Бавно въртене сутрин

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Ное 2010 22:00

CuMo написа:..................................
Как се мери акумулатор под товар?
Докато някой върти да пали, аз да меря с мултицета?
Недей да мериш с мултицет ток докато въртиш , че има вероятност да го изпариш tongue.gif . Може да мериш напрежението докато въртиш . не би трябвало да пада под 8-9 волта . Ако пада под 8 волта вероятно е зле акумулатора или имаш неизправен стартер или много голям товар на стартера . Ако намериш ампер клещи може с тях да мериш докато въртиш . Тока на студено може да отиде до към 100-150А . Особенно ако има нещо нередно и акумулатора е читав .

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 02 Ное 2010 22:27

IvoDobrev написа:При напрежение около12 волта, което е бай дефолт и константно съпротивление във веригата, практически най-важната част от уравнението си остава тока във веригата, който може да осигури акумулатора. Него едва ли са го замерили и се доверяваш само на етикета. Аз залагам на проблемен акумулатор
бай дефолт има ли си българско име

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Ное 2010 22:28

mitoko написа:................

бай дефолт има ли си българско име
по подразбиране
по принцип
стандартно
първоначално
сигурно има и други

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 02 Ное 2010 23:30

Ми до сега не е отказвала да запали.
Просто ми направи впечатление, че трябваше да позадържа по-дълго на стартер и запали от първия път.

Т'ва за тока е ясно, ако меря, ще меря напрежение :D

А тъкмо смених свещите преди да паля. На стоял двигател при -5 се развиват страшно лесно. :)

И миналата година седяла на -20 три нощи пак запали с първото или второто завъртане на ключа.

След няколко дена стояне ще я пробвам пак, да видим как е с новите свещи.

И още нещо, преди време Добри Бош-а в Пловдив обясняваше, че докато държим на стартер, минават проверките на компютъра и тогава пали. Мери се температура на въздух, антифриз и т.н. Т.е. по процедура може да е необходимо няколко оборота на маховика.

Последно карах един шаран дизел обаче, но доста по-нов от моята кошница. Пали винаги на четвърт, независимо студен или топъл. unsure.gif

За протокола, акумулаторът ми е BOSCH 42Ah, което според мен е много малко, макар да е бензинка. Та следващия ще е с по-голям капацитет със сигурност.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 03 Ное 2010 09:11

slowtraveler написа:WIKI:
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
тва не е вярно

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 03 Ное 2010 09:14

Bass_Man написа:
mitoko написа:................

бай дефолт има ли си българско име
по подразбиране
по принцип
стандартно
първоначално
сигурно има и други
тва беше майтап за колегатак който го написа, заради израза в 2 изречения...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2010 12:01

mitoko написа:
slowtraveler написа: Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
.
тва не е вярно
Това довод ли е или лично убеждение :whistle:
Според теб колко е напрежението на една клетка на оловен акумулатор при заредено състояние??! wacko.gif
Стойностите са ориентировъчни (за стотните от волта и хилядните от плътността може много да се спори), но стойностите са съвсем нормални... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 22 пъти

Мнение от mirott » 03 Ное 2010 12:11

То това си го пише и в уикипедията,ама човека явно не е много в час...
mitoko-попрочети малко
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0%BE%D1%80

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2010 13:47

Таблицата я взех точно от там като достатъчно удобно пособие (указал съм източника в поста си).
Но ако някой няма вяра на такива източници - може да си отвори учебниците по химия laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 03 Ное 2010 14:08

миро незнам кой чете и кой не, слоу е напирал от къде е дал инфото.

кой на квото иска да си вярва - вики, учебника , господ , извънземни . т.н.

зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно

според мен 12.6 не е добра стойност за нормален акумулатор, камоли зимно време

аре четете

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 22 пъти

Мнение от mirott » 03 Ное 2010 14:29

Никога,ама точно никога в покой не може да даде повече от 12.6-12.8!А докажи ни го!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 03 Ное 2010 16:33

mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2010 16:48

Scott написа:
mitoko написа:зареден и работяш( не умрял) акумулатор в покой може да даде стойности 13.5 - 13.6 . това е проверено многократно
Ако е проверявано веднага след изгасянето на двигателя е възможно, защото химическите процеси продължават за 10-20 мин и след премахването на зарядния ток, но при покой оловните акумулатори имат напреженията които Слоу е цитирал.
+1 :thumbsup:
Под покой имах предвид точно акумулатор, който се е 'успокоил' след заряда...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 22 пъти

Мнение от mirott » 03 Ное 2010 17:10

Да,и аз това си мислех-че е "проверявано многократно" веднага след загасяне на автомобила...

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 03 Ное 2010 17:41

не само, че не е веднага след загасяне, ами свален от колата и престоял няколко дни
казах каквото имах да казвам, кото иска да чете, който иска да вярва

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 8 госта