Смяна масло и промивка...

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Смяна масло и промивка...

Мнение от jumper » 26 Фев 2010 17:52

Предстои ми смяна на маслото за първи път (естествено в ТМ Ауто защото колата е нова и е в гаранция). Говорих на приемната с приемчика за това дали се препоръчва промивка на двигателя с промивно масло, но той ми каза, че при тях не правят това. Понеже във Форд Мото Пфое го правят без замисляне зададох въпроса... Естествено не ми се понрави отговора и явно приемчика го е видял, и ми предложи промивка с добавка към маслото... Не съм много сигурен дали върши същата работа - с промивното масло съм виждал какво става... а с добавка нямам идея. Те в ТМ Ауто предлагат добавка на Тойота, но ми казаха, че може с всякаква добавка, която донеса аз. Та въпроса ми е дали сте пробвали с добавка да прочистите двигателя и каква. Аз съм 2,2 D4D дизел от тип помпа-дюза и леко не съм ориентиран на къде да се ориентирам. Ако някой има инфо ще съм благодарен...

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 26 Фев 2010 18:23

До първата смяна на маслото едва ли двигателят ти се е замърсил толкова, че да му трябва промивка. Тази процедура се прави на далеч по-дълго поработили моторетки.

Аватар
TATI
Мнения: 3031
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 26 Фев 2010 18:36

Брех, кога са пуснали тойота с помпа-дюза? Колега, извън шегата, нямаш нужда от промивка, още повече пък на дизел за какво ти е промивка? След има няма 2 мин работа ефекта ще е като да не си го промивал. Другото колегата Хеки ти го е казал. И за протокола колата ти е комън рейл. Помпи дюзи за ВАГ-овете
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

desotodorov

Мнение от desotodorov » 27 Фев 2010 09:00

Един колега така си промива дизеловия Фолксваген -колата беше старичка - а на него му се щеше да е изрядна...след процедурата - започна да гори масло и да пуши синяо отзад :) има ли нужда да казвам какво му идеше да направи на човека...

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 27 Фев 2010 10:28

Pri redovno smeniane na masloto spored men nebi imal nujda dvigateliat ot provika

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 30 Мар 2010 14:42

Kolegi dali moje da imam niakavi problemi vegnaga sled izto4vaneto na masloto za 15-20 sekundi da poraboti dvigayeliat bez maslo . Tova go pravia s cel za po-pylno izto4vane na staroto maslo no neznam kakvi mogat da bydat posledtviata sled tazi operacia

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 30 Мар 2010 19:25

Изобщо не си прави такива експерименти
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Мар 2010 20:05

Масло се сменя при двигател в работна температура. Колкото е по-топло - по-рядко, толкова по - добре се оттича.

Номера със запалването на двигателя вършеше работа едно време при Жигула, когато източваш водата, та да сипеш антифриз. И то когато пробката на блока не ще да се развие.

За маслото това е абсурд. Най-много помпата да качи още малко по валовете, та и него да го чакаш..... biggrin.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 30 Мар 2010 23:15

Petar написа:Kolegi dali moje da imam niakavi problemi vegnaga sled izto4vaneto na masloto za 15-20 sekundi da poraboti dvigayeliat bez maslo . Tova go pravia s cel za po-pylno izto4vane na staroto maslo no neznam kakvi mogat da bydat posledtviata sled tazi operacia
Е, това ще влезе в класацията "ТОП ИДИОТ"!!! ohmy.gif
На 46 тодини съм и от 26 г. карам и обслужвам автомобили. Такава глупост нито съм чувал, нито съм чел!
Винаги съм имал угризения на съвестта, когато сменям маслото и запалвам ДВГ след това, за времето необходимо да се напълни филтъра и сухата работа на газоразпределението. Преживявам го, де biggrin.gif , но не ме кефи този момент.
НИКОГА НЕ БИХ СИ ЗАПАЛИЛ ДВГ преди да съм го заредил с масло!!!!!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 31 Мар 2010 09:29

Mersi kolegi .Iavno tova s paleneto na dvigateliat ne triabva dase pravi bez maslo a imali niakakyv drug na4in za po-pylno izto4vane na staroto maslo ?

Аватар
TATI
Мнения: 3031
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 31 Мар 2010 12:21

Начина е разглобяване на двигателя, но кому е нужно. Аз като го източвам ми остават около 150-200 гр. Това го измервам след като напълня системата. Тия 200 гр. на 6л. масло за капка в морето. Освен това, при редовна смяна на масло не са никакъв проблем.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Мар 2010 13:10

На бензинката тази промивка беше много полезна...
В тойота го правиха точно така - с добавка към маслото, след което двигателя работеше на празен ход няколко минути (2-3).
След това около 3-4х.км. маслото си бе съвсем чисто, докато иначе маслото веднага ставаше батак..
Правих я от 30х.км на автомобила и не съм имал проблем.
При дизела саждите в картера са още повече, и бих я правил тази промивка ако имах дизел...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
djofi_m
Мнения: 207
Регистриран на: 18 Юни 2006 00:53
Местоположение: gabrowo

Мнение от djofi_m » 01 Апр 2010 09:28

аз доколкото знам това е задължително само при смаяна на вида на маслото т.е. при преминаване от минерално към синтетика или полусинтетика. но щом ти е първа смяна на масло при теб е безсмислено да промиваш.
АVENSIS 2.0TD-комби

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 01 Апр 2010 10:46

Да използвам темата да питам- на старата ми Корола един приятел ми долял полу-синтетика 10W40 ,а Королата я карам в момента с 15W40 минерално. Вчера полудях като разбрах. Питах няколко човека, казват няма проблем, имало проблем ако се смеси минерално с пълна синтетика, тогава се пресичало. Ама аз не съм убеден още. Да източвам ли цялото масло и да го сменям , и трябва ли да направя промивка? Мерси. :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 01 Апр 2010 11:12

Az znam 4e niama problem dase mesi polusinteti4no s pylna sintetika no mislia 4e nee jelatelno dase mesi polusintetika s mineralno . Li4no tozi vypros sym go zadaval ido ihjenerite na Prista oil i te otgovariat 4e niama nikakyv problem dase smesvat sinteti4ni s polusinteti4ni masla no ne is mineralnite zahtoto e vyzmojno dase presekat

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта