Пак въпрос за Д4Д и масло.
И аз поддържам идеята, че щом има остатък от масло, може да се съхранява в туби без въздух- пълни догоре. Така бутилирам виното-бутилките догоре и издържат до и след другата реколта.
P.S. Пред мен е една туба Mobil Super 2000. На нея пише : Да се използва в рамките на 5 години от датата на производство, посочена в основата на опаковката.
P.S. Пред мен е една туба Mobil Super 2000. На нея пише : Да се използва в рамките на 5 години от датата на производство, посочена в основата на опаковката.
Тойота авенсис Д-4Д 110 к.с. 2001г.
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Проблема с вискозитета на маслото явно е свързан и със старт/стоп системата, коята върви с 1NR-FE /1.33 за Yaris, Auris, Urban Cruiser/ в някои държави. 0W20 се препоръчва и за Prius III.
Причината е вероятността за чест старт на двигателя извън работна температура. Това е официален отговор на Тойота на подобен въпрос:
"0W-20 is the type of oil used during the manufacturing process, and is, I am told, the recommended oil for third-generation Prius (as stated in the manual). The reason for the change is that, in comparison to 5W-30 and 10W-30, it provides better engine ’startability’ in cold weather, which in turn improves engine performance, fuel consumption and emissions in cold weather conditions. This may prove particularly useful, and be more obvious, to you during shorter journeys, when the engine does not have a chance to reach its normal operating temperature. Viscosity wasn’t mentioned, Pete, but you may well be correct.
All that said, the recommendation of 0W-20 does not mean that using 5W-30 or 10W-30 will cause long-term damage to your engine.”
Това са препоръчителните масла:
Oil Grade Oil Viscosity (SAE)
API grade SL "Energy-Conserving". 0w-20 5w-20
SM "Energy-Conserving" or ILSAC multigrade engine oil 5w-30 10w-30
API grade SL or SM multigrade engine oil 15w-40 20w-50
Toyota genuine motor oil is available in:
08880-82652 Eng Oil 0W20 TGMO 1 Litres pack API SM/SL; ILSCAC GF-4 0W20
OR
08880-82533 PREMIUM FE Eng Oil 5W30 1 Litres pack API CF; ACEA A5/B5 C2 5W30
Така че споко - колкото повече караме колите си - толкова по-малко проблеми ще имаме с "непрепоръчаните" масла
Причината е вероятността за чест старт на двигателя извън работна температура. Това е официален отговор на Тойота на подобен въпрос:
"0W-20 is the type of oil used during the manufacturing process, and is, I am told, the recommended oil for third-generation Prius (as stated in the manual). The reason for the change is that, in comparison to 5W-30 and 10W-30, it provides better engine ’startability’ in cold weather, which in turn improves engine performance, fuel consumption and emissions in cold weather conditions. This may prove particularly useful, and be more obvious, to you during shorter journeys, when the engine does not have a chance to reach its normal operating temperature. Viscosity wasn’t mentioned, Pete, but you may well be correct.
All that said, the recommendation of 0W-20 does not mean that using 5W-30 or 10W-30 will cause long-term damage to your engine.”
Това са препоръчителните масла:
Oil Grade Oil Viscosity (SAE)
API grade SL "Energy-Conserving". 0w-20 5w-20
SM "Energy-Conserving" or ILSAC multigrade engine oil 5w-30 10w-30
API grade SL or SM multigrade engine oil 15w-40 20w-50
Toyota genuine motor oil is available in:
08880-82652 Eng Oil 0W20 TGMO 1 Litres pack API SM/SL; ILSCAC GF-4 0W20
OR
08880-82533 PREMIUM FE Eng Oil 5W30 1 Litres pack API CF; ACEA A5/B5 C2 5W30
Така че споко - колкото повече караме колите си - толкова по-малко проблеми ще имаме с "непрепоръчаните" масла

Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Не виждам какво има да го дъвчим пак това за времето на маслото. Тойота са разбрали някакъв оптимален период примерно 0.7г, 1г, 1.5г, после са си пресметнали колко им е най-добре, така че хем клиентите да не го взимат под внимание, хем сервиза да имат работа и са достигнали до 1г. После си преправят двигателите да изкарват все около година, година и половина, така че да не ги разбере някой, че могат и повече и да се възползва. Те ако искаха и по 3г. щяха да ги правят да изкарват, колкото им е гаранцията. То е много неразумно, човек да си купи кола, знаейки, че ще я кара по 2000км на година, че да го е яд за едно масло. Той по-скоро трябва да се замисли дали има смисъл да плаща данък, застраховка, каско и др простоти за едни 2000км на година. По-добре под наем.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
baba_metca написа:... Той по-скоро трябва да се замисли дали има смисъл да плаща данък, застраховка, каско и др простоти за едни 2000км на година. По-добре под наем.

дори не под наем ами само с такси ще се возя при тия км. наскоро имаше много интересно предаване по една немска програма,където според изминатите км сравняваха следните варианти:
нова кола
употребявана
под наем
такси
изненадващо разноските при малко навъртяни км излиза най-тънко всичко друго само не и нова кола.
така че верно трябва да се замисли човек според нуждата.
а струва ли си да си купя 7-8годишен милионник и на него пак ще му плащам и данъци и застраховки и простотии.разликата е там че ще го купя на половин че дори и четвърт цена от тая на новата.но.....ще карам стар "лачен"кенеф на неизвестни километри.като тръгна на почивка или където и да е ше се чудя...дали ша хвърли водата на някой баир или ....дали изобщо ще стигна до там където искам.днес сменяш съединител--утре ти испушва турбина вдругиден друго.това е.просто с новата кола си купуваш някаква сигурност.и аз въртя малко километри годишно но.....разходите за новата кола са в пъти по-малки от старата за сметка на първоначалната инвистиция.и поне знайш че караш ново а не наливаш пари в една бездънна яма/стара/която след време след като си сменил половината кола просто я подаряваш на някой biggrin.gif нова или стара--колата си е набутвация ако не си я купил да вършиш работа с нея.който както иска така да си го разбира 

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 08 Дек 2009 19:50
- Местоположение: Софив
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Сашенката е прав-за мен колите са два вида -единия е да си вадиш хляба,другия е да си вадиш х... .За втория вид е много важно да е нова и спретната,независимо колко често го вадиш.За първия-както дойде.sacho7803 написа:а струва ли си да си купя 7-8годишен милионник и на него пак ще му плащам и данъци и застраховки и простотии.разликата е там че ще го купя на половин че дори и четвърт цена от тая на новата.но.....ще карам стар "лачен"кенеф на неизвестни километри.като тръгна на почивка или където и да е ше се чудя...дали ша хвърли водата на някой баир или ....дали изобщо ще стигна до там където искам.днес сменяш съединител--утре ти испушва турбина вдругиден друго.това е.просто с новата кола си купуваш някаква сигурност.и аз въртя малко километри годишно но.....разходите за новата кола са в пъти по-малки от старата за сметка на първоначалната инвистиция.и поне знайш че караш ново а не наливаш пари в една бездънна яма/стара/която след време след като си сменил половината кола просто я подаряваш на някой biggrin.gif нова или стара--колата си е набутвация ако не си я купил да вършиш работа с нея.който както иска така да си го разбира
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта