Въпроси за Carina 2,0 TD 97г 61 KW ( 83 КС )

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Въпроси за Carina 2,0 TD 97г 61 KW ( 83 КС )

Мнение от kiril_kirilow » 04 Май 2010 21:56

Здравейте на всички,от днес съм собственик на Toyota Carina 97 г 2,0 TD 61 kw или 83 конски сили.Колата е англиска сглобка,ел.стъкла и четирите,ел.огледала,климатик.По километраж колата е на 232 000 км.Не знам до каква степен са реални,педалите и салона изглеждат в доста добро състояние,волана е обвит със кожа,защото е почнал да се люпи,коженото покривало на скоростният лост е скъсано.Останалото е в добро състояние.Това е горедоло по състоянието на автомобила.Двигателя не е мит,но изглежда доста чист и в добро състояние,казанчетата със течностите са чисти и бистри.
Искам да попитам :

1.Предишният собственик ми каза,че "биалетите" са за смяна.Нямам идея какво е това или къде се намира.
Как мога да позная дали това найстина е така?

2.Когато я закарах на един майстор да я погледне той провери съеденителя по метода описан на доста места в нета -
"Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител! "
Когато беше вкл. на 3 скорост и отпуснал съеденителя двигателя продължаваше да работи макар и много трудно,целият се тресеше и се мъчеше,на 2 май не пробва.НО това е описано за немски автомобили ,до каква степен важи и за нашите ( вече спокойно мога го кажа :) ) коли.Доколкото видя майстора съединителя ми е хидравличен,ако това има някакво значение.Впечатлението от шофирането ми е че колата малко придърпва когато включа на 2 но това може и да е от това че още не съм свикнал със колата.
А да съединителя ми отделя доло - което според мен е нормално.

3.Когато колата е на 2 скорост и отпуснеш или понякога подадеш газ се получава нещо като лек удар на скоростният лост - какво е това според вас - опасно ли е ,евентуално скъпо и можеби до какво може да доведе ?

4.Не ми работи шофьорското огледало.Когато се опиташ да го наместиш ( то е електрическо ) се чува че машинката работи но самото огледало не мърда.Някакви идей ?

Благодаря на всички,изчели темата до тук. :)
Предварително благодаря и на всички отзовали се.
Милиони безаварийни на всички колеги.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 04 Май 2010 23:03

Колега честита придобивка, колата е т.нар."вечната".
Това което си изброил и се притесняваш не еболка за умиране.
Биалетите са ти на цена между 30 и 40 лева за брой говорим за добра марка.Проверяват се като вдигнеш съответното колело на крик и с една щанга от някакъв канал гледаш за луфтове обикновено луфтовете са от порядъка на половин до 1 сантиметър но при движение са по осезаеми като шумове.
2.Мисля си че с тези симптоми които описваш е напълно вероятно съединителя да си заминава, ако не се лъжа е самонагаждащ и е вероятно съвсем да не иска да отлепя и да буксува, метода за проба няма значение от марката.Нов такъв съм намирал за 300лв комплект всичко.Има и по-евтини варианти но аз лично не ти ги препоръчвам.
3.Това не е опасно, не се притеснявай, нормални луфтове за такава кола, имаше мисля некви тампони които бяха за смяна но ме съмнява да с ана скоростната кутия зависи колко ти е удар-а на скоростния лост но при всички положения мисля не е повод за тревоги.Въпреки всичко е добре да го погледне някой разбирач.
4.Нямаш проблемс това вътре има едни зъбчатки които с времето или се износват или се изронват, или от нашия лунен пейзаж се разместват, така че хващаш огледалото и го притискаш към самата стойка навътре с длан, но внимателно все пак, ако са се разметили от неравностите по нашите "винетни" пътища, ако не имаш вероятно изронено зъбно колелце-тогава търсиш по някоя друга кола оставена за части и си готов.
Като цяло двигателя е много добре направен, много млако вибрации за дизел от тия години, много тих-сравнение с моите любимци фау ве biggrin.gif , и най вече много дуракоустойчив.Карай го само с Убави масла не прави компромис с това.Моя ми се отблагодарява подобаващо за това че го глезя cool.gif

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 04 Май 2010 23:18

За съеденителя дали мога да се размина само със смяна на феродо,което май е около 50-60 лв ?
Дали съеденителя може да бъде проверен със диагностика на автомобила в лицензиран сервиз ?

Кажи "добра марка" за биалети ?

Търся "разбирач" или да ми препоръчате кадърен сервиз в Хасково или наблизо ?
Имаме и представителство на Тойота,там дали си разбират от работата има ли някой идея.

И бихте ли ми препоръчали масло за тази кола в момент е с 10w40 производител не си спомням.

П.П
Самото стъкло ли да натисна към пластмасата ( капака от зад,гърба му ) или цялото огледало към купето ?

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 04 Май 2010 23:25

Лично аз ако съм ще сменя всичко- на няколко пъти съм се убедил че евтиното излиза скъпо и така.
Добра марка за биалети-ако е истинска: 555,GMB,Federal Mogul(MOOG)-на тези залагам аз.
щом в момента я караш с 10 на 40 най доброто за твоята кола е Мотул Synergie 6100+ 10W40,Кастрол Edge 10w40 също бива, аз лично и двете си коли карам само с Мотул, малко по -скъпо е но съм много доволен от него.
Да направя едно уточнение:Аз предпочитам да влагам в колите си качествени неща защото карам сравнително доста километри на година, това слагам аз в моите машини, има и по-евтини варианти както и по-скъпи.Решението си е изцяло твое какво ще сложиш в колата си :thumbsup:
P.S:Натисни само стъклото, то се мести, рамката не я барай да я местиш към купето да не потрошиш нещо wink.gif

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 04 Май 2010 23:30

Аз също бих искал да заложа на хубави неща макар и малко по скъпи в тази кола ще карам семейството си.
Този комплект съеденител по марка ли се търси или ........
ако няма марка как да позная,че е "кадърен" - цената не винаги е определяща.
Дали проблем в съеденителя би се "хванал" от диагностика ?

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 07 Май 2010 17:35

да допълня малко темата:
Съеденителя е наред - бях се малко шашнал от проверката на майстора,но се оказа,че най-вероятно "майстора" е пробвал на 5 скорост.Коагто лично пробвах колата на 3 и после на 2 си гаснеше когато пуснеш педала.
Не се доверявайте сляпо на майстори,ако можете погледнете/пробвайте и вие.
Днес минах проверка в Тойота - Хасково ( ест.оказаха се франчайз) та там не успяха да ми качат колата на диагностика,стар модел е и не се фаща от компа.
Резултатът от там е
4 биалетки x 35 лв едната - 140 лв
1 маншон на предно ляво колело - 38 лв
1 тампон на двигателя - 110 лв
Труд 110 лв
Всичко 398 лв.
На някой може и да му се стори малко множко,но аз реших да ги дам тези пари,поне ще е направено в лицензиран сервиз със техни части.Ще имат някаква гаранция.
Дано от тук натаък разходите да са за масла и нафта.
Лека и успешна на всички.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 07 Май 2010 17:56

4 биалетки х 35 лв едната - това е много добра и съмнително ниска цена, защото на грамотните фирми цените са - около 50-55 лв/брой за предни и 45-50 лв/брой за задни. Виж с маншона на предно ляво колело са се оляли ...

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 07 Май 2010 19:31

Биалетките са както ми обясниха - Опти фит - тоест оригинални части но в неоригинална опаковка.Затова били по евтини,но имам уверенията на сервиза ( не че ще кажат друго де ) че нямало да има проблем със тях.

Апропо,някой чувал ли е/ползвал ли е подобни части ?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2010 23:27

nov написа:............................най доброто за твоята кола е Мотул Synergie 6100+ 10W40,Кастрол Edge 10w40 също бива...........................
Е това точно как го прецени ако можеш да споделиш ?

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 10 Май 2010 18:13

Bass_Man написа:
nov написа:............................най доброто за твоята кола е Мотул Synergie 6100+ 10W40,Кастрол Edge 10w40 също бива...........................
Е това точно как го прецени ако можеш да споделиш ?
Да и на мен ми е интересно това аз карам с наливно от ОМВ 10В-40 и съм много доволен.
desotodorov написа:4 биалетки х 35 лв едната - това е много добра и съмнително ниска цена, защото на грамотните фирми цените са - около 50-55 лв/брой за предни и 45-50 лв/брой за задни. Виж с маншона на предно ляво колело са се оляли ...
С биалетки от 45лв. и с биалетки от 15 лв. се едно изкарва.Пробвал съм и с двете просто се примерих ,че на Карината биалетките са като консуматив.
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 10 Май 2010 21:16

Bass_Man написа:
nov написа:............................най доброто за твоята кола е Мотул Synergie 6100+ 10W40,Кастрол Edge 10w40 също бива...........................
Е това точно как го прецени ако можеш да споделиш ?
Веднага ти споделям- след неколкократни смени на масла (на година въртя по около 45-60к.) от марките Арал,Репсол, шел, некво ОМВ биксол,Фухс,Мобил1.Без значение кое от тях всичко е било 10 на 40, сутрин при студен старт макар и за млако се чуваха повдигачите за около 2-3 секунди, двигателя бавно мисваляше оборотите и на празен ход държеше около 900-1000 на загрял мотор.Сега с тоя Мотул от първата смяна с него е пълна тишина при старт, двигателя работи осезаемо по-меко и тихо.оборотите ми на пр. ход са около 750-800.Филтрите при всичките ми масла с абили с по 2 клапана тоест при изгасване после да не се губи време да подкачва наново масло а остава малко което 2-рия клапан не му позволява да се стече в картера.Тоест не съм карал със измислени филтри за масло.Разхода на колата ми падна с около 0,5 литра (тука вече не мога да гарантирам че е от маслото, но не си внушавам)Това за мен са достаъчни причини да продължавам да наливам от същото масло, има и друго не казвам че горните които съм наливал са били "оригинални".Но Мотул-а който наливам в момента е 100% гарантиран.И ще продължавам д аго наливам въпреки цената спрямо другите масла.Ако имаш други въпроси питай с удоволствие ще ти отговоря :thumbsup:

kiril_kirilow
Мнения: 84
Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
Местоположение: Хасково

Мнение от kiril_kirilow » 10 Май 2010 21:42

kiril_kirilow написа:Биалетките са както ми обясниха - Опти фит - тоест оригинални части но в неоригинална опаковка.Затова били по евтини,но имам уверенията на сервиза ( не че ще кажат друго де ) че нямало да има проблем със тях.

Апропо,някой чувал ли е/ползвал ли е подобни части ?
А за това някой нещо чувал ли е ???

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 11 Май 2010 01:41

[/quote]С биалетки от 45лв. и с биалетки от 15 лв. се едно изкарва.Пробвал съм и с двете просто се примерих ,че на Карината биалетките са като консуматив.[/quote]

Пробвай с оригинални или Лемфьордер. Вече 50000 карам с такива и не са мръднали. Отляво отзад сложих оригинална, а отдясно - Лемфьордер и сега чакам коя първо ще се разбие, щото бая я тормозя Каринката. Ама ако съдя по предните биалетки, които още не съм сменял, май е ясен победителя. wink.gif В ТМ цената им беше 95лв., а немските бяха някъде 60-70.
CARINA E 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Май 2010 22:11

nov написа:
Веднага ти споделям- след неколкократни смени на масла (на година въртя по около 45-60к.) от марките Арал,Репсол, шел, некво ОМВ биксол,Фухс,Мобил1.
А на бас , че не е било Мобил 1 ?
nov написа: Без значение кое от тях всичко е било 10 на 40, сутрин при студен старт макар и за млако се чуваха повдигачите за около 2-3 секунди, двигателя бавно мисваляше оборотите и на празен ход държеше около 900-1000 на загрял мотор.Сега с тоя Мотул от първата смяна с него е пълна тишина при старт, двигателя работи осезаемо по-меко и тихо.оборотите ми на пр. ход са около 750-800.
Това ще да е най-уникалната полусинтетика на света , чак и обортите регулира !

nov написа: Филтрите при всичките ми масла с абили с по 2 клапана тоест при изгасване после да не се губи време да подкачва наново масло а остава малко което 2-рия клапан не му позволява да се стече в картера.Тоест не съм карал със измислени филтри за масло.Разхода на колата ми падна с около 0,5 литра (тука вече не мога да гарантирам че е от маслото, но не си внушавам)Това за мен са достаъчни причини да продължавам да наливам от същото масло, има и друго не казвам че горните които съм наливал са били "оригинални".Но Мотул-а който наливам в момента е 100% гарантиран.И ще продължавам д аго наливам въпреки цената спрямо другите масла.Ако имаш други въпроси питай с удоволствие ще ти отговоря :thumbsup:
И всичко това със среден клас Мотул , а ако сложиш пълна синтетика или естер може да ти паднат оборотите на 500 и разхода с 1 л.
Дано си разбрал , че нещата , които си изредил са супер субективни и по никакъв начин не могат да гарантират приза " Най-подходящото масло за твоя двигател " !
Пък и не съм забелязал да е по-скъпо от подобните му масла . Иначе няма лошо , че споделяш ама недей да раздаваш сертификати валидни за цял свят .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 12 Май 2010 23:42

Абе бас-ка ти кво ся-опитваш се да ми кажеш че не е така ли?Ти може да кажеш, че и Карина не карам ами Цитронада по тая логика.А па на бас че е било Мобил 1, или пък на бас че ми смъкна оборотите?Аз ти казвам как е в моя случай, изпитал съм го.Пича ако иска Приста да си слага, аз си карам с Мотул и смятам че това е най най маслото за моя двигател.
Но нищо не ме учудва типично в твой стил.Здраве да има :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта