Пак въпрос за Д4Д и масло.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Пак въпрос за Д4Д и масло.
По някакво стечение на обстоятелствата по сервизна книжка съм сменил маслото на 90000км, а сега като го смених вече веше станала колата на 109000км. Т.е. прескочил съм смяната с около 4-5000км. Следващият път трябва ли да го сменя след 10000км за да си влезе в график или мога да си чакам да си минат 15000км да ми излезе по-тънко? Колата е авенсис 2.2 150к.с. 2005
Колега, мисля, че оптималния вариант за експлоатация на мотора е смяна на масло на всеки 10к км или 1 година (което настъпи по-скоро). Да се минава тънко от обслужване на ДВГ за мен е равносилно на спестяване от спирачки - резултатът може да е трагичен (този път за джоба). Между другото някои от колегите с автомобили в гаранция сменят масло тихомълком от ТМА междинно - на 7,5к - да са сигурни, че поне през половината от гаранционния пробег са с хубаво. Все пак изборът и автомобилът са твои 

Toyota Avensis 2.0L 2004
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Каквото са сипали в сервиза на тойота. Дават на колата 15000км пробег между смените, но лампичката дето напомня за смяна светва на 30000км.... човек да се объркаPetar написа:Ами зависи с какво масло караш тиси решаваш може и на 10 000 км. може и на 15 000 км.Обикновенно на толкова километра ги дават да се сменят

-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Здравейте.
Съгласно инструкциите и приложената сервизна книжка, маслото на Авенсис 2.2 Дизел 150 к.с (какъвто е и моят) се сменя на 15 хиляди километра или на 1 година, което настъпи първо.
По едно стечение на обстоятелствата в момента автомобилът ми е за първо сервизно обслужване поради второто обстоятелство, т.е измина една година, а автомобилът е на около 12 хил.км.
Вероятно има колеги, които правят смяна (тайна) на по-малко километри с уж по-добро масло и т.н. но истината е, че докато автомобилът е гаранционен следва да се спазват стриктно предсписанията на производителят - и на автомобил и на масло.
В допълнение бих казал, че дизеловият автомобил следва да се управлява, натоварва и респективно обгрижва като дизелов автомобил независимо от съвременния си двигател, характеристики и т.н. спазвайки препоръките и инструкциите на производителят. Не може да натоварваме двигател и купе на един туристически автомобил (пътнически) така както на един състезателен и след това да не очакваме завишени разходи за обслужване, консумативи и части.
Така, че колега спазвай предписанията, слагай си препоръчнато като спецификации масло и .... обгрижвай автомобила за да нямаш грижи с него.
Поздрави !
Съгласно инструкциите и приложената сервизна книжка, маслото на Авенсис 2.2 Дизел 150 к.с (какъвто е и моят) се сменя на 15 хиляди километра или на 1 година, което настъпи първо.
По едно стечение на обстоятелствата в момента автомобилът ми е за първо сервизно обслужване поради второто обстоятелство, т.е измина една година, а автомобилът е на около 12 хил.км.
Вероятно има колеги, които правят смяна (тайна) на по-малко километри с уж по-добро масло и т.н. но истината е, че докато автомобилът е гаранционен следва да се спазват стриктно предсписанията на производителят - и на автомобил и на масло.
В допълнение бих казал, че дизеловият автомобил следва да се управлява, натоварва и респективно обгрижва като дизелов автомобил независимо от съвременния си двигател, характеристики и т.н. спазвайки препоръките и инструкциите на производителят. Не може да натоварваме двигател и купе на един туристически автомобил (пътнически) така както на един състезателен и след това да не очакваме завишени разходи за обслужване, консумативи и части.
Така, че колега спазвай предписанията, слагай си препоръчнато като спецификации масло и .... обгрижвай автомобила за да нямаш грижи с него.
Поздрави !
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Производителят на автомобила определя типа на маслото по класификацията и пробега между ТО.Kiki написа:Веско, всяко масло се кара толкова, колкото му дава производителят.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
В допълнение към горното ми изказване:
техническо обслужване тип А, първо по ред в сервиза на ТМ Ауто,София - 6.5 литра масло 5W-30 , масл.филтър, въздушен, trud - 305 лв. Не мога да преценя скъпо ли е или не. Това, което ми направи впечатление е че двигателя работи някак си "мазно" и по тихо. Маслото на пръчката е с около 5 мм над горното показания на щеката. Дали са ми ресетнали компа за серв.обслужване не знам. Апропо обадиха ми се да ме питат дали желая да ми сменят възд.филтър, защото установили, че бил замърсен. Съгласих се. Цената бе 47 лв.
Горното за инфо !
Поздрави !
техническо обслужване тип А, първо по ред в сервиза на ТМ Ауто,София - 6.5 литра масло 5W-30 , масл.филтър, въздушен, trud - 305 лв. Не мога да преценя скъпо ли е или не. Това, което ми направи впечатление е че двигателя работи някак си "мазно" и по тихо. Маслото на пръчката е с около 5 мм над горното показания на щеката. Дали са ми ресетнали компа за серв.обслужване не знам. Апропо обадиха ми се да ме питат дали желая да ми сменят възд.филтър, защото установили, че бил замърсен. Съгласих се. Цената бе 47 лв.
Горното за инфо !
Поздрави !
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
спокойно,има някои модели които се сменя на 30к.гаранция и твоята е от тях щом ти светка.Vesko написа:Интересно... индикатора за сервизно обслужване наистина светва през 30000км... та кое е пресписанието 15 или 30? А относно какво е маслото в сервиза би трябвало да знаят какво да налеят
ако са сложили читаво масло нямаш никакви грижи и на 30к.
гаранцията така или иначе ти е изтекла,така че прави каквото си знаеш.само слагай добро масло и жули!

ps:аве тя 2005 май е време да я сменяш,то и мойта одъртя ама да видим. biggrin.gif
ps1: за маслата нещо да добавя,всяко добро масло издържа без проблеми поне 60к,имам един приятел с вектра 2.2 td сервиза и е на 60к/1г а маслото,което аз използвам е със сигурност по-добро от опелското.колата и беше навъртял над 120к преди да я засили,че му скъса нервите електрониката,но мотора беше без грешка.който върти много км,напр. фирмаджии с такъв интервал икономисват маса кинти,сметнете си с вашите смени на по 10-15k.но това е фирмена политика,нали и сервизите им трябва да живеят.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Jim - ти "жулиш" твоята по един начин, аз си е жуля как си требе.... Ако чакам 30 000км с едното масло, квото ще да е, ще го изгори, ще си загуби качествата и ще потроша двигател, турбо - което дойде първо, като турбото ще е най-вероятно.... Та тия смяни са смятани при чужди горива, пътища, държави и т.н.... Тия 15-30 000км с едната чорба си е живо харакири, сепуку и както искаш biggrin.gif Вижте графата оф-роуд, там пише кое как се сменя, точно така трябва да се сменят в БГ, защото аз като обикалях из Китай и Авропата, за 10 дни не си напраших обувките, тука за един ден ги бърша по три пъти и пак са прашни..... Така че погледнете реално услвията, в които експлоатираме машинките, пък тогава викайте - КНИЖКАТА ЗНАЕ, производителя също .....



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта