Колеги пускам тая тема за тия които имат проблеми с бoбините на свещите/тип шпули/или мотора им е с такива.Целта е да се има предвид някой особености на бoбините и как е възможно да ги опазим по-дълго,поради неприятно високата им цена.
Както знаете,бoбините може да са единични или пакетни/2,4 или повече броя/.И при двата вида обаче,проблемите са едни и същи.Много често след миене на мотора започват страшни проблеми-колата не пали или мотора работи непостоянно...В последствие се купува нова.При мен две бoбини изгоряха една след друга и след 2 месеца мъки и допитвания до еладжий установих следното:
1/Задължително трябва да се провери гуменото уплътнение на бoбината/заградено в червено на снимката/Освен от намокряне при миене,това уплътнение предпазва от конденз,който се получава при рязко изстиване на мотора.Тогава гнездото на свеща се пълни пак с вода.През зимата вече имаме лед,а на сутринта след запалване получената пара влиза в сърцевината на бубината и се започва...Прегрятата пара е способна да повреди вътрешноста на бoбините и самите намотки.А ледът направо ги пръска.По тази причина някой производители правят долната част от гума/в син цвят на снимката/.Заложените параметри от компа се променят
и мотора започва да прави проблеми.Това разбира се е един от вариантите.
2/При слагане на газово,работната температура се променя и е възможно пак да имате проблеми с бoбините.Ако изгори една,не правете грешка да сменяте само нея.При възможмност сменете всичките.Не е изключено, старите бoбини да са с променени параметри/особено при по-стари автомобили/.При смесване на нови и стари е възможно неравномерна работа на мотора или в най-лошия случй,изгаряне на още една бoбина.
3/Как да проверите коя бубина си е "отишла"?
Най-сигурния начин/невъзможен за пакетните бoбини/е на принципа на изключване.При работещ мотор се изваждат една по една.Когато установите,че при дадена бoбина,работата на мотора НЕ се променя-това ще е проблемната.
Успех на всички!Дано да съм ви бил полезен.
Запалителните бoбини-практични съвети
Запалителните бoбини-практични съвети
- Прикачени файлове
-
- bmw_ignition_coil_era_12137551260_1_lg.jpg (14.37 KiB) Преглеждано 1194 пъти
Последно промяна от dimvex на 06 Окт 2010 07:33, променено общо 2 пъти.
Хубавата кола е като хубавата жена-консумативите й са скъпи...
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Запалителните бубини-практични съвети
Само да спомена, че ако имаш предвид изваждане на бобината от гнездото (изолиране от свещта), това е сигурен начин да повредиш нещо по запалителната система.dimvex написа:...При работещ мотор се изваждат една по една...
Re: Запалителните бубини-практични съвети
Да и това е вярно.Аз го направих по причина че не можех да мръдна колата от паркинга.За радост други поражения нямаше.Scott написа:Само да спомена, че ако имаш предвид изваждане на бобината от гнездото (изолиране от свещта), това е сигурен начин да повредиш нещо по запалителната система.dimvex написа:...При работещ мотор се изваждат една по една...
Хубавата кола е като хубавата жена-консумативите й са скъпи...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колега има някой неща с , които не съм съвсем съгласен и Скот е загатнал едно от тях . Но най-набиващото се е думата бОбина .
И понеже има още една тема в , която се говори за "вредите" от миене бензинов двигател идва време да кажа , че и с това не съм съгласен . Освен ако не ги миете тези двигатели запалени разбира се .
И понеже има още една тема в , която се говори за "вредите" от миене бензинов двигател идва време да кажа , че и с това не съм съгласен . Освен ако не ги миете тези двигатели запалени разбира се .
Благодаря за забележките!Поправил съм си грешките.Сега и ти можеш да направиш същото.Bass_Man написа:Колега има някой неща с , които не съм съвсем съгласен и Скот е загатнал едно от тях . Но най-набиващото се е думата бОбина .
И понеже има още една тема в , която се говори за "вредите" от миене бензинов двигател идва време да кажа , че и с това не съм съгласен . Освен ако не ги миете тези двигатели запалени разбира се .

Хубавата кола е като хубавата жена-консумативите й са скъпи...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта