най икономична тойота

Заключено
Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

най икономична тойота

Мнение от nikolov22 » 26 Юни 2010 20:25

гледам тука се носи един мит че дизеловата кола гори наи малко
нека да дадем малко реални данни коя колко харчи
за 1.8 двигатели на бензин дизел или газ
какви разходи ви дават на 100км градско и извън градско
като за в града до 60-70км скорост а за извън 111-120км
щото ми прай впечетление че някакви хора ви обеждават че дизела харчел малко а то всъщност маи не е така
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: най икономична тойота

Мнение от Scott » 26 Юни 2010 20:37

nikolov22 написа:... някакви хора ви обеждават че дизела харчел малко а то всъщност маи не е така
Тези хора са всъщност почитатели на омразните VAG и BMW, техните дизели със сигурност горят по-малко.
Иначе, по темата, Celica 1.8 VVTi смесено (всеки ден по един и същи маршрут 50:50 градско и извънградско) 7.5-7.8 л/100км. По същия маршрут със същия маниер на каране, Приус 2 - 6.3 л/100км по БК, който 'лъже' с около 5% (засечено), т.е. реално 6.6 л/100км. Пак по същия маршрут Х3 2.0d - 6.9 л/100км

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 26 Юни 2010 20:59

Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.Обаче благодарение на горива и други нещица дизела според мен е по-проблематичен.Гледам,в форума все дизелджии отправят въпроси , а за бензинови мотори нищо,или почти.

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 26 Юни 2010 21:13

аз по принцип съм фен на газта и никои не може ме убеди че има по икономично нещо от нея освен метана преди време
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Юни 2010 23:30

nikolov22 написа:аз по принцип съм фен на газта и никои не може ме убеди че има по икономично нещо от нея освен метана преди време
Някак си не можах да разбера тънкия замисъл на темата? 'Колко харчи' ..... и сетне - 'газта ... икономично нещо' :whistle:
Явно не съм разбрал и трябваше да сложа резултатите в лв/100км

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: най икономична тойота

Мнение от Bass_Man » 26 Юни 2010 23:52

Scott написа:.................Тези хора са всъщност почитатели на омразните VAG и BMW,
Само VAG са омразни ! :whistle:
nowyaris написа:Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.Обаче благодарение на горива и други нещица дизела според мен е по-проблематичен.Гледам,в форума все дизелджии отправят въпроси , а за бензинови мотори нищо,или почти.
Това въобще не е вярно ! Най-малкото защото от една и съща кубатура при едни и същи условия никога не можеш да изкараш една и съща мощност . Или иначе казано дизела без як надув става само за промишлени цели , кораби и тн . А бензин с як надув отива там където дизела май никога няма да стигне .

И понеже съм го казвал поне 5 пъти в този форум ще повторя : дизела има огромни преимущества при високонатоварени бавнооборотни процеси ( до към 2000rpm) . Благодарение на много сложни технологии получи приложение и в областта на средните обороти ( 2000-4000rpm) но с доста спорен успех . Но при обороти над 4000rpm вече никой не говори за дизели .
Та където трябва въртящ момент и няма ток се слага дизел . При останалите варианти е просто уж за по-голяма икономия ама не е много ясно от какво пестиш и какво губиш особенно и с качването цената на нафтата . Разбира се съвсем логично е дизела да е предпочитаната технология за всички машинисти , тираджии , рейсаджии , оператори на строителна техника и тн .

Друго нещо , което съм забелязал , че дизела позволява да се кара икономично и не предразполага към по-агресивно каране . Което неминуемо води до по-нисък разход . Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната tongue.gif .

Аватар
kaloian311
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Мар 2010 19:23
Местоположение: Пловдив

.

Мнение от kaloian311 » 26 Юни 2010 23:56

гр.Пловдив 1550кг. градско7.7л до 70км./ч извън градско 5.2л.до 110км/ч 1.9Д4Д 116к.с. :thumbsup:
Изображение

cargobg
Мнения: 104
Регистриран на: 19 Юни 2010 18:33
Местоположение: София

Мнение от cargobg » 27 Юни 2010 00:11

При мен е 7.5/100 градско София и не мърда на горе, от време на време пада на 7.3-7.4/100.При максимално натоварване не иска да скочи на повече от 7.9/100км в пресечена местност.На извънградско от 130 до 140км/ч.зависи от терена от 5 до към 5.6/100.
Avensis 2.0L D4D combo 110hp.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: най икономична тойота

Мнение от zi_zi_top » 27 Юни 2010 00:13

Bass_Man написа:...Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната tongue.gif .
Да ти кажа моята Корола на 5-та при 4000 оборота забива стрелката 180 км/ч, а не муцуната и понеже искам да си остана жив и здрав (с шофьорска книжка в джоба) се връщам на 140. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Юни 2010 00:21

zizi, за удоволствието от дизел при 4х.об не каза нищо tongue.gif
Bass_Man написа: че дизела позволява да се кара икономично и не предразполага към по-агресивно каране . Което неминуемо води до по-нисък разход . Направо ти убива желанието да се бягаш
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Юни 2010 00:22

Бас-ман,винаги съм уважавал мнението ти,ама сега не мога.Остави Тойота , аз с едно Пежо 306 1,9 турбодизел модел 95г.такива неща съм правил,че като се сетя сега,ми настръхва косата.Няма баварка,няма мержан,няма ауди-всичко в канала.на светофарите спираха до мен разни келеши след кушия и ме питаха колко му искам.Тъй че,читавия дизел е голяма работа.Обаче много е кахърен-помпи,дюзи,грее лятото,задръства,много грижи.В това отношение бензина е много по-лек за гледане.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 27 Юни 2010 00:37

Слоу, честно ти казвам не си спомням нещо да ме е дразнило или притеснявало при 4000-4500 об/мин.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 27 Юни 2010 00:38

То щото е гадно с як надув и за нищо не става, затова и бензиновите все повече ги правят с надув. laugh.gif
Даже и БМВ на М серията си вече слага надув и по-малки двигатели.
Темата май ще се превърне......в " и рибар, и ловец съм", но
дизел 90 к.с сравнено с бензин 110 к.с при мен е 2л надолу.В полза на дизела, ама предид темата......явно бензинката нещо не е наред... laugh.gif какво си мисля аз, дизел да харчи по-малко...
Реални данни - дизел - извънградско с мноооооого икономично каране 3.8, с нормално до бързо каране и повечко изпреварвания - 4.5, Стара Загора - София....с 160-170....6,5, градско на много къси разстояния - 6.0.Климатроника не се спира.

cargobg
Мнения: 104
Регистриран на: 19 Юни 2010 18:33
Местоположение: София

Мнение от cargobg » 27 Юни 2010 00:51

mitkoa написа:laugh.gif какво си мисля аз, дизел да харчи по-малко...
Повече обороти повече гориво, при дизела използваш мощноста в по ниски обороти следователно отива по малко гориво.
Bass_Man написа:Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната tongue.gif .
Е щом забива на 4000об. муцуна, начи си се забавил с превключването и при бензина е абсолютно същото след определени обороти пак си забива муцуната.
Avensis 2.0L D4D combo 110hp.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 27 Юни 2010 02:27

1.4 Д4Д

градско с настъпване - 6,5л
градско икономично - 5,2/5,5 с включен климатик + фарове
извънградско около 80км/ч- 4,5,към 120 - 5

т.е.

градско средно 6л/100км - 15лв /100км
извънградско ~11лв

сега като вдигнаха нафтата в града стъпва на кантар с газовата уредба

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 8 госта