Предни спирачни дискове на AYGO - износване

Аватар
gothicmanbg
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
Местоположение: Варна

Предни спирачни дискове на AYGO - износване

Мнение от gothicmanbg » 21 Ное 2010 11:10

Здравейте, колеги. Станаха 3 години от както взех Aygo-то. Навъртях 22000 предимно градско и преди месец забелязах, че на предните спирачни дискове има сериозен ръб. Не съм мерил колко е, но моля за мнение от тези които разбират.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 21 Ное 2010 12:56

износването на коли с спирачки с буталца от едната страна само(нормален апарат, не тези който са 4 бутални и от 2 те страни по 2) е неравномерно. диска от вътрешната страна(откъм полуоската) се износа повече. за долуск кога се сменя диск е различно при различните дискове. трабва конкретно твоите да се види. а накладките сменял ли си ги. дисковете плътни ли са или вентилирани.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 14:37

Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата :thumbsup:
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 21 Ное 2010 14:52

извинявам се за споделения опит...

Аватар
gothicmanbg
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
Местоположение: Варна

Мнение от gothicmanbg » 21 Ное 2010 15:02

Не съм сменял нищо все още. От Toyota ми обясняват, че било нормално :( на модели след не знам си коя година, дисковете се износвали по-лесно за сметка на накладките...? Затова реших да попитам и вас. Дисковете са плътни. Нямат дупки или нарязани канали.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 15:10

mitoko написа:извинявам се за споделения опит...
Не се заяждам mitoko...
Ако са добре супортите (не са подбити) силата на натискане на накладките от двете страни е еднаква...
Съответно и износването ее еднакво... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gothicmanbg
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
Местоположение: Варна

Мнение от gothicmanbg » 21 Ное 2010 15:16

Според вас нормално ли е на 22000 км. да има изразен ръб? sad.gif Иначе колата си спира добре и няма свирене или вибрации на волана.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 16:05

Ами зависи от карането...
При много рязко спиране (и в града), спирачките се износват повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gothicmanbg
Мнения: 6
Регистриран на: 01 Дек 2007 22:16
Местоположение: Варна

Мнение от gothicmanbg » 21 Ное 2010 17:00

Благодаря за мненията smile.gif

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 21 Ное 2010 18:49

slowtraveler написа:Дисковете имат минимално допустима дебелина (има я в техническата документация за автомобила)...
При нормална работа на спирачния апарат, диска се износва равномерно от двете страни, независимо какъв тип и с колко цилиндърчета е апарата :thumbsup:
Ако дебелината на диска е в допустимите норми, то се удря един 'вятър' на ръба, защото ако само смените накладките, ламаринката на втория комплект ще започне да опира в ръба и да дрънчи по-рано, призовавайки ви за смяна на накладки преди да са свършили съвсем......
Това не е вярно. Самата концепция на плаващия спирачен апарат е такава, че винаги първо буталото опира в диска от едната страна и едва тогава течността започва да бута апарата назад и той придърпва другата накладка.Това става за части от секундата но въпреки това вътрешната част на диска се износва повече. Това повече се изразява примерно в 2-3% разлика, което на 1мм няма как да видиш.Точно поради тази причина, ако се загледаш в OEM вентилиран диск от кола с плаващи спирачни апарати ще забележиш, че вътрешната част е по дебела.Най-добре се вижда на автомобили с дебелина на диска над 28мм.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 19:07

Факти?
Асиметрично износване се получава при подбити супорти, които пречат на спирачния апарат да се движи свободно и съответно някоя от накладките остава да натиска асиметрично диска....
Иначе за разликата в дебелината на страните на ОЕМ диск - не съм забелязъл такъв факт.
Но е възможно да се наложи такава заради конструктивната здравина. Някои дискове се вентилират от предната страна, а други - от задната, което може да принуди инженерите да удебелят 'основната' страна, ако другата е прекалено дълбоко оребрена и по-слабо хваната за главината....
P.S. Доколкото се вижда в интернет:
Diameter: 247mm
Height: 35mm
Thickness New: 20mm / Minimum: 18mm
Което означава, че диска понася ръб от 1мм на страна (максимум)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 21 Ное 2010 19:35

Вече отивам към смяна на предни дискове за втори път, което ще е след 20-тина хил км и до сега на еднобутални апарати са ми износени равномерно.... И заводските които бяха, и афтърмаркет, с които съм сега са равно износени. Карам доста нещадящо спирачките /откъм дълговечност/, сменям накладки на 25-30хил.км спирачна течност също ..... Но мойте дискове са двойно вентилирани в момента, а солидни не съм карал честно казано. Може от това, че нямат толкова добро охлаждане да се ядат по-лесно. Също зависи от стила на каране. А по 3-4 каталога съм гледал допустимо износване и от 0,6 до 1,4мм на страна, но повечето случаи e ~1mm от страна :whistle: И като цяло съм по-съгласен с слоу, защото нито съм кривил дискове, нито са ми износени неравномерно.... rolleyes.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 19:53

Поста на Мечо показва още веднъж каква голяма разлика в пробега на спирачките може да се постигне само от разлика на стила...
Аз също не съм спокоен шофьор, но явно съм доста по-щадящ към спирачките - Авенсиса го докарах с оригиналните задни накладки до 90х.км, а предните сигурно щяха да издържат още толкова...
В момента на Маздата съм на 60х.км, и въпреки повишените скорости, не съм пипал накладки, пък камо-ли дискове...
Мечо, в каталога не пише ли 'дебелина на диска', а не 'износване на страна'...
До момента не съм срещал никъде граничен параметър, различен от 'обща дебелина на диска' unsure.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 21 Ное 2010 20:07

Това се има предвид, но с други думи слоу - има си МИН допустима обща дебелина, а така го водят някои производители, предполагайки равномерно износване - при неравномерно, пак се гледат тези за страна. Така са го описали, така го приемат те за най-сигурно явно. А със спирачки проби не бих правил biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2010 22:31

Въобще не става въпрос за проби със спирачките....
Просто винаги съм срещал като параметър само общата дебелина.
Навярно защото няма как да се измери дебелината само на едната страна, а се мери общата дебелина с външен микрометър или шублер (специален)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта