Детонации в двигателя
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Няма подобн нещо , като повече енергия във високооктанов бензин !!! Напротив най-много енергия има в нискооктановия бензин .gicho написа: Наистина има разлика при каране с по-високооктанен бензин, но мисля че е заради повечето енергия е единица обем на този бензин. Има я тази разлика и на по-стари автомобили, които нямат детонационен датчик, че и комп нямат даже.
Не ! Защото алгоритъма , който ползва за адаптация е за бензин а не за пропан или метан .gicho написа: Пак да попитам - дали като сложиш газова уредба мотора ще се адаптира за допусимия аванс за газ?
В някой редки случай може и да значи .gicho написа: Като пишат да караш с API SJ масло, дали това значи да не слагаш по-добро?
gicho написа: Карането на границата на аванса е трудно постижимо, а и води до по-високи емисии.
Когато имаш най-много аванс имаш най-пълно изгаряне . Как това води до високи емисии ?
gicho написа: Продължавам да си мисля, че датчика за детонациите е за да се предпази мотора при слагане на лош бензин и нищо друго.
Не е само това ! Това е едната от функциите . Никъде в света няма еднакво гориво целогодишно . Дори и да е с по-високо качество горивото пак е със различни параметри и целта на този датчик е да оптимизира горенето в някакви граници .
Принципно почти детонация няма но има малка и голяма детонация. И компютъра отива до малката детонация . Няма вариант да не се стига до детонация в двигателя освен ако не се тества бензина при всяко сипване и не се задават настройките ръчно .gicho написа: Не знам какво имаш предвид под това мотора да звънти - няма "почти детонационно горене" - или започва детонация, или не. А звука може да си е от много специфики на мотора - примерно директно впръскване, спестен матРиал на блока. За да се ориентира компа, трябва да изменя ъгъла докато се появи детонация, и после да върне "четвърт оборот". Ама това значи да се допуснат (да се програмират умишлено) детонации през определено време - това е зле за моторетката, бих казал недопустимо.
Всъщност е гориво с доста голямо приложение .sacho7803 написа:не намесвайте ГАЗТА--тя е за отопление и за готвене не за каране biggrin.gif biggrin.gif
Значи това сигурно го пиша за 100-тен път - пропан бутана и метана нямат октаново число !!! Но когато се тестват за самодетониране при сгъстяване пропана показва издръжливост равностойна на между 110 и 130 октана , а метана на 90-100 октана .sacho7803 написа: при газа не се променят настройки щото била тя с по-голям октан//глупости//а щото горенето там е съвсем друго.
Другата разлика между трите горива е , че имат различна скорост на горене . Бензина гори най-бързо за това му е нужен и най-малък аванс и за това и аванса от завода не стига за другите две горива от , които най-бавно гори метана .
Също така стехиометричното отношение за трите горива е различно , като метана и пропана искат малко повечко въздух .
Абсолютно съм сигурен , че нямаш научно обяснение на това твърдение !sacho7803 написа: а при нервни шофйори се препоръчва бензин с масксималнооо октаново число.не че кенефа ще полети.......просто мотора ще устиска
Това са си само твои силно субективни наблюдения .sacho7803 написа:от малък карам само с максимално октанов бензин.дори на коли 82-ри набор се отразява отлично.дори и на жигулка.от дългогодишния ми опит върху доста кенефи ще споделя.......при градско каране без екстриймно натоварване на мотора разлика във вървеж и разход дали си с 95 или 100--НЕМА.извънградско---с висок октан--разлика-ГОЛЕМА---разхода пада с 0.5до литър на 100...в баирите жулиш на по висока предавка с по ниски обороти//това го мразя
//и кервана си върви---експириментирано и гарантирано
с стари и нови кенефи----любят си високия октанец biggrin.gif
прав си.това са си мои субективни наблюдения
нека други хорица да споделят как е?????с висок октан или със скъпа нафта????просто такива хора почти НЯМА.българина си мисли че като купи нафта//примерно//за 1.50лв от някой камионджия си е апнал далаверата
да наистина далавера е--тънкянааа.....и все ми е тая кой с къв бензин или нафта кара.аз никога когато карах печки не съм финансирал"""крадците на нафта"""а си наливах най-най-скъпото плюс добавки от родните бензиностанции.та по темата................високия октан си е мноооого по-добре .ако някой го бъркат 20-25 стинки на литър.........си кара с квото си иска и да си мисли че по-евтиното си е по убуууууу biggrin.gif biggrin.gif айдииии успех и по-малко газ че да не ви бърка в джоба biggrin.gif


Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не видях някой до тук да твърди , че да се кара с нискооктанов или евтин бензин , е супер яко . Аз също винаги плащам хубав бензин съвсем друг е въпроса какво ми сипват те . От тази гледна точка газта е доста по-чисто гориво и освен да ти сипнат малко повече пепел и въздух друго не могат да направят . Докато в бензина може и жаби да има .
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
Братушките твърдят, че нискотемпературно стартиране на двигателя е по-лесно с по-нискооктанов бензин....Bass_Man написа:Не видях някой до тук да твърди , че да се кара с нискооктанов или евтин бензин , е супер яко . ...
Обяснението - по-ниската пламна точка и податливостта към детонационно горене спомага за по-лесното запалване при екстремно ниски температури

При разлика в цената 10% между 'специалния' и обикновения бензин не получаваш 10% разлика в параметрите на двигателя...
Да не кажа, че получаваш навярно по-малко от 1% (неосезаема разлика)
Затова си карам с нискооктанов, евтин (от Лукойлска бензиностанция -6ст laugh.gif), препоръчан от производителя 95 и ми е супер яко laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Относно моя проблем май ще се окаже некачествено и старо гориво.
Объркването ми беше заради детонациите които ги чувам само като загрее на работна температура. Грешки в компютъра няма записани.Според АУТОДАТА ако има проблем в в детонационния датчик трябва да се хване като грешка.
Жигула на 100 октана ще има ефект мощност само след подходяща центровка с повече аванс от препоръчаното.
Когато компютър определя центровката и има заложени параметри например от 10 до 20 гр. Когато сипеш 95 октанов бензин ще работи около 12 гр. със 100 октанов около 18 , а при газ вероятно на максимума от 20 гр.
Объркването ми беше заради детонациите които ги чувам само като загрее на работна температура. Грешки в компютъра няма записани.Според АУТОДАТА ако има проблем в в детонационния датчик трябва да се хване като грешка.
Жигула на 100 октана ще има ефект мощност само след подходяща центровка с повече аванс от препоръчаното.
Когато компютър определя центровката и има заложени параметри например от 10 до 20 гр. Когато сипеш 95 октанов бензин ще работи около 12 гр. със 100 октанов около 18 , а при газ вероятно на максимума от 20 гр.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта