Въпрос относно климатик на Corolla

Аватар
NikMan
Мнения: 5
Регистриран на: 07 Яну 2009 23:28
Местоположение: Пловдив

Въпрос относно климатик на Corolla

Мнение от NikMan » 18 Авг 2010 01:38

Здравейте,имам няколко питания относно климатика на моята кола(в подписа ми).На табелката(лепенката) в коша на двигателя пише само типа на фреона и маслото , но нищо за количеството :
Refrigerant - R134а ; Oil - ND Oil
И това е всичко!
Та въпросът ми е : колко фреон и колко масло трябва да имам?
И още : колко градуса трябва да е изходящия въздух? При мен падна до 6.7*С в движение на колата , при затворена клапа за циркулация и на 2ра степен на вентилатора. Ако усиля на максимално , температурата се покачва. Нормално ли е , или да търся сервизна помощ?

EDIT : Когато правих тези замервания околната температура беше 32-33 градуса!
Toyota Corolla E11 CE110 | 2.0 D (2C E) | SW | 12.98

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Авг 2010 02:18

Около 7 градуса трябва да е там . Така , че най-вероятно нищо не трябва да се пипа . За количествата нямам идея , трябва да питаш в някой сервиз .

Аватар
Kiki
Мнения: 8202
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 18 Авг 2010 07:35

И да знаеш колко фреон и масло трябва да има, ти намаш начин да ги измериш.
Затова отиваш в специализиран сервиз за климатици, където със специална машина ти езваждат маслото и фреона, почистват магистралата, и маслото и на ново го зареждат и дозареждат, ако има нужда.
Процедурата струва 40 лв и ако долеят още фреон, той се заплаща отделто.
На мен ми доляха 40 грама. На Авенсиса е 340 +- 40гр.
И при мен беше 7 градуса, но след процедурата падна на 2.5
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 18 Авг 2010 08:17

На предишната ми кола след доливане стигна около 2 градуса :whistle:
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2010 08:29

Това замерване на температурата на изходящия въздух не ми се струва меродавно....
Както всеки топлообменник, и климатика приема определена топлинна енергия, а не подава на изхода определена температура.
Например при максимална степен на вентилатора (преминаване на даден обем въздух на единица време), климатика би понижил температурата с примерно 30С.
Т.е. ако в купето е 70С, то на изхода би имало 40С.
А ако в купето стане 40 - на изхода ще има 10С...
И пак по същата логика - ако намалиш вентилатора (намален обем въздух за единица време), то при поглъщане на същата енергия от топлообменникя, изходящата температура ще бъде по-ниска.
Разбира се, климатика има защита по ниска температура, под която не може да падне, за да се избегне оставането на течна фаза на фреона след изпарителя и избягване замръзване на топлообменника на изпарителя....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 18 Авг 2010 10:34

Още по-точно, като закачат манометрите, трябва да покаже -5 градуса на изпарението, и определено налягане. Главно по това се ориентира дали иска да се долее или да се изпусне.... Но да духа вътре студено е една, да ти мерат колко градуса прави е друго.... Общо взето, при перфектни условия трябва да духа поне 5-6 градуса, но както каза Slow това също е при относителни параметри... Затова майстора си гледа инструмента laugh.gif :whistle:

Аватар
NikMan
Мнения: 5
Регистриран на: 07 Яну 2009 23:28
Местоположение: Пловдив

Мнение от NikMan » 18 Авг 2010 11:17

Благодаря на всички Ви.
Извода ми е - да ида на майстор-специалист.
Гледам , има пловдивчани във форума , затова , моля препоръчайте ми сврвиз в Пловдив , където да ми свършат качествено работа , без да ми съдерат кожата.
Благодаря предварително.
Toyota Corolla E11 CE110 | 2.0 D (2C E) | SW | 12.98

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2010 11:43

Me4oKyX написа:Още по-точно, като закачат манометрите, трябва да покаже -5 градуса на изпарението, и определено налягане. Главно по това се ориентира дали иска да се долее или да се изпусне.... ...
Налягането в системата също е много температурно зависимо (зависи от външната температура). Затова свестните майстори не гледат манометри/термометри за определяне нужното количество фреон, а ползват кантарче.
Манометрите ги ползват само при търсене на повреди - дали няма някъде запушване и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта