Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Публикувай отговор
KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 06 Ное 2010 10:58

Какво имаш предвид с 1 или с 2 датчика? Имам 1 за коляновия вал, който трябва да е с много зъби и 1 липсващ защото осцилограмата е следнта: фиг. Crankshaft position sensor 03.JPG на 2ра страница и другия е на разпределителния вал - този, който базикам от известно време насам.
...трябва да опиташ да разшириш малко импулса защото може да идва тесничък на по-високи обороти
Рязах двигателя на място докато гледах с осцилоскопа. Не ми се стори, че се стеснява значително. Освен това в момента с лекота забива "стрелката в лютеницата" (както се изразяват колегите от Honda форума). Снощи имаше малко street racing. Определено ако не беше тригера щях да дишам праха на колегата. Просто набира с лекота.

Относно аванса: Датчика на коляновия вал няма ли отношение по въпроса? Само от този на разпределителния вал ли зависи?

Ето и схемата:
Прикачени файлове
Trigger Schematic.JPG
Trigger Schematic.JPG (21.52 KiB) Преглеждано 1915 пъти
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Ное 2010 15:20

Значи щом си с два датчика трябва да го направиш същото нещо и на коляновия вал . Принципно аванса при теб се определя при засичане на зъбите на двата датчика и ако има разминаване може да риве . Така дори може да се хване хлабав ремък .
http://www.autoshop101.com/forms/h23.pdf
Ето тук са описани основните неща . При положение , че си wasted spark и имаш само един датчик на разпределителния вал би трябвало да имаш липсващ зъб на коляновия за да знае ЕКУ-то кога трябва да пали първата и кога втората бобина . Така принципно аванса се определя от това кога ще съвпадне зъб от разпределителния със зъб от коляновия .
Сложи я същата схема и на другия датчик и тогава би трябвало да се кротне .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 06 Ное 2010 15:50

Много ти благодаря за изчерпателната информация. Преди да се прехвърля на другия релуктор ще опитам да кротна "check engine" лампата, че мн. ми вади очите. Ще пробвам да добавя още 1 компаратор за отицателния импулс и да ги смеся после с 3ти но ще трябваи 2полярно захранване. Другата седмица ще го мисля.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Ное 2010 15:54

Явно не си ме разбрал добре или пък аз не съм се изразил добре . Идеята ми беше , че чек енджина точно заради това може да свети . Преди да ръчкаш сложи същия компаратор и на долния релуктор за да се изравнят по време импуслите и може и да се оправи чека . Но все пак е хубаво да намериш някой с диагностика и да видиш грешките , че бог знае какво може да е изписало . Може ЕКУ-то да мери и някакъв ток през датчика и просто да ти пише , че го няма .
Относно двуполярното напрежение много лесно можеш да си го направиш с 2 батериики по 9 волта . Ще работят достатъчно дълго време за експеримента .

ПС:
Ето и тези документи може да прегледаш . Не знам твоята дали има самодиагностика . Дръпни си един манул и виж ако има няма нужда да се набутваш .
http://www.autoshop101.com/forms/h24.pdf

http://www.autoshop101.com/forms/h27.pdf

Тези двете също могат да ти бъдат полезни . Даже го има разгледан и твоя случай . Също може да видиш точно как се прави аванса .
http://www.autoshop101.com/forms/h36.pdf

http://www.autoshop101.com/forms/h40.pdf


ПС2:
Случайно намеирх и това :
http://avensis.org.ru/

http://avensis.org.ru/Manual/

Паролата я пише най-отгоре .

Виж го и това на 6-та страница :

http://www.autoshop101.com/forms/h46.pdf

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Ное 2010 22:10

Другото , което ми идва на акъла е да пробваш с операционен усилвател да го усилиш малко сигнала . Да кажем 2 пъти . Че , като гледам по тези схеми си ползват и дават фронта на сигнала за разни измервания .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 07 Ное 2010 22:39

Пуснах самодиагностиката на ЕКУ. Engine лампата мига на код 12 - CKP/CMP sensor circuit malfunction. Просто не го вижда, че е там. По интересното обаче е, че и ABS лампата мига на код 26. Предполагам това не е нова грешка за ABS системата, защото когато дам на контакт ABS-a се чеква нормално и лампата спира. Та Аутодатата казва за грешка 26 - System too rich, Bank1. Вероятно затова колата е такъв звяр в момента. Какво е ...bank1 обаче не ми е ясно.

Относно нивото на сигнала на тригера - не ми е проблем да вдигна амплитудата но ме е страх да не повредя входната част на ЕКУ, затова го направих на 5V. Когато релуктора е закачен към ЕКУ, напрежението не нараства повече от 4.5V PP. Когато е на входа на компаратора обаче си расте като се вдигнат оборотите. Предполагам, че в ЕКУ може да има амплитуден ограничител но все пак не посмях да му вкарам повече от 5V.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Ное 2010 23:09

Като гледам тия PDF-чета си мисля ,ч е сигнала трябва да е нещо със по-плавни фронтове за да може ЕКУ-то да си мери коректно предварението , скоростта и тн . . При тия OBD стандарти това се позлва за разпознаване на пропускане на запалване -misfire ( не знам дали си ги чел ) .
Сигнала от релуктора на високи обороти може да стигне до към 40 волта ! Въобще не можеш да го изгориш с 5-10 волта . Амплитудата при тези датчици е различна при различните обороти за това ми е много интересно как мерят по тази синусоида при положение , че амплитудата не е фиксирана ?!?! То отва е исоновната разлика между датчика на Хол и релуктора . Единия дава дискретен сигнал другия аналогов . Може обаче сигнала да е отслабнал със времето и заради това да се скапва сега работата . Та ако искаш си направи едно усилвателче с някакъв ОУ и извади сигнала през малко трафче или през кондензатор да няма разни постояннотокови измествания на нулата . И си го направи с потенциометър на обратната връзка да видиш дали няма да се кротне по някое време . А с 2 батериики по 9 волта максималния размах ти е 18 волта , което не е страшно .
Другия вариант е от тази синусоида да си направиш един генератор на триъгълни импулси със симетрични фронтове до колкото може за да си максимално близо до синусоидата но да имаш постоянна амплитуда .
Другото , което се сещам в момента е , че можеш да прекараш правоъгълния сигнал през малко трафче и да получиш много лесно чудесна синусоида и то с добра амплитуда без да се занимаваш с двуполярни захранвания . Може да ползваш някакво трафче от импуслно захранване да кажем .

А банк едно ти е първата сонда . Това показва , че сместта ти е богата и сондата не може да я коригира . Което може да е свързано с тригера а може и да не е .

Ето няколко такива схемички , които декодират сигналите от пододбни сензори :

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... M9011.html

http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MA ... AX9927.pdf

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 08 Ное 2010 10:12

ми е много интересно как мерят по тази синусоида при положение , че амплитудата не е фиксирана ?
Ами споменах по-горе, че амплитудата от релуктора стои постоянна от около 2000 до 6000 rpm, когато е закачен към ЕКУ. Според мен са сложили амплитудни ограничители на входа на ЕКУ (вероятно с диоди към маса, както е показано и на схемата на MAX-a която ми прати). Вчера и аз си мислих просто да усиля сигнала с ОУ и да видя как ще се държи. В сряда ще пробвам и този вариант. Ще огранича сигнала на входа с диоди да постигна винаги еднаква амплитуда при различни обороти и после ще усиля сигнала до около 10, 12V PP. До тогава ще направя малко симулации на Circuit Maker. Много яка програмка.

Ще пиша като има резултат.
Avensis 7A-FE

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 08 Ное 2010 20:12

zdr. от скоро стнах собственик на същата кола със същия двигател и същия проблем.За съжаление прочетох това след като вече се бях впуснал в сменянето на свещи кабели,както е ясно без резултат.Надявм се да се намери лек за този "презобал кон",съжалявам но за разлика от колегата не мога да вземам така дейно участие в решаването на проблема,но с интерес ще следя развитието му. Успех

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 11 Ное 2010 13:46

...със същия двигател и същия проблем
Добре дошъл в клуба sheha. И аз искам час по-скоро да се реши проблема не по-малко от теб. Ти поне няма да смениш бобини и съединител като мен. Искам да ми кажеш обаче дали имаш сълзене на масло от скоростната кутия. Макар, че от всичко дискутирано до тук стана пределно ясно, че проблема не е механичен това още ме гложди.

Bass_Man, човече пак сме до под кривата круша. Преди бях споменал, че когато разбутам нещо и колата тръгне добре след 3 4 дена пак се връща в старото "ритащо" състояние. От 2 дена както си е с тригера стана по-мудна отново и почна да претриса. Преместих тригера на релуктора на коляновия вал. Не пали изобщо. С инвертиран правоъгълен импулс пак не пали. Върнах тригера на CMP релуктора. Тръгна още по-зле отколкото без него. Сега ВНИМАНИЕ!
От нещата, които четох в матриалите, които ми изпрати разбрах, че паленето на бобините започва с първия липсващ зъб на коляновия вал, а чрез релуктора на разпределителния, ЕКУ разбира коя от 2те бобини трябва да запали. Няма CKP сигнал - двигателя не работи. ЗАЩО ПРИ ОТКАЧЕН CMP ДВИГАТЕЛЯ РАБОТИ. Верно по-немощен е но работи, направих 1 кръгче. Как разбира кога да пали бобина 1-4 и кога 2-3.
Проверих си масата на ЕКУ - желязна е(даже и в буквалния смисъл на думата tongue.gif ). Масата на CKP и CMP е 17 крак на С конектора на ЕКУ-също перфектна. Дали не търсим под вола теле. Още нещо вчера вечерта махнах компаратора. Горивото свършваше. Колата беше спъната. Спрях, заредих, запалих и стана пъргавелка. Това съм го забелязвал и преди но без да зареждам. Само като изключа двигателя за малко. По горивната система единственото, което не съм правил е промиване на резервоара и замерване на налягането на бензиновата помпа, защото поведението на мотора се подобряваше като пипам по CMP, Lambda-та или бобините.
Грешката 26 остана дори и след като ресетнах ЕКУ. Да не би да е грешка по ABS-a щом мига ABS лампата? Ако беше за богатата смес според мен сега със закачен CMP трябваше engine лампата да мига с код 26. Знаеш ли коя е 26та грешка на ABS? В Autodata не пише.
И за финал мерих с осцилоскопа директно на 4 и 5 крак на С конектора на ЕКУ. Сигналите от CKP и CMP не са с понижена амплитуда и нямат шум.
Дано не съм те отегчил вече unsure.gif
Avensis 7A-FE

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 12 Ное 2010 13:32

http://web.search.bg/export.php?id=56f613+0

dano ti byde polezno това в едино от описанието са дадени и всички грешки...

а за скоростната кутия поне за сега няма никакви течове.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Ное 2010 14:08

Виж дали имаш режим за тест на инжекторите и си замери налягането на рейката .
Иначе това е трудния живот на диагностика . Всяка една с-ма трябва да се разчопли до максимума . За това и в БГ диагностиката не съществува . Всеки взима и смянва каквото му дойде на акъла и след това вдига рамене .
Но ако налягането беше ниско би трябвало да реве за бедна смес . А всъщност може и да не реве ако режима по принцип си му е беден . При всяко едно положение не би трябвало да прави такива проблеми от сонда . Ако искаш вземи я откачи сондата и тогава би трябвало да работи в сервизен режим и виж дали пак ще имаш проблеми . Лошото е , че ще натрупа много грешки , а не знам дали можеха да се трият със самодиагностиката ?
Кога да пали по кояновия вал най-вероятно си хваща по механизма за пропускане на запалване . Пробва по един път и на двете и където има ускорение там си пали след това .
Но мисля си , че проблема би трябвало да е електрически защото разлики в сместта могат да доведат до загуба на мощост или до неизгорял бензин но чак пък да тресе . А и би трябвало да окаже влияние и на празния ход . И пак стигаме до бобините . Другия вариант някой инжектор или помпата да прекъсват временно и след това да заработват пак .
Вижа някъде по нета как да си направиш индуктивна глава за осцилографа за да наблюдаваш какво става със запалването . Също така ако искаш вземи включи осцилографа и на инжекторите да видиш какво се случва . Но внимавай , че и там може да има високо обратно напрежение .

sheha написа:http://web.search.bg/export.php?id=56f613+0

dano ti byde polezno това в едино от описанието са дадени и всички грешки...

а за скоростната кутия поне за сега няма никакви течове.
Имаме си цялат тема с такива неща :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 12 Ное 2010 20:21

Инжекторите отдавна си мисля да ги меря на 2та канала на осцилоскопа и да сравня времето за което всеки е отпушен. Ще ги мерна последователно 1 и 3, 3 и 4ти, после 4 и 2ри, но това другата седмица, че сега "майстори" са ми влязли в къщата mad.gif . Ламбдата иа откачах като я закача после грешката изчезва, но за съжаление работата на двигателя не се променя особено. Днес я извадих. Само с 4 дупки е. Почистих я от нагара(което на практика не може да подобри нищо) и я обърнах на 180deg, защото беше доста понагоряла от горната страна та малко да и духне двигателя през долните дупки. За положителен резултат още нищо не мога да кажа. Твърде своенравна е Тотка cool.gif . Но и аз мисля, че основния проблем няма да е там. Ще се опитам другата седмица да намеря време и да измеря налягането в рейката. Нормално ли е да ми въздиша толкова дълбоко като развия капачката на резервоара? Този вакуум възможно ли е да мъчи бензиновата помпа и да намали налягането към инжекторите? Как са преценили че на всеки инжектор ще има еднакво налягане след като рейката се храни от едната страна и няма 2ра тръба да връща невпръснатото гориво обратно в резервоара, както е при други бензинови мотори? Има една пластмасова джаджа на другия край на рейката предполагам че тя има пръст в тази работа.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Ное 2010 23:21

Както ще да се захранва рейката налягането вътре винаги е еднакво стига да има нужния дебит .
Принципно моята има един режим за тест на инжектор , който позволява да се свали инжектора и с помоща на ЕКУ-то да се тества . И да му се замери дебит това онова . Не знам твоята дали го има трябва да го пише в мануала ако го има . Ако грешката за богата смес е била вярна значи може да имаш някой пиклив инжектор .
И намери начин да тестваш бобините .


ПС:
Ето тук може да видш за какво ти говоря:
http://www.efitools.com/

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Ное 2010 04:11

Вече не помня дали писа ама дали си източвал/изхабявал резевоара от както го има проблема ? Идали премери налягането ?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта