Ще купувам Тойота Авенсис - трябва ми спешен съвет!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
В Мосю Бриколаж и Метро продават един шпрей на Мотип (Motip) - вазелин + силикон. Това е най-доброто средство за зимна подготовка на гумените уплътнения, което съм използвал до сега.
Техническия вазелин се маже доста трудно и неравномерно по уплътнителите.
П.С. А аптекарката вместо да се изчервява трябваша да ви предложи овлажнителнен гел на Durex. laugh.gif
Техническия вазелин се маже доста трудно и неравномерно по уплътнителите.
П.С. А аптекарката вместо да се изчервява трябваша да ви предложи овлажнителнен гел на Durex. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
И аз го подкрепях до преди 10 години biggrin.gif ама вече не го подкрепям..slowtraveler написа:Напълно подкрепям Scott...
Контактните повърхности и клемите като цяло се намазват с грес ПРЕДИ стягането...

Ако питаш защо- защото ми казаха още по ефикасно средство против окисляване на клемите.. biggrin.gif И не го продават по аптеките, а във всеки хранителен магазин и по пазарите...
А ако питаш "кво и туй нещо" - отговора е пчелен мед ..

Мажеш клемите на акумулатора с него (без да мажеш масло отдолу, като на филията laugh.gif ) и без да го облизваш


СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
- slowtraveler
- Мнения: 6173
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Хаха....
Мед не бих сложил на клемите поради простата причина, че лятото всички пчели, оси и незнайно още каква гад ще се въртят около колата....
Иначе вазелина се маже лятото по гумените уплътнения - той си е практически течен при сегашните температури.
А едно намазване е достатъчно за няколко години експлоатация.
За клемите - пробвал съм и с WD-40. Години след това нямах никакви проблеми с окисление...
Мед не бих сложил на клемите поради простата причина, че лятото всички пчели, оси и незнайно още каква гад ще се въртят около колата....
Иначе вазелина се маже лятото по гумените уплътнения - той си е практически течен при сегашните температури.
А едно намазване е достатъчно за няколко години експлоатация.
За клемите - пробвал съм и с WD-40. Години след това нямах никакви проблеми с окисление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Аз съм си купил една тубичка специална грес за електрически клеми на Wurth и си мисля, че това е най-правилния избор, а не "билки и цедилки".
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Scott написа: Ами ей такива продукти ни навяват тези еретични мисли. biggrin.gif
Оловните терминали се окисляват от кислорода във въздуха и повърхностния им слой има високо контактно съпротивление. Когато се намаже с грес или техн. вазелин и почистените повърхности се затегнат една срещу друга, електрическата връзка се осъществява безпроблемно, защото греста се изтласква по повърхността и предпазва зоната където контактува почистен метал срещу почистен метал от проникване на окисляващи агенти. SLA батериите за UPS-и дори се продават комплект с пакетче грес (имам 5-6 такива в гаража).
http://www.batterystuff.com/tutorial_battery.html
Значи Скоти и Слоу вие сте грамотни пичове ама в случая логиката ви не е правилна ! По този начин решавата само един от преблемите и задълбочавате другия не малко важен ! И понеже Скоти обича да ми обяснява сега и аз ще му обясня малкоslowtraveler написа:Напълно подкрепям Scott...
Контактните повърхности и клемите като цяло се намазват с грес ПРЕДИ стягането... Но количеството грес/масло е съвсем малко - колкото да омазни повърхостта, а не да остават бучки или дебел слой.
Относно вазелина - преди няколко зими реших да си намажа гумите по вратите с вазелин.

Значи не само оловото се окислява от кислорода ами почти всичко ! Като зависи от свойствата на материала до каква степен и при какви условия ще се случи това .
Та да разгледаме идеалната контактна повърхност . Тя би била съставена от материали , които са идеално равни и имат свръхпроводимост ( никакво съпротивление ) . При тези условия когато допрем друга такава идеална повърхост тока ще тече без никакви проблеми и нищо никъде няма да се окислява или да не прави добър контакт . Но както знаем в реалния живот няма нищо идеално .
А какво имаме тогава в реалния живот ?

Имаме два материала , които са обработени до някакво ниво на грапавост . Или иначе казано привидно равната повърхност се състои голям брой микро върхове и падини , като реалния контакт се състои в докосването само на върховете . Което реално намалява реалната контактна повърхност , от където се увеличава електрическото и термично съпротивление между контактните повърхности . И също така позволява в тези падини да се намести друго вещество от околната среда , като вода или въздух . Като в единия случай ще получим окис в другия отлагане на соли, минерали и корозия . Които от своя страна допълнително увеличават термичното и ел. съпротивление . Също така имаме и промени в материалите в зависимост от температурата . При което при самолетите да кажем се получава , че една кабелна обувка кримпната на нормална температура -20 до +50 градуса при голяма височина на полета при температури -50 до -80 градуса обувката ще се разхлаби защото единия метал се е свил повече от другия .
За да се избегнат по-горните ефекти масово се ползват термично проводящи и ел. проводящи пасти . Като термично проводящите пасти се ползват на места където искаме да провеждаме само топлина . Като контактната повърхност между мощни полупроводници и техните радиатори . Най-често може би сте ги виждали на радиаторите на процесорите на компютрите .
Също така ако потърсима малко по-внимателно ще видим , че на пазара има и доста ел.проводящи пасти и то с доста добра проводимост или ниско съпротивление . Които осигуряват така желаната от нас защита от въздействие на активни вещества и подобряват ел. и термичния контакт . Защото вече контакта е на само между върховете ами чрез ел. пастата , която е останала в падините между контактните повърхности се ползва цялата възможна контактна повърхност ! Същия ефект се получава и при ползването на пастата при кримпване на обувки . Особенно при многожични проводници . Ел. проводящата паста позволява многократно повишаване на контактната повърхност и запазване на добрия контакт при много по-широк диапазон от температури !
Относно вазелина и маслото :
вазелина и моторното масло са чудесни диелектрици ( изолатори ) . Като дори минералното масло се ползва навсякъде по високовлтовите инсталации 30-200KV ( а може би и повече ) за осигуряване на добра изолация и охлаждане ако е необходимо . Като при ниски температури става на грес , а при високи се изпарява и остава мазни отлагания .
Вазелина или подобна него паста обикновенно се ползва при слаботокови и не натоварени контакти например на ключета и потенциометри . Но той също има много тесен температурен диапазон и дори при високи температури има опасност да стане , като лаково покритие , а при ниски температури се втвърдява . Също така и двете веществата имат висока степен на проникване така , че те не само ще заемат мястото в падините между контактните повърхности но има голяма вероятност да се намърдат и между върховете , което още повече ще намали контактната повърхност ! А ако имате късмета в маслото да има EP или AW добавки може и тотално да се влоши контакта !
Но нито едно от тези вещества не е ел. проводящо , а не е и много темп. проводящо така ,че при всяко едно положение влошава ел. контакта , както и темп. контакта . А лошия ел. контакт може да доведе до много проблеми , като най-големия е пожар !
Та от до тук казаното лично мен няма сила , която да ме накара да си намажа клемите на каквото и дабило с минерално масло или вазелин ! Вие ако искате си ги мажете и си спорете

- slowtraveler
- Мнения: 6173
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Чакайте малко - още сме на акумулатора. Докато стигнем до капачките на гумите има доста време. laugh.gif
Bassman, по твоята логика ако си намажа клемите с грес НИКОГА няма да мога да запаля, щото греста е изолатор...
Така е, ама не съвсем.
Схемата, която си показал е за движещи се повърхности, и няма нищо общо със статичните клеми. При статични клеми контакта е пряк, и измества смазката (оловото се мачка от клемата).
Може да се погледне и откъм друг ъгъл: окисляването се активизира при протичане на електрически ток. Т.е. ако имаш кислород и ток, то детайла ще се окисли много по-бързо, отколкото ако имаш само кислород. Изолиращата смазка няма да позволява протичане на паразитен ток в части, които не са в пряк контакт, и съответно няма да позволява електрокорозия.
А примера, който дадох с безпроблемното ползване на WD-40 (електроизолираща смазка) мисля че е достатъчно показателен.
Bassman, по твоята логика ако си намажа клемите с грес НИКОГА няма да мога да запаля, щото греста е изолатор...
Така е, ама не съвсем.
Схемата, която си показал е за движещи се повърхности, и няма нищо общо със статичните клеми. При статични клеми контакта е пряк, и измества смазката (оловото се мачка от клемата).
Може да се погледне и откъм друг ъгъл: окисляването се активизира при протичане на електрически ток. Т.е. ако имаш кислород и ток, то детайла ще се окисли много по-бързо, отколкото ако имаш само кислород. Изолиращата смазка няма да позволява протичане на паразитен ток в части, които не са в пряк контакт, и съответно няма да позволява електрокорозия.
А примера, който дадох с безпроблемното ползване на WD-40 (електроизолираща смазка) мисля че е достатъчно показателен.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Докъдето стигат повечето теми - под кривата круша.Пуснете си тема за клеми на акумулатор-и на мен ми е интересно.Пък Рая ако може да му шътне Авенсиса,ще почерпят и двамата.Raya написа:Тцц! Дай да видим до къде ще стигне темата biggrin.gif .nowyaris написа:Човека просто искаше съвет за покупка на кола.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако иска някой модератор да ги премести постовете в друга тема но да махне и съвета за клемите .slowtraveler написа:Чакайте малко - още сме на акумулатора. Докато стигнем до капачките на гумите има доста време. laugh.gif
Bassman, по твоята логика ако си намажа клемите с грес НИКОГА няма да мога да запаля, щото греста е изолатор...
Така е, ама не съвсем.
Схемата, която си показал е за движещи се повърхности, и няма нищо общо със статичните клеми. При статични клеми контакта е пряк, и измества смазката (оловото се мачка от клемата).
Може да се погледне и откъм друг ъгъл: окисляването се активизира при протичане на електрически ток. Т.е. ако имаш кислород и ток, то детайла ще се окисли много по-бързо, отколкото ако имаш само кислород. Изолиращата смазка няма да позволява протичане на паразитен ток в части, които не са в пряк контакт, и съответно няма да позволява електрокорозия.
А примера, който дадох с безпроблемното ползване на WD-40 (електроизолираща смазка) мисля че е достатъчно показателен.
Слоу движещи или не със сигурност лагерите и шийките на коляновия вал са полирани поне 1000 пъти по-добре . Няма материал на тази земя , който увеличен достатъчно да не изглежда по този начин ! А стягането не подобрява общия контакт защото формите не са идеални , а оловото е доста меко . Та прекаленото стягане може и да наруши контакта , а може и да скапе клемите на акумулатора . А там е и конус та от голяма стягане смисъл няма !
В техниката както знаеш нещата се мерят и никога намазаното с грес , масло или вазелин няма да има по-добър контакт от ненамазано и не окислено или пък намазано с ел. проводяща паста . И при положение , че на пазара има точен продукт за целта не знам какво повече има да го умувате ?
Има и специални не проводящи греси и пасти , които обаче се ползват за приложения , където трябва да се маже/пръска на богато и напреженията и тока са много големи , както и контактните повърхности и общо взето няма как да не пробие през лубриканта . А при 12 волта където всичко минимално дава огромно отражение е абсолютно безумие и много лоша практика да се цапоти с някакви "народни" медицини !
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
За да не сме голословни се задълбочих малко и ето какво съм ви подготвил :
http://www.usbr.gov/power/data/fist/fist3_3/vol3-3.pdf
Отидете направо на 5-та страница , 4.2. JOINT COMPOUNDS. Там са описани масово ползваните продукти в индустрията в USA . Най-интересното е , че вазелина наистина е ползван за някой типове контакти но след , като има разработени доста по-скъпи продукти явно това е било много отдавна когато друго е нямало . Или пък за доста по не-отговорни места . Факт е , че за минерално масло и мед няма и дума казано
biggrin.gif laugh.gif .
Ето и малко по темата от Австралия :
http://www.gvk.com.au/pdf/electrical_jointing.pdf
Забележете , че има много компаунди на петролна основа обаче са с допълнителни метални частици с остри върхове , които подобряват контактната повърхност , а не само с минерално масло !
Ето още някой :
http://www.galco.com/scripts/cgiip.exe/ ... -part=PENA
http://www.timtronics.com/electricaljoint.htm
Това общо взето са и доста евтини продукти . Ако се поразтърсите малко ще намерите и такива със много голяма проводимост на основата на сребро и графит ( карбон ) . Тези на сребърна основа са малко соленички но може би са най-доброто по въпроса на ел.проводимостта и темп. проводимостта !
http://www.mgchemicals.com/products/8463.html
Принципно някой хора се чудят е какъв пък толкова голям ток тече през клемите на акумулатора ? И си мислят че при палене е най-страшно ?!?! Е да ама не е ! Най-страшното положение е - жега , градско и сумрак ! Перката на клиамтика работи , перката на парното работи , перката на охлаждането работи , фаровете и габаритите работят - някакви бързи 50-60 А , а може би и повече . Аз на място където ще текат такива тоци вазелин няма да сложа ! И където температурите ще са между -20 и 80 градуса . Вие си мажете ако искате и краве масло
.
BTW: преди няколко дни ми се наложи да пипам нещо по кабелите на една 19-ка след подобна ситуация и плюсовия кабел на изолацията не се пипаше от жега ! Ако го бях барнал за клемата сигурно щях да се жигосам .
http://www.usbr.gov/power/data/fist/fist3_3/vol3-3.pdf
Отидете направо на 5-та страница , 4.2. JOINT COMPOUNDS. Там са описани масово ползваните продукти в индустрията в USA . Най-интересното е , че вазелина наистина е ползван за някой типове контакти но след , като има разработени доста по-скъпи продукти явно това е било много отдавна когато друго е нямало . Или пък за доста по не-отговорни места . Факт е , че за минерално масло и мед няма и дума казано

Ето и малко по темата от Австралия :
http://www.gvk.com.au/pdf/electrical_jointing.pdf
Забележете , че има много компаунди на петролна основа обаче са с допълнителни метални частици с остри върхове , които подобряват контактната повърхност , а не само с минерално масло !
Ето още някой :
http://www.galco.com/scripts/cgiip.exe/ ... -part=PENA
http://www.timtronics.com/electricaljoint.htm
Това общо взето са и доста евтини продукти . Ако се поразтърсите малко ще намерите и такива със много голяма проводимост на основата на сребро и графит ( карбон ) . Тези на сребърна основа са малко соленички но може би са най-доброто по въпроса на ел.проводимостта и темп. проводимостта !
http://www.mgchemicals.com/products/8463.html
Принципно някой хора се чудят е какъв пък толкова голям ток тече през клемите на акумулатора ? И си мислят че при палене е най-страшно ?!?! Е да ама не е ! Най-страшното положение е - жега , градско и сумрак ! Перката на клиамтика работи , перката на парното работи , перката на охлаждането работи , фаровете и габаритите работят - някакви бързи 50-60 А , а може би и повече . Аз на място където ще текат такива тоци вазелин няма да сложа ! И където температурите ще са между -20 и 80 градуса . Вие си мажете ако искате и краве масло

BTW: преди няколко дни ми се наложи да пипам нещо по кабелите на една 19-ка след подобна ситуация и плюсовия кабел на изолацията не се пипаше от жега ! Ако го бях барнал за клемата сигурно щях да се жигосам .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 1euro, Semrush [Bot] и 8 госта