въпрос за Ампери ..?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010 01:02

Айде сега да ни обясниш , как от промеливотоков 3 фазен генератор се получават стабилни 14,6 волта право напрежение :whistle: ( ти пръв започна ) .
Явно поне , като кондензатор е работил biggrin.gif .
А до колкото до москвича аз лично не се сещам какво по него може да изгори дори и в 220 волта мрежа да го включиш .
Явно никой не се сеща от къде ми идва ника но искам да ти кажа , че дълги години съм захранвал косуматори от сорта на 100А до 300А пикове до 500А . Някакви кабелчета по 50-100 кв.мм и те такива неща . И btw не съм заварявал тръбите на нефто/гЪзо - провода biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Нито стената на Цанков Камък tongue.gif .
И да Скот при 70А 30А диод няма да изгори . Или поне не за 10 секунди . Но аз говорех за големи консуматори не за 30-40А . И също така говоря за постоянна коснумация ! Не за пикови изпълнения .
Реално ако кажем , че в автомобила има косуматори 20А ( за да функционира автомобила ) акумулатор 44А и алтернатор 70А имаш останали около 35А ( ся дали ще са 36А или 38А) , които можеш да ползваш безпроблемно . Нагоре вече започваш да скапваш нещо и неминуемо ще стигнеш до проблем .
А иначе въобще не е нужно да даваш на късо акумулаторите , просто трябва да си със скапана батерия и да дадеш ток на някой дизел да запали . Какво става тогава батерията ти пада почти веднага и след това оставаш на алтернатор въртиш няколко секунди реално в режим на късо съединение понеже алтернатора не може да осигури стартовия ток за дизела и си готов .
Бонуса от даването на късо и обърнатите полюси е , че може да се взривят акумулаторите доста зрелищно :thumbsup: . Да не говорим , че по някой път се случва да се обърне поляритета на акумулатора . Айде сега да видим колко човека ще ревнат как това е невъзможно rolleyes.gif .
Я някой да ми сметне колко време след като пусна това http://lanzar.com/itempage.asp?MODEL=OPTI12001D
ще ми изгори колата :whistle: .
Fuse: External 680 Amp

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6208
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Апр 2010 08:02

Scott, за диодите си прав, но не сравнявай механичните регулатори на динамата с електронните на алтернатора...
Принципа на регулиране е различен....
Докато на москвичи, лади, шкодички и други стари модели нямаше проблем да откачиш акумулатора при работещ двигател (а и това бе нормална практика за проверка дали ти работи зареждането - дали ще остане да работи двигателя), то при алтернаторите не те съветвам да пробваш дори да си на празен ход.
При липса на стабилно опорно напрежение (акумулатор), алтернатора се развихря и наистина напрежението скача 2-3 пъти...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Апр 2010 10:11

Bass_Man написа:...Но аз говорех за големи консуматори не за 30-40А . И също така говоря за постоянна коснумация ! Не за пикови изпълнения ...
Поражда се безсмислен спор, признавам, ти имаш по-голям опит в изгарянето на диоди, намотки, генератори и т.н., на мен не ми се е случвало никога.
п.п. Мислех че досега говорехме за ток от порядъка на 30А (поне колегата дето зададе въпроса това питаше).

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Апр 2010 10:18

slowtraveler написа:Scott, за диодите си прав, но не сравнявай механичните регулатори на динамата с електронните на алтернатора...
Принципа на регулиране е различен...
Никъде не съм говорил за динама. Споменах Лада, но там е алтернатор с механичен реле-регулатор. Простата причина, че регулирането на тока на възбуждането се прави с механичен контакт (т.е. старт-стоп с определена честота) изисква филтров елемент с голяма времеконстанта - изряден акумулатор. При полупроводниковите реле-регулатори тока на възбуждане може да се регулира по-прецизно и бързо, съответно регулирането е добро дори при неголям филтиращ елемент - скапан акумулатор.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6208
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Апр 2010 11:11

Прав си, че на ладите е механичен регулатор на възбуждането, но също така е факт, че алтернаторите качват много (в пъти) напрежението при изключване на акумулатора въпреки електронното регулиране...
За ладата не знам какъв е ефекта - никога съм нямал такъв автомобил (излъгах - ладата на тъста се води 50% моя biggrin.gif ) ...
Не съм се ровил в проблема, за да видя дали причината за това е остатъчно намагнитване на ротора и оставането без товар, или просто регулатора взема сигнал за напрежението от друго място, но резултата съм го виждал, и то неведнъж... :thumbsup:
Стабилизирането на напрежението на алтернатора няма нищо общо с електронен стабилизатор на напрежение в слаботоковата електроника - силовата част (диодите) си е вързана директно без комутация с акумулатора, а обикновено стабилизатора подава сигнал към ротора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 23 Апр 2010 11:52

Bass_Man-е, автора на темата пита за 15-20 ампера, върни се и виж.
Направи си една тема "Колко съм велик и колко разбирам" или нещо от сорта, ако сме любопитни да разберем какво си виждал и правил. mad.gif
Авенсис 3S-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Апр 2010 18:27

Bass_Man написа:Спокойно можеш да си цокаш до към 30А но задължително с отделна инсталация и задължително в движение с поне 2500 оборота . ...........................
Scott написа:Поражда се безсмислен спор, признавам, ти имаш по-голям опит в изгарянето на диоди, намотки, генератори и т.н., на мен не ми се е случвало никога.
п.п. Мислех че досега говорехме за ток от порядъка на 30А (поне колегата дето зададе въпроса това питаше).
Аз нямам опит , а наблюдения как некой тарикати дето си мислят , че само с един кондензатор ще минат после сменяват алтернатори , акумулатори и ремонтират усилватели ! Та недей да съдиш преди да знаеш за какво иде реч . А ако можеше прав ток да се прави само с намотки , диоди и обратни връзки филтровите кондензатори/батериите и дроселите никой нямаше да ги произвежда .


ceko26 написа:Bass_Man-е, автора на темата пита за 15-20 ампера, върни се и виж.
Направи си една тема "Колко съм велик и колко разбирам" или нещо от сорта, ако сме любопитни да разберем какво си виждал и правил. mad.gif
Цецка дремеш ми неграмотно детенце ! Виж и аз какво съм писал , а не ми умувай ! И не ми казвай какви теми да си правя дришльо смотан леко насран !

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 23 Апр 2010 20:49

Нека да позная "Твоя баща може да набие моя защото има пистолет".
Авенсис 3S-FE

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 23 Апр 2010 21:09

Bass_Man написа:...Аз нямам опит , а наблюдения как некой тарикати дето си мислят , че само с един кондензатор ще минат после сменяват алтернатори , акумулатори и ремонтират усилватели ! Та недей да съдиш преди да знаеш за какво иде реч...
Ето ти малко материал за четене:
http://www.datasheetarchive.com/pdf/Dat ... 026887.pdf

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2010 19:15

Мда много готин материал за четене !
Какво можем да научим от него :
1. Към днешна дата би трябвало повечето алтернатори да имат ЗАЩИТА , а не стабилизатор !!!! ( но не се споменават модели , марки , класове и тн ) . Но тази защита не е задоволителна !
2. Текущите защити от най-високо ниво , които се разработват от ST осигуряват ограничаване на пиковете до към 24 - 30 волта напрежение при консумация 10А ! Ако консумацията обаче е 70А не се споменава нищо ! Защото е ясно , че тока ще мине от мястото с по-малко съпротивление или поне по-голямата част от него!
3. Тестовете на ST на алтернатор без защита показват пикове от 85 волта при ток 70 А и 10 000 оборота !
4. Размисли над това колко е важно да има такива защити и колко е хубаво всяко устройство в електрическата мрежа да си има вградена защита .
Общо взето в най-добрия случй може да се окаже , че имаме последно поколение ЗАЩИТА в нашия алтернатор и , като си откачим акумулатора ще си захранваме колата с пуслиращо еднополярно напрежение с размах от 24 до 30V в зависимост от защитата .
Благодаря ти Скот , че допълни с факти моите "празни" приказки !

А в най-лошия случай ще си имаме алтернатор без ЗАЩИТА и ще си захранваме автомобила с еднополярно пуслиращо напрежение с размах до към 100 волта а може и повече !



Цека баце за такива , като тебе не трябва пистолет а пушка за грозен дивеч ! wacko.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Апр 2010 23:48

Бас, до колкото ми позволява малкото англииски който знам, аи това което съм учил във въпросният ПДФ става вапрос на пренапрежението което се получава при откачането на акомулатора при работеща система. Това е и нормално когато има индуктивности в системата, когато консумацията се смени рязко. Освен всичко друго овен че всяко ЕКУ в системата може би има защита тук се разглежда вариант защитата да е в алтернатора. Не случайно обаче в повечето стабилизатори за автомобилно приложение има вградена такава зашита. Друг е въпроса че може някой разработчици на схемните решения да не използват подходяшите стабилизатори, а винаги може да има грепки при разработката на електрониката. Но хората се стараят да не грешат много.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 27 Апр 2010 00:15

Екстра си го разбрал с твоя английски tongue.gif .

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 27 Апр 2010 00:38

Bass_Man написа:...Благодаря ти Скот , че допълни с факти моите "празни" приказки !
Ти го каза за'празните' приказки.
И отново в твой стил оплете токове и напрежения. Пренапрежения от >80В се получават, ако е имало консумация от 70А и внезапно се откачи кабела към акумулатора, а не при откачен акумулатор и консумация от 70А. Във втория случай напрежението на алтернатора ще падне, а не вдигне. Т.е, както Веско е казал, това е екстримна ситуация, но е такава при която се тестват автомобилните системи, защото е напълно възможно да се случи в процеса на експлоатация. Поради същата причина, ако консумацията е 4-5 ампера скок на напрежението няма да има или ще е в границите на 1-2 волта. Напрежението на самоиндукция е пропорционално на тока през индуктора (намотката) и се проявявя само при прекъсване или рязка промяна на този ток.
Реле-регулатора на алтернатора изпълнява ролята на СТАБИЛИЗАТОР, чрез регулиране на тока на възбуждане. Единствено в екстримни ситуации, като тази по-горе се налага защита, защото има преходен процес (с продължителност до 350 мсек. ако е имало консумация от порядъка на 70А). Тази защита е локална (в алтернатора) или разпределена - в консуматорите.
Напрежението от алтернатора след изправителния мост е ПРАВО. Коефициента на изкривяване е под 10%. (Прочети за схема Ларионов ако искаш) Дефакто, единствения консуматор в автомобилната система, който няма да работи както трябва (ще има брум) при липса на добро филтриране е радиото. Всичко друго е индуктивен товар - ел. двигатели, инжектори, соленоиди, лампи с нажежаема жичка или има локална стабилизация/ DC/DC преобразуване - ЕКУ, HID светлини, контролери и т.н.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 27 Апр 2010 01:52

Да ве аз съм се объркал тотално прости ми .
Само да те питам акумулатора колко точно товари алетрантора , че прави такива спайкове ?
Я сега помисли малко така , както караш стабилизиран от регулатора и без акумулатор , като пускаш консуматори и ги спираш какво се случва ? Например вземе , че ти се пусне перката ? Или пък премигнеш с фарове ? Или пуснеш музичка по-силно ? Къси дълги това онова ? Стопове , мигачи ? Пък и малко индуктивни товари , като бобинки , инжектори .
Ами ако имаме мощен импуслен консуматор ? Какъв да бъде може един усилвател 500W то даже дали има толкова слаби вече то тва са си 40А макс 4-5 на празен ход . Послушваме си малко музичка , то пък акумулатора взема , че пада палим обаче някак си и с пълна тяга се прибираме . Сега я да видим : паднал/скапан акумулатор , пулсираща консумация 10-40 ампера , разни други консуматори . Аве аз съм се объркал и оплел нещо !
Дали няма да те налазят разни спайкчета . Честно казано не вярвам ти си стабилизиран и защитен biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif !
От утре обявяваме официлано каране без акумулатори !
BTW : това дето и аз и Слоу сме го мерили не е вярно ! Явно сме били объркани !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6208
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2010 07:59

Колеги, няма смисъл да се обострят приказките....
Практиката (и лично моята) е показала, че има големи скокове на напрежение...
Пък ако някой му се експериментира - да си откача акумулатора и подаде малко газ...
Лично аз не бих експериментирал с автомобила си (имайки предвид, че радиосервиза ни работеше 90% заради умишлено откачени акумулатори за да изгори радиоустройството, на входа на което имаше стабилизатор на напрежение)....
Но ако някои има под ръка алтернатор - бих участвал в експеримент:
Да вържем алтернатора на дрелка (или ръчен високооборотен шлайф), и да го пробваме с вързан и откачен акумулатор, и да му мерим напрежението...
Последно промяна от slowtraveler на 27 Апр 2010 11:10, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 2 госта