Детонации в двигателя

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 06 Ное 2010 23:11

Газта е с по-високо октаново число от бензина, но с по-ниска калоричност.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Ное 2010 23:47

gicho написа: Наистина има разлика при каране с по-високооктанен бензин, но мисля че е заради повечето енергия е единица обем на този бензин. Има я тази разлика и на по-стари автомобили, които нямат детонационен датчик, че и комп нямат даже.
Няма подобн нещо , като повече енергия във високооктанов бензин !!! Напротив най-много енергия има в нискооктановия бензин .
gicho написа: Пак да попитам - дали като сложиш газова уредба мотора ще се адаптира за допусимия аванс за газ?
Не ! Защото алгоритъма , който ползва за адаптация е за бензин а не за пропан или метан .
gicho написа: Като пишат да караш с API SJ масло, дали това значи да не слагаш по-добро?
В някой редки случай може и да значи .
gicho написа: Карането на границата на аванса е трудно постижимо, а и води до по-високи емисии.

Когато имаш най-много аванс имаш най-пълно изгаряне . Как това води до високи емисии ?
gicho написа: Продължавам да си мисля, че датчика за детонациите е за да се предпази мотора при слагане на лош бензин и нищо друго.

Не е само това ! Това е едната от функциите . Никъде в света няма еднакво гориво целогодишно . Дори и да е с по-високо качество горивото пак е със различни параметри и целта на този датчик е да оптимизира горенето в някакви граници .
gicho написа: Не знам какво имаш предвид под това мотора да звънти - няма "почти детонационно горене" - или започва детонация, или не. А звука може да си е от много специфики на мотора - примерно директно впръскване, спестен матРиал на блока. За да се ориентира компа, трябва да изменя ъгъла докато се появи детонация, и после да върне "четвърт оборот". Ама това значи да се допуснат (да се програмират умишлено) детонации през определено време - това е зле за моторетката, бих казал недопустимо.
Принципно почти детонация няма но има малка и голяма детонация. И компютъра отива до малката детонация . Няма вариант да не се стига до детонация в двигателя освен ако не се тества бензина при всяко сипване и не се задават настройките ръчно .


sacho7803 написа:не намесвайте ГАЗТА--тя е за отопление и за готвене не за каране biggrin.gif biggrin.gif
Всъщност е гориво с доста голямо приложение .
sacho7803 написа: при газа не се променят настройки щото била тя с по-голям октан//глупости//а щото горенето там е съвсем друго.
Значи това сигурно го пиша за 100-тен път - пропан бутана и метана нямат октаново число !!! Но когато се тестват за самодетониране при сгъстяване пропана показва издръжливост равностойна на между 110 и 130 октана , а метана на 90-100 октана .
Другата разлика между трите горива е , че имат различна скорост на горене . Бензина гори най-бързо за това му е нужен и най-малък аванс и за това и аванса от завода не стига за другите две горива от , които най-бавно гори метана .
Също така стехиометричното отношение за трите горива е различно , като метана и пропана искат малко повечко въздух .
sacho7803 написа: а при нервни шофйори се препоръчва бензин с масксималнооо октаново число.не че кенефа ще полети.......просто мотора ще устиска
Абсолютно съм сигурен , че нямаш научно обяснение на това твърдение !

sacho7803 написа: wink.gif от малък карам само с максимално октанов бензин.дори на коли 82-ри набор се отразява отлично.дори и на жигулка.от дългогодишния ми опит върху доста кенефи ще споделя.......при градско каране без екстриймно натоварване на мотора разлика във вървеж и разход дали си с 95 или 100--НЕМА.извънградско---с висок октан--разлика-ГОЛЕМА---разхода пада с 0.5до литър на 100...в баирите жулиш на по висока предавка с по ниски обороти//това го мразя mad.gif //и кервана си върви---експириментирано и гарантирано wink.gif с стари и нови кенефи----любят си високия октанец biggrin.gif
Това са си само твои силно субективни наблюдения .

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 07 Ное 2010 20:32

прав си.това са си мои субективни наблюдения :thumbsup: нека други хорица да споделят как е?????с висок октан или със скъпа нафта????просто такива хора почти НЯМА.българина си мисли че като купи нафта//примерно//за 1.50лв от някой камионджия си е апнал далаверата smile.gif да наистина далавера е--тънкянааа.....и все ми е тая кой с къв бензин или нафта кара.аз никога когато карах печки не съм финансирал"""крадците на нафта"""а си наливах най-най-скъпото плюс добавки от родните бензиностанции.та по темата................високия октан си е мноооого по-добре .ако някой го бъркат 20-25 стинки на литър.........си кара с квото си иска и да си мисли че по-евтиното си е по убуууууу biggrin.gif biggrin.gif айдииии успех и по-малко газ че да не ви бърка в джоба biggrin.gif
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Ное 2010 23:33

Не видях някой до тук да твърди , че да се кара с нискооктанов или евтин бензин , е супер яко . Аз също винаги плащам хубав бензин съвсем друг е въпроса какво ми сипват те . От тази гледна точка газта е доста по-чисто гориво и освен да ти сипнат малко повече пепел и въздух друго не могат да направят . Докато в бензина може и жаби да има .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2010 10:26

Bass_Man написа:Не видях някой до тук да твърди , че да се кара с нискооктанов или евтин бензин , е супер яко . ...
Братушките твърдят, че нискотемпературно стартиране на двигателя е по-лесно с по-нискооктанов бензин....
Обяснението - по-ниската пламна точка и податливостта към детонационно горене спомага за по-лесното запалване при екстремно ниски температури :thumbsup:
При разлика в цената 10% между 'специалния' и обикновения бензин не получаваш 10% разлика в параметрите на двигателя...
Да не кажа, че получаваш навярно по-малко от 1% (неосезаема разлика)
Затова си карам с нискооктанов, евтин (от Лукойлска бензиностанция -6ст laugh.gif), препоръчан от производителя 95 и ми е супер яко laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 08 Ное 2010 11:33

Относно моя проблем май ще се окаже некачествено и старо гориво.
Объркването ми беше заради детонациите които ги чувам само като загрее на работна температура. Грешки в компютъра няма записани.Според АУТОДАТА ако има проблем в в детонационния датчик трябва да се хване като грешка.
Жигула на 100 октана ще има ефект мощност само след подходяща центровка с повече аванс от препоръчаното.
Когато компютър определя центровката и има заложени параметри например от 10 до 20 гр. Когато сипеш 95 октанов бензин ще работи около 12 гр. със 100 октанов около 18 , а при газ вероятно на максимума от 20 гр.
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта