Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нещо не мога да се оправя на тез осцилограми принципно когато е "забила" колко волта ти държи ? Че нещо не ми се вижда да са 470mV .
Другото , което е доста интересно в твоя случай е ,че при подаване на газ ламбдата си работи . И щом ЕКУ-то не реве значи сондата може да си работи ОК . Но просто за празен ход и някакви много леки режими дори и тази сонда да не отчита и ЕКУ-то да си кара по памет . Защото съм срещал на разни места , че тези мотори могат да работят нормално със смеси от сорта на 65:1 . А тази смес дори и с широколентова сонда не можеш я хвана . И най-вероятно това е в леките режими - празен ход , поддържане на обороти леко ускорение и тн. Би било хубаво да докопаш някой мануал и да видиш вътре хората какво казват .
Другото , което прави впечатление от осцилограмите е , че има доста шумове . Нещо да не е избягала някоя маса ?
Такова нефелно поведение , като на твоята кола доста често се предизвиква от скапан датчик на разпределителния вал или някоя бобинка попробила .
Другото , което е доста интересно в твоя случай е ,че при подаване на газ ламбдата си работи . И щом ЕКУ-то не реве значи сондата може да си работи ОК . Но просто за празен ход и някакви много леки режими дори и тази сонда да не отчита и ЕКУ-то да си кара по памет . Защото съм срещал на разни места , че тези мотори могат да работят нормално със смеси от сорта на 65:1 . А тази смес дори и с широколентова сонда не можеш я хвана . И най-вероятно това е в леките режими - празен ход , поддържане на обороти леко ускорение и тн. Би било хубаво да докопаш някой мануал и да видиш вътре хората какво казват .
Другото , което прави впечатление от осцилограмите е , че има доста шумове . Нещо да не е избягала някоя маса ?
Такова нефелно поведение , като на твоята кола доста често се предизвиква от скапан датчик на разпределителния вал или някоя бобинка попробила .
Честно казано .47V ги мерихме с аналоговия осцилоскоп в сервиза дето правих диагнозтиката. Паралелно на него имаше и волтметър и той показваше същото. Не съм обръщал внимание сега като меря. Сондата е x10, но и така изглежда да е по-ниско напрежението. Ще обърна внимание на следващото измерване. Бобините и 2те са чисто нови genuine parts. Свещите и те са оригиналните иридиеви Denso, които се вграждат фабрично в този двигател. Кабелите са нови. Прекримпнах на старите лули с медни кабели да няма разлика в съпротивленията за 4те свещи - няма промяна. Големи съмнения имах и аз в датчика на разпределителния вал - не видиях нищо нередно обаче от осцилограмите но след това колата работеше добре, а днес сутринта пак рита като натровен кон. Днес обаче е влажно. Цяла нощ вали и ако се окаже наистина кофти връзка някъде, ще ме направи луд докато я намеря. Масата м/у клемата на акумулатора и корпуса на двигателя, както и м/у клемата на акумулатора и датчиците на коляновия и разпределителния вал е префектна < 0.5 OHm. Ето и осцилограмите от датчиците на коляновия и разпределителния вал. На първата снимка сигнала от коляновия липсва за малко но според мен сондата се е откачила за момент. Вие ще кажете дали е възможно да е прекъснал сигнала за толкова кратко време и да не се отрази на работата на двигателя....нещо не ми се вижда да са 470mV
- Прикачени файлове
-
- Crankshaft position sensor 03.JPG (22.17 KiB) Преглеждано 2570 пъти
-
- Crankshaft position sensor 02.JPG (22.51 KiB) Преглеждано 2570 пъти
-
- Crankshaft position sensor 01.JPG (19.99 KiB) Преглеждано 2570 пъти
-
- Camshaft position sensor 02.JPG (18.68 KiB) Преглеждано 2570 пъти
-
- Camshaft position sensor 01.JPG (18.76 KiB) Преглеждано 2570 пъти
Avensis 7A-FE
Тук има информация за тези сонди и за 4а-fe (респективно за 7a-fe), но понеже цял живот ремонтирам монитори и компютри, а не коли не можах да смеля цялата информация.
http://alflash.com.ua/Learn/leanw1.pdf
http://alflash.com.ua/Learn/leanw1.pdf
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Принципно когато се скапе някой от релукторите той не спира да работи и не спира и да генерира сигнал . Просто някакси се променя големината и формата на сигнала и ЕКУ-то започва да пропуска тактове .Не знам твоя какъв е точно сензор но моя има малко реглаж .
Може и да е съвкупност от стари кабели и връзки и отслабнал магнит . Ако ти се играе малко повече пробвай да си направиш един тригер с компаратор с голям размах на изходния сигнал и нисък праг на задействане отпред и с 50 или повече % запълване . Може би ще е най-добре да го изкараш през кондензатор сигнала или да го захраниш с двуполярно напрежение компаратора . Този експеримент няма да ти струва повече от 2-3 лв. А аз сега ще погледна за сондите .
Може и да е съвкупност от стари кабели и връзки и отслабнал магнит . Ако ти се играе малко повече пробвай да си направиш един тригер с компаратор с голям размах на изходния сигнал и нисък праг на задействане отпред и с 50 или повече % запълване . Може би ще е най-добре да го изкараш през кондензатор сигнала или да го захраниш с двуполярно напрежение компаратора . Този експеримент няма да ти струва повече от 2-3 лв. А аз сега ще погледна за сондите .
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи когато сондата мери бедни смеси се мери тока през нея . А когато се обогати сместа достатъчно започва да се мери напрежението , което генерира тя . Но компютъра би трябвало да подава променливо напрежение и да мери тока докато сместта не се обогати достатъчно. А при теб нещо този момент го няма . Явно тока през сондата не се променя или е много малък ЕКУ-то чака да отчита богата смес . За да провериш постановката вземи един потенциометър със такава стойоност , че при промяна в съпротивлението да тече ток от 2ма до 15ма при напрежение до 1 волт . Закачи го на сигнала на сондата , закачи осцилографа и започни да го връткаш да видиш какво ще ти покаже . Само ,че трябва да сложиш и нещо на отоплението , че ще ти изпише грешка веднага . Но е вероятно да ти генерира грешка в един момент , че не може да коригира сместа .
Другия вариант , който можеш да направиш е да мериш тока през сондата , както ти е на колата . След изфорсирване тока би трябвало да е най-голям или при движение по инерция на скорост.
Също така би могло и от скапана връзка съпротивлението на линията между ЕКУ и сондата да е много голямо и да не може да протече този ток от около 5ма . И ЕКУ-то да си чака богата смес , като ефекта е сондата не генерира нищо защото сместта е бедна и трябва да се мери с ток през нея , а пък ЕКУ-то си мисли , че сместта е богата защото ток през сондата не тече , като резулата може да е допълнително обедняване на сместта или някакво измислено положение за , което може да няма и грешка .
Също вариант е от някъде да пробива шум и да ошаква цялата система . Като може да имаш проблем и с акумулатора . Ако имаш друг под ръка пробвай с него . Виж и замасяването на шасито на ЕКУ-то . Виж също и масата на комутатора ако имаш външен .
Общо взето това ми идва на акъла за сега .
Другия вариант , който можеш да направиш е да мериш тока през сондата , както ти е на колата . След изфорсирване тока би трябвало да е най-голям или при движение по инерция на скорост.
Също така би могло и от скапана връзка съпротивлението на линията между ЕКУ и сондата да е много голямо и да не може да протече този ток от около 5ма . И ЕКУ-то да си чака богата смес , като ефекта е сондата не генерира нищо защото сместта е бедна и трябва да се мери с ток през нея , а пък ЕКУ-то си мисли , че сместта е богата защото ток през сондата не тече , като резулата може да е допълнително обедняване на сместта или някакво измислено положение за , което може да няма и грешка .
Също вариант е от някъде да пробива шум и да ошаква цялата система . Като може да имаш проблем и с акумулатора . Ако имаш друг под ръка пробвай с него . Виж и замасяването на шасито на ЕКУ-то . Виж също и масата на комутатора ако имаш външен .
Общо взето това ми идва на акъла за сега .

Благодаря за съветите. Ще почвам 1 по 1 да зачерквам. За датчика на коляновия не знам, но този на разпределителния вал няма корекция. Относно магнита - когато колата е мн. загряла тресе най-мн.,а на горещо магнитите по принцип губят свойствата си.
Имаш предвид да прекарам сигнала на разпределителния през тригера за да разбера дали е понижено нивото на напрежението от датчика? Някъде има ли схемка?...пробвай да си направиш един тригер с компаратор с голям размах на изходния сигнал и нисък праг на задействане отпред и с 50 или повече % запълване
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Като го прекараш през тригера целиш да увеличиш разпознаваемостта на импулса . Защото от компаратора ще имаш правоъгълен сигнал с ясни фронтове , достатъчно напрежение и достатъчна продължителност . Което ще позволи на електрониката да разпознае ясно импулсите . обикновенно обаче проблемите от тези сензори се изразяват с кофти работа при натоварвания и по-високи обороти . Но пък от друга страна ясно изразено тресене може да се получи само ако смес или запалване са със силно нарушени показатели . Ако можеш пробвай с някакви други бобини все пак .
Преди време пробвах с бобини от 4E-FE. Сложих ги с кабелите, по-различно е захващането. Колата тръгна мн. добре. Карах с тях около седмица. Към края на седмицата леко се влоши но не толкова колкото с оригиналните бобини. Помислих, че е от тях и затова ги купих. Като сложих новите Тотка беше леко немощна. На следващия ден следобяд тръгна перфектно, както с бобините от 4E-FE-то. След още няколко дена пак почна да си рита.пробвай с някакви други бобини все пак
Мерих ток през сондата току що. Такъв просто няма. Не мръдва и микроампрер дори и да я форсирам. Прекъснах първо белия кабел на сондата(на който си има перфектна маса). Повторих упражнението и за синия(от който свалих осцилограмите) - нищо. Когато прекъсна връзката, ЕКУ изобщо не регистрира грешка. Мерих съпротивление м/у синия и белия кабел(макар мн. хора да казват, че това може да повреди сондата) - 2MOhm. Просто тези 5mA нямат никакъв шанс!

ЕКУ не търси ли сигнал с амплитуда 0-5V. Не е ли по-лесно ако се направи Т-тригер с TTL логика? Защо трябва да е с компаратор и 2полярно захранване.достатъчно напрежение и достатъчна продължителност . Което ще позволи на електрониката да разпознае ясно импулсите .
Последно промяна от KingSteve на 27 Окт 2010 09:08, променено общо 1 път.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не ти трябва Т-тригер а чист компаратор , като на първата картинка само малко по-голямо запълване да има и ще стане супер .
ЕКУ-то не търси сигнал 0-5V това е само когато имаш датчик на Хол . Нали виждаш , че от датчика имаш променливо напрежение . Релуктора дава между 2 и 30 волта в зависимост от оборотите .
Принципно не е нужно двуполярно захранване идеята е да си стане пак променливо напрежение но е доста вероятно и с еднополярно да работи . Щом си слагал бобини и нещо там се е пооправяло положението вземи замери и комутатора или на ниското на бобините . Ама внимавай , че там обратното напрежение може да е доста голямо . По някога пробиват транзисторите на комутатора и започва да връща разни напрежения към платката и след това стават разни аномалии .
А защо няма ток през ламбдата и защо не ти свети лампата нямам никаква идея . Да не би няой да ти е вързал лампата на ЕКУ-то към тази на маслото и ти да си мислиш , че не свети , а всъщност тя да си свети но да е прекъсната лампата към нея .
Тази кола някога докато е била твоя работила ли е нормално ? И сигурен ли си , че е lean burn ?
ЕКУ-то не търси сигнал 0-5V това е само когато имаш датчик на Хол . Нали виждаш , че от датчика имаш променливо напрежение . Релуктора дава между 2 и 30 волта в зависимост от оборотите .
Принципно не е нужно двуполярно захранване идеята е да си стане пак променливо напрежение но е доста вероятно и с еднополярно да работи . Щом си слагал бобини и нещо там се е пооправяло положението вземи замери и комутатора или на ниското на бобините . Ама внимавай , че там обратното напрежение може да е доста голямо . По някога пробиват транзисторите на комутатора и започва да връща разни напрежения към платката и след това стават разни аномалии .
А защо няма ток през ламбдата и защо не ти свети лампата нямам никаква идея . Да не би няой да ти е вързал лампата на ЕКУ-то към тази на маслото и ти да си мислиш , че не свети , а всъщност тя да си свети но да е прекъсната лампата към нея .
Тази кола някога докато е била твоя работила ли е нормално ? И сигурен ли си , че е lean burn ?
Докато се събуждах осъзнах защо ми е 2полярното и че датчика ми всъщност прави положителен и веднага след него отрицателен пик. 7A-FE със сигурност е Lean Burn engine. Комутатор нямам. Двигателя е с 2 бобини -1та за 1 и 4ти цилиндър, другата за 2 и 3ти. Бобините ми са с 4 извода(1-GND, 2- '''|_|''' стробиращ импулс подаван едновремено на 2те бобини, 3- _|'''|_ този според мен пали бобината и 4- +12V . Транзисторите според мен са вътре в бобините. Не съм сигурен за какво им е стоба. Предполагам, че е да предпази от случайно активиране на бобината и тя може да се запали само когато на 2ри крак има логическа "0". Според мен ЕКУ пали бобините на базата на информацията от CMP. Мисля, че отрицателния стробиращ импулс беше със същата честота като тази генеририана от CMP.
Относно лампата на ЕКУто - никой не я е барал. Веднъж забравих да включа MAP сензора като чистих контактите и после на диагностиката откачахме ламбдата. Веднага светна check engine лампата и при 2та случая. Явно ЕКУ следи само отоплението на сондата а не и сигнала генериран отнея. Без отопление регистрира грешка, но като се прекъсне активния и извод си трае.
Относно CMP трябва да докарам на изхода на компаратора нещо такова нали?
Относно лампата на ЕКУто - никой не я е барал. Веднъж забравих да включа MAP сензора като чистих контактите и после на диагностиката откачахме ламбдата. Веднага светна check engine лампата и при 2та случая. Явно ЕКУ следи само отоплението на сондата а не и сигнала генериран отнея. Без отопление регистрира грешка, но като се прекъсне активния и извод си трае.
Относно CMP трябва да докарам на изхода на компаратора нещо такова нали?
- Прикачени файлове
-
- Trigger.JPG (20.12 KiB) Преглеждано 2497 пъти
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да това би бил идеалния вариант , като можеш малко да го разшириш импулса . Върти ми се нещо , че някъде бяха правили с еднополярно и пак бачкаше ама трябва да се пробва .
Комутатор със сигурно имаш но е или в ЕКУ или във бобините . Но до клкото си спомням Тойота нямата wasted spark с комутатор в бобината . Така , че на някое от крачетата бодни осцилографа със високоволтова сонда и гледай какво става .
Другото , което можеш да направиш със сондата е да и вържеш един 100 ома резистор на сигнала ( при 1 волт 10 ма ) и да дебнеш дали ЕКУ-то ще започне да я захранва за да се пробва да мери бедна смес . Може и лампата да не светва защото сондата има време за загряване и до тогава ЕКУ-то да не я мери . Така , че запали и изчакай малко .
ПС:
Сега ми хрумна , че на изхода на компаратора , тригера или каквото там направиш може да сложиш едно трафче направено от първия ти попаднал ферит ( от монитор да кажем ) с по 10-тина навивки на две намотки и си готов с променливия сигнал
. Е няма да е правоъгълен но пък ще е стабилен .
Комутатор със сигурно имаш но е или в ЕКУ или във бобините . Но до клкото си спомням Тойота нямата wasted spark с комутатор в бобината . Така , че на някое от крачетата бодни осцилографа със високоволтова сонда и гледай какво става .
Другото , което можеш да направиш със сондата е да и вържеш един 100 ома резистор на сигнала ( при 1 волт 10 ма ) и да дебнеш дали ЕКУ-то ще започне да я захранва за да се пробва да мери бедна смес . Може и лампата да не светва защото сондата има време за загряване и до тогава ЕКУ-то да не я мери . Така , че запали и изчакай малко .
ПС:
Сега ми хрумна , че на изхода на компаратора , тригера или каквото там направиш може да сложиш едно трафче направено от първия ти попаднал ферит ( от монитор да кажем ) с по 10-тина навивки на две намотки и си готов с променливия сигнал

http://cgi.ebay.de/Zuendspule-90919-022 ... 0164613417
Това е бобината и според мен комутатора е в нея. Мерят се преходи м/у масата и 2 и 3ти крак, както м/у 12V и 3ти крак. Освен това вече съм я гледал на осцилоскопа. Строба стои в логическа 1 - 5V и пада до 0V в същото време когато на 3ти крак се появява логическа 1 (пак 5V) и искрата е готова. Мерих я щото бях се навил да правя многоискрово запалване. Направих генератор на 1,5кHz, който ми запълваше импулса на 3ти крак с пакет от 8 такива. На практика обаче като го вързах към колата входа на И логиката която играеше ролята на електронен ключ да прекара импулсите от генератора изгоря. Но това ще го оставя за по-нататък. Засега ще пробвам и това което предложи за сондата и ще мисля по въпроса с компаратора. Ако след като го направя и него не се промени работата на двигателя везните още повече ще се наклонят към сондата.
Това е бобината и според мен комутатора е в нея. Мерят се преходи м/у масата и 2 и 3ти крак, както м/у 12V и 3ти крак. Освен това вече съм я гледал на осцилоскопа. Строба стои в логическа 1 - 5V и пада до 0V в същото време когато на 3ти крак се появява логическа 1 (пак 5V) и искрата е готова. Мерих я щото бях се навил да правя многоискрово запалване. Направих генератор на 1,5кHz, който ми запълваше импулса на 3ти крак с пакет от 8 такива. На практика обаче като го вързах към колата входа на И логиката която играеше ролята на електронен ключ да прекара импулсите от генератора изгоря. Но това ще го оставя за по-нататък. Засега ще пробвам и това което предложи за сондата и ще мисля по въпроса с компаратора. Ако след като го направя и него не се промени работата на двигателя везните още повече ще се наклонят към сондата.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Резистора би трябвало да накара ЕКУ-то да захранва сондата . Но може би ще трябва да изчакаш малко и ако всичко е както трябва трябва да светне лампата и грешката би трябвало да е за много бедна смес . Но това тресене ме кара да си мисля , че не е там проблема . Също така остави кабелите са отопление на сондата на нея , че иначе може и да не тръгне да я търси .
Пробвай я колата като загрее на пълна газ как се държи . Защото на WOT ( wide open throttle - газ до ламарината ) сондата вече не играе и сместта се гласи без обратна връзка . Ако и тогава присецква значи може да има и/или още нещо .
Пробвай я колата като загрее на пълна газ как се държи . Защото на WOT ( wide open throttle - газ до ламарината ) сондата вече не играе и сместта се гласи без обратна връзка . Ако и тогава присецква значи може да има и/или още нещо .
Bass_Man - отново излезе прав!
Преди малко закачих 330 Ohm резистор. Колата загря и тока който тече е съвсем малък ако е на тихи обооти. Когато обаче я изфорсирам и оборотите започнат да падат, ЕКУто наистина пуска напрежение за около 1 сек. и тока през резистора беше 2,54mA, което е точно 0,84V. Грешки обаче отново не бяха регистрирани. Оставих резистора там за товар и ще наблюдавам известно време как ще се държи мотора и дали ще светне check engin-a.

Преди малко закачих 330 Ohm резистор. Колата загря и тока който тече е съвсем малък ако е на тихи обооти. Когато обаче я изфорсирам и оборотите започнат да падат, ЕКУто наистина пуска напрежение за около 1 сек. и тока през резистора беше 2,54mA, което е точно 0,84V. Грешки обаче отново не бяха регистрирани. Оставих резистора там за товар и ще наблюдавам известно време как ще се държи мотора и дали ще светне check engin-a.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ама сложи по-малак около 100ома да кажем или едно потенциометърче да видиш с осцилографа какво се случва . Само , че на края на потенциметъра закачи поне 50 ома да не го дадеш на късо .
Другото което можеш да направиш докато баламосваш ЕКУ-то е да мериш на сондата с осцилографа . И трябва да видиш в режимите на обогатяване ( когато даваш газ и се опитваш да ускоряваш ) би трябвало да ти генерира напрежение , а когато си в покой би трябвало да седи в единия край .
BTW сега с резистора работата на мотора промени ли се ?
Другото което можеш да направиш докато баламосваш ЕКУ-то е да мериш на сондата с осцилографа . И трябва да видиш в режимите на обогатяване ( когато даваш газ и се опитваш да ускоряваш ) би трябвало да ти генерира напрежение , а когато си в покой би трябвало да седи в единия край .
BTW сега с резистора работата на мотора промени ли се ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта