Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2010 10:18
Пусковия ток е огромен - пиково над 400А (там е проблема за съпротивлението на клемите), но при нормална експлоатация тока е доста по-малък- 5-10А....
Голямото натоварване го поема алтернатора - до 100А, и не минава през клемите на акумулатора...
А окислението според мен се ускорява предимно заради електрокорозията (добре затегнати клеми трудно кородират)...
П.С. mitoko, разбира се, че окислението е заради кислорода, но скоростта на окисление зависи и от други фактори...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
mitoko
diver
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2010 12:59
Така ли ? Ами тогава защо не корозират клемите от където минава ? При това без да са намазани с вазелин ?slowtraveler написа:Bass_Man, забравяш, че акумулатора е за кратковременно ползване, а не сериозен източник.
Пусковия ток е огромен - пиково над 400А (там е проблема за съпротивлението на клемите), но при нормална експлоатация тока е доста по-малък- 5-10А....
Голямото натоварване го поема алтернатора - до 100А, и не минава през клемите на акумулатора...
А окислението според мен се ускорява предимно заради електрокорозията (добре затегнати клеми трудно кородират)...
П.С. mitoko, разбира се, че окислението е заради кислорода, но скоростта на окисление зависи и от други фактори...

Bass_Man
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 09 Авг 2010 14:04
Bass, ти бъркаш двата процеса.Bass_Man написа:Ами тогава защо не корозират клемите от където минава ? При това без да са намазани с вазелин ?
Електрогалванична корозия се получава при контактуване на два различни метала. Тогава се използват пастите, които си посочил по-горе, но ако забелязваш те са за алуминий и медни сплави, защото главно това се ползва при електропренасянето, няма такива за олово. Клемите на генератора са от медна сплав и обувката на кабела е от същата сплав, така че няма електрогалванична корозия. Но за предпазване от влагата и активни агенти има гумен маншон и самата свръзка е намазана с диелектрична грес (ако си бърникал доста генератори, няма начин да не си забелязал останки от нея).
Акумулаторните клемите кородират от действието на газовете при зареждане или от електролита, ако има разливане. От друга страна оловото се окислява от кислорода във въздуха (хваща патина), която има голямо контактно съпротивление. Затова и преди да се направи контактната свръзка на акумулаторните клеми, те се излъскват до блясък и отгоре се напръсква/намазва с 'нещо' да предпазва от окисляване. Това нещо може да е диелектрична грес, технически вазелин и т.н. - има множество продукти на пазара, които са предназначени за това. Досега не съм срещал електропроводима паста, чието предназначение да е за 'терминалите на оловна акумулаторна батерия'. Каквато и паста да е, проводимоста й ще е винаги по-ниска от тази на метала, от който е направен пълнителя (металния прах) в нея.
П.П. Едно време на 'обслужваемите' акумулатори много ефикасно беше шайба от кече, намазано с технически вазелин или грес под обувката, за да не прониква електролита нагоре. На новите необслужваеми акумулатори, това не е нужно, просто едно забърсване веднъж месечно на пластмасовия капак е достатъчно.
Scott
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2010 14:57

Ако погледнеш някой от линковете които съм дал ще видиш , че повечето продукти ги дават освен за специалното си предназначение и за общо приложение където просто имат проводимост за разлика от вазелина и са много по-стабилни в много-по голям температурен диапазон . И мажат между релси и при всякакви механични контакти дори и с еднородни метали .
Принципно това е все едно да си караш колата с М10Д вместо със синтетичен естер .
Разбира се вазелина намира голямо приложение поради смешната си цена но все пак диелектрик пред проводник за мен избора е ясен . Ако искаш най-доброто взимаш сребърна проводяща паста и получаваш дори по-добра проводимост от оловото . Така е и с топлорповодящата сребърна паста . Интересното е , че тя е с по-голямо съдържание на сребро от ел. проводящата но пък е по-евтина ?!?!
А принципно ако нямам подходяща паста бих си почистил клемите добре и бих си карал без да се притеснявам .
Bass_Man
Scott
Мнение от hyankov » 10 Авг 2010 09:48
Ходих в дилър на Тойота и гледах един хубав дизелов (D-4D) Авенсис 2000г (200,000 км) почти без забележки отвън и вътре. Днес ще ида да го запаля и ако дадат - тест drive.
Искам да ви питам за парите. Като гледам центите на Авенсис 2000-2002г варират между 4500 и 8500 лв. Ако приемем че автомобила е в чудесно състояние (техническо, интериор и екстериор), как бихте оценили колата? Имайки в предвид че е купена от Тойота и има сервизна история (уж).
Допълнително - при изгасена кола - с напълно натиснат съединител трета и четвърта ми беше малко трудно да вкарам. Но може би не съм свикнал на лоста. Чува се и едно леко проскърцване (като от пружина) когато се натиска съединителя. Проблеми?
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 10 Авг 2010 11:59
Относно клемите ако искате да ги предпазите от корозия може да ги залепите с тиксо , да ги залеете с восък , асфалт , разтопено олово , мед , лютеница , силикон ( горещ или съхнещ ) , лепило ( коноконлит , рила и тн ) и др. подръчни течливи неща .
Ако наистина контакта беше толкова добър колкото си мислите при стягане на клемата и после при разхлабване не би трябвало да има почти нищо защото то би трябвало да е излязло при стягането . Но всъщност си има мазньоч доволно . И със времето тези минерални буклуци подложени на пряк допир с околната среда стават на тотална смрад . Или може би ще кажете , че маслото/греста не се окислява ? Или че не се разпада и не остава отлагания ? Това са някакви пълни тъпотии и не знам как може въобще да се коментират ?!?!? Това е все едно между процесора и радиатора да го намажа с вазелин да не се окислява и да няма въздух , защото ако не сложа паста ( каквато и да е ) въздух ще има .
Bass_Man
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 10 Авг 2010 12:13
Това за провеждането на топлината не го казвай на всеослушание...Bass_Man написа:...алуминия се окислява много по-бързо от оловото !!! и окиса не провежда и топлината добре ...

Scott
Мнение от Petar » 10 Авг 2010 12:15
Petar
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 10 Авг 2010 12:21
Да ве за алуминия си правScott написа:Това за провеждането на топлината не го казвай на всеослушание...Bass_Man написа:...алуминия се окислява много по-бързо от оловото !!! и окиса не провежда и топлината добре ...Какъв е 'пълнителя' на топлопроводящите пасти?... Защо мислиш се оксидират алуминиевите радиатори? Ама хайде да не се откланяме ...

http://www.tme.eu/html/BG/keramiczni-po ... pelny.html
Иначе в пълнителите на топлопроводящите пасти от висок клас има сребро .
Но все пак да намажа ли на процесора вазелин ? biggrin.gif То като се стегне и ще си излезе

Bass_Man
Scott
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2010 15:09
Зависи от това, къде смяташ да си го слагаш процесора laugh.gif laugh.gif laugh.gifBass_Man написа:.....Но все пак да намажа ли на процесора вазелин ? biggrin.gif ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от hyankov » 10 Авг 2010 15:18
Ако някой все още го интересува конкретната тема - днес капарирах колата. Тойота Авенсис 2000 г, 2.0 дизел (D-4D) на 200,000 км. Напълно доказан произход и всичко платено и обслужено. Може да се смеете, но дори консумативи няма да се налага да сменям. Качам се утре и карам

Относно цената - излезе ми колкото 'нов внос' кола с цена 6,200 лв + консумативите, застраховките, такси, регистрации и т.н. Разликата е че няма да се разкарвам по изброените институции и че знам от къде и каква е колата.
Мисля че направих много сполучлив избор, скоро ще се разбере

Утре може да кача снимки.
Поздрави!
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта