Предни спирачни дискове на AYGO - износване
- gothicmanbg
- Мнения: 6
- Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
- Местоположение: Варна
Предни спирачни дискове на AYGO - износване
Здравейте, колеги. Станаха 3 години от както взех Aygo-то. Навъртях 22000 предимно градско и преди месец забелязах, че на предните спирачни дискове има сериозен ръб. Не съм мерил колко е, но моля за мнение от тези които разбират.
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
износването на коли с спирачки с буталца от едната страна само(нормален апарат, не тези който са 4 бутални и от 2 те страни по 2) е неравномерно. диска от вътрешната страна(откъм полуоската) се износа повече. за долуск кога се сменя диск е различно при различните дискове. трабва конкретно твоите да се види. а накладките сменял ли си ги. дисковете плътни ли са или вентилирани.
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата

Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gothicmanbg
- Мнения: 6
- Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
- Местоположение: Варна
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Не се заяждам mitoko...mitoko написа:извинявам се за споделения опит...
Ако са добре супортите (не са подбити) силата на натискане на накладките от двете страни е еднаква...
Съответно и износването ее еднакво...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gothicmanbg
- Мнения: 6
- Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
- Местоположение: Варна
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
- gothicmanbg
- Мнения: 6
- Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
- Местоположение: Варна
Това не е вярно. Самата концепция на плаващия спирачен апарат е такава, че винаги първо буталото опира в диска от едната страна и едва тогава течността започва да бута апарата назад и той придърпва другата накладка.Това става за части от секундата но въпреки това вътрешната част на диска се износва повече. Това повече се изразява примерно в 2-3% разлика, което на 1мм няма как да видиш.Точно поради тази причина, ако се загледаш в OEM вентилиран диск от кола с плаващи спирачни апарати ще забележиш, че вътрешната част е по дебела.Най-добре се вижда на автомобили с дебелина на диска над 28мм.slowtraveler написа:Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата![]()
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Факти?
Асиметрично износване се получава при подбити супорти, които пречат на спирачния апарат да се движи свободно и съответно някоя от накладките остава да натиска асиметрично диска....
Иначе за разликата в дебелината на страните на ОЕМ диск - не съм забелязъл такъв факт.
Но е възможно да се наложи такава заради конструктивната здравина. Някои дискове се вентилират от предната страна, а други - от задната, което може да принуди инженерите да удебелят 'основната' страна, ако другата е прекалено дълбоко оребрена и по-слабо хваната за главината....
P.S. Доколкото се вижда в интернет:
Diameter: 247mm
Height: 35mm
Thickness New: 20mm / Minimum: 18mm
Което означава, че диска понася ръб от 1мм на страна (максимум)
Асиметрично износване се получава при подбити супорти, които пречат на спирачния апарат да се движи свободно и съответно някоя от накладките остава да натиска асиметрично диска....
Иначе за разликата в дебелината на страните на ОЕМ диск - не съм забелязъл такъв факт.
Но е възможно да се наложи такава заради конструктивната здравина. Някои дискове се вентилират от предната страна, а други - от задната, което може да принуди инженерите да удебелят 'основната' страна, ако другата е прекалено дълбоко оребрена и по-слабо хваната за главината....
P.S. Доколкото се вижда в интернет:
Diameter: 247mm
Height: 35mm
Thickness New: 20mm / Minimum: 18mm
Което означава, че диска понася ръб от 1мм на страна (максимум)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Вече отивам към смяна на предни дискове за втори път, което ще е след 20-тина хил км и до сега на еднобутални апарати са ми износени равномерно.... И заводските които бяха, и афтърмаркет, с които съм сега са равно износени. Карам доста нещадящо спирачките /откъм дълговечност/, сменям накладки на 25-30хил.км спирачна течност също ..... Но мойте дискове са двойно вентилирани в момента, а солидни не съм карал честно казано. Може от това, че нямат толкова добро охлаждане да се ядат по-лесно. Също зависи от стила на каране. А по 3-4 каталога съм гледал допустимо износване и от 0,6 до 1,4мм на страна, но повечето случаи e ~1mm от страна
И като цяло съм по-съгласен с слоу, защото нито съм кривил дискове, нито са ми износени неравномерно.... 


- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Поста на Мечо показва още веднъж каква голяма разлика в пробега на спирачките може да се постигне само от разлика на стила...
Аз също не съм спокоен шофьор, но явно съм доста по-щадящ към спирачките - Авенсиса го докарах с оригиналните задни накладки до 90х.км, а предните сигурно щяха да издържат още толкова...
В момента на Маздата съм на 60х.км, и въпреки повишените скорости, не съм пипал накладки, пък камо-ли дискове...
Мечо, в каталога не пише ли 'дебелина на диска', а не 'износване на страна'...
До момента не съм срещал никъде граничен параметър, различен от 'обща дебелина на диска'
Аз също не съм спокоен шофьор, но явно съм доста по-щадящ към спирачките - Авенсиса го докарах с оригиналните задни накладки до 90х.км, а предните сигурно щяха да издържат още толкова...
В момента на Маздата съм на 60х.км, и въпреки повишените скорости, не съм пипал накладки, пък камо-ли дискове...
Мечо, в каталога не пише ли 'дебелина на диска', а не 'износване на страна'...
До момента не съм срещал никъде граничен параметър, различен от 'обща дебелина на диска'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Това се има предвид, но с други думи слоу - има си МИН допустима обща дебелина, а така го водят някои производители, предполагайки равномерно износване - при неравномерно, пак се гледат тези за страна. Така са го описали, така го приемат те за най-сигурно явно. А със спирачки проби не бих правил biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Въобще не става въпрос за проби със спирачките....
Просто винаги съм срещал като параметър само общата дебелина.
Навярно защото няма как да се измери дебелината само на едната страна, а се мери общата дебелина с външен микрометър или шублер (специален)...
Просто винаги съм срещал като параметър само общата дебелина.
Навярно защото няма как да се измери дебелината само на едната страна, а се мери общата дебелина с външен микрометър или шублер (специален)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта