Започва да ме дразни бъга в ск.кутия на Авенсиса?Съвет!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 15 Ное 2010 20:53

Според мен това не е проблем и няма що да се тровим. проблем е нещо,което може да се реши,а това просто си е така.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Мнение от iovkito » 15 Ное 2010 23:16

Това е проблем при 2,0 и 2,2 или само при 2,2 ? Кутиите въобще различават ли се по нещо. Такъв бъг досега не съм забелязал , нито хъркане , нито трудно включване . Колата е на 130 000 и се кара предимно извънградско .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 16 Ное 2010 08:09

Аз карам 2.0 d4d преди фейслифт-а с 5 скорости. Пак има подобно нещо, но от 40 000км които аз я карам е все едно и също, а колата сега е на 135 000. Маслото в ск. кутия го смених на 120 хил.км., както е по книжка, и нищо не се промени. Влошаване няма. В задръстванията ме дразни много и започнах да карам предимно на 1-ва, защото 2-ра е много бърза и дърпа, само превключвам та ме заболява крака. На легнал полицай пак е трудничко или почти спирам или двоен. В серивза казаха те тея са си така, нещо обесняваха, но не ги разбрах тогава. Качвал съм се и на друга кола същия модел и двигател, беше на 30-40хил. - пак същото. Наскоро тая кола мина 105хил, питах - пак същото без промяна, но се кара повече извън града и не му прави впечатление. Нещо може би не е доизчислено както трябва. Според мен го знаят това, но главната цел на колата е явно повече извънградско каране и затова са го сложили като допустимо и не са го донаправили. Проблема често при мен се решава, като намаля доста, пробвам 1-ва - не стане, после веднага включа 2-ра и после от 2-ра директно 1-ва. По този начин става без прихъркване или насилване.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 18 Ное 2010 12:22

здравейте колеги с полските ск. кутии и двигатели!
говоря си аз вече от 4 г. почти по въпроса,ама нейсе.
пълно дърво е тая полска кутия,за 6-ст. говоря в комбинация с 2,2 полския мотор.той и 2,0 е полски,но там барем са позакърпили нещата да не е така грубо.
ами казват,че след определен момент(VIN) са го оправили тоя проблем генерално,а тия дето сме отпреди си оставаме опитни зайчета.нали трябва да си помагаме братските народи!

има единични случаи(1) когато още гаранционно след оплакване се разглабя цялата кутия и се подменя почти цялата карантия.чак тогава се оправят нещата,така че не си губете времето да ходите по сервизи,не знам дали ще се намери такъв разбирач по кутиите.

пс: да не ви казвам за другия бъг на същите кутии,че ще избягате от марката.
само да ви загатна: има вече доста случаи на прецакване на ск. кутия поради изпадане на шпленд на 5-та скорост мисля беше.поради този проблем пак генерално са изменили тази джaджa.получавало се около 100к. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Ное 2010 16:40

Явно Тойота се опитват да направят баш европейски автомобил на 100 000 км да се разпада и веднага до магазина за нов biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif . Прави са си хората , като живеем с такъв висок стандарт wacko.gif .

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 18 Ное 2010 18:31

точно така:край на гаранцията-ела,че ми трябваш.макар че според мен това си е чист производствен-проектантски дефект.но явно никoй още не се е осмелил да ги осъди,вероятността да се спечели такова дело е нищожна.правилния подход е гореописания,както немеца им е дал колата да разглабят докато не отстранят причината.но също и тук много трудно се намира сервиз,който да застане на твоя страна.генералния импортьор им дава наставления да се правят на луди и да казват,че това е нормално и само ако някой много им се одърви да предприемат нещо.
аве не е лесна работата,май ще трябва да се минава на LEXUS,дано там качеството още е на ниво! laugh.gif по-приемливия вариант е хонда,но и там са сериозни цените.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 18 Ное 2010 18:35

jim_beam написа:...макар че според мен това си е чист производствен-проектантски дефект...
Лошото в случая е, че дизайна е на Айсин (Тойота) и се прави във фабрика на Тойота. Няма 'изкупителна жертва' с която да си обършат з..... и да обявят сервизна кампания

Toyota forever
Мнения: 211
Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
Местоположение: Варна
Получена  благодарност: 3 пъти

Мнение от Toyota forever » 18 Ное 2010 20:01

С интерес ви следя споделените болки по тези нови машинки, /следващата ми кола ще е тойота, затова/ но ми прави впечатление, че не е само при тойота. Скоро се запознах с един образ с ново сузуки джимни със същите болки като вас. След дълго умуване и описване на същите симптоми реши да си смени маслото в ск. кутия. Оказа се прав в книжката даже пишеше да се смени на 20000 км., но кой да види даже и в гаранциония сервиз не знаеха за това. За съжаление не съм го виждал скоро за да го питам какво стана, но имам ли информация пиша веднага.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 18 Ное 2010 20:46

не е проблем с маслото,моето ми го смениха с най-рядкото възможно full syntetic и нищо.проблема е в самата ск. кутия.най-лесния начин да се подобри леко включването е да се настрои педала на съединителя да отделя по-високо,има един faq по случая.
иначе в сервиза те баламосват докато изтече гаранцията
,че с времето се оправяло,което не е вярно.вече съм на 85к и проблема си е същия,и не само при студен двигател,ами генерално!ама като те прекара живота :whistle:
Последно промяна от jim_beam на 18 Ное 2010 21:45, променено общо 2 пъти.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 18 Ное 2010 21:09

Както написах по-горе и някои модели на Ауди имат същия проблем (по мои лични впечатления, а сигурно го имат и много други автомобили). Като свикнеш да превключваш между 1-ва и 2-ра предавка на много ниска скорост проблема изчезва. НО от това страда динамиката на ускоряване
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 18 Ное 2010 21:20

аз съм с бензинов ярис също със 6 степенна ск.кутия.странно е че при мен дори миналата зима при минус 15 градуса скоростите си влизат както от 1-ва на 2-ра така и на 1-ва в движение.с две думи всичко си влиза както при загрят мотор.та четейки темата се замислих нещо.....да не би да са "ъпдейтнали " biggrin.gif скоростните кутии но за сметка на това при мен има "лопане"при игра със скоростния лост от 1-ва на 2-ра и обратно което се дължало на фабрични луфтове....та мисля си че с тия луфтове са оправили проблема с "влизането"за сметка на...лопането biggrin.gif и да добавя...въпреки чи влизат леко 1-ва и 2-ра-----влизат супер дървено.незнам може и заради лопкането да ми се струва така но.....дървено като на чукане в жялязо улазат biggrin.gif а от 3-та нагоре са си..................както тряяяяя да бъде smile.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 18 Ное 2010 21:27

Май поляците по-добре се справяха с Фиат 125р biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Имахме един такъв. Първо го караха родителите ми, после и аз. вЕрвайте ми ... не харчеше грам масло, вървеше отлично, скоростите се включваха по масло rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Дори си имаше и куп екстри като примерно крузи контрол ... едно лостче, което като издърпаш фиксираше скоростта biggrin.gif , което за онова време по магистрала си беше гот.

Майтапите настрана но това са и факти.

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 18 Ное 2010 21:29

zi_zi_top написа:Както написах по-горе и някои модели на Ауди имат същия проблем (по мои лични впечатления, а сигурно го имат и много други автомобили). Като свикнеш да превключваш между 1-ва и 2-ра предавка на много ниска скорост проблема изчезва. НО от това страда динамиката на ускоряване
да прав си че при ниска скорост и плавно превключване няма лопане няма дървено вкарване на скоростите но....................аз лично немога така-------джаскам кат като животно и толкоз.понеже жена ми сега кара шофйорски курсове и вчера като я возя ми вика ....аууууу що лашка тъй тая кола---по-леко пускай съединитела biggrin.gif ...а аз и отговорих че за да не се износва бързо съединитела ---педала тряяяя са пуска рязко biggrin.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 18 Ное 2010 22:05

sacho7803 написа:
zi_zi_top написа:...понеже жена ми сега кара шофйорски курсове и вчера като я возя ми вика ....аууууу що лашка тъй тая кола---по-леко пускай съединитела biggrin.gif ...а аз и отговорих че за да не се износва бързо съединитела ---педала тряяяя са пуска рязко biggrin.gif
Имаше един виц , че 13 см били много, а 2 минути били били напълно достатъчно... laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 18 Ное 2010 23:02

zi_zi_top написа:
sacho7803 написа:
zi_zi_top написа:...понеже жена ми сега кара шофйорски курсове и вчера като я возя ми вика ....аууууу що лашка тъй тая кола---по-леко пускай съединитела biggrin.gif ...а аз и отговорих че за да не се износва бързо съединитела ---педала тряяяя са пуска рязко biggrin.gif
Имаше един виц , че 13 см били много, а 2 минути били били напълно достатъчно... laugh.gif
Това не е виц,истина си е.Наистина ли трябва да сменяме диф.масло на 20 хил.?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 10 госта