
Климатик/мощност
Климатик/мощност
Някой знае ли горе долу колко % пада мощността при включен климатик? В youtube четох някакъв коментар - около 10 до 15 hp. Някой ако знае или е замервал моля да каже 

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
На моята Корола изобщо не усещам спадане в мощността при включен климатик.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Около 10% пада, като зависи от режима в който е настроен климатика (климатроника)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Около 8-10к.с.
За справка - мощността на парното е около 5-7KW...
Усеща се сериозно на коли с мощност под и около 100к.с.
При 150+к.с. се усеща само на пълна мощност (иначе компа си компенсира допълнителния товар).
П.С. управлението на повечето климатици/климатроници е направено така, че да изключва компресора при кик-даун, за да разполагаш с цялата мощност на двигателя..
За справка - мощността на парното е около 5-7KW...
Усеща се сериозно на коли с мощност под и около 100к.с.
При 150+к.с. се усеща само на пълна мощност (иначе компа си компенсира допълнителния товар).
П.С. управлението на повечето климатици/климатроници е направено така, че да изключва компресора при кик-даун, за да разполагаш с цялата мощност на двигателя..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
А литературата 'вика' на едното 'парно' а на другото - климатик biggrin.gifdiver написа:Физиката вика 5Kw * 1.36 = 6.8 коня. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Дадох за ориентир каква е горе-долу отделената мощност за загряване на купето, която навярно е съпоставима с внесената мощност за охлаждане.
Като имаш предвид и ел-консуматорите - вентилатори , които са поне около 300W (например два външни и вътрешен), електрическата муфа и т.н.... Неслучайно алтернаторите на автомобилите с климатик имат поне едни 20А отгоре в сравнение със стандартния модел.
Ако някой иска точни данни - да си завърти компресора с дрелката, мерейки отделената мощност, имайки предвид КПД, и т.н. и т.н., но 8-10к.с. ми се струва достатъчно конкретно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слоу сметни го и по друг начин . За един хол 20 квадрата един домашен климатик 2KW електрическа консумация прави студ достатъчно . Не вярвам в кола да ти трябват 10KW , което 5 пъти повече . Пак казвам за нисък и среден клас. В големите гондоли може и по 20KW да са .slowtraveler написа:А литературата 'вика' на едното 'парно' а на другото - климатик biggrin.gifdiver написа:Физиката вика 5Kw * 1.36 = 6.8 коня. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Дадох за ориентир каква е горе-долу отделената мощност за загряване на купето, която навярно е съпоставима с внесената мощност за охлаждане.
Като имаш предвид и ел-консуматорите - вентилатори , които са поне около 300W (например два външни и вътрешен), електрическата муфа и т.н.... Неслучайно алтернаторите на автомобилите с климатик имат поне едни 20А отгоре в сравнение със стандартния модел.
Ако някой иска точни данни - да си завърти компресора с дрелката, мерейки отделената мощност, имайки предвид КПД, и т.н. и т.н., но 8-10к.с. ми се струва достатъчно конкретно
А отоплителната мощност до колкото си спомянм на радиаточето от ладата беше към 25KW . На големия радиатор мисля , че беше към 60 или 80KW . Разбира се всичко зависи от доста неща . Говорим за порядъци !
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въобще не го сравнявам с битовите приложения, защото знаеш колко е един 5Kw калорифер и можеш да си представиш ако този обем не бе автомобил какво би станало в него...
А отделената мощност на парното мисля че е някъде там (5кВт ~ 7к.с)...
А отделената мощност на парното мисля че е някъде там (5кВт ~ 7к.с)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Честно казано това за калорифера не го разбрахslowtraveler написа:Въобще не го сравнявам с битовите приложения, защото знаеш колко е един 5Kw калорифер и можеш да си представиш ако този обем не бе автомобил какво би станало в него...
А отделената мощност на парното мисля че е някъде там (5кВт ~ 7к.с)...

За радиаторчто и аз се учудих , когато го бях чел но със сигурност е много над 10KW . Друг е въпроса реално колко от тях ползваш .
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Имах предвид, че ако включиш в същата стая калорифер 5кВт няма да може да се стои от жега, а ако го включиш в обем като автомобил ще стане печка. Но при автомобила с големия въздухооборот, ниската термична изолация (много стъкла, желязо и обдухване с въздух с голяма скорост) ефекта рязко се губи...Bass_Man написа:Честно казано това за калорифера не го разбрах.
За радиаторчто и аз се учудих , когато го бях чел но със сигурност е много над 10KW . Друг е въпроса реално колко от тях ползваш .
Та затова се ползват и по-мощни отоплители. Това важи и за охлаждането

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта