Най-предпочитаната марка в България

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 18 Ное 2010 08:35

"Bass_Man" нещо ги е подхванал VAG. Гледам им сипва и не само в тази тема.

Сега по темата - предпочитанието е много странно нещо. Масово явление на една спирка на градския транспорт, когато дойдат 2 реса от една и съща линия, народа да се натъпче в първия, а втория да остане празен. Това е малко стадна практика, като тръгне едно животно и останалите следват ама понякога е капан. Става ясно, че всички тези хора са предпочели първия рейс, щом са се качили в него. Аз лично предпочитам втория, но масата е за първия. Единственото, което мога да пожелая е все повече и повече хора да следват масата и да се тъпчат в първия рейс, хем те ще се чувстват удоволетворени, хем и аз :evil1:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 18 Ное 2010 08:51

Bass_Man написа:

Бензиновите двигатели , които ВАГ правят в момента нямат нищо общо с GDI и са по технология на БОШ ! Не знам от къде имаш информация , че са от най-икономичните но може да я споделиш .
Може да са и по технология на БЕРУ laugh.gif , ама са с директно впръскване на бензина (технология разработена от Мицубиши) .. tongue.gif
А относно икономичността, http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/32025.html ти колко коли знаеш, със същите килограми,със същата мощност, със система 4Х4 и с подобен разход на гориво ? ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 18 Ное 2010 09:23

Директното впръскване на бензина въобще не е патент на митсу - http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_d ... on#History

Но тяхното GDI е първото масово прилагане в сериини автомобили. Иначе и французите имат подобни мотори от към 2000-та година - 2.0 бензин на рено, пежо и ситроен (е, от тия мотори трябва да се бяга надалеч ...). Точно те са БОШ система.

Относно дизелите на тойота от 90-те - happy.gif , корола с 60 коня предкамерен дизел по какво точно е по-напред? Определено ги знам като много здрави - както и повечето прости дизели от онова време, вкл. форд, опел и VW.
Справка - 1Z мотора (90 коня ТДИ) започва да се вгражда от средата на 93-та година). Тойота 2Ц-ТЕ - от 97 насетне.


http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... on#History
Аз на черното не искам да кажа бяло, независимо каква кола карам сега. Годината е 1989 ...
Относно турботата в F1 - не знам дали говорим за един и същ мотор, но именно един от конструктурите на Порше (сега във VAG) разказваше в някяква статия как при тестове на 1.5 литровия турбо мотор е блокирал разтоварващия клапан на турбото и на стенда машината е показала ... 1500 к.с.
Какво значи някакви тунери направили мотор с 1000 коня - ми чудесно, като го докарат да го продават с гаранция, да се обадят - говорим за сериини двигатели. Има и фиатчета по 300 коня - ма колко изкарват?

VAG "само" купували други марки - ми с какво ги купуват? Защо Москвич не купиха Рено? Нали отнякъде трябва да дойдат тия пари ... А това че германската държава наливала пари, ми къде не е така - и във Франция, и в Япония хората гледат да си стимулират производството защото то носи истинските доходи. Въпросът е дали фирмите, в които наливат, носят печалби (като данъци). Доколкото знам, ВАГ нямат от какво да се срамуват.

Именно това нещо (многото марки и модели при ВАГ) си има жестоки предимства. Като направиш един двигател дето се слага на 7-8 различни коли можеш да си позволиш да инвестираш повече в разработка.
Кеф ти шкода, кеф ти ауди - и, повярвай, за всяка от тях си има купувачи. А от БГ гледна точка, частите ги има под път и над път.
Тойота защо пуснаха Лексус - точно за да направят такова разделение между високия клас и масовките. Отделно го има и дайхатцу. Само дето малко неща са общи между тойота и лексус - май само 2.2 дизела е еднакъв мотор? Затова и по надеждност на двигателите Лексъс са на първо място, а тойота - на 17-то .. ( http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine )
И като коментираме, нека гледаме европейските тойоти - японските/азиатските/американските модели са доста по-различни, не казвам по-добри или по-лоши.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
drishko
Мнения: 38
Регистриран на: 09 Фев 2010 12:54

Мнение от drishko » 18 Ное 2010 11:23

Аз като чуя "кола" първо се сещам за Форд и Тойота.

ФауВе е компанията, която с корупция, рушвети и подкрепата на немската държава буквално мачка, но не бива да се подценяват успехите им, както като продажби, така и като технологии.

Най-масовите коли в България са нещо от сорта:
1. Фолкмобила
2. Рено, Опел, Форд
3. Фиат, Пежо, Ситроен, Сеат, Шкода
4. БМВ, Тойота, Мерцедес, Ауди
5. Алфи, Нисани, Хонди и т.н.

Българинът е издигнал мерникът (Мерцедес) в абсолютен култ, без значение километрите и годините. Много се кефя като видя някой качил се в ML, дето сигурно е втората произведена бройка, на 400,000 километра, 7-ми собственик в 3-та страна и се изживява като Дейвид Бекъм и даже си вярва...

БМВ 3-ка, мисля че се води Е36 замени Голф 2 и 3 с размах. С лепенки М и спортен филтър стават недостижими... И те са големи сектанти...

Рено, Опел, Форд, Пежо, Ситроен, Сеат, Шкода - всичките са лесни за поддръжка и съответно е нормално да са масови. Фолксваген е от същата група, но изпъква с едни гърди напред, поради добре наложената идеология, че "немското си е немско" и че няма по-здрава кола от Голф... Това може и да е важало за 2-ра и 3-та генериция, но за тези от 4-та нагоре цакането е на ниво, а далеч не са издържливи колкото предните (които пък са последен сезон, предвид възрастта им).

Ако мерникът е издигнат в култ, а БМВ е секта, то АЛФА е религия. Там няма логично обяснение за нещата - нещата са надмисловни.

Към японските коли като цяло се гледа с недоверие, дизайнът не понася на всеки - включително и на мен в 99,9% от случаите. Феновете на Хонда са бясна опозиция на сектата с три букви. Шансът да има "меню" на калника или гротескни аеродинамични подобрения е огромен. Нисан и Мазда са редки като цяло, Субару се води екзотика, докато Тойота е по-добре представена.

Хората без работа сме много опасни... tongue.gif

Аватар
elec
Мнения: 73
Регистриран на: 26 Юли 2010 07:39
Местоположение: Varna

Мнение от elec » 18 Ное 2010 12:34

didak написа:
elec написа:
digitalpr написа:Не бих искал Toyota да е най-масовата кола.
В момента работя във Виетнам и ще споделя впечатленията си.Над 90 % от колите са Toyota а такситата са 100% Toyota.Както казва колегата не знам за добро или лошо.
Продават ли там 'евопейски' модели и какви са им цените /нови/?
Пподават се,тук-там може да видиш Мерцедес,Ауди,БМВ но все скъпи модели,явно притежание на богати хора.Масата от колите са от заводите които имат/Toyota,Honda,Hyundai,Ford/.Като цяло колите са с около 50-70 % по скъпи отколкото в България.Може би умишлено подържат по високи цени,понеже Виетнам са около 100 милиона,пътната инфраструктура е като нашата и може да си представиш какво ще стане по пътищата.За цените например Тойота Ярис седан-33000$.Карола-40000$.и т.н.
Поздрави.
Toyota Tercel 1.3 1990-2005 made in Japan
Toyota Corolla 1.6 Sol. 2011 made in S.A

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 18 Ное 2010 13:21

elec написа:
didak написа:
elec написа: В момента работя във Виетнам и ще споделя впечатленията си.Над 90 % от колите са Toyota а такситата са 100% Toyota.Както казва колегата не знам за добро или лошо.
Продават ли там 'евопейски' модели и какви са им цените /нови/?
Пподават се,тук-там може да видиш Мерцедес,Ауди,БМВ но все скъпи модели,явно притежание на богати хора.Масата от колите са от заводите които имат/Toyota,Honda,Hyundai,Ford/.Като цяло колите са с около 50-70 % по скъпи отколкото в България.Може би умишлено подържат по високи цени,понеже Виетнам са около 100 милиона,пътната инфраструктура е като нашата и може да си представиш какво ще стане по пътищата.За цените например Тойота Ярис седан-33000$.Карола-40000$.и т.н.
Поздрави.
значи имало и по голямо порно от нашето biggrin.gif

p.s. : някой изобщо обърна ли внимание за какво беше темата? wacko.gif biggrin.gif

Аватар
ncuxonam
Мнения: 104
Регистриран на: 08 Май 2008 21:44
Местоположение: Пловдив

Мнение от ncuxonam » 18 Ное 2010 14:37

Ето го временното класиране.. малко лошо се вижда че е скрийншот на 72 px резолюция.. тойота е вече 1447 със моя глас ;)

но вярно.."очевадно" е, че класацията силно се влияе от клишето - "немското си е немско"

боли ма емблемата обаче.. "японското пък си е мойто" ;)
Прикачени файлове
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (154.72 KiB) Преглеждано 2430 пъти
2007 Yaris Sedan, 1,5 VVTi, 1NZFE

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 18 Ное 2010 14:39

каквито са колите и пътищата, таква е държавата, дупки на по улиците- дупки и в бюджета, раздрънкани немски коли - комунистическа пиянска държава :censored:

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 18 Ное 2010 14:47

Ами тя сие нормална класацията. В БГ повечето карат немски коли еи логично да водят ако се караше Тойота тя щеше да оглави класацията

Аватар
ncuxonam
Мнения: 104
Регистриран на: 08 Май 2008 21:44
Местоположение: Пловдив

Мнение от ncuxonam » 18 Ное 2010 15:01

Petar написа:Ами тя сие нормална класацията. В БГ повечето карат немски коли еи логично да водят ако се караше Тойота тя щеше да оглави класацията

Абе не е май много нормална - Ситроен = 940, Хюндай = 546 ?!? Това само лизинговите "Санта фе"-та от миналата година ли са? biggrin.gif Ами всичките таксита, къде са?!?
2007 Yaris Sedan, 1,5 VVTi, 1NZFE

DukeFan
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2009 17:20

Мнение от DukeFan » 18 Ное 2010 15:31

Toyota Corolla E12, 1.6 VVT-i 2002 г.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 18 Ное 2010 15:48

не разбрах само откога Тойотите са по-скъпи от VW.ама нищо чудно-все пак германец е правил проучването,а и явно там ваг щайгите са доста по евтини от тук wacko.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Ное 2010 18:12

elec написа:
digitalpr написа:Не бих искал Toyota да е най-масовата кола.
В момента работя във Виетнам и ще споделя впечатленията си.Над 90 % от колите са Toyota а такситата са 100% Toyota.Както казва колегата не знам за добро или лошо.
Колкото по-навътре в Азия отиваш толкова повече Тойота ще виждаш . Което обикновенно е между 80 и 95% . Аз понеже съм бил по Казахстан и Централна Африка познай там коя беше най-масовата марка ? В Африка дори Пежо правят 404 с климатик . Защото нищо по-ново не става за там . А на ВАГ най-продаваната кола в Бразилия е Пасат 2-ка ли 3-ка ли дето е модел в края на 80-те .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Ное 2010 19:06

gicho написа:Директното впръскване на бензина въобще не е патент на митсу - http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_d ... on#History

Но тяхното GDI е първото масово прилагане в сериини автомобили. Иначе и французите имат подобни мотори от към 2000-та година - 2.0 бензин на рено, пежо и ситроен (е, от тия мотори трябва да се бяга надалеч ...). Точно те са БОШ система.
Съгласен !
gicho написа: Относно дизелите на тойота от 90-те - happy.gif , корола с 60 коня предкамерен дизел по какво точно е по-напред? Определено ги знам като много здрави - както и повечето прости дизели от онова време, вкл. форд, опел и VW.
Справка - 1Z мотора (90 коня ТДИ) започва да се вгражда от средата на 93-та година). Тойота 2Ц-ТЕ - от 97 насетне.
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... on#History
Аз на черното не искам да кажа бяло, независимо каква кола карам сега. Годината е 1989 ...
Добре де а какво казваш на това :
Audi 100 2,5 TDI - 138 коня с директно впръскване модерна работа
BMW 525TDS - 143 коня с предкамерно впръскване допотопна работа

Ето за това ти говоря ! Само лозунги и само демонстрации . За какво им е новата технология при положение , че не могат да я употребят и да направят нещо по-добро ?
gicho написа: Относно турботата в F1 - не знам дали говорим за един и същ мотор, но именно един от конструктурите на Порше (сега във VAG) разказваше в някяква статия как при тестове на 1.5 литровия турбо мотор е блокирал разтоварващия клапан на турбото и на стенда машината е показала ... 1500 к.с.
Първо конструкторите на Порше нямат нищо общо с ВАГ до 2010г. Те сега пак няма да имат и както видяхме първото Порше изцяло под командата на ВАГ ( Панамера ) беше върнато за доработка защото му се отваряха коланите . Всичките 20-30 000 броя обратно в сервиза . А на новата по-евтина Карера и прегряват турбините и управлението и е феноменално лошо за Порше Карера . През турбо ерата най-силните двигатели са на БМВ , Хонда и Рено . Които са били по 1,5 - 1,8 литра и на квалификации са си показвали по 1500-1600 коня .
Та ВАГ нито имат история във състезанията нито в дизелите .
gicho написа:
Какво значи някакви тунери направили мотор с 1000 коня - ми чудесно, като го докарат да го продават с гаранция, да се обадят - говорим за сериини двигатели. Има и фиатчета по 300 коня - ма колко изкарват?
Точно това , което значи ! Дори и в момента има китове за големия Корвет за 1200 коня !!! При които колата няма никакви проблеми и смазва Вейрън за фракция от неговата цена .
За каква гаранция говорим при цена 1 000 000 ???
Или ианче казано 3-ма 4-ма незвисими инженери / механици се събират и за няколко месеца правят това , което ВАГ не можа да направи за 10-тина години и най-накрая го направи на безумна цена .
gicho написа: VAG "само" купували други марки - ми с какво ги купуват? Защо Москвич не купиха Рено? Нали отнякъде трябва да дойдат тия пари ... А това че германската държава наливала пари, ми къде не е така - и във Франция, и в Япония хората гледат да си стимулират производството защото то носи истинските доходи. Въпросът е дали фирмите, в които наливат, носят печалби (като данъци). Доколкото знам, ВАГ нямат от какво да се срамуват.
До сега говорим за инженерна мисъл ! Никой нищо не гледа да стимулира във ВАГ . Това е една огромна перачница и има много неща от , които да се срамуват но вече няма кой да ги пипне защото половин Европа е обвързана с тях . И не налива Германската държава е Германския данъкоплатец плаща за разкоша на няколко фамилии ! Тойота също е една много богата марка но не е изкупила половината свят ! Винаги разчита на собствени разработки и до ден днешен не ползва горивни системи на Бош !!! Ако това може да ти говори нещо .
gicho написа: Именно това нещо (многото марки и модели при ВАГ) си има жестоки предимства. Като направиш един двигател дето се слага на 7-8 различни коли можеш да си позволиш да инвестираш повече в разработка.
Добре де говориш някакви неща я ми кажи какво точно са разработили ВАГ ? Нито TDI е тяхна разработка нито FSI е тяхна разработка ! Та какво разработват VAG ? Защо повтаряте , като папагали думи без да мислите ? Тойота разработва собствени горивни , хибридни , системи за сигурност и всякакви други неща , а ВАГ отива и си купува всичко на готово от БОШ и го вгражда на абсолютно еднаквите си модели . И на всичкото отгоре непрекъснато си прави някакви експерименти на гърба на хората . От сорта на помпа-дюза, W12 и тн .
gicho написа: Кеф ти шкода, кеф ти ауди - и, повярвай, за всяка от тях си има купувачи. А от БГ гледна точка, частите ги има под път и над път.
Вярвам , че си има купувачи но това няма общо с разговора .
gicho написа: Тойота защо пуснаха Лексус - точно за да направят такова разделение между високия клас и масовките. Отделно го има и дайхатцу. Само дето малко неща са общи между тойота и лексус - май само 2.2 дизела е еднакъв мотор? Затова и по надеждност на двигателите Лексъс са на първо място, а тойота - на 17-то .. ( http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine )
И като коментираме, нека гледаме европейските тойоти - японските/азиатските/американските модели са доста по-различни, не казвам по-добри или по-лоши.
Да на Тойота ходовете са ясни , а я ми кажи на VAG къде им е разделението ? Май пак не се замисляш преди да напишеш нещо . При положение , че Шкода , Сеат , VW и Ауди правят от малолитражки до лимузини . Къде точно е разделението при положение , че всичките са с еднакви двигатели ? Дори и Бентли е на базата на А8 . Единственото разделение , което има е в дизайна и в пазарите .

ВАГ съществува благодарение на малоумната Европейска система за финансиране и се е превърнал в едно чудовище което лапа всичко по пътя и после си прави лего от всички модели и ги продава на безценица . Точно и заради такива имекярски фирми в Европа никога няма да има реална конкуренция и никога няма да има реални финанси . И за това Европа е обречена на тотален разпад във всяко едно отношение . И понеже ВАГ много добре знаят това налазват и в Азия но там със сигурност ще гризнат дръвцето на един по-късен етап .

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 18 Ное 2010 22:30

Басс,стига,на всички е ясно какво е ВАГ.Щом сме в тоз форум,не са нужни толкова приказки.Ако някой те дразни,не му се вързвай,щото няма смисъл.Пък и не знаеш той какво търси в този форум,при положение че има други.Писах ти-"прости му господи,той не знае какво прави".Само си хабиш нервите излишно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта