Здравейте,
Прегледах няколко теми за педала на спирачките, но не успях да видя подобен на моя случай. Та слуая е следния. Става въпрос за Авенсис 2, ноември 2004 D4D 122 000км. Преди 5 дни баща ми кара колата и му се наложило да дърпа ръчната. Тя естествено захапва, чак на 8-9 зъб както трябва (абе общо взето почти опира в подлакътника, а на 1-вия зъб все едно не си я дърпал, което мисля че е при всички такива Авенсиси). Той се подразнил и отишъл да му я натегнат. Та натегнали му я и сега още на първия зъб държи колата на лек наклон, а до 3-тия хваща и на доста голям наклон.
Общо взето аз почнах да я карам 2 дни след като е натегната ръчната и почнах да усещам педала на спирачката по-твърд. Помислих, че ми има нещо на мен, но така 3 дни вече и съм убеден, че беше по-мек. Колата си спира, не е като да не спира, но аз спирам плавно и много умерено и равномерно натискам спирачката, а сега не ми се получава, защото усилието с което трбва да натискам е по-голямо и съответно различно от това, с което съм свикнал. От тук съм убеден че педала е по-твърд от преди.
Сега гледах течноста на спирачките (казанчето до бушоните в двигателния отсек) и е с 1мм повеч от МАКС означението когато е топла. Преди два месеца колата беше на преглед Б в Тойота Пазарджик и им казах да проверят спирачната система. Накрая като отидох да си я взема ми каза че всичко било в норма и сменили единствено задните накладки. Аз след няколко дни проверих предните накладки и бяха около 7-8мм, като на диска си имаше ръб. Не съм карал на газ спирачка за тея два месеца, че да са се изхабили, а и не свирят.
Направих си тест при работещ двигател натисках педала на спирачките силно и последователно около 6-7 пъти и педала се втвърди все едно е стяоала едно денонощие без да се пали. Лампата за ръчната почна да примигва. След като отпуснах педала за няколко секунди веднага омекна, но не толкова колкото беше преди деня в който натегнаха ръчната. Пак си остана така твърдичък.
От една страна това, че течността е в норма ме успокоява, но от друга тази твърдост ме притеснява. Това, че ръчната е била натегната може да е чисто съвпадение с друг проблем, който е станал докато я е карал баща ми, но дали може да се получи този ефект и от това натягане? Баща ми не знае, той не я кара всеки ден и не му е направило впечатление някакво.
Вероятно мога да пробвам да отхлабят ръчната до предишното си ниво, но това може да стане чак след няколко дни, а и ми се иска да получа някакво мнение, че може тея от сервиза да си измислят нещо и да ме гътнат с някой ремонт. Имам упътване за Авенсиса и от картинките гледам че разхлабването става от едно болче на самата ръчна (между двете предни седалки). Според това упътване ръчната трябва да измине между 6 и 9 зъбчета за да затегне докрай (както си беше преди). От тук си мисля че има проблем с това затягане още на 3-тото зъбче. Ето и снимката отдолу. Това което ме притеснява е че нямам инструменти за измерване на силата на затягане, иначе предполагам, че мога и сам да я отпусна, но със сигурност ще я върна в старото състояние (защото си е било в норма според упътването), ако не лично то в някой сервиз.
Ще се радвам на всякакви мнения и препоръки.
Твърд педал на спирачките при работещ двигател на Авенсис 2
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Твърд педал на спирачките при работещ двигател на Авенсис 2
- Прикачени файлове
-
- Регулиране на ръчната спирачка на Авенсис 2
- HandBreakAdjustment.JPG (35.68 KiB) Преглеждано 2638 пъти
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 3 пъти
Изобщо не се притеснявай да си отпуснеш жилото на ръчната няма никаква магия или каквато и да била фолософия. Направиго и виж дали ще стане както е било и както искаш. Там няма сили на натягане.
МАСЛА ТОЙОТА НА СКЛАД: TOYOTA ATF T4, TOYOTA ATF WS, TOYOTA HIBRID 0/20, TOYOTA W75 LV за 6 степенни ръчни кутии.
- TATI
- Мнения: 3030
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Прегледай си маркуча, който влиза в сервото - опитай да го размърдаш и пробвай дали ти омеква педала. Възможно е и самия клапан да ти прави проблеми. Най-често от там изпуска въздух и педала се втърдява. Маркуча го търси около казанчето за спирачната течност. По принцип на тоя Авенсис е доста мек педала на спирачките, дори си мисля че е прекалено мек. Аз карам такъв и като спирам рязко, педала ми стига почти до долу. На място със запален двигател при натиснат педал, потъва почти до долу. Нивото ти е по-високо най-вероятно от смяната на задните накадки. Буталата се прибират и връщат течността в казанчето. Примигването при бързо натискане няколко пъти е нормално - свършва въздуха за момент и не е причина за тревога. Ръчната няма нищо общо, тъй като тя е с отделни челюсти, които са във вътрешната част на диска. Наистина е дразнещо че хваща на 9-тия зъб. Точно от там се регулира ръчната и не ти трябва специален инструмент за замерване. Просто като законтряш, внимаваш да не пренатегнеш гайката и си готов.
Пиши ако има някакво развитие по темата.
Пиши ако има някакво развитие по темата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Днес видях течноста на хидравликата за волана, някъде миилметър е под МИН-а. На капачката пише Steering fluid, ама възможно ли е същата да се ползва и за спирачките, там за тяхната хидравлика, усилване и т.н. Явно е че не разбирам, ама за това и питам. Така или иначе си поръчах едно шишенце Dextron и довечера ще ми го донесат да долея. Пък да видим.
Другото интересно е че тази сутрин, педала преди да запаля си имаше ход, както нормално (някъде 12 часа от както паркирах и винаги е така). Хода го няма ако някъде 2-3 дни не е палена, тогава е твърд като камък вече.
Другото интересно е че тази сутрин, педала преди да запаля си имаше ход, както нормално (някъде 12 часа от както паркирах и винаги е така). Хода го няма ако някъде 2-3 дни не е палена, тогава е твърд като камък вече.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
В обедната почивка ходих да видя на светло маркучлетата, а и да си върна ръчната на старото състояние. Още преди да оправя ръчната запалих и пробвах педала на спирачката - беше се оправил. Пак си беше мек, или поне със сигурност по-мек отколкото предишните два - три дни. Много страноо. Без нищо да съм правил. Сега споменах обедната почивка, защото в колата беше поне 25-28градуса, а капака не се бараше - много топло.
Възможно ли е от топлината, някое уплатнение да се е разширило и да хваща по добре или някоя течност (споменах че хидравличната за волана ми е под МИН с милиметър-два).
Та тъй като педала пак си беше мек не можах да погледна маркучлетата ако ги поразмърдам дали ще има ефект. Ще видя довечера като застудее какво ще стане.
Възможно ли е от топлината, някое уплатнение да се е разширило и да хваща по добре или някоя течност (споменах че хидравличната за волана ми е под МИН с милиметър-два).
Та тъй като педала пак си беше мек не можах да погледна маркучлетата ако ги поразмърдам дали ще има ефект. Ще видя довечера като застудее какво ще стане.
- TATI
- Мнения: 3030
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Течността на хидравликата няма нищо общо със спирачките. Двете неща са съвсем отделни. Казанчето за спирачната течност и сервото са точно пред педала на спирачката. Като вдигнеш предния капак гледаш в дясно към волана. Там зад спирачната помпа имаш един голям цилиндър с кръгла форма. По него на едно място ще видиш една пластмасова тръбичка, влизаща в него с едно уплътнение. Размърдай го в основата и после пробвай дали има ефект върху педала на спирачката. Относно хидравликата, като развиеш капачката имаш щека с означения мин и макс, съответно за измерване при загряло масло и при студено масло. Така ще се ориентираш дали си за доливане. Типа на течността ти е дексрон 3.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Първо благодаря за съвета и за уточнението отностно течностите.
Мисля че те разбрах за кое маркучле ми говориш. Сега това маркучле, като го натисна в долния му край (червената стрелка), се мести надолу с около половин сантиметър(Снимката е от телефон, та се извинявам за качеството). Проблема е че минава под кутията с бушоните и нищо не се вижда. Иначе го подръпнах така, за да видя дали няма някоя хлабва връзка но всичко си беше наред. Та с един приятел се редувахме да го натискаме надолу или на където може да се натиска почти без усилие, a другия да пробва педала на спирачката и нищо. Никаква промяна в усилието. Но пак да кажа, че от обяд педала се оправи и поне до сега не се е втърдявал повече. Стои си все така мек и с едно плавно затягане, както обикновенно. Ако спра двигателя мога да го натисна веднъж почти без разлика в сравнение с пуснат двигател, но вече 2-3 път втвърдява яко, което май е нормално. Иначе пробвах спира си, ABS сработва, тя друго няма ABS и BA (Break Assistant)
Възможно ли е от студа и снега на предишните няколко дни нещо някъде да е замръзнало, дали капчици вода някъде или нещо подобно, а от днескашния топъл ден да се е размразило и да си е наред. Или това да е просто едно съвпадение със студеното и след това топло време.
За сега май единственото което ми остава е да я заведа както е (работеща нормално спирана система, поне според мен) на сервиз или да изчакам и чак при евентуална повторна проява на проблема да я заведа на сервиз.
Чудя се дали пак да не поверя накладките в какво състояние са, да не би нещо на тях да им има, може пък предните да са се изхабили нищо че преди 2 месеца бяха около 7-8мм дебели. До сега не са свирнали, ама може да са на ръбчето. Минал съм 2500км от тогава, така нормално каране.
Мисля че те разбрах за кое маркучле ми говориш. Сега това маркучле, като го натисна в долния му край (червената стрелка), се мести надолу с около половин сантиметър(Снимката е от телефон, та се извинявам за качеството). Проблема е че минава под кутията с бушоните и нищо не се вижда. Иначе го подръпнах така, за да видя дали няма някоя хлабва връзка но всичко си беше наред. Та с един приятел се редувахме да го натискаме надолу или на където може да се натиска почти без усилие, a другия да пробва педала на спирачката и нищо. Никаква промяна в усилието. Но пак да кажа, че от обяд педала се оправи и поне до сега не се е втърдявал повече. Стои си все така мек и с едно плавно затягане, както обикновенно. Ако спра двигателя мога да го натисна веднъж почти без разлика в сравнение с пуснат двигател, но вече 2-3 път втвърдява яко, което май е нормално. Иначе пробвах спира си, ABS сработва, тя друго няма ABS и BA (Break Assistant)
Възможно ли е от студа и снега на предишните няколко дни нещо някъде да е замръзнало, дали капчици вода някъде или нещо подобно, а от днескашния топъл ден да се е размразило и да си е наред. Или това да е просто едно съвпадение със студеното и след това топло време.
За сега май единственото което ми остава е да я заведа както е (работеща нормално спирана система, поне според мен) на сервиз или да изчакам и чак при евентуална повторна проява на проблема да я заведа на сервиз.
Чудя се дали пак да не поверя накладките в какво състояние са, да не би нещо на тях да им има, може пък предните да са се изхабили нищо че преди 2 месеца бяха около 7-8мм дебели. До сега не са свирнали, ама може да са на ръбчето. Минал съм 2500км от тогава, така нормално каране.
- Прикачени файлове
-
- Казанче и маркуч на спирачната течност
- BreakFluidHose.JPG (89.97 KiB) Преглеждано 2520 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта