slowtraveler написа:Хм, моля някой да ми обясни дали конете дърпат колата или въртящия момент върти колелата... И кое е по-важно

Хехе, можем да смятаме и ние ;) Проблема на тая 2ZZ бангия е, че на ниските и средните обороти конските сили ги няма никакви сравнено с други коли/двигатели от тоя клас. Появява се някой чак в горния край, но пауърбeнда с тоя някой е толкова тесен, че да стоиш в него ти трябва скоростна кутия от Формула 1 (или поне нещо като DSG с двата съединителя от ... ГоУф

). Инак гребеш с лоста като ненормален нагоре-надолу за да се закрепиш в ония хиляда и нещо оборота и на всеки ъпшифт губиш към четвърт секунда и става манджа с грозде и стигаш точно до никъде ...
slowtraveler написа:Все едно Мазда3МПС да е спортен автомобил...
Вярно - прави 6.2-6.4 от 0-100, ама да сте я видяли някъде да се състезава...
Като дадеш газ, предницата си продължава направо, независимо накъде искаш да отидеш. Предното предаване си е предно предаване...
Коли с предно включително и най-проста Мазда 3 може да видиш в различни touring серии. Даже и в световния touring шампионат (WTCC) е пълно с коли с предно. Вярно, че са триумф на ентусиазма над физиката и в същите класове колите със задно се спъват много за да има равенство на силите, но състезания има и то на световно ниво.
А за конкретната Mazdaspeed 3 ( MPS3) и подобните турбо легени с предно като Dodge SRT4, Chevrolet Cobalt SS и т.н. - тия са светлинни години пред Corolla T-Sport и XRS.
MPS3 ускорява, спира, завива много по-добре от Тойотата, идва заводски с LSD и т.н.
Разликата в динамиката между двете е огромна в полза на MPS3.
MPS3 е удоволствие за каране, Королата е мъка ...
Chevrolet Cobalt SS - същата работа - много пред Королата и на ускорение, и на спиране, и като окачване, и т.н.