Твърд педал на спирачките при работещ двигател на Авенсис 2

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Твърд педал на спирачките при работещ двигател на Авенсис 2

Мнение от baba_metca » 10 Мар 2010 21:50

Здравейте,

Прегледах няколко теми за педала на спирачките, но не успях да видя подобен на моя случай. Та слуая е следния. Става въпрос за Авенсис 2, ноември 2004 D4D 122 000км. Преди 5 дни баща ми кара колата и му се наложило да дърпа ръчната. Тя естествено захапва, чак на 8-9 зъб както трябва (абе общо взето почти опира в подлакътника, а на 1-вия зъб все едно не си я дърпал, което мисля че е при всички такива Авенсиси). Той се подразнил и отишъл да му я натегнат. Та натегнали му я и сега още на първия зъб държи колата на лек наклон, а до 3-тия хваща и на доста голям наклон.

Общо взето аз почнах да я карам 2 дни след като е натегната ръчната и почнах да усещам педала на спирачката по-твърд. Помислих, че ми има нещо на мен, но така 3 дни вече и съм убеден, че беше по-мек. Колата си спира, не е като да не спира, но аз спирам плавно и много умерено и равномерно натискам спирачката, а сега не ми се получава, защото усилието с което трбва да натискам е по-голямо и съответно различно от това, с което съм свикнал. От тук съм убеден че педала е по-твърд от преди.

Сега гледах течноста на спирачките (казанчето до бушоните в двигателния отсек) и е с 1мм повеч от МАКС означението когато е топла. Преди два месеца колата беше на преглед Б в Тойота Пазарджик и им казах да проверят спирачната система. Накрая като отидох да си я взема ми каза че всичко било в норма и сменили единствено задните накладки. Аз след няколко дни проверих предните накладки и бяха около 7-8мм, като на диска си имаше ръб. Не съм карал на газ спирачка за тея два месеца, че да са се изхабили, а и не свирят.

Направих си тест при работещ двигател натисках педала на спирачките силно и последователно около 6-7 пъти и педала се втвърди все едно е стяоала едно денонощие без да се пали. Лампата за ръчната почна да примигва. След като отпуснах педала за няколко секунди веднага омекна, но не толкова колкото беше преди деня в който натегнаха ръчната. Пак си остана така твърдичък.

От една страна това, че течността е в норма ме успокоява, но от друга тази твърдост ме притеснява. Това, че ръчната е била натегната може да е чисто съвпадение с друг проблем, който е станал докато я е карал баща ми, но дали може да се получи този ефект и от това натягане? Баща ми не знае, той не я кара всеки ден и не му е направило впечатление някакво.

Вероятно мога да пробвам да отхлабят ръчната до предишното си ниво, но това може да стане чак след няколко дни, а и ми се иска да получа някакво мнение, че може тея от сервиза да си измислят нещо и да ме гътнат с някой ремонт. Имам упътване за Авенсиса и от картинките гледам че разхлабването става от едно болче на самата ръчна (между двете предни седалки). Според това упътване ръчната трябва да измине между 6 и 9 зъбчета за да затегне докрай (както си беше преди). От тук си мисля че има проблем с това затягане още на 3-тото зъбче. Ето и снимката отдолу. Това което ме притеснява е че нямам инструменти за измерване на силата на затягане, иначе предполагам, че мога и сам да я отпусна, но със сигурност ще я върна в старото състояние (защото си е било в норма според упътването), ако не лично то в някой сервиз.

Ще се радвам на всякакви мнения и препоръки.
Прикачени файлове
Регулиране на ръчната спирачка на Авенсис 2
Регулиране на ръчната спирачка на Авенсис 2
HandBreakAdjustment.JPG (35.68 KiB) Преглеждано 2637 пъти

Toyota forever
Мнения: 211
Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
Местоположение: Варна
Получена  благодарност: 3 пъти

Мнение от Toyota forever » 10 Мар 2010 22:12

Изобщо не се притеснявай да си отпуснеш жилото на ръчната няма никаква магия или каквато и да била фолософия. Направиго и виж дали ще стане както е било и както искаш. Там няма сили на натягане.
МАСЛА ТОЙОТА НА СКЛАД: TOYOTA ATF T4, TOYOTA ATF WS, TOYOTA HIBRID 0/20, TOYOTA W75 LV за 6 степенни ръчни кутии.

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 10 Мар 2010 22:18

Прегледай си маркуча, който влиза в сервото - опитай да го размърдаш и пробвай дали ти омеква педала. Възможно е и самия клапан да ти прави проблеми. Най-често от там изпуска въздух и педала се втърдява. Маркуча го търси около казанчето за спирачната течност. По принцип на тоя Авенсис е доста мек педала на спирачките, дори си мисля че е прекалено мек. Аз карам такъв и като спирам рязко, педала ми стига почти до долу. На място със запален двигател при натиснат педал, потъва почти до долу. Нивото ти е по-високо най-вероятно от смяната на задните накадки. Буталата се прибират и връщат течността в казанчето. Примигването при бързо натискане няколко пъти е нормално - свършва въздуха за момент и не е причина за тревога. Ръчната няма нищо общо, тъй като тя е с отделни челюсти, които са във вътрешната част на диска. Наистина е дразнещо че хваща на 9-тия зъб. Точно от там се регулира ръчната и не ти трябва специален инструмент за замерване. Просто като законтряш, внимаваш да не пренатегнеш гайката и си готов.
Пиши ако има някакво развитие по темата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 11 Мар 2010 10:34

Днес видях течноста на хидравликата за волана, някъде миилметър е под МИН-а. На капачката пише Steering fluid, ама възможно ли е същата да се ползва и за спирачките, там за тяхната хидравлика, усилване и т.н. Явно е че не разбирам, ама за това и питам. Така или иначе си поръчах едно шишенце Dextron и довечера ще ми го донесат да долея. Пък да видим.

Другото интересно е че тази сутрин, педала преди да запаля си имаше ход, както нормално (някъде 12 часа от както паркирах и винаги е така). Хода го няма ако някъде 2-3 дни не е палена, тогава е твърд като камък вече.

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 11 Мар 2010 14:34

В обедната почивка ходих да видя на светло маркучлетата, а и да си върна ръчната на старото състояние. Още преди да оправя ръчната запалих и пробвах педала на спирачката - беше се оправил. Пак си беше мек, или поне със сигурност по-мек отколкото предишните два - три дни. Много страноо. Без нищо да съм правил. Сега споменах обедната почивка, защото в колата беше поне 25-28градуса, а капака не се бараше - много топло.

Възможно ли е от топлината, някое уплатнение да се е разширило и да хваща по добре или някоя течност (споменах че хидравличната за волана ми е под МИН с милиметър-два).

Та тъй като педала пак си беше мек не можах да погледна маркучлетата ако ги поразмърдам дали ще има ефект. Ще видя довечера като застудее какво ще стане.

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 11 Мар 2010 15:04

Течността на хидравликата няма нищо общо със спирачките. Двете неща са съвсем отделни. Казанчето за спирачната течност и сервото са точно пред педала на спирачката. Като вдигнеш предния капак гледаш в дясно към волана. Там зад спирачната помпа имаш един голям цилиндър с кръгла форма. По него на едно място ще видиш една пластмасова тръбичка, влизаща в него с едно уплътнение. Размърдай го в основата и после пробвай дали има ефект върху педала на спирачката. Относно хидравликата, като развиеш капачката имаш щека с означения мин и макс, съответно за измерване при загряло масло и при студено масло. Така ще се ориентираш дали си за доливане. Типа на течността ти е дексрон 3.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 12 Мар 2010 03:02

Първо благодаря за съвета и за уточнението отностно течностите.

Мисля че те разбрах за кое маркучле ми говориш. Сега това маркучле, като го натисна в долния му край (червената стрелка), се мести надолу с около половин сантиметър(Снимката е от телефон, та се извинявам за качеството). Проблема е че минава под кутията с бушоните и нищо не се вижда. Иначе го подръпнах така, за да видя дали няма някоя хлабва връзка но всичко си беше наред. Та с един приятел се редувахме да го натискаме надолу или на където може да се натиска почти без усилие, a другия да пробва педала на спирачката и нищо. Никаква промяна в усилието. Но пак да кажа, че от обяд педала се оправи и поне до сега не се е втърдявал повече. Стои си все така мек и с едно плавно затягане, както обикновенно. Ако спра двигателя мога да го натисна веднъж почти без разлика в сравнение с пуснат двигател, но вече 2-3 път втвърдява яко, което май е нормално. Иначе пробвах спира си, ABS сработва, тя друго няма ABS и BA (Break Assistant)

Възможно ли е от студа и снега на предишните няколко дни нещо някъде да е замръзнало, дали капчици вода някъде или нещо подобно, а от днескашния топъл ден да се е размразило и да си е наред. Или това да е просто едно съвпадение със студеното и след това топло време.

За сега май единственото което ми остава е да я заведа както е (работеща нормално спирана система, поне според мен) на сервиз или да изчакам и чак при евентуална повторна проява на проблема да я заведа на сервиз.

Чудя се дали пак да не поверя накладките в какво състояние са, да не би нещо на тях да им има, може пък предните да са се изхабили нищо че преди 2 месеца бяха около 7-8мм дебели. До сега не са свирнали, ама може да са на ръбчето. Минал съм 2500км от тогава, така нормално каране.
Прикачени файлове
Казанче и маркуч на спирачната течност
Казанче и маркуч на спирачната течност
BreakFluidHose.JPG (89.97 KiB) Преглеждано 2519 пъти

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 12 Мар 2010 08:54

Аз, ако съм на мястото на колата ти, непрекъснато номера ще ти правя! biggrin.gif

Ти парцал нямаш ли? Каква е тази мърсотия, какво е това нещо? ohmy.gif


Това на шега, нищо лично. :thumbsup:
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта