gicho написа:Директното впръскване на бензина въобще не е патент на митсу -
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_d ... on#History
Но тяхното GDI е първото масово прилагане в сериини автомобили. Иначе и французите имат подобни мотори от към 2000-та година - 2.0 бензин на рено, пежо и ситроен (е, от тия мотори трябва да се бяга надалеч ...). Точно те са БОШ система.
Съгласен !
gicho написа:
Относно дизелите на тойота от 90-те -

, корола с 60 коня предкамерен дизел по какво точно е по-напред? Определено ги знам като много здрави - както и повечето прости дизели от онова време, вкл. форд, опел и VW.
Справка - 1Z мотора (90 коня ТДИ) започва да се вгражда от средата на 93-та година). Тойота 2Ц-ТЕ - от 97 насетне.
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... on#History
Аз на черното не искам да кажа бяло, независимо каква кола карам сега. Годината е 1989 ...
Добре де а какво казваш на това :
Audi 100 2,5 TDI - 138 коня с директно впръскване модерна работа
BMW 525TDS - 143 коня с предкамерно впръскване допотопна работа
Ето за това ти говоря ! Само лозунги и само демонстрации . За какво им е новата технология при положение , че не могат да я употребят и да направят нещо по-добро ?
gicho написа:
Относно турботата в F1 - не знам дали говорим за един и същ мотор, но именно един от конструктурите на Порше (сега във VAG) разказваше в някяква статия как при тестове на 1.5 литровия турбо мотор е блокирал разтоварващия клапан на турбото и на стенда машината е показала ... 1500 к.с.
Първо конструкторите на Порше нямат нищо общо с ВАГ до 2010г. Те сега пак няма да имат и както видяхме първото Порше изцяло под командата на ВАГ ( Панамера ) беше върнато за доработка защото му се отваряха коланите . Всичките 20-30 000 броя обратно в сервиза . А на новата по-евтина Карера и прегряват турбините и управлението и е феноменално лошо за Порше Карера . През турбо ерата най-силните двигатели са на БМВ , Хонда и Рено . Които са били по 1,5 - 1,8 литра и на квалификации са си показвали по 1500-1600 коня .
Та ВАГ нито имат история във състезанията нито в дизелите .
gicho написа:
Какво значи някакви тунери направили мотор с 1000 коня - ми чудесно, като го докарат да го продават с гаранция, да се обадят - говорим за сериини двигатели. Има и фиатчета по 300 коня - ма колко изкарват?
Точно това , което значи ! Дори и в момента има китове за големия Корвет за 1200 коня !!! При които колата няма никакви проблеми и смазва Вейрън за фракция от неговата цена .
За каква гаранция говорим при цена 1 000 000 ???
Или ианче казано 3-ма 4-ма незвисими инженери / механици се събират и за няколко месеца правят това , което ВАГ не можа да направи за 10-тина години и най-накрая го направи на безумна цена .
gicho написа:
VAG "само" купували други марки - ми с какво ги купуват? Защо Москвич не купиха Рено? Нали отнякъде трябва да дойдат тия пари ... А това че германската държава наливала пари, ми къде не е така - и във Франция, и в Япония хората гледат да си стимулират производството защото то носи истинските доходи. Въпросът е дали фирмите, в които наливат, носят печалби (като данъци). Доколкото знам, ВАГ нямат от какво да се срамуват.
До сега говорим за инженерна мисъл ! Никой нищо не гледа да стимулира във ВАГ . Това е една огромна перачница и има много неща от , които да се срамуват но вече няма кой да ги пипне защото половин Европа е обвързана с тях . И не налива Германската държава е Германския данъкоплатец плаща за разкоша на няколко фамилии ! Тойота също е една много богата марка но не е изкупила половината свят ! Винаги разчита на собствени разработки и до ден днешен не ползва горивни системи на Бош !!! Ако това може да ти говори нещо .
gicho написа:
Именно това нещо (многото марки и модели при ВАГ) си има жестоки предимства. Като направиш един двигател дето се слага на 7-8 различни коли можеш да си позволиш да инвестираш повече в разработка.
Добре де говориш някакви неща я ми кажи какво точно са разработили ВАГ ? Нито TDI е тяхна разработка нито FSI е тяхна разработка ! Та какво разработват VAG ? Защо повтаряте , като папагали думи без да мислите ? Тойота разработва собствени горивни , хибридни , системи за сигурност и всякакви други неща , а ВАГ отива и си купува всичко на готово от БОШ и го вгражда на абсолютно еднаквите си модели . И на всичкото отгоре непрекъснато си прави някакви експерименти на гърба на хората . От сорта на помпа-дюза, W12 и тн .
gicho написа:
Кеф ти шкода, кеф ти ауди - и, повярвай, за всяка от тях си има купувачи. А от БГ гледна точка, частите ги има под път и над път.
Вярвам , че си има купувачи но това няма общо с разговора .
gicho написа:
Тойота защо пуснаха Лексус - точно за да направят такова разделение между високия клас и масовките. Отделно го има и дайхатцу. Само дето малко неща са общи между тойота и лексус - май само 2.2 дизела е еднакъв мотор? Затова и по надеждност на двигателите Лексъс са на първо място, а тойота - на 17-то .. (
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine )
И като коментираме, нека гледаме европейските тойоти - японските/азиатските/американските модели са доста по-различни, не казвам по-добри или по-лоши.
Да на Тойота ходовете са ясни , а я ми кажи на VAG къде им е разделението ? Май пак не се замисляш преди да напишеш нещо . При положение , че Шкода , Сеат , VW и Ауди правят от малолитражки до лимузини . Къде точно е разделението при положение , че всичките са с еднакви двигатели ? Дори и Бентли е на базата на А8 . Единственото разделение , което има е в дизайна и в пазарите .
ВАГ съществува благодарение на малоумната Европейска система за финансиране и се е превърнал в едно чудовище което лапа всичко по пътя и после си прави лего от всички модели и ги продава на безценица . Точно и заради такива имекярски фирми в Европа никога няма да има реална конкуренция и никога няма да има реални финанси . И за това Европа е обречена на тотален разпад във всяко едно отношение . И понеже ВАГ много добре знаят това налазват и в Азия но там със сигурност ще гризнат дръвцето на един по-късен етап .