Авенсис 1 два въпроса

avelion
Мнения: 8
Регистриран на: 18 Юли 2010 14:16
Местоположение: София

Авенсис 1 два въпроса

Мнение от avelion » 20 Сеп 2010 14:20

1. От около месец наблюдавам тресене на предницата при набиране на скорост(джанти прави, при спиране няма проблем) предницата я гледаха преди месец и казаха че е наред.
Ако някой има идея да сподели smile.gif






2.Понеже ме дразнеше много махагона в целия салон, го свалих и дадох да го пръснат.


Изображение

Някой да има идея, с какво да заменя това мега устройство за касетки
biggrin.gif
Toyota Avensis 99 2.0TD SB172CBN00E030033

Аватар
Zero`Cool
Мнения: 254
Регистриран на: 23 Май 2008 21:30
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Zero`Cool » 20 Сеп 2010 17:03

Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD
Изображение
http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 20 Сеп 2010 20:39

Ако вибрацията спира при отнемане на газта провери първо вътрешните карета на полуоските.

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 20 Сеп 2010 20:53

Zero`Cool написа:Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
глупости... конусите на гайките си центрират джантата.а щом тресе само при набиране то нито джанти нито гуми нито дисковете имат пръст в тая работа.както каза мехаННика--- вътрешни карета wink.gif а ако не е от тях сменяш демпферния маховик и си готов :thumbsup:дай пълна газ на 5-та примерно от 1500обо/м.ако тресенето се появява около 2000об. и изчезва над 2500 то е маховик ако продължава да притриса--карета....въпреки че и това не е критерий но е почти сигурен показател :thumbsup:
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 20 Сеп 2010 21:49

sacho7803 написа: глупости... конусите на гайките си центрират джантата.
Пълни глупости....Централният отвор на джантата я фиксира.

Болтовете са за затягане.

Разберете го най-после!

Ако срещнете болтове за алуминиеви джанти с плоски шайби към тях за присъединяване - не се мъчете да центрирате джантата с тях - няма смисъл!

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 20 Сеп 2010 22:07

централния отвор на джантата я фиксира но....просто за да вкараш болтовете по лесно а не да мендахерцаш джантата докато улучиш дупките biggrin.gif .главната центрираща роля играят конусите на болтовете/гайките/с тия оригинално вградените гайки с шайби не съм запознат.там може би наистина централния отвор е от значение wacko.gif .
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Сеп 2010 22:15

Сигурно е така, щом казваш Сашич....
Те затова централния отвор го дават с точност десета от мм.... :whistle:
Това ме навежда на мисълта, че доста съм сгрешил докато карах 'майсторите' да ми сменят металните втулки на алуминиевите джанти на Авенсиса с пластмасови/текстолитови. Защото металните не бяха съвсем точно изработени и не уплътняваха напълно....
Ама нейсе - като направиха втулките и вибрациите изчезнаха...
Сигурно преди това просто гумаджиите не са умерили конуса на гайките няколко пъти :whistle:

П.С. абе слагаш един нов баланс и си готов laugh.gif
Прикачени файлове
gg.jpg
gg.jpg (45.23 KiB) Преглеждано 2779 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 20 Сеп 2010 22:27

slowtraveler написа:Сигурно е така, щом казваш Сашич....
Те затова централния отвор го дават с точност десета от мм.... :whistle:
Това ме навежда на мисълта, че доста съм сгрешил докато карах 'майсторите' да ми сменят металните втулки на алуминиевите джанти на Авенсиса с пластмасови/текстолитови. Защото металните не бяха съвсем точно изработени и не уплътняваха напълно....
Ама нейсе - като направиха втулките и вибрациите изчезнаха...
Сигурно преди това просто гумаджиите не са умерили конуса на гайките няколко пъти :whistle:

П.С. абе слагаш един нов баланс и си готов laugh.gif
явно проблема е бил в металните втулки но......преди да беше сложил пласмасовите трябваше да пробваш без втулки wink.gif пролетта като си поръчвах джанти и ми ги пратиха с втулки които не сложих щото се сетих че досега тия "пръстени"//незнаех кво е втулка// biggrin.gif съм ги изхвърлял на все кола що съм имал.единствения проблем е че по трудно вкарваш болта и.....толкоз.
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Сеп 2010 22:35

Сашич, явно говорим на различен език.....
С една дума - производителя го прави от чиста глупост тоя централен отвор, а по неговата тъпа идея се водят и производителите на джанти, дето правят разни излишни втулки и т.н. laugh.gif
Които втулки обаче винаги могат да се изхвърлят като излишни tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 20 Сеп 2010 23:42

slowtraveler написа:Сашич, явно говорим на различен език.....
С една дума - производителя го прави от чиста глупост тоя централен отвор, а по неговата тъпа идея се водят и производителите на джанти, дето правят разни излишни втулки и т.н. laugh.gif
Вместо да спорите, що не вземеш шублера и да премериш централния отвор на една заводска джанта и този на главината.. :thumbsup:
Ще останеш изненадан .. smile.gif Винаги има една хлабина от поне 5 десети, защото ако я няма, след 5г. каране без да сваляш джантата, после и с оксижена да нагряваш, няма вадене...
Точно конусите на гайките центроват най добре джантата, за това винаги трябва да се стягат на кръст...
А гайките за ляти джанти (без конус) за които говориш, си имат в предният край подвеждащи втулки, които влизат в отворите на джантата и по този начин я центроват..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2010 08:33

martod написа:....що не вземеш шублера и да премериш централния отвор на една заводска джанта и този на главината.. :thumbsup:
Ще останеш изненадан .. smile.gif Винаги има една хлабина от поне 5 десети, защото ако я няма, след 5г. каране без да сваляш джантата, после и с оксижена да нагряваш, няма вадене.......
0.5мм е доста голям допуск, който би се усещал сериозно на ръка, което не е било факт с оригиналните джанти на нито един от автомобилите ми....
Допуск има, но е доста по-малък и е предимно заради температурните разширения...
И в повечето случаи се налага да отлепям джантата с ритник след около 6м експлоатация (смяната на зимни/летни гуми)...

Значи според спорещите, централния отвор/втулка са една отживелица, която производителите на автомобили просто по навик са прехвърлили от главините с болтове към главините с шпилки?
Защото при шпилките дори няма нужда да уцелваш дупката на главината - джантата се допира до издадената центрираща втулка на главината след като си нанизал джантата на шпилките :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 21 Сеп 2010 16:14

slowtraveler написа:
martod написа: Значи според спорещите, централния отвор/втулка са една отживелица, която производителите на автомобили просто по навик са прехвърлили от главините с болтове към главините с шпилки?
Някои от "лидерите" в световното автомобилостроене като ЗАЗ например laugh.gif изобщо не ползват такива втулки.. tongue.gif
При тях например, централвият отвор е къмто 250/300 мм. laugh.gif и е само на 3 шпилки обаче не тресе при ускорение .. biggrin.gif
Това как да си го обясним. ?. :scratch:
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

avelion
Мнения: 8
Регистриран на: 18 Юли 2010 14:16
Местоположение: София

Мнение от avelion » 23 Сеп 2010 13:20

Zero`Cool написа:Ценралните отвори на джантите отговарят ли на главината ако има дори малко разминаване ще ти тресе. А за другото дабъл дин ти е единственото решение по принцип там има барче
Джантите са оригинални на тойота.
Това с барчето голяма драма, мислех си нещо като поставка за чаши да изкача оттам, ама няма wacko.gif
sacho7803 написа:както каза мехаННика--- вътрешни карета wink.gif а ако не е от тях сменяш демпферния маховик и си готов :thumbsup:дай пълна газ на 5-та примерно от 1500обо/м.ако тресенето се появява около 2000об. и изчезва над 2500 то е маховик ако продължава да притриса--карета....въпреки че и това не е критерий но е почти сигурен показател :thumbsup:
Тресе си още от 1500 оборота и не иска да спре , записал съм се на доктор :whistle:


И трети въпрос се появи biggrin.gif

Изображение

Видях че стърчи кабелче, но си няма отпред управление , а само капаче.Някой да сподели за какво е липсващия ми ( среден бутон) и ако си струва да си го закупя :thumbsup:
Toyota Avensis 99 2.0TD SB172CBN00E030033

Аватар
Zero`Cool
Мнения: 254
Регистриран на: 23 Май 2008 21:30
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Zero`Cool » 25 Сеп 2010 13:16

Незнам защо като ми се счупи един от тези пластмасови пръстени и вече го няма на едното колело а болтовете уж центрират джантата колата ми тресе и то доста, е да на скорости над 110, но тресенето е факт. И преди ми се е случвало, но в момента в който сложа фланец тресенето спира много вероятно е обаче точно тогава болтовете да са проработили и затова да е така ... :)
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD
Изображение
http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 25 Сеп 2010 13:54

Fido Dido написа:
sacho7803 написа: глупости... конусите на гайките си центрират джантата.
Пълни глупости....Централният отвор на джантата я фиксира.

Болтовете са за затягане.

Разберете го най-после!

Ако срещнете болтове за алуминиеви джанти с плоски шайби към тях за присъединяване - не се мъчете да центрирате джантата с тях - няма смисъл!
Я не се ядосвай за глупости.Ако централния отвор на джантата е с по-малък диаметър,пак ли конусите на гайките си центрират джантите? Саше,умен мъж си.... :thumbsup: mad.gif sad.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта