Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 26 Окт 2010 02:15
Другото , което е доста интересно в твоя случай е ,че при подаване на газ ламбдата си работи . И щом ЕКУ-то не реве значи сондата може да си работи ОК . Но просто за празен ход и някакви много леки режими дори и тази сонда да не отчита и ЕКУ-то да си кара по памет . Защото съм срещал на разни места , че тези мотори могат да работят нормално със смеси от сорта на 65:1 . А тази смес дори и с широколентова сонда не можеш я хвана . И най-вероятно това е в леките режими - празен ход , поддържане на обороти леко ускорение и тн. Би било хубаво да докопаш някой мануал и да видиш вътре хората какво казват .
Другото , което прави впечатление от осцилограмите е , че има доста шумове . Нещо да не е избягала някоя маса ?
Такова нефелно поведение , като на твоята кола доста често се предизвиква от скапан датчик на разпределителния вал или някоя бобинка попробила .
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 26 Окт 2010 09:50
Честно казано .47V ги мерихме с аналоговия осцилоскоп в сервиза дето правих диагнозтиката. Паралелно на него имаше и волтметър и той показваше същото. Не съм обръщал внимание сега като меря. Сондата е x10, но и така изглежда да е по-ниско напрежението. Ще обърна внимание на следващото измерване. Бобините и 2те са чисто нови genuine parts. Свещите и те са оригиналните иридиеви Denso, които се вграждат фабрично в този двигател. Кабелите са нови. Прекримпнах на старите лули с медни кабели да няма разлика в съпротивленията за 4те свещи - няма промяна. Големи съмнения имах и аз в датчика на разпределителния вал - не видиях нищо нередно обаче от осцилограмите но след това колата работеше добре, а днес сутринта пак рита като натровен кон. Днес обаче е влажно. Цяла нощ вали и ако се окаже наистина кофти връзка някъде, ще ме направи луд докато я намеря. Масата м/у клемата на акумулатора и корпуса на двигателя, както и м/у клемата на акумулатора и датчиците на коляновия и разпределителния вал е префектна < 0.5 OHm. Ето и осцилограмите от датчиците на коляновия и разпределителния вал. На първата снимка сигнала от коляновия липсва за малко но според мен сондата се е откачила за момент. Вие ще кажете дали е възможно да е прекъснал сигнала за толкова кратко време и да не се отрази на работата на двигателя....нещо не ми се вижда да са 470mV
- Прикачени файлове
-
- Crankshaft position sensor 03.JPG (22.17 KiB) Преглеждано 2584 пъти
-
- Crankshaft position sensor 02.JPG (22.51 KiB) Преглеждано 2584 пъти
-
- Crankshaft position sensor 01.JPG (19.99 KiB) Преглеждано 2584 пъти
-
- Camshaft position sensor 02.JPG (18.68 KiB) Преглеждано 2584 пъти
-
- Camshaft position sensor 01.JPG (18.76 KiB) Преглеждано 2584 пъти
KingSteve
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 26 Окт 2010 13:49
Може и да е съвкупност от стари кабели и връзки и отслабнал магнит . Ако ти се играе малко повече пробвай да си направиш един тригер с компаратор с голям размах на изходния сигнал и нисък праг на задействане отпред и с 50 или повече % запълване . Може би ще е най-добре да го изкараш през кондензатор сигнала или да го захраниш с двуполярно напрежение компаратора . Този експеримент няма да ти струва повече от 2-3 лв. А аз сега ще погледна за сондите .
Bass_Man
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 26 Окт 2010 14:27
Другия вариант , който можеш да направиш е да мериш тока през сондата , както ти е на колата . След изфорсирване тока би трябвало да е най-голям или при движение по инерция на скорост.
Също така би могло и от скапана връзка съпротивлението на линията между ЕКУ и сондата да е много голямо и да не може да протече този ток от около 5ма . И ЕКУ-то да си чака богата смес , като ефекта е сондата не генерира нищо защото сместта е бедна и трябва да се мери с ток през нея , а пък ЕКУ-то си мисли , че сместта е богата защото ток през сондата не тече , като резулата може да е допълнително обедняване на сместта или някакво измислено положение за , което може да няма и грешка .
Също вариант е от някъде да пробива шум и да ошаква цялата система . Като може да имаш проблем и с акумулатора . Ако имаш друг под ръка пробвай с него . Виж и замасяването на шасито на ЕКУ-то . Виж също и масата на комутатора ако имаш външен .
Общо взето това ми идва на акъла за сега .

Bass_Man
Мнение от KingSteve » 26 Окт 2010 15:27
Имаш предвид да прекарам сигнала на разпределителния през тригера за да разбера дали е понижено нивото на напрежението от датчика? Някъде има ли схемка?...пробвай да си направиш един тригер с компаратор с голям размах на изходния сигнал и нисък праг на задействане отпред и с 50 или повече % запълване
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 26 Окт 2010 15:37
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 26 Окт 2010 16:46
Преди време пробвах с бобини от 4E-FE. Сложих ги с кабелите, по-различно е захващането. Колата тръгна мн. добре. Карах с тях около седмица. Към края на седмицата леко се влоши но не толкова колкото с оригиналните бобини. Помислих, че е от тях и затова ги купих. Като сложих новите Тотка беше леко немощна. На следващия ден следобяд тръгна перфектно, както с бобините от 4E-FE-то. След още няколко дена пак почна да си рита.пробвай с някакви други бобини все пак
Мерих ток през сондата току що. Такъв просто няма. Не мръдва и микроампрер дори и да я форсирам. Прекъснах първо белия кабел на сондата(на който си има перфектна маса). Повторих упражнението и за синия(от който свалих осцилограмите) - нищо. Когато прекъсна връзката, ЕКУ изобщо не регистрира грешка. Мерих съпротивление м/у синия и белия кабел(макар мн. хора да казват, че това може да повреди сондата) - 2MOhm. Просто тези 5mA нямат никакъв шанс!

ЕКУ не търси ли сигнал с амплитуда 0-5V. Не е ли по-лесно ако се направи Т-тригер с TTL логика? Защо трябва да е с компаратор и 2полярно захранване.достатъчно напрежение и достатъчна продължителност . Което ще позволи на електрониката да разпознае ясно импулсите .
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 26 Окт 2010 22:50
ЕКУ-то не търси сигнал 0-5V това е само когато имаш датчик на Хол . Нали виждаш , че от датчика имаш променливо напрежение . Релуктора дава между 2 и 30 волта в зависимост от оборотите .
Принципно не е нужно двуполярно захранване идеята е да си стане пак променливо напрежение но е доста вероятно и с еднополярно да работи . Щом си слагал бобини и нещо там се е пооправяло положението вземи замери и комутатора или на ниското на бобините . Ама внимавай , че там обратното напрежение може да е доста голямо . По някога пробиват транзисторите на комутатора и започва да връща разни напрежения към платката и след това стават разни аномалии .
А защо няма ток през ламбдата и защо не ти свети лампата нямам никаква идея . Да не би няой да ти е вързал лампата на ЕКУ-то към тази на маслото и ти да си мислиш , че не свети , а всъщност тя да си свети но да е прекъсната лампата към нея .
Тази кола някога докато е била твоя работила ли е нормално ? И сигурен ли си , че е lean burn ?
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 27 Окт 2010 09:45
Относно лампата на ЕКУто - никой не я е барал. Веднъж забравих да включа MAP сензора като чистих контактите и после на диагностиката откачахме ламбдата. Веднага светна check engine лампата и при 2та случая. Явно ЕКУ следи само отоплението на сондата а не и сигнала генериран отнея. Без отопление регистрира грешка, но като се прекъсне активния и извод си трае.
Относно CMP трябва да докарам на изхода на компаратора нещо такова нали?
- Прикачени файлове
-
- Trigger.JPG (20.12 KiB) Преглеждано 2511 пъти
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 27 Окт 2010 13:10
Комутатор със сигурно имаш но е или в ЕКУ или във бобините . Но до клкото си спомням Тойота нямата wasted spark с комутатор в бобината . Така , че на някое от крачетата бодни осцилографа със високоволтова сонда и гледай какво става .
Другото , което можеш да направиш със сондата е да и вържеш един 100 ома резистор на сигнала ( при 1 волт 10 ма ) и да дебнеш дали ЕКУ-то ще започне да я захранва за да се пробва да мери бедна смес . Може и лампата да не светва защото сондата има време за загряване и до тогава ЕКУ-то да не я мери . Така , че запали и изчакай малко .
ПС:
Сега ми хрумна , че на изхода на компаратора , тригера или каквото там направиш може да сложиш едно трафче направено от първия ти попаднал ферит ( от монитор да кажем ) с по 10-тина навивки на две намотки и си готов с променливия сигнал

Bass_Man
Мнение от KingSteve » 27 Окт 2010 14:41
Това е бобината и според мен комутатора е в нея. Мерят се преходи м/у масата и 2 и 3ти крак, както м/у 12V и 3ти крак. Освен това вече съм я гледал на осцилоскопа. Строба стои в логическа 1 - 5V и пада до 0V в същото време когато на 3ти крак се появява логическа 1 (пак 5V) и искрата е готова. Мерих я щото бях се навил да правя многоискрово запалване. Направих генератор на 1,5кHz, който ми запълваше импулса на 3ти крак с пакет от 8 такива. На практика обаче като го вързах към колата входа на И логиката която играеше ролята на електронен ключ да прекара импулсите от генератора изгоря. Но това ще го оставя за по-нататък. Засега ще пробвам и това което предложи за сондата и ще мисля по въпроса с компаратора. Ако след като го направя и него не се промени работата на двигателя везните още повече ще се наклонят към сондата.
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 27 Окт 2010 15:29
Пробвай я колата като загрее на пълна газ как се държи . Защото на WOT ( wide open throttle - газ до ламарината ) сондата вече не играе и сместта се гласи без обратна връзка . Ако и тогава присецква значи може да има и/или още нещо .
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 27 Окт 2010 17:32

Преди малко закачих 330 Ohm резистор. Колата загря и тока който тече е съвсем малък ако е на тихи обооти. Когато обаче я изфорсирам и оборотите започнат да падат, ЕКУто наистина пуска напрежение за около 1 сек. и тока през резистора беше 2,54mA, което е точно 0,84V. Грешки обаче отново не бяха регистрирани. Оставих резистора там за товар и ще наблюдавам известно време как ще се държи мотора и дали ще светне check engin-a.
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 27 Окт 2010 22:23
Другото което можеш да направиш докато баламосваш ЕКУ-то е да мериш на сондата с осцилографа . И трябва да видиш в режимите на обогатяване ( когато даваш газ и се опитваш да ускоряваш ) би трябвало да ти генерира напрежение , а когато си в покой би трябвало да седи в единия край .
BTW сега с резистора работата на мотора промени ли се ?
Bass_Man
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 3 госта