Предполагам че вече си си сменил крушките на средната конзола и аз днеска забелязах че не ми светят 1-2 и утре ще свалям конзолата за да ги подменя и ще съм благодарен ако кажеш по какъв начин точно си я свалил.Ако някой друг също знае как се сваля да сподели ще ми е от полза ;)FRAGMENT написа:Може би тук е момента и аз да си питам.Аз също имам изгоряла същата ламБичка, както и тези по централната конзола на копчето за парното пепелника и т.н. Та се питам каква ще е хавата да си лепна диодни ламБи(светодиодчета) или да не си тровя "жуота" ?
Лампички на скоростомера и оборотомера на Корола Е11
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Под врътките за на парното има 2 винта.
Сваляш ги и дърпаш конзолата към тебе.
Сваляш ги и дърпаш конзолата към тебе.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
С 2-та винта се сваля пластмасовата маска около таблото.
Самото то е закрепено с още 3 винта от долу.
После трябва леко да се извие, с ръка да се напипа жилото на скоросто мера и да се откачи.
Не е много сложно, но с едри ръце ще е зор, особенно закрепването на жилото после.
Хубаво е волана да се сложи в най-ниска позиция за по-лесна работа
Самото то е закрепено с още 3 винта от долу.
После трябва леко да се извие, с ръка да се напипа жилото на скоросто мера и да се откачи.
Не е много сложно, но с едри ръце ще е зор, особенно закрепването на жилото после.
Хубаво е волана да се сложи в най-ниска позиция за по-лесна работа
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Този пост е твърде стар,но интересно,че до сега никой не е забелязъл,че съвета е силно не верен за смятане на мощността.Колегата знае закона на Ом,но само теоретично,защото той е валиден само за вериги с постоянни параметри,а съпротивлението на лампата е силно температурно зависимо.Ако така се сметне,вероятно мощноста ще излезе като на лампата на фара.niki60 написа:който не знае закона на ома да си ходи дома:)-измерваш съпротивлението на същата здрава лампи4ка и по формулата тока=напрежението делено на съпротивлението смяташ..след това умножаваш полу4ения ток по напрежението(12 волта в слу4ая) и полу4аваш мощността или за по лесно мощността е равна на квадрата на напрежението делено на съпротивлението..успех
Защо?Съпротивлението на студена лампа е в пъти по-малко от нагрята,за това ще се получи мн. голям ток и умножен по 12V-голяма мощност.В действителност тока е много по-малък от първоначалния на студена лампа.
Истинския ток може да се измери,като се свърже последователно амперметъра и здрава лампа към 12V.Тогава сметките ще са много близо до истината.
Всъщност всички лампи в колата винаги светят с малко по-висока мощност от номиналната,защото напрежението в мрежата при работещ двигател и зареден акумулатор е около 14.2V.
А омметъра може да се ползва само за сравнение на съпротивлението на студено на здрава с неизвестна лампа.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
- Местоположение: Русе
Браво колега тъкмо и аз мислех да обясня тези "незначителни" подробности на аудиоториата, но ти ме изпревари. Много точно обяснено. За замяната на крушките със светодиоди и аз съм си го мислил много пъти този номер, обаче не съм сигурен дали светодиодите ще светят добре - разликата между тях и обикновенните крушки е, че дават насочена светлина - светят в точка и не съм сигурен дали ще осветяват добре. Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Поздрави на всички
Поздрави на всички
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Смяна със светодиоди не съм правил,но би трябвало да става,въпрос на експерименти.Имат редица предимства-почти безкраен живот,малка консумация(от там почти без загряване),цвят по избор,лесна промяна/изравняване на силата на светене с продбор на серийния резистор в допустимите граници на тока...krasikalchev написа:Браво колега тъкмо и аз мислех да обясня тези "незначителни" подробности на аудиоториата, но ти ме изпревари. Много точно обяснено. За замяната на крушките със светодиоди и аз съм си го мислил много пъти този номер, обаче не съм сигурен дали светодиодите ще светят добре - разликата между тях и обикновенните крушки е, че дават насочена светлина - светят в точка и не съм сигурен дали ще осветяват добре. Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Поздрави на всички
Обикновено лампичките не светят директно,а със световоди,разсейватели,така,че насоченото светене на СД е преодолимо.
За избягване на насоченото светене СД ако се наложи,се матират с шкуртка или се изпилява лещата отпред(да стане плоска)-СД-те са евтини и могат да се правят експерименти до постигане на желания ефект.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Пробвал съм няколко модела, но както каза всички са прекалено насочени и остават тъмни петна.krasikalchev написа:Ако някой е правил такова нещо да сподели опита си - мисля че ще е полезен за всички.
Отделно че тези които се продават по магазините много бързо изгарят.. 2-3 месеца (при мене поне).
Мислех да ги изкорубя и да си сложа вътре два насочени настрани + резисторче отговарящо за 15v, но в крайна сметка си сложих хубави крушки Osram и сега съм доволен от светенето.
Ето как изглежда една Micra, която направих с мои диоди във корпус от изгорели купени:

Реално е малко по-добре на живо, но тъмните петна се забелязват.
И в Королата изглеждаше така.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
А някъде дали биха се намерили такива обикновени крушки които да не не светят бяло (жълто) или да даде някаква идея за това как би могъл да се промени цвета на светене на дадени крушки тъй като който е свалял централната конзола на Е11 знае че крушките са обикновени бяло светещи зелени цвят им ги придава едно гумено покритие което се слага върху крушката.Ако някой е пробвал (експериментирал) ако може да сподели с аудиторията мисля че ще е позлено.В момента точно това обмислям да не заменям крушктие с диоди както казват колегите те не разпръскват светлината и не се получава добре та обмислям по какъв начин да придам друг цвят на крушките.
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Сложих си Osram 5W Cool blue.
Светят бяло и доста ярко, даже трябва да намалям на средна степен осветеността.
Ползвах ги известно време така и после им сложих зелените гумички.
Бялото изморява, бледо зеленото е доста по-приятно за продължително гледане т.е. нощно шофиране.
Светят бяло и доста ярко, даже трябва да намалям на средна степен осветеността.
Ползвах ги известно време така и после им сложих зелените гумички.
Бялото изморява, бледо зеленото е доста по-приятно за продължително гледане т.е. нощно шофиране.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
Ако може би ли обяснил какъв е принципа на захващане на това жило какво представлява точно закопчава ли се по някакъв начин или е на някакви зъбци и се завърта това ще е полезно за такива като мен които за сефте ще свалят таблоdil написа: После трябва леко да се извие, с ръка да се напипа жилото на скоросто мера и да се откачи.

- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Жилото завършва с нещо като щипка:

Опитах се да го нарисувам по спомен, трябва да се натисне в червените стрелки.
Само с опипване може да се нацелят.. едната щипка при мене успях да я счупя, при n-тото отваряне, но не се отрази на показанията.

Опитах се да го нарисувам по спомен, трябва да се натисне в червените стрелки.
Само с опипване може да се нацелят.. едната щипка при мене успях да я счупя, при n-тото отваряне, но не се отрази на показанията.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта