клапана в резервоара, защото днес сутринта се държа мн. добре, а гориво почти няма.
Винаги тресе когато колата е мн. загряла. Това означава, че трябва да съм я карал повече от час в задръствания. Стрелката на водата обаче си стои хоризонтално т.е. двигателя не прегрява. Когато тресе винаги това се случва при потегляне. Когато е най-зле при превключване от 1 на 2ра се усещат здрави вибрации съпроводени с немощност на двигателя. Ако се опитам да компенсирам това с по-високи обороти - ефект няма. Мощност не идва. Двигателя става по-ленив когато се кара. Когато е наред най-малкото бутване на педалана газта на 2ра скорост изстрелва колата. Когато реши да се е**ва, и да го натиснеш до половината колата почва бавно да набира след около секунда. Ефекта е мн. бръмчене и малко вървенеЯ дай пак да преговорим точно кога тресе , в кои режими , при какво натоварване ...

Когато карам в планинска гориста местност двигателя става мн. пъргав и отзивчив. Може би се дължи на по-чистия въздух (повече кислород) а може да има връзка и с атмосферното налягане. Доколкото знам и то влияе в/у работата на двигателя.
Забелязал съм също така, че по принцип на idle стрелката кове 700rpm. Понякога обаче пада и по-надолу но никога под 600rpm. Тогава тресенето при потегляне ми е в кърпа вързано.
BTW преди малко свърши горивото. Просто кихна 2 3 пъти и спря. Налях от "хубавия" бензинец. Докато помириса контакта и запали чисто без тресене. Извод - нямало е вода в резервоара.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако допуснем , че колегата страда от същата болежка и не е с газов инжекцион и има същите проблеми и на газ то тогава остава само и единствено запалването . Което може да е бобина , комутатор , датчик или лош контакт .
ПС:
Ако обаче колегата е с ГИ тогава е възможно да е МАП/МАФ/АФМ или пък от някъде временно да зейва дупка в колектора но пък от тази дупка би трябвало да страда и празния ход .
ПС:
Ако обаче колегата е с ГИ тогава е възможно да е МАП/МАФ/АФМ или пък от някъде временно да зейва дупка в колектора но пък от тази дупка би трябвало да страда и празния ход .
Да допуснем, че може да е дупка. Възможно ли е да е от недобре уплътнен маркуч за остатъчните маслени пари. Струва ми се, че откъм блока на двигателя е малко хлабаво гуменото уплътнение. От другата страна към входния колектор е ок. Като тествах инжекторите последния път го махах да ми е по-удобно.
В сервизната документация пишеше също така, че Air Control Valve трябва да се отваря около 2500rpm(при мен е след 3500мисля). mirott провери моля те на колко оборота отваря при теб. Вдигай обороти и виж кога ще мръдне рамото на клапана (в лявата част на входния колектор).
В сервизната док. сигналите от CKP и CMP са с еднаква амплитуда!!! При мен не са
В сервизната документация пишеше също така, че Air Control Valve трябва да се отваря около 2500rpm(при мен е след 3500мисля). mirott провери моля те на колко оборота отваря при теб. Вдигай обороти и виж кога ще мръдне рамото на клапана (в лявата част на входния колектор).
В сервизната док. сигналите от CKP и CMP са с еднаква амплитуда!!! При мен не са

- Прикачени файлове
-
- CMP,CKP.JPG (23.58 KiB) Преглеждано 1639 пъти
-
- LB Conbustion System.JPG (106.59 KiB) Преглеждано 1638 пъти
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
От маркуча за вентилацията или от гарнитурка може да се базика само на най-ниски обороти . При по-високи обороти и натоварвания за да ги прави тези мизерии трябва бая непремерен въздух да мине . Да не би този клапан да не затваря всеки път след , като се е отворил и от там да стават чудесата .
За да провериш дали се отразява по същия начин повечко не премерен въздух може да си откачиш маркуча след дебитомера/мас метера и ръчно да симулираш отваряне на дупка при различни обороти за да видш дали двигателя ще се държи по същия начин . Може да ти светне и сондата за много бедна смес .
Проверете си връзките около дебитомера/мас метера и връзките от него до ЕКУ .
При вас с какво се мери въздуха BTW ?
За да провериш дали се отразява по същия начин повечко не премерен въздух може да си откачиш маркуча след дебитомера/мас метера и ръчно да симулираш отваряне на дупка при различни обороти за да видш дали двигателя ще се държи по същия начин . Може да ти светне и сондата за много бедна смес .
Проверете си връзките около дебитомера/мас метера и връзките от него до ЕКУ .
При вас с какво се мери въздуха BTW ?
Здравейте и аз го имам същия проблем само че при мене не се чува никакво свистене а просто на 2 и 3 предавка като отпусна педала на газта колата почва яко да придърпва, а като натисна след това пак педала се чуди какво да прави
и след секунди тръгва да набира сменил сам сума работи и аз капачка свещи кабели и някакво моторче дето беше клеясало над-педала на газта но никакъв ефект и я заебах така отказах се да сменям други простотии. Закарах я и в сервиз и там ми казах че не знаят от какво може да е
Бях забелязал обаче като махнах тръбата след въздушния филтър по една клапа има адски много нагара не знаех дали е нормално това и затова не сам я барал.


Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
МАП сензор.При вас с какво се мери въздуха BTW ?
Не знам къде е това и как да го търся. Можеш ли да ми кажеш някакво английско наименование да се ориентирам по service manual-a? Соленоид ли е някакъв? Жици имали по него?Аве да не са ви запекли ЕГР клапаните и да връща яко изгорели газове когато не трябва ?

Avensis 7A-FE
BASS идея си нямам за какви клапи говориш. Малко по опростено ако можеш да го обясниш каде са тия клапиBass_Man написа:Аве да не са ви запекли ЕГР клапаните и да връща яко изгорели газове когато не трябва ? Може ли да проверите ?




Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Намерих го колега! Под дроселната клапа трябва да е. Ето описание как да се провери изправен ли е.
http://ww2.justanswer.com/uploads/skyvi ... _rolla.pdf
http://ww2.justanswer.com/uploads/skyvi ... _rolla.pdf
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
EGR = exhaust gas recirculation .
Щом сте с МАП значи няма как да има непремерен въздух защото той мери налягането в колектора . И е твърде възможно там да е проблема . но първо вижте ЕГР-а .
ПС: проверете къде е закачен МАП-а . Може да е с маркученце или да е директно на колектора някъде . Може маркучето да се е скапало и от там да не мери добре сместта или да изпуска от време на време . Може и да се е запушил самия МАП или каналите му ако е много мърляв колектора и/или ако е позапекъл ЕГР-а .
ПС2: лошото е , че МАП-а не го дават да се чисти .
Щом сте с МАП значи няма как да има непремерен въздух защото той мери налягането в колектора . И е твърде възможно там да е проблема . но първо вижте ЕГР-а .
ПС: проверете къде е закачен МАП-а . Може да е с маркученце или да е директно на колектора някъде . Може маркучето да се е скапало и от там да не мери добре сместта или да изпуска от време на време . Може и да се е запушил самия МАП или каналите му ако е много мърляв колектора и/или ако е позапекъл ЕГР-а .
ПС2: лошото е , че МАП-а не го дават да се чисти .
Колеги имам го това чудо обаче имам малак проблем моето е капсаловано

ПС: Аз нямам датчик за въздуха. От въздушния филтър директно влиза в колектора а тази клапа там е ама адски черна как може да я почистя без да влезнат боклуци по-навътре



ПС: Аз нямам датчик за въздуха. От въздушния филтър директно влиза в колектора а тази клапа там е ама адски черна как може да я почистя без да влезнат боклуци по-навътре

Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта