Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2010 10:18

Bass_Man, забравяш, че акумулатора е за кратковременно ползване, а не сериозен източник.
Пусковия ток е огромен - пиково над 400А (там е проблема за съпротивлението на клемите), но при нормална експлоатация тока е доста по-малък- 5-10А....
Голямото натоварване го поема алтернатора - до 100А, и не минава през клемите на акумулатора...
А окислението според мен се ускорява предимно заради електрокорозията (добре затегнати клеми трудно кородират)...

П.С. mitoko, разбира се, че окислението е заради кислорода, но скоростта на окисление зависи и от други фактори...
Последно промяна от slowtraveler на 09 Авг 2010 11:16, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 09 Авг 2010 11:01

сигурно заради кислорода се окисляват :help: иначе меда е много полезен за ядене, а вазелина за е@@@е

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Авг 2010 11:18

mitoko написа:сигурно заради кислорода се окисляват :help: иначе меда е много полезен за ядене, а вазелина за е@@@е
worthy.gif worthy.gif
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2010 12:59

slowtraveler написа:Bass_Man, забравяш, че акумулатора е за кратковременно ползване, а не сериозен източник.
Пусковия ток е огромен - пиково над 400А (там е проблема за съпротивлението на клемите), но при нормална експлоатация тока е доста по-малък- 5-10А....
Голямото натоварване го поема алтернатора - до 100А, и не минава през клемите на акумулатора...
А окислението според мен се ускорява предимно заради електрокорозията (добре затегнати клеми трудно кородират)...

П.С. mitoko, разбира се, че окислението е заради кислорода, но скоростта на окисление зависи и от други фактори...
Така ли ? Ами тогава защо не корозират клемите от където минава ? При това без да са намазани с вазелин ? :whistle:

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 09 Авг 2010 14:04

Bass_Man написа:Ами тогава защо не корозират клемите от където минава ? При това без да са намазани с вазелин ?
Bass, ти бъркаш двата процеса.
Електрогалванична корозия се получава при контактуване на два различни метала. Тогава се използват пастите, които си посочил по-горе, но ако забелязваш те са за алуминий и медни сплави, защото главно това се ползва при електропренасянето, няма такива за олово. Клемите на генератора са от медна сплав и обувката на кабела е от същата сплав, така че няма електрогалванична корозия. Но за предпазване от влагата и активни агенти има гумен маншон и самата свръзка е намазана с диелектрична грес (ако си бърникал доста генератори, няма начин да не си забелязал останки от нея).
Акумулаторните клемите кородират от действието на газовете при зареждане или от електролита, ако има разливане. От друга страна оловото се окислява от кислорода във въздуха (хваща патина), която има голямо контактно съпротивление. Затова и преди да се направи контактната свръзка на акумулаторните клеми, те се излъскват до блясък и отгоре се напръсква/намазва с 'нещо' да предпазва от окисляване. Това нещо може да е диелектрична грес, технически вазелин и т.н. - има множество продукти на пазара, които са предназначени за това. Досега не съм срещал електропроводима паста, чието предназначение да е за 'терминалите на оловна акумулаторна батерия'. Каквато и паста да е, проводимоста й ще е винаги по-ниска от тази на метала, от който е направен пълнителя (металния прах) в нея.
П.П. Едно време на 'обслужваемите' акумулатори много ефикасно беше шайба от кече, намазано с технически вазелин или грес под обувката, за да не прониква електролита нагоре. На новите необслужваеми акумулатори, това не е нужно, просто едно забърсване веднъж месечно на пластмасовия капак е достатъчно.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2010 14:57

BTW : за електрокорозия аз не съм казал нищо :whistle: !
Ако погледнеш някой от линковете които съм дал ще видиш , че повечето продукти ги дават освен за специалното си предназначение и за общо приложение където просто имат проводимост за разлика от вазелина и са много по-стабилни в много-по голям температурен диапазон . И мажат между релси и при всякакви механични контакти дори и с еднородни метали .
Принципно това е все едно да си караш колата с М10Д вместо със синтетичен естер .
Разбира се вазелина намира голямо приложение поради смешната си цена но все пак диелектрик пред проводник за мен избора е ясен . Ако искаш най-доброто взимаш сребърна проводяща паста и получаваш дори по-добра проводимост от оловото . Така е и с топлорповодящата сребърна паста . Интересното е , че тя е с по-голямо съдържание на сребро от ел. проводящата но пък е по-евтина ?!?!

А принципно ако нямам подходяща паста бих си почистил клемите добре и бих си карал без да се притеснявам .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 09 Авг 2010 17:20

Eто един Тойотски линк:
http://www.toyotaownersonline.com/pub-s ... oBroch.pdf
...Coat the terminal and clamp with grease or household petroleum jelly to help prevent corrosion. Install protective cover.

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 10 Авг 2010 09:48

Сори да ви отклоня от темата за клеми, но само да вметна нещо:

Ходих в дилър на Тойота и гледах един хубав дизелов (D-4D) Авенсис 2000г (200,000 км) почти без забележки отвън и вътре. Днес ще ида да го запаля и ако дадат - тест drive.

Искам да ви питам за парите. Като гледам центите на Авенсис 2000-2002г варират между 4500 и 8500 лв. Ако приемем че автомобила е в чудесно състояние (техническо, интериор и екстериор), как бихте оценили колата? Имайки в предвид че е купена от Тойота и има сервизна история (уж).

Допълнително - при изгасена кола - с напълно натиснат съединител трета и четвърта ми беше малко трудно да вкарам. Но може би не съм свикнал на лоста. Чува се и едно леко проскърцване (като от пружина) когато се натиска съединителя. Проблеми?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 10 Авг 2010 11:59

Значи на 200 000км колата си е амортизирана колкото и да е запазена . Но все пак е добре , че ти е ясно при покупката , а не да си мислиш , че е на 130 000 км и тя да се разпада . Това със скоростите не е показателно трябва в движение да се види . По някой път колата може да застане така , че на място нито една скорост да не иска да влезе лесно . Бори ги за колкото се може по-ниска цена при положение , че ще я взимаш кеш трябва да можеш да ги наведеш сериозно . Това , че е обслужвана в ТМ Ауто не е никакво предимство . Виж кога е обслужена за последно . Да не се окаже , че след 1000км трябва да смениш половината кола . Все пак колата от 100 000км не е в гаранция и ако има нещо е сменявано само най-належащото . Скърцането е от една глупава втулка тука из форума имаше тема как се оправя но не е нищо страшно .


Относно клемите ако искате да ги предпазите от корозия може да ги залепите с тиксо , да ги залеете с восък , асфалт , разтопено олово , мед , лютеница , силикон ( горещ или съхнещ ) , лепило ( коноконлит , рила и тн ) и др. подръчни течливи неща .
Ако наистина контакта беше толкова добър колкото си мислите при стягане на клемата и после при разхлабване не би трябвало да има почти нищо защото то би трябвало да е излязло при стягането . Но всъщност си има мазньоч доволно . И със времето тези минерални буклуци подложени на пряк допир с околната среда стават на тотална смрад . Или може би ще кажете , че маслото/греста не се окислява ? Или че не се разпада и не остава отлагания ? Това са някакви пълни тъпотии и не знам как може въобще да се коментират ?!?!? Това е все едно между процесора и радиатора да го намажа с вазелин да не се окислява и да няма въздух , защото ако не сложа паста ( каквато и да е ) въздух ще има .
Последно промяна от Bass_Man на 10 Авг 2010 12:23, променено общо 1 път.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Авг 2010 12:13

Bass_Man написа:...алуминия се окислява много по-бързо от оловото !!! и окиса не провежда и топлината добре ...
Това за провеждането на топлината не го казвай на всеослушание... :whistle: Какъв е 'пълнителя' на топлопроводящите пасти?... Защо мислиш се оксидират алуминиевите радиатори? Ама хайде да не се откланяме ...

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 10 Авг 2010 12:15

По принцип Тойотите от дилърите на Тойота вървят по скъпо от колкото по автокъщите но знаеш че колата е добре подържана ие в добро състояние .Един такъв авенсис даже 1998 година го продаваха за 9200 лева докато същия по къщите върви по 5000-6000 лева но поне знаеш че колата е здрава .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 10 Авг 2010 12:21

Scott написа:
Bass_Man написа:...алуминия се окислява много по-бързо от оловото !!! и окиса не провежда и топлината добре ...
Това за провеждането на топлината не го казвай на всеослушание... :whistle: Какъв е 'пълнителя' на топлопроводящите пасти?... Защо мислиш се оксидират алуминиевите радиатори? Ама хайде да не се откланяме ...
Да ве за алуминия си прав tongue.gif е ся ще го коригирам .
http://www.tme.eu/html/BG/keramiczni-po ... pelny.html

Иначе в пълнителите на топлопроводящите пасти от висок клас има сребро .
Но все пак да намажа ли на процесора вазелин ? biggrin.gif То като се стегне и ще си излезе :whistle: .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Авг 2010 12:41

Bass_Man написа:...Но все пак да намажа ли на процесора вазелин ? biggrin.gif То като се стегне и ще си излезе...
Аналогията ти е доста неуместна, показва пълно неразбиране ... или може би нежелание за разбиране ... ама пък компютъра си е твой :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2010 15:09

Bass_Man написа:.....Но все пак да намажа ли на процесора вазелин ? biggrin.gif ...
Зависи от това, къде смяташ да си го слагаш процесора laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 10 Авг 2010 15:18

Пичове, леко съм разочарован. Питах ви за конкретни неща, вие написахте 3 страници за акумулаторите. Карай, няма нищо.

Ако някой все още го интересува конкретната тема - днес капарирах колата. Тойота Авенсис 2000 г, 2.0 дизел (D-4D) на 200,000 км. Напълно доказан произход и всичко платено и обслужено. Може да се смеете, но дори консумативи няма да се налага да сменям. Качам се утре и карам :)

Относно цената - излезе ми колкото 'нов внос' кола с цена 6,200 лв + консумативите, застраховките, такси, регистрации и т.н. Разликата е че няма да се разкарвам по изброените институции и че знам от къде и каква е колата.

Мисля че направих много сполучлив избор, скоро ще се разбере :)

Утре може да кача снимки.

Поздрави!
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1euro, Google [Bot] и 6 госта